mikä sun mielstä paras allergialääke, tähän kevääseen?

  • Viestiketjun aloittaja tukkonokka
  • Ensimmäinen viesti
sairaanhoitajatar
Katupöly on kaiken pahan alku: henkeä ahdistaa, huulia, nenänlimakalvoja polttaa ja kirveltää. Käytän ihan perus cetiriziniä, erilaisia nenäsuihkeita ja tarvittaessa Ventolinea, vaikka minulla ei ole diagnosoitu kuin allerginen nuha ja atooppinen iho.
 
Nap
Miulla parhaaks on osottautunu ceterizin ratipharm (vai miten nyt kirjotetaankaan :p )
Juuri otin taas allergialääkkeet päivittäiseen käyttöön, pitäisi tosin käydä lääkärillä uutta reseptiä. Eikä tuosta tule mitään sivuvaikutuksia, väsymystä tms.
Tuon lisäksi sitten on tarvittavasti ventolinen avaava. Pahimmilla hetkillä myös jotain nenäsumua ja silmätippoja.
 
Viimeksi muokattu:
tukkonokka
on koivu-leppä allergia ja astma, ihmettelen vaan kun ei nyt auta nuo tavalliset lääkitykset, mikä on, luulisi että tuota katupölyä on Helsingissä joka vuosi?
 
.-.-.-
Apteekista saatavat käsikauppa nenäsuihkeet ovat tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön, nyt kevät on aikaisessa ja allergialääkkeiden käyttökausi on pidempi . Käy siis lääkärissä ja saat täsmä lääkkeet sun oireisiin , reseptillä saatuna säästät myös rahaa.

Itsellä ei tehoa noi yleisemmät allergialääkkeet ollenkaan tai hyvin vähäisessä määrin, Akrivastiini on ainoa jonka avulla pärjään hyvin.
 
.-.-.-
Kauppanimellä Benadryl , ei ole aina edes esillä mutta löytyy usein "tiskin" alta kun kysyy. Pieni paketti ilman reseptiä mutta reseptillä saa melkein sadan kappaleen pakkaus , on hyvin nopea vaikutteinen mulla auttaa n 8 min jos tulee äkillinen "kohtaus" esim kun sain fiksun ajatuksen mennä heinikkoon poimimaan metsämansikoita :)

Saa ottaa 3 päivässä , ja nopean vaikutuksen takia helppo vähentää jos esim sadepäivä kirkatsuu ja pöly alkaa aiheuttaa oireita.
Sama vaikuttava aine on myös nuhalääkkeessä nimeltä Duact , mutta siinä on lisänä myös pseudoefedriiniä joka taas voi aiheuttaa muita oireita.
 
.-.-.-
Se on vanha lääke , viimeks työterveyslääkärin uusiessa resepitiä ihmetteli mikä tää on kerroin minkä tiesin ja hän naureskeli että on kiva kun oppii uutta (Duact in hän tunsi ) Meinasi testata sitä itsekkin juuri samoista syistä , muut ei tehoa. Kokeile ihmeessä , jos ei toimi niin sit menetät vain n 8 e, mutta voi olla että saat hyvän ja toimivan lääkkeen.
 
.-.-.-
Joskus ennenmuinoin se oli markkinoilla myös nimellä Semprex mutta siitä on vuosia...
Tule sit kertomaan miten kävi, pääset osallistumaan mun empiiriseen tutkimukseen , et tehoaako vai ei.

Pelkään vaan että se lopetetaan tai ei tuoda maahan kun on vanha lääke , eli jos toimii sinulla kannattaa suositela muillekkin.
 
.-.-.-
Jaa enpä tiedä , ymmärän että uusia lääkkeitä lobataan ja niitä tyrkytetään .olisiko syy siinä

Monille kuitenkin annetaan reseptillä tuota Duactia jos on paha flunssa ja nenä tukossa tai taipumusta poskiontelotulehduksiin, ja siinä kuitenkin sama vaikuttava aine .

Sama juttu varmaan kun Aspirin ja Disperin , hyvät lääkkeet mut jääneet Buranan varjoon , ellei sit pienellä määrällä sepelvaltimotautiin määrätty ....
Niin paljon on kuitenkin lääkkeitä että uusimmat saa varmaan lisäarvoa , en tiedä
 
Kestinellä tai Heinixillä yritetään ens alkuun mennä (eivät väsytä onneksi), ja nythän ton koivun ei pitäs olla tänä vuonna niin ärtsynä kuin viime vuonna oli.

Lisänä mä ite tykkään käyttää nenäkannua.
 
"Sirkkeli"
Desloratadiinia oleva Aerius. Aerius on reseptilääke muistaakseni, mutta voihan tuota ainetta sisältävää lääkettä myytävän jollain nimellä ilman reseptiäkin. Mitkään Heinixit yms. ei auta tyttärellä.
 
"Ami"
Siitepölyallergikko lapseni käyttävät Xyzal-tippoja ja ne ovat halvempia ilman reseptiä, kuin reseptin kanssa. Jos lääke ei kuulu Kela-korvattaviin ja vakuutusta ei ole, niin reseptitön on halvempi, koska siitä ei mene reseptiin kuuluvia toimistomaksuja. Näin minulle Apteekissa joskus kerrottiin.

Apteekista saatavat käsikauppa nenäsuihkeet ovat tarkoitettu vain lyhytaikaiseen käyttöön, nyt kevät on aikaisessa ja allergialääkkeiden käyttökausi on pidempi . Käy siis lääkärissä ja saat täsmä lääkkeet sun oireisiin , reseptillä saatuna säästät myös rahaa.

Itsellä ei tehoa noi yleisemmät allergialääkkeet ollenkaan tai hyvin vähäisessä määrin, Akrivastiini on ainoa jonka avulla pärjään hyvin.
 
Nap
Hei niin, muistetaanhan se, että mikä toimii loistavasti toisella, ei toimi välttämättä ollenkaan toisella :)

Eli kokeilemallahan se löytyy, että mikä itselle käy kaikista parhaiten :)
Minäkin oon ties mitkä allergianappulat testannut vuosien aikana, ja sitten löyty nuo ratiopharmin nappulat mitkä parhaiten toimii.
 

Yhteistyössä