Olen syönyt ainakin kolmen selvästi lihavan (ylipainoa about 30 kg tai enemmän) henkilön kanssa ja aina ihmetellyt heidän suhtautumista ruokaan. Heidän ulkonäöstään kyllä näkee, että ollaan oltu ruoka-aikaan kotona ja syöty varmaan mitä käsin kiinni saa, mutta sitten ollaan ruokapöydässä niin häveliästä syöjää että. Mitä ihmeen näyttelyä tämä on? Siis todella naurettavaa!
Ystäväni (ylipainoa varmaan 40 kg) tulee meille syömään. Katsellaan ruokaa epäilevästi, närpitään sitä sieltä sun täältä, otetaan todellinen miniannos ja huokaillaan "oi tulin jo ihan täyteen, miten tätä ruokaa nyt näin paljon, hyvää kyllä on..mutta oon jo ihan ähky". Menen läskin tuttavan kanssa kahville. Tuttava ottaa pienen pullaan ja parin suupalan jälkeen alkaa taas valitus "voi että miten isoja nämä pullat ovat, nyt on siis pakko lopettaa, huh kun on maha täynnä".
Kun se vatsalaukku on saatu venytetty muhkeaan kuntoon, en ymmärrä, miksei voi syödä edes kuten muut? Vaan siitä "voi olen ihan täynnä" tehdään joku hemmetin iso numero, vaikka kaikki siinä pöydän ääressä varmaan miettii että "kyllä suhun läskiin luulisi tämä mahtuvan kun on tainnut ennekin maistua".