Miksi läski käyttäytyy näin syödessä? Siis jotkut.

• Viestiketjun aloittaja ???????
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Meillä anoppi on juuri tuollainen ja aina jättää syömättä jopa kokonaan kun maha on aina täysi, kun ollaan siellä viettämässä aikaa, mutta kai se joskus jotain syö kun pyöreä täti on. Tätä ei siis tarkoitettu arvosteluksi, ihana se on juuri tuollaisena kun on.

Äitini on ylipainoinen ja syö tosi vähän ruokaa,vähemmän kuin pikkulapsi. Ja ei voi esittää päivätolkulla putkeen syövänsä niin vähän, muttei tee mitään numeroakaan vähästä määrästä.

Isäni on hoikka ja syö kuin hevonen, kukkuralliset lautaset.

Toinen näistä syö lisäksi välipaloina karkkia, keksiä, lenkkiä jne. Arvaa kumpi :).

Mä oon pyöreä, mutta syön normaalisti. Siis en mitään miniannoksia, otan hyvää kakkua reilusti juhlissa, en napostele karkkia päivät pitkät jne. Siskollani on isän geenit ja söi esim. kotiäitinä 1 levyn suklaata päivässä. Mä jos söisin niin, en pääsisi ovesta pois muuten kuin vyörymällä.

Huonoa ruokaa tai huonoa kakkua ym. en syö juuri ollenkaan. Sanon että oon jo täynnä tai että oon just syönyt :).
Mun vanhemmilla on muuten just myös näin. Äiti on pyöreä ja syö toooosi vähän, eikä siis teeskentele. Ei syö makeaa tai sipsejä tms. Mun isä on taas roteva (tehnyt ikänsä raskasta fyysistä työtä), mutta lihavaa hänestä ei saa. Isä syö makeita, makkaraa ym, mutta ei liho. Sama juttu isäni 80-vuotiaalla äidillä. Syö ihan mielettömästi ja syö myös joka ilta herkkuja (makeisia), mutta mamma on ihan loistokunnossa!

Meidän esikoinen (vaikkakin on vasta 6v) syö myös järkyttävän paljon. Enemmän, kuin minä ja poika on hoikka, mutta jäntevä kroppainen. Just aamulla neuvolassa juteltiin, että taitaa olla pojalla hyvä aineenvaihdunta. Ihan sama juttu isällään.

"Lissu"
Sitä munkin just piti sanoa, että ylipaino ei välttämättä johdu niistä aterioista, vaan siitä mitä niiden välissä syö. Eihän sitä ole ruoka-aikaan nälkäkään jos on juuri vetäissyt vähän suklaata, ja sitten kun ei syö kunnolla niin kohta pitää taas napostella kun hiukoo. Oikeasti kannattaisi syödä reilusti sitä ruokaa ja jättää muut syömiset väliin. *itsekin kun vielä oppisi*

"vieras"
[QUOTE="Tiina";22525803]Mistä se sun mielestä sitten johtuu :D. Älä viitsi vedota erittäin harvinaisiin sairauksiin.[/QUOTE]

Useiden tekijöiden summa. Luulen että ne sairaudet selittää sen 5 %, täydellisen väärin koostettu ruokavalio selittää suurimman osan tämän vuosikymmenen ylipainobuumista. Liikaa hiilaria, syödään liian usein kun ei nälkä pysy hiilareilla poissa. Määrällisesti ei välttämättä syödä mitenkään erikoisen paljon tai jopa säälittävän vähän. Älkää väittäkö että kaikki läskit mättävät sitä safkaa, näin ei todellakaan ole. Sitten on lisäaineet ja antibiootit. Suoliston bakteerikannan on todettu kulkevan käsikädessä elimistön painon kanssa.

Sitten on vielä alkoholi. Naiset on tasa-arvoistaneet juomatapansakin, ikävä kyllä. Niin että se aterian koko on mun mielestäni näiden asioiden rinnalla ihan yks hailee.

Yhteistyössä