Miksi läski käyttäytyy näin syödessä? Siis jotkut.

• Viestiketjun aloittaja ???????
  • Ensimmäinen viesti
"Josa"
Mä huomaan tämän saman työpaikalla syödessä. Itse vetelen aikamiehen annoksia siis lautanen ihan täynnä ja isot työkaverini syövät kolmasosan siitä mitä minä. Minä olen siis normaalikokoinen. Voi tietysti olla, että he syövät kaikkea muuta, kun ruokaa.

???????
[QUOTE="vieras";22525996]vielä hyväksyy itsensä ja painonsa[/QUOTE]

Niin ja tämä ei ole kyllä totta. Kivistä tietä ystäväni ja tuttavani laihduttavat ja puhuvat asiasta täysin avoimesti, näkeehän sen kaikki. Ja ällöttelevät läskejään (siis he, en minä).

"vieras"
Hmm, mä syön todella pieni annoksia aina ruualla sekä kahvipöydässä. En syö välipaloja enkä aamiaista. Mut iltasella voin vetää suuhuni esim. 4 mars patukkaa, litran virvoitusjuomaa ja vähän sipsejä. Sit retkotan suuren osan ajasta katselleen netin ja tv:n antia.

Toki varmaan monet muut on lihonneet syödessään pelkästään isoja annoksia, terveellistä ruokaa. Mut kyl mulle ihran kertyminen on vaatinut pelkästään lisäainekaramellien ihania kaloreita popsien.

Huh, mut jos tosiaan mun syömiseen kiinnitettään noin paljon huomiota ihan jo YSTÄVIEN luona. Niin taidan tästä lähin joko a. vetää hervottomat annokset ja valittaa sen perästä nälkää tai b. jättää syömättä ja vedota pyhään henkeen joka mut lihottaa ja samalla huomauttaa et mulla on taas illalla laardiruiskeiden vuoro joten täytyy ottaa kevyemmin.

"vieras"
:D Minäkö hoikka? Hihhii. Olen normaalipainoisen ylärajoilla ja syön ruokapöydässä oikein hyvällä ruokahalulla isoja annoksia ruokaa. Nyt ei ole kysymys siitä, että joku ei saisi olla lihava, vaan siitä mikä logiikka tuon kertomani käytöksen pohjalla on - ja olenkin saanut jo hyvin monta ihan loogista selitystä. Minähän tykkäisin, että se ylipainoinen voisi syödä seurassani niin paljon kun mieli tekee - kuten teen minäkin.
No sä et nähtävästi sitten liikuntaa harrasta kovinkaan paljon, jos kerran et ole hoikka normaalipainon ylärajoilla :D Tiesitkö, että liikunta on terveyden kannalta tärkeämpää, kuin se normaalipaino?

Siis voithan sä selittää mitä vaan, mutta siis jotkut näistä kuvailmistani ihmisistä ovat sanoneet, että onpa kova nälkä tms. että ehkä ne on sitten vaan valehdelleet. Tai ollaan ruokaa valmistettu jo pitkän aikaa ja puhutaan esim. "onpas jo nälkä" tms. ja läski lipoo vieressä huuliaan.
Ja tiedoksi vaan, se läski saa lipoa siinä niitä huuliaan ja saa syödäkin ihan reilun annoksen, ei siinä mitään ongelmaa, mutta miksi leikkiä sitten anorektikkoa siinä pöydässä. No, ilmeisesti kotimatkalla mäkki maistuu.
Ja koska sun tuntemat ylipainooset ihmiset puhuu ja tekee noin, kaikki muut väittävät läpiä päähän. Just just mähän en voikaan ittestäni tietää kuinka asia on. Mä sitten inhoan tuollaasia yleistäjiä.

???????
[QUOTE="Mamma italiana";22526018]sano: "haluaisitko lisàà?"[/QUOTE]

No miten se kuulostaa niin kornilta kun se piirakka on siinä nenän edessä. Toinen vastaa haluan ja minä sanon ota siitä vaan. Esim. viimeeksi sanoin epähuomiossa, että "tein nyt oikein reilusti tätä ruokaa" ja myöhemmin mietin, että ei kai tässä nyt tullut mitään väärinkäsitystä että tein oikein häntä varten että voi syödä kauheasti...kun asia ei ollut näin vaan tein sitä kun oli aineita jne.

Beep
Olen syönyt ainakin kolmen selvästi lihavan (ylipainoa about 30 kg tai enemmän) henkilön kanssa ja aina ihmetellyt heidän suhtautumista ruokaan. Heidän ulkonäöstään kyllä näkee, että ollaan oltu ruoka-aikaan kotona ja syöty varmaan mitä käsin kiinni saa, mutta sitten ollaan ruokapöydässä niin häveliästä syöjää että. Mitä ihmeen näyttelyä tämä on? Siis todella naurettavaa!

Ystäväni (ylipainoa varmaan 40 kg) tulee meille syömään. Katsellaan ruokaa epäilevästi, närpitään sitä sieltä sun täältä, otetaan todellinen miniannos ja huokaillaan "oi tulin jo ihan täyteen, miten tätä ruokaa nyt näin paljon, hyvää kyllä on..mutta oon jo ihan ähky". Menen läskin tuttavan kanssa kahville. Tuttava ottaa pienen pullaan ja parin suupalan jälkeen alkaa taas valitus "voi että miten isoja nämä pullat ovat, nyt on siis pakko lopettaa, huh kun on maha täynnä".

Kun se vatsalaukku on saatu venytetty muhkeaan kuntoon, en ymmärrä, miksei voi syödä edes kuten muut? Vaan siitä "voi olen ihan täynnä" tehdään joku hemmetin iso numero, vaikka kaikki siinä pöydän ääressä varmaan miettii että "kyllä suhun läskiin luulisi tämä mahtuvan kun on tainnut ennekin maistua".
Sä teet niin helvetin pahaa ruokaa että ei sitä voi syödä kun linnun annoksen säälistä?

???????
Ja koska sun tuntemat ylipainooset ihmiset puhuu ja tekee noin, kaikki muut väittävät läpiä päähän. Just just mähän en voikaan ittestäni tietää kuinka asia on. Mä sitten inhoan tuollaasia yleistäjiä.
Kaiva se silmä sieltä jostain ja katso otsikkoa. Siellä lukee JOTKUT. Missään kohtaa en ole yleistänyt, vaan kerroin omista kokemuksistani. Jos sinä et käyttäydy näin, hyvä. Jos tiedät, mistä tämä johtuu (no syitä onkin jo tullut riittävästi), kerro. Jos ei ole muuta kun pällinaukomista, niin vaihda ketjua.

???????
Sä teet niin helvetin pahaa ruokaa että ei sitä voi syödä kun linnun annoksen säälistä?
Mitä jos sinä katsoisit ihan tämän koko ketjun ja kaivaisit myös sen silmän sieltä jostain esille... Eli monta monta kertaa ollaan oltu muualla syömässä + näillä ihmisillä myös syömässä (no ehkä he tekevät paskaa ruokaa vierailleen ettei itselle kelpaa mutta mulle on kyllä maistunut).

???????
Mutta tässähän on tullutkin jo muutamia syitä eli heitä ilmeisesti hävettää, nolottaa, miettivät mitä muut ajattelevat, haluavan syödä sitten suklaalevynsä ja sipsipussinsa ihan yksin jne. No, toivottavasti he eivät ole loukkaantuneet perinteisistä ruuantyrkyttämistäni, jota teen kaikille.

"vieras"
Mitä jos tulevaisuudessa keskityt vain siihen omaan syömiseesi. Voisit ehkä päästä sitä kautta normaalipainon ylärajalta sinne keskivaiheille ja ehkä, huom. ehkä pystyisit nauttimaan ateriasta ja illallisseurasta kun ei tarvis miettiä, et miksi toi Irmeli syö noin. Eikä tarvis pitää kirjaa, et missä kaikkialla Irmeli ja sen frendit syö samalla tavalla. *hali*

???????
[QUOTE="yks vaan";22526076]Jos aloittaja pitäisi pienempää ääntä kun ei kuule mitään tuon apeen luiden kolinan keskeltä![/QUOTE]

Juurihan olen sanonut, että en ole hoikka! Nyt ei ole siitä kysymys, mitä kukin saa olla vaan miksi joku käyttäytyy kun käyttäytyy.

läskipallo
Mutta tässähän on tullutkin jo muutamia syitä eli heitä ilmeisesti hävettää, nolottaa, miettivät mitä muut ajattelevat, haluavan syödä sitten suklaalevynsä ja sipsipussinsa ihan yksin jne. No, toivottavasti he eivät ole loukkaantuneet perinteisistä ruuantyrkyttämistäni, jota teen kaikille.
Sinusta kaikki läskit siis syö sipsejä ja vetää karkkia? Sinusta tuskin voi olla läski jos syö normi ruokaa mutta sitä ylisuurena annoksena.

Nimimerkillä läski joka tykkää ruuasta,siis kunnon ruuasta en sipseistä jäätelöistä leivoksista tai karkeistakaan.

Beep
[QUOTE="vieras";22526030]Hmm, mä syön todella pieni annoksia aina ruualla sekä kahvipöydässä. En syö välipaloja enkä aamiaista. Mut iltasella voin vetää suuhuni esim. 4 mars patukkaa, litran virvoitusjuomaa ja vähän sipsejä. Sit retkotan suuren osan ajasta katselleen netin ja tv:n antia.

Toki varmaan monet muut on lihonneet syödessään pelkästään isoja annoksia, terveellistä ruokaa. Mut kyl mulle ihran kertyminen on vaatinut pelkästään lisäainekaramellien ihania kaloreita popsien.

Huh, mut jos tosiaan mun syömiseen kiinnitettään noin paljon huomiota ihan jo YSTÄVIEN luona. Niin taidan tästä lähin joko a. vetää hervottomat annokset ja valittaa sen perästä nälkää tai b. jättää syömättä ja vedota pyhään henkeen joka mut lihottaa ja samalla huomauttaa et mulla on taas illalla laardiruiskeiden vuoro joten täytyy ottaa kevyemmin.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:

"vieras"
Unohdit listastas. Et jotkut ihmiset ovat tottuneet syömään pieniä annoksia, lihavakin. Joillakin on erilaiset ruokarytmit, nälkä voi yllättää vaikka keskiyöllä. Toisekseen, syömistavalla ei edes tarvitse olla mitään syytä. Tuskin kukaan miettii miksi sä syöt hevosenkokoisia annoksia.

???????
Alkuperäinen kirjoittaja läskipallo;22526090:
Sinusta kaikki läskit siis syö sipsejä ja vetää karkkia? Sinusta tuskin voi olla läski jos syö normi ruokaa mutta sitä ylisuurena annoksena.

Nimimerkillä läski joka tykkää ruuasta,siis kunnon ruuasta en sipseistä jäätelöistä leivoksista tai karkeistakaan.
Mitä sä mun kimppuun hyökkäät jos luettelen asioita, mitä tässä ketjussa on tullut esille typerys. Eivät tietenkään läksit syö sipsejä eikä karkkeja, eivät tietenkään ikinä joo.

???????
[QUOTE="vieras";22526030]Niin taidan tästä lähin joko a. vetää hervottomat annokset ja valittaa sen perästä nälkää [/QUOTE]

No voikun vetäisikin hervottamat annokset ja valittaisi nälkää, mä tekisin seuraavalla kerralla enemmän ruokaa enkä ihmettelisi yhtään tällaista menoa.

???????
[QUOTE="yks vaan";22526111]No miksi sinä käyttäydyt niinkuin käyttäydyt?
Mikään vastaus sinulle ei riitä vaan jankkaat kokoajan samaa asiaa
kun mikään vastaus ei sinua miellytä :([/QUOTE]

Miksei miellytä? Kaikista olen ottanut tietoa vastaan, sitähän sitä tässä hain. Ja jopa luetteloinut näitä vastauksia. Haloo possu.

Yhteistyössä