Mä olen kateellinen siitä, miten joku osaa menestyä niin, että tekee rahaa ihan sikana. Oli se sitten oma yritys tai mikä tahansa. Olen myös hieman kateellinen niille, jotka syntyvät rikkaaseen perheeseen ja voivat elää taloudellisesti helppoa elämää aina vain siksi, että sattuivat syntymään oikeaan sukuun.
Meillä on uusi hieno talo. Palkat menee oikeastaan kokonaan: lainanlyhennykset, vakuutukset, bensat, autoverot, kiinteistövero, vesilasku, sähkölasku, puhelinlaskut, auton muut kulut, päivähoitomaksut, ammattiliittojen maksut, ruoka ja lasten harrastukset. Säästöön jää, mutta niillä säästöillä jouduttiin ostamaan nyt kahteen autoon (pakko pitää kahta autoa) uudet kesärenkaat ja maksamaan kiinteistövero talosta. Se mitä palkasta jää, menee usein lasten hankintoihin. Meillä on panostettu tähän taloon aika paljon ja ylimääräistä hussataan pihan laittoon. Valintakysymyksiä.... Itselle ostan aika harvoin uusia vaatteita. Nyt tilasin h&m;ltä koko perheelle uusia kesä- ja kevätvaatteita ihan tarpeeseen kaikki. Pikkujoulumekkoni ostan tyyliin Vero Modasta. Lapsille ostan vaatteita pääasiassa kirpparilta. Kengät ostan uutena. Mulla ei ole paljon vaatteita ja kerran pari vuodessa tilaan itselleni jotain edullisia vaatteita.
Mulla ei olisi varaa matkustaa. Käytiin pari vuotta sitten Teneriffalla ja seuraavaan ulkomaan matkaan menee varmaan vuosia. Ei vaan ole varaa. Mä sovittelin kenkäkaupassa converseja ja ne taisi maksaa jotain 75euroa. Jouduin jättämään tennarit kauppaan, koska mulla ei oikeasti ole varaa noin kalliisiin kenkiin. Puhumattakaan jostain Michael Korsin laukusta. Okei, mä voisin ostaa kalliit kengät, mutta se näkyis kyllä sitten meidän rahoissa jossain kohtaa.