miksi jotkut äidit kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja varasko?:
Alkuperäinen kirjoittaja varasko?:
ihmettelen joskus samaa. sekun on oikeasti varastamista. en opettaisi lapselleni moista. kauppias-raukat.
Miten se on varastamista jos lapseni juo sen tripmehun että saa janonsa sammutettua,maksamme sitten tuotteen kuitenkin siinä kassalla:)
Siis olen kai jotenkin tyhmä mutta en pidä sitä mitenkään varkautena kun me olemme AINA maksaneet tuotteen jonka lapsi on jo syönyt/juonut.
Lapsi luulee saavansa syödä kaupassa ihan mitä vaan. Ei se sitä maksua ymmärrä! Ihan sama kun sanot, ettää rahaa ei ole. Lapsi vastaa hae pankista :)
Höpö höpö selityksen makua :LOL:
Ei muka maksua ymmärrä? Eikö 3-4vanha muka tajua?? Aina on nostaneet tyhjän tai vajaan mehupurkkinsa kassahihnalle ilman kehotusta:) ja odottaeet että se on kassahihnan toisessa päässä.

Kyllä meillä lapsi saa sen pillimehun aika usein mutta ei todellakaan ole ilman lupaa sitä ottanut,tai mennyt aukomaan muita paketteja.
Meillä saa lapsi luvan kanssa aukasta sen mehun jos nyt niin kova jano on:)
Kukaan ei ikinä ole meille asiasta valittanut ja jopa kassallakin ovat sanoneet että ei ongelmaa jos tuoete kuitenkin maksetaan:)
Meillä tuossa isosa marketissa sen sen verran kiva kauppias pariskunta joka itsekin on nähnyt meidät siellä kaupasa ja jopa kerran lapsi kinusi omenaa syötäväksi,sanoin että saa kun on maksettu ja pesty jolloin tämä kauppias rouva kysyi haluanko että hän käy sen nopeasti pesemässä?
Olin kyllä että TÄH :)
Mutta sovimme jos kuitenkin annan lasten vaan juoda sen pillimehun ja maltamme tuon syömisen kotimatkalle:)
Entäs sitten, kun se lapsi menee yksin kauppaan, sillä on euro taskussa ja se syökin kolmen euron edestä ja vie tyhjät pakkaukset kassalle. Raha ei riitäkään.. se on sitten varastamista.
Siis ihan oikeestiko olet tyhmä vai esitätkö vaan............
Järjenkäyttö sallittua :D

Jos perheenäiti on ostoksilla sanotaan 3 alle kouluikäisen kanssa,
yksi huutaa yhteensuuntaan ja toinen toiseen
on konsertti valmis :( niin oikeastiko sinusta ei lapsia saa hiljentää?
Jos ne perhana soikoon rauhoittuu vaikka sillä mehulla
niin sitä sitten,
näin saa muutkin tärykalvonsa pitää ehjinä:)
Kaikilla kun ei se suku asu naapurssa johon voi muksun lykätä ilmaiseen lapsenvahtipalveluun jotta itse pääsen kauppaan.
Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu.

varasko?
Alkuperäinen kirjoittaja Miseliini:
Kaikki ei muuten "muista" maksaa noita avattuja tuotteita sitten kassalla. Kerran kaupassa näin, että ostoskärryissä istuvalta lapselta tipahti jotain ja hölmö huikkasin äidilleen, että "hei, teiltä tippu jotain", ja samassa tajusin että sehän oli karkkipatukan kääre. Mamma mulkas mua pahasti, joten hipsin kauemmas omille asioilleni. Hetken päästä näin, kun siirti vaivihkaa kengänkärjellä sen paperin hyllyn alle. En kyylännyt, huomasin vaan sattumalta ;)
Tätä minä en tajua:( Me maksetaan ihan kaikki mikä on lapsien annettu avata (eli ne pillimehut ) :)
Itse olisin varmaan ilmoittanut asiasta lähimmälle myyjälle,sen verran törkeä olen minäkin jos toinen aivan varkaaksi kehtaa alkaa.

Miseliini
Onkos tässä ketjussa kommentoinut kukaan kaupassa esim. just kassalla töissä oleva, että mitä siellä oikeasti tykätään tuotteiden aukomisesta ennen maksua? Jos se on kaupalle OK, niin mikäs siinä sitten, vaikken itse aiokaan moista harrastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Älä sitten käy kaupassa.
No nyt tuli Sörhikseltä aika typerä kommentti. Mietis nyt vähän, onkohan tuo oikesti mielestäsi relevantti vaihtoehto? Mä sanon yhä, että mieluummin laitan lapset hiljaiseksi kuin kuuntelen karjuntaa (saati aikuisten karjuntaa lapsillee, mitä ikävän paljon kuulee). Sen ei pitäisi yhtään hiertää sun napaa.
Joo, ja mä en lahjo poikaani kaupassa hiljaiseksi, jos sille uhmakohtaus sattuisi siellä iskemään. Ei kuulu mun kasvatusperiaatteisiini. Jos joku ei kestä lapsista lähteviä ääniä, hoitakoon ostoksensa muualla. Piste.

vv
Mun taaperoni oli vaikea ymmärtää miksi kaupassa ei saa mitään syödä ja saikin useamman raivokohtauksen. Asuimme puoli vuotta ruotsissa missä kaikissa ruokakaupoissa oli hedelmäosastolla maistiaispöytä josta tietysti muksu sai joka reissulla jotain syötäväkseen kuten muutkin. Suomi on varmasti euroopan ainoa maa missä hedelmätkin itää ostaa kuin sika säkissä ja lapsi ei tietenkään ymmärtänyt suomeen palattuamme miksi hän ei saa viinirypälettä kun viime viikolla vielä sai.

Suomessa en ole kertaakaan antanut lapselle mitään syötävää kaupassa ja hyvin nopasti alle 2- vuotiaskin oppi odottamaan kassan ohi. Jatkuvasti kuitenkin törmää näihin jotkanostavat liukuhihnalle jäätelö tai karkkipapereita. Siis tuotteita jotka muutenkin jäisi meidän muksulta syömättä jos niitä kotonakaan kinuttaisiin huutamalla.

Mummy Sunshine
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
kerran tai pari olen kesän aikana antanu meidän reilu 1v:lle kaupassa pillimehusta juotavaa, kun on itkeny et on jano.. muuten olen kyl ollu tiukkana. Että esim. karkkia tai juuri banania ei syödä ennen kuin ostokset on maksettu!
jos annat mehusta hörppyjä niin on ihan sama vaikka antaisit sen banaaninkin.. ei se auta olla tiukka karkin suhteen mutta olla sitten lepsu mehun suhteen.
just joo.. jos kerran tai kaks kesässä on antanu kuumana päivänä lapsen juoda mehun kaupassa.. voi katastrofin huippu!! Meiltä menee lähimpään kauppaan 25min matkalla, toinen mokoma kaupassa.. et ei aina asiat ole niin sinivalkoisia miltä näyttää!
Niin eiks sitä juomaa voi ottaa kotoa mukaan? Huono tapa syödä kaupassa.

Tilanne pakottaa joskus.
ja minkäköhänlainen tilanne sellainen on?
Esim. se, että lapsi karjuu täyttä häkää, ja mun vaihtoehto on taittaa sille leivästä nurkka tai lähteä kaupasta. Kyse ei ole lapsen nälästä, vaan esim. kiukkukohtaus. Kaupasta lähteminen ei oikeasti ole meillä vaihtoehto. Ja ennen kuin joku nälväisee: tarkastan rahatilanteeni + lompakkoni jo ennen kauppaan menoa.
Kyllä mä ainakin vastaavassa tilanteessa lähden kaupasta ja palaan myöhemmin ostoksille. Haluan A) opettaa lapselleni, että pakkaukset avataan vasta kotona (kun ollaan ostokset maksettu) ja B) opettaa lapselleni sitä, että karjumalla ei tahtoa AINAKAAN saada läpi. Ja sitähän tuo sun toiminta on.
Samanlaisia ajatuksia. Varmaan korostetusti kun noille meidän muksuille on varmasti keskivertoa hankalampi selittää asioita ja siksi haluan mielummin tehdä niistä selkeitä. Kaupassa ei syödä mitään ja piste. Ne banaanit ja jäätelöt saa vasta kun ollaan menty kassan ohi.

Tuo 3v osaa jo itse jujun, joskus kun rupeaa jotain syötävää mankumaan siinä kaupassa en enää kerkeä edes suutani avata kun tyttö jo itse toteaa ja viittoo "odottaa, odottaa". Aika kaaosta kauppareissut tuon kanssa olisivat jos hän ymmärtäisi että ostoksia saisi syödä jo ennen kassaa. :/

Ja muuten noiden ongelmatilanteiden välttämiseksi tai niistä selviämiseksi. Ei mennä kauppaan nälkäisinä, jos tietää että se nälkä on ja jostain syystä ei ole evästä mukana niin ostetaan vaikka matkalla kiskalta jotain pientä tai käydään hakemassa ne mehut ja banaanit ensin sieltä kaupasta ja situtaan ulos syömään ennen varsinaista kauppareissua. Ja jos se huutokohtaus siitähuolimatta tulee niin sitten vaan raahataan sitä huutavaa lasta mukana niin kauan kun välttämättömimmät ostokset kestää ja sitten kotiin.

aas
Miten joitakin sitten taas ketuttaa toisten toiminta:) Ei voi kuin ihmetellä miten se selviätte päivästä läpi ilman negatiivisia tunteita kun varmaan moni asia ottaa aivoon tässä maailmassa.

varasko?
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Kyllä tähän maailmaan ääntä mahtuu.
Ei kuule mahdu! Se on ihan todistettu:( Kun huudatin aikasemmin lapsiani niin johan tulee joku mummeli
-eikö ne anna sinulle ruokaa,lapsellasi on nälkä..ja mulkoilua palkaksi minulle :(
Tai sitten tulee joku toinen perheenäiti valittamaan kuinka ei saa puhuttua siihen puhelimeen kun kakarani pitää meteliä ja eikö ole käytöstapoja,anna sille vaikka jotain
ja lista on loputon....

Eli niin kauan kun minä annan lasteni juoda sen yhden mehun silloin tällöin ja minä sen rehellisesti ihan omalla rahallani maksankin niin niin kauan jatkan tätä linjaa:)
Jos minulle kaupan myyjä sanoo itse suoraan että näin ei jatkossa enään tehdä niin sitten en tee,mutta tietääkseni tätä juomista ei ole kaupssa kielletty!
Ihan jos nyt janoonsa vaikka aikuinen ottaa limua tyyliin ettei jalat petä alta (nyt ei sitten tarvi mennä älyttömyyksiin ja vinkua että kori bisseä )
niin minusta tuossa juomisessa ei mitään pahaa ole:)
Ja näkihan kesällä useinkin kuinka jopa aikuiset oli kaupassa ja otti sieltä ostoskärreistään sen limun ja hörppäsi:)

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
en minäkän ymmärrä. se on varastamista, koska tuotetta ei ole viel maksettu.
Joskus olen ostanut lapsille jätskin, tai karkkipussin, saivat mennä ulos syömään, näin sain tehtyäostokset rauhassa. ensisn ssi makaut ne tuotteet, tai anatnut lapsille raha tkäteen.
Tilanne on tosiaan pakottanut mut antamaan esim pillimehun pojille kesken ostosten teon mutta kiitos ja ylistys METSOLA; vinkkisi avulla kykenen kitkemään kleptomanismin itsestäni ja annan kohta 3-v poikien mennä ulos juomaan mehunsa, käytyään ensin kassan kautta.

|O

Onkos tässä ketjussa kommentoinut kukaan kaupassa esim. just kassalla töissä oleva, että mitä siellä oikeasti tykätään tuotteiden aukomisesta ennen maksua? Jos se on kaupalle OK, niin mikäs siinä sitten, vaikken itse aiokaan moista harrastaa.
En ole minä ainakaan saanut virallista ohjeistusta työnantajaltani, mutta minusta tuollainen toiminta ei ole suotavaa. Niin kauan tuote on kaupan omaisuutta, kunnes asiakas sen on maksanut.
Mitäs jos kortti ei toimikaan, tai tilillä ei ole katetta? Mitäs sitten teet sen syödyn banaanin kanssa?
Ei ne lapset rikki mene jos eivät aina saa heti tahtomaansa :whistle:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En ole minä ainakaan saanut virallista ohjeistusta työnantajaltani, mutta munusta tuollainen toiminta ei ole suotavaa. Niin kauan tuote on kaupan omaisuutta, kunnes asiakas sen on maksanut.
Mitäs jos kortti ei toimikaan, tai tilillä ei ole katetta? Mitäs sitten teet sen syödyn banaanin kanssa?
Sanotko sitten niille asiakkaille, että tämä ei saa toistua?

joskus muinoin tämä oli ihan yleinenkin käytäntö ja osalle se on jäänyt päälle, varsinkin pikkukaupoissa sai aina syödä jo kaupassa olo aikana ku mä oli pieni, muistan kun aina juotiin pillimehut samalla kun tehtiin ostoksia..
ulkomailla tämä oon vieläkin ihan yleistä ja musta siinä ei ole mitään kamalaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
En ole minä ainakaan saanut virallista ohjeistusta työnantajaltani, mutta munusta tuollainen toiminta ei ole suotavaa. Niin kauan tuote on kaupan omaisuutta, kunnes asiakas sen on maksanut.
Sanotko sitten niille asiakkaille, että tämä ei saa toistua?
Olen sanonut kyllä, että maksetaas ensin.
Eikä ole vielä ainakaan valituksia sadellut.
Junttikäytöstä...

varasko?
No me ollaan kyllä kysytty joka kassalla että haittaako ja ei ole koskaan kieltäneet,ennemminkin on vastaus ollut että kunhan ne vaan aina maksetaan ja jos lapsi on silloin kiltisti kun saa sen mehun niin eikö se ole kaikkien jopa myyjänkin etu:)
Ja tämä ihan meidän markettien myyjien vastaus:)
Tosin näihin jäätelöiden,karkkien tms tahmaisten tuotteiden syöntiin en tiedä vastausta sillä mun lapseni juo vain sen mehun josta ei todellakaan jää yhtään tahraa kassahihnalle:)

varasko?
No me ollaan kyllä kysytty joka kassalla että haittaako ja ei ole koskaan kieltäneet,ennemminkin on vastaus ollut että kunhan ne vaan aina maksetaan ja jos lapsi on silloin kiltisti kun saa sen mehun niin eikö se ole kaikkien jopa myyjänkin etu:)
Ja tämä ihan meidän markettien myyjien vastaus:)
Tosin näihin jäätelöiden,karkkien tms tahmaisten tuotteiden syöntiin en tiedä vastausta sillä mun lapseni juo vain sen mehun josta ei todellakaan jää yhtään tahraa kassahihnalle:)

En ymmärrä minäkään. Kiukkukohtauksiin ei tartte tarjota ruokaa, diabeetikkolasten vanhemmat toivottavasti ovat niin fiksuja että kantavat pientä evästä aina takin kuin takin taskussa tai laukussaan.

Mutta kotoahan tämäkin asia lähtee. Jos kotona on aina toimittu noin, ei siinä varmaan mitään outoa olekaan.

Mä kuulostan varmaan ikävältä ihmiseltä, mutta mua ei kyllä kiinnosta pätkääkään mitä kukakin on mieltä siitä jos syötän tai juotan lapsiani kaupassa eineillä jotka maksan kassalla. Samoin mua ei paljon kiinnosta sekään, että haittaako se kassantätiä, ei vaan todellakaan jaksa kiinnostaa. Sen työ on rahastaa mun ostokset ja sillä siisti, ei jaella mielipiteitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kaupallehan se on periaatteessa pelkkää plussaa jos asiakas avaa paketin jo ennen kassaa. Silloinhan se on pakko maksaa eikä mieltä voi enää muuttaa.
Joo kunhan ne vaan muistetaan maksaa eikä jätetä tyhjänä hyllyn reunalle.. Näitäkin nimittäin näkee. Siis niitä syötyjä paketteja hyllyn kulmalla.

Yhteistyössä