Miksi Jeppe juo edelleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja humala-alamäki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tsempistä.

Olen tosiaan vähän kuutamolla. Mies tuntuu ajattelevan, että se, että hän juo putkeen, on minun vikani, koska minä olen esim. ollut viimeisillä kerroilla se, joka on ehdottanut kavereiden kanssa ulkona istumista tai saanut kutsun johonkin juhlaan ja ollaan lähdetty niihin. Eli kun hän jää siitä juomaan putkeen, niin syy on hänen mielestään alunperin minun, koska hän on lähtenyt minun mukaani :/ Tuo ajattelutapa on todella syyllistävä, ja harmittaa koska aikaisemmat poikaystäväni ovat olleet "normaaleja" alkoholin käyttönsä kanssa; juhlien jälkeen ollaan oltu kahdestaan selvin päin ja arki on jatkunut normaalisti. Ja juhlia ei ole ollut usein tosiaankaan. Eli, vähän sama kuin minä lähtisin miehen mukaan safarille ja kun ampuisin ihmisen, se olisi miehen vika koska hän pyysi minut safarille....

Alkuperäinen kirjoittaja humala-alamäki;10475117:
Kiitos tsempistä.

Olen tosiaan vähän kuutamolla. Mies tuntuu ajattelevan, että se, että hän juo putkeen, on minun vikani, koska minä olen esim. ollut viimeisillä kerroilla se, joka on ehdottanut kavereiden kanssa ulkona istumista tai saanut kutsun johonkin juhlaan ja ollaan lähdetty niihin. Eli kun hän jää siitä juomaan putkeen, niin syy on hänen mielestään alunperin minun, koska hän on lähtenyt minun mukaani :/ Tuo ajattelutapa on todella syyllistävä, ja harmittaa koska aikaisemmat poikaystäväni ovat olleet "normaaleja" alkoholin käyttönsä kanssa; juhlien jälkeen ollaan oltu kahdestaan selvin päin ja arki on jatkunut normaalisti. Ja juhlia ei ole ollut usein tosiaankaan. Eli, vähän sama kuin minä lähtisin miehen mukaan safarille ja kun ampuisin ihmisen, se olisi miehen vika koska hän pyysi minut safarille....

VOI J--------TA. Mieshän vedättää sua; tietää että haluat silloin tällöin viihteelle, ja sitten käyttää sitä tekosyynä jäädä juomaan putkeen ja vetää överit. Ja sitten kun rupeat valittamaan hännen juonnistaan, et pääse itsekään koska mies projisoi suhun omat mokansa. Eli on vaan kaksi vaihtoehtoa: olet itsekin kuivilla pakosta tai katsot ördäämistä. LÄHDE!!!!!

Onhan tietysti kinkkinen tilanne jos on tustustunut mieheen joka ei vielä osoittanut pahan juomisen merkkejä alussa. Tosiaan ei se käy käden käänteessä se ero jos vielä mies viitsi mennä hoitoonkin. Ethän sinä ap menetä mitään jos katsot miten käy. Mutta pidä omat rajasi,älä mene mukaan siihen että mies selittää ja syyllistää. Kun ne kaksi aktia loppuvat, loppunee juominenkin. Sinun ei tarvitse miettiä kuka hänelle kaataa viinaa kurkkuun. Sinun ei tarvitse ruveta absolutistiksi. Miehen alkoholiongelma on kuitenkin lopulta ihan hänen omansa. Älä lähde syyllistymään!Normaalit pariskunnat voivat käydä viihteellä yhtenä iltana ja vaikka lomalla useamminkin,mutta ei siitä pidä tulla ränniä jonka vuoksi toinenkin istuu kuivin suin. Voimia. Sulla ei ole helpoin tie kuljettavana. Suurella todennäköisyydellä käy niinkuin joku kirjoitti: kun mies joutuu hoitoon, sekin on sun syy. Jos hoito ei tehoa ja retkahtaa, sun syy. Jos tehoaa, on tylsää ja se on sinun syysi.Jos haluat lähteä baariin,sinä muka ajat miestä juomaan. Voihan hän lähteä selvänä mukaan ja sitten loppuu sekin selittelu putkien syistä.

Alkuperäinen kirjoittaja humala-alamäki;10474358:
Monenlaista näkökulmaa, hyviä vastauksia.

Sitä ei tiedä kukaan kykeneekö hän ikinä kohtuukäyttöön. Jos ei, tarkoittaako se sitä, että minäkään en voi enää koskaan ottaa alkoholia, vaikka itselläni ei putki jää päälle enkä juo usein? Se tässä vaivaa, että onko normaalit illanvietot minunkin osaltani vietetty?

Kyllä, sitä se tarkoittaa, että teidän perheessä suhde alkoholiin ei ole koskaan normaali.
Mies ei hallitse sitä ikinä, vaikka mitkä terapiat kävisi. Hänelle se on on/off-juttu, joko ei ollenkaan tai perseet olalle.
Sinä toki voit nauttia viinistä ja tulla pikku hiprakkaankin sivistyneesti, mutta et miehen seurassa. Eli tervetuloa ikävät päivät!

Rakastunut nainen luulee rakkauden avulla muuttavansa miehen. Lienee aika yleistä.

Harvemmin kukaan mies tekisi yhdenkään naisen puolesta samaa, ja ainakaan juomisongelman ilmaantuessa.

Kerro kun teillä on eka riita (tämä on aloittajalle) täällä, miten meni? Oliko vanha tuttu kaava: miestä otti päähän ja joi siihen tunteeseen -->sinä petyt, suutut --> mies vetäytyy ja kaivautuu taas selvittyään lupaamaan tyhjää. Ja sinä hellyt ja kaikki valtakunnassa hetken hyvin, kunnes...

Olin myös suhteessa miehen kanssa jonka elämä oli yhtä pullon perässä juoksemista. Kaikki perusharrastuksetkin suoritettiin mäyräkoiran kera. Yhdelle meno johti toiseen, toinen kolmanteen, kolmas....ei ollut minkäänlaista kontrollia viinan suhteen. Putkia riitti takuuvarmasti aina vastoinkäymisien myötä, useimmiten minä olin syypää. Perus baari-illan saldo meni aina reiiiiiiippaasti yli kymmenen annoksen. Lisäksi mies oli juodessaan agressiivinen ja väkivaltainen. Ja TOTTAKAI juuri SINÄ olet AINA syyllinen hänen ongelmiinsa, ei alkkiksessa ole ikinä mitään vikaa. Tässä myös yksi tuttu kaava;

==> Hän juo ja loukkaa sinua esimerkiksi pettämällä lupauksensa kun on niin viinaspäissään
==> Sinä annat olla, eihän änkyräkännissä olevan kanssa voi keskustella
==> Hän luulee että SINÄ olet syyllinen riitaan/mihin lie koska ei muista haukkuneensa ja loukannennsa sinua, joten päättää pitää mykkäkoulua
==> Parhaimmassa tapauksessa toiselta on muisti pois koko edellisillasta.
==> Sinusta tulee parisuhteen rauhanneuvottelija, koska miten toinen voi myöntää loukanneensa sinua kännissä, kun ei edes pysty itselleen myöntämään olevansa alkoholisti? "Ei alkoholi ole ongelma, sulla on ongelma kun pidät juomistani ongelmana" ?!?
==> Ajan saatossa joko

A) Väsyt ja sinnittelet, (kun se sun Uuno on niin rakas ja aivan ihana ja rakkaus parantaa kaiken)

B) Mies hoitoon (Mutta ainiin, ei ole mitään ongelmaa mitä hoitaa, mieshän ON täydellinen, akka se hoitoa vaatii kun kerta tuollasia ehdottaa)

C) Väsyt ja ymmärrät, että olet kohta henkisesti aivan palasina ja että sinun EI TARVITSE kestää enää sellaista kohtelua!

Entisessä parisuhteessani tilanteet vain pahenivat kerta kerralta. Rattijuoppoilukin tuli ilmi kun kuulin tuttavalta. Ei se mies muutu vaikka kuinka rakastaisi. Se muuttuu vain ja ainoastaan jos itse haluaa. Exäni tapauksessa tähän muuttumiseen ainoa vaihtoehto olisi ollut täysraittius.

Hyvä ja aivan mahtava asia on se, että itse voit muuttua siten, että ymmärrät tarvitsevasi ja ansaitsevasi paljon parempaa ja jätät ihanan viinalta tuoksahtavan, janoisen Uuno Turhapuron omaan arvoonsa. Kyllä hän jonkun samanlaisen on/off-pubiruusun löytää, voi sitten kärsiä krapulapäivistä yhdessä. (Varoitukseksi vain, että siinä vaiheessa kun "akka" on lähdössä, luvataan kuu taivaalta, "juominen loppuu, minä muutun, vannon..".. Ei se muutu, kokeilin yhden kerran hölmöyttäni ja taas sama rundi alkoi.
Lopullisen eron koittaessa sama itkuvirsi alkoi, sanoin että se on nyt entinen suhde. Myöhemmin kuulin exäni olleen lempiharrastuksensa parissa, tuopin äärellä. Kyseessä oli viikon ördäilyreissu, "Olen niin masentunut"-känni päällä.. Että semmosta. Onneksi lähdin!

Vaikka ero tuntuu ensialkuun vaikealta, voitat sitä kautta oman elämäsi takaisin. Muutokseen haluamattoman, ryyppäävän alkoholistin kanssa häviät sen.
Eron jälkeen olo on ollut aivan mieletön, energiaa riittää ja kappas, sitä huomaa yhtäkkiä että on niitäkin miehiä jotka eivät tarvitse alkoholia lainkaan! Niitäkin löytyy, joille riitää muutama, ja vain hyvässä seurassa. Kenenkään ei tarvitse ryhtyä hyysääjäksi.

Voimaa, itsekunnioitusta ja hyvää kevättä kaikille,

t. itsensä taas löytänyt

Yhteistyössä