Miksi ei saisi olla suurituloisia?

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaahan
  • Ensimmäinen viesti
En kyllä ihan ymmärrä. Ihan vähän joku k:lla alkava kortti taitaa pilkistää jostain.
kateus, ehkä, sanoinkin,että välillä minua harmittaa, ettei omasta työstäni makseta.

Joten voin sitä tässä toki heilutella.
Siis sitä kateuskorttia ja löyhytellä sillä kasvojani ja erityisesti otsaa, jota marttyyrinkruunu kiristää.
 
Viimeksi muokattu:
tarkennus
kateus, ehkä, sanoinkin,että välillä minua harmittaa, ettei omasta työstäni makseta.

Joten voin sitä tässä toki heilutella.
Sitten ymmärtäisin, jos tekisit samaa työtä, kuin se joku joka saa samasta enemmän palkkaa.

Vähän tekopyhältä kuulostaa se, että jonkun joka saa omasta työstään palkkaa x euroa, pitäisi elää vaikka sinun arvojesi mukaan, mitkä ne nyt ovatkaan, ettet paheksuisi tai olisi kateellinen. Tai onhan se inhimillistä, muttei järin reilua. Varmasti löytyy joku, joka ansaitsee vähemmän kuin sinä. Ehkä sinun pitäisi elää jonkun vielä vähemmän ansaitsevan arvojen mukaisesti, vaatimattoman kauniisti, hiljaa kyykyssä... No, liioittelen, aikani kuluksi. :)
 
Sitten ymmärtäisin, jos tekisit samaa työtä, kuin se joku joka saa samasta enemmän palkkaa.

Vähän tekopyhältä kuulostaa se, että jonkun joka saa omasta työstään palkkaa x euroa, pitäisi elää vaikka sinun arvojesi mukaan, mitkä ne nyt ovatkaan, ettet paheksuisi tai olisi kateellinen. Tai onhan se inhimillistä, muttei järin reilua. Varmasti löytyy joku, joka ansaitsee vähemmän kuin sinä. Ehkä sinun pitäisi elää jonkun vielä vähemmän ansaitsevan arvojen mukaisesti, vaatimattoman kauniisti, hiljaa kyykyssä... No, liioittelen, aikani kuluksi. :)

liioittele vaan. Ja saattaa joku vielä vähemmän ansaitsevakin löytyä, ja totta, on että voisin itsekin kuluttaa maltillisemminkin.

Kaikki totta, mutta sellainen pieni tekopyhyys saa sädekehän kiiltämään.:rolleyes::saint:


Kyykyssä en kauaa jaksa olla, kaunis olen aina. :xmas:
 

Yhteistyössä