miks me suomalaiset aikuiset juodaan maitoa ??? miks maitotaloutta pitäs tukea ???

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eikös yksi suuri syy suomalaisten osteoporoosiongelmaan ole se, että se maidosta saatava kalsium tuhotaan jatkuvasti syötävän punaisen lihan proteiinilla? Esim. Japanissa syödään punaisen lihan sijasta kalaa ja kalsium saadaan vihreistä tuotteista - eikä ole osteoporoosista juuri tietoakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Maidosta tehdään monta hyvää asiaa, kuten homejuustot ja rahkat. Riisipuuro ei maistu oikeelta, ellei sitä ole tehty maitoon. Veteen tehty kaakao ei maistu miltään kylmänä.


*niin ja serkulla on lehmiä, joita se rakastaa!!
Tää on niin tätä. "koska mä haluun niin mun pitää saada" "koska joku on kivaa ja hyvää niin se tekee siitä suotavaa ja oikeata"

Eikö teillä ole mitään eettisiä arvoja?
Mulla on mitään eettisiä arvoja, kun ajattelen, että serkullani on työ josta se tykkää, ja ehkä jollain toisellakin. Mutta syö sä vaan Kiinassa viljeltyä riisiä ja etelä-amerikkalaisia soijapapumuonia ihan rauhassa. :flower:
 
eettiset arvot
sekö olisi sitten eettisesti oikein, että sovittais, jotta heti huomenna teurasautoon kaikki lypsylehmät. suomalaiset ei tästedes juo maitoa. jokunen maidontuottaja jää työttömäksi, mutta hei, saahan sossu uusia asiakkaita! ja ei muuta kun pimeetä maitoa aletaan tuottaa virosta ja venäjältä.
 
:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Maidosta tehdään monta hyvää asiaa, kuten homejuustot ja rahkat. Riisipuuro ei maistu oikeelta, ellei sitä ole tehty maitoon. Veteen tehty kaakao ei maistu miltään kylmänä.


*niin ja serkulla on lehmiä, joita se rakastaa!!
Tää on niin tätä. "koska mä haluun niin mun pitää saada" "koska joku on kivaa ja hyvää niin se tekee siitä suotavaa ja oikeata"

Eikö teillä ole mitään eettisiä arvoja?
Mulla on mitään eettisiä arvoja, kun ajattelen, että serkullani on työ josta se tykkää, ja ehkä jollain toisellakin. Mutta syö sä vaan Kiinassa viljeltyä riisiä ja etelä-amerikkalaisia soijapapumuonia ihan rauhassa. :flower:
Pelottavaa. Ja vielä ihmettelette että maailma on niin paha paikka, jos ihmiset on jopa ylpeitä siitä ettei niillä ole eettisiä arvoja.
Ps. syön pääasiassa lähiruokaa, välillä myös luomumaitotuotteita.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Pelottavaa. Ja vielä ihmettelette että maailma on niin paha paikka, jos ihmiset on jopa ylpeitä siitä ettei niillä ole eettisiä arvoja.
Ps. syön pääasiassa lähiruokaa, välillä myös luomumaitotuotteita.
No voi hallelujaa sun kanssa. Nyt sä olet jostain saanut päähäsi että maito on pahasta ja toitotat sitä kaikille..
On sitä muitakin tapoja vaikuttaa, kaikilla on heikkouksia. Mitkä sinun?

 
Urheiluhullu
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
kaksi sanaa:

kalsium ja osteoporoosi
Kyllä sitä kalsiumiakin toki tarvitaan, mutta siitä ei vaan ole mitään hyötyä, jos ei samalla tule riittävästi D-vitamiinia... Suomalaisesta maidosta en tiedä, mutta ainakaan täällä keski-Euroopassa maitoon ei ole lisätty D-vitamiinia (tai ainakaan purkissa ei mainita ). Ja kun vielä muistetaan, että D-vitamiini on rasvaliukoinen, niin eipä ainakaan rasvattomasta maidosta yksinään ole mitään hyötyä... :(

 
Maito on epäterveellistä aikuiselle. Sen takia meidät vieroitetaan. Nisäkkään on tarkoitus juoda oman äitinsä maitoa lapsena, sitten hänen ei enää kuulu juoda maitoa.

Muiden eläinten, varsinkin lehmän, maitoproteiini ärsyttää suolistoamme niin, ettei kalsium (tai muutkaan hivenaineet) imeydy kunnolla, joten turha sanoa, että juomme maitoa kalsiumin takia. Maidon juonti aiheuttaa suuremman kalsiumin tarpeen meissä, koska se ei imeydy kunnolla.

Kalsiumia on mm kalassa, parsakaalissa, siemenissä, pinaatissa, pavuissa, jopa kurkussa! Maito ei todellakaan ole ainoa tai edes paras kalsiumin lähde.

Maito on ällöttävää, toisen lajin äidin omalle jälkikasvullensa tuottamaa rasva-sokeri-proteiini seosta, joka ei ihmiselle sovi. Ihmisen kuuluu saada ihmisen maitoa kunnes siirtyy aikuisen ruokavalioon.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Maito on ällöttävää, toisen lajin äidin omalle jälkikasvullensa tuottamaa rasva-sokeri-proteiini seosta, joka ei ihmiselle sovi. Ihmisen kuuluu saada ihmisen maitoa kunnes siirtyy aikuisen ruokavalioon.
Mä maistoin kerran jotain "soijajuustoa" ja onneksi maistoin ennenkuin ehdin laittaa sitä ruokaa :x :x Ois ollut lasagne pilalla :/

 
vieras
Ei tule juotua itse enää paljnkaan, kun maito kuulemma kallistui niin paljon. Huono puoli on että lapsetkin ovat alkaneet oikutella maidon juontia vastaan. Jos otan itse jotain muuta kuin maitoa ovat hekin vaatimassa.

Kohta huudan naama punaisena, että te juotte maitoa koska minäkin join lapsena maitoa. Äh, ei vaan jaksaisi aina selittää ja vängätä joka hel.vetin asiasta. (väsynyt kotiäiti)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Urheiluhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja kerros ihan huvikses:
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
kaksi sanaa:

kalsium ja osteoporoosi
Ja maito on ainut keino niiden ehkäisyyn? Hahhahhaa ja salli mun nauraa.
no mitkä muut on yhtä hyviä kalsiumin lähteitä kuin maito???
Kala, pavut, parsakaali, pinaatti, jne.
mitä on parsakaali? Mistä sitä ostetaan? Kuka syö jotain parsakaalta tai pinaattia tai kenellä on varaa syödä kalaa usein? Joo, jollain sponsoroidulla urheilijalla, jolle äiti tekee ruoan. tai jolla nyt ei ainakaa omia lapsia ole kotihoidossa.
 
syö juustoa se kasvattaa luustoa
Alkuperäinen kirjoittaja Urheiluhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja kerros ihan huvikses:
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
kaksi sanaa:

kalsium ja osteoporoosi
Ja maito on ainut keino niiden ehkäisyyn? Hahhahhaa ja salli mun nauraa.
no mitkä muut on yhtä hyviä kalsiumin lähteitä kuin maito???
Kala, pavut, parsakaali, pinaatti, jne.
mä olen allerginen kalalle ja parsat ja sun muut idut ei kyl maistu milleen
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
mitä on parsakaali? Mistä sitä ostetaan? Kuka syö jotain parsakaalta tai pinaattia tai kenellä on varaa syödä kalaa usein? Joo, jollain sponsoroidulla urheilijalla, jolle äiti tekee ruoan. tai jolla nyt ei ainakaa omia lapsia ole kotihoidossa.
Ei kai pipa kiristä? tuossa sulle uusi -> :xmas:

Kala on muuten halpaa, senkus meet kalastamaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Maito on ällöttävää, toisen lajin äidin omalle jälkikasvullensa tuottamaa rasva-sokeri-proteiini seosta, joka ei ihmiselle sovi. Ihmisen kuuluu saada ihmisen maitoa kunnes siirtyy aikuisen ruokavalioon.
Mä maistoin kerran jotain "soijajuustoa" ja onneksi maistoin ennenkuin ehdin laittaa sitä ruokaa :x :x Ois ollut lasagne pilalla :/
Soijajuusto on korvike. Itse yritän välttää moisten korvikkeiden käyttöä...

Emmä sitä kiellä, etteikö esim juusto olis tosin hyvän makuista, mutta se maku ei tee siitä terveellistä. Itse välillä syön juustoa maun takia, mutta tulee kyllä huono omatunto ja ällöttää suuret määrät juustoa...
 
heh
Vegaaniliiton sivuilta:
Lehmänmaito ei suojaa osteoporoosilta. Vahva luusto on monen tekijän summa, joista tärkeimpiä ovat riittävä D-vitamiinin saanti, liikunta, terveet elämäntavat ja elimistön kalsiumtasapainosta huolehtiminen. Kalsiumia on monissa kasvikunnan tuotteissa, joiden kalsiumin hyväksikäytettävyys vaihtelee.

Ja sitä kalsiumia saa vihreistä kasviksista, soijasta ja muista pavuista, siemenistä (erityisesti sesaminsiemenistä ja niistä tehdystä tahinista), pähkinöistä, kaaleista ja kuivatuista hedelmistä (erityisesti viikunoista). Ja kaalista kalsium imeytyy paremmin kuin maidosta... Että ei se osteoporoosi kyllä ihan syyksi maidonjuonnille riitä. Ootte kaikki vaan propagandan uhreja. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Vegaaniliiton sivuilta:
Lehmänmaito ei suojaa osteoporoosilta. Vahva luusto on monen tekijän summa, joista tärkeimpiä ovat riittävä D-vitamiinin saanti, liikunta, terveet elämäntavat ja elimistön kalsiumtasapainosta huolehtiminen. Kalsiumia on monissa kasvikunnan tuotteissa, joiden kalsiumin hyväksikäytettävyys vaihtelee.

Ja sitä kalsiumia saa vihreistä kasviksista, soijasta ja muista pavuista, siemenistä (erityisesti sesaminsiemenistä ja niistä tehdystä tahinista), pähkinöistä, kaaleista ja kuivatuista hedelmistä (erityisesti viikunoista). Ja kaalista kalsium imeytyy paremmin kuin maidosta... Että ei se osteoporoosi kyllä ihan syyksi maidonjuonnille riitä. Ootte kaikki vaan propagandan uhreja. :D
Ja sinä syöt "lähiruokaa"..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä on parsakaali? Mistä sitä ostetaan? Kuka syö jotain parsakaalta tai pinaattia tai kenellä on varaa syödä kalaa usein? Joo, jollain sponsoroidulla urheilijalla, jolle äiti tekee ruoan. tai jolla nyt ei ainakaa omia lapsia ole kotihoidossa.
Salli miun nauraa :LOL: :LOL: :LOL:

Kuka syö kasviksia usein? Kuka tahansa, joka haluaa syödä halvalla ja terveellisesti.

JA KALAKO KALLISTA?!?!? Jos sä juot maitoa päivittäin, on turha marista minkään muun elintarvikkeen hinnasta. Maito ja maitotuotteet ovat KALLIITA. Jos syöt lohta kerran viikossa vrt juustoa ja maitoa joka päivä, kumpikohan on halvempaa? Lopun viikosta syöt sitten pinaattia, seesamsiemeniä, auringonkukansiemeniä, papuja, kurkkua, parsakaalia yms oikeata ruokaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Soijajuusto on korvike. Itse yritän välttää moisten korvikkeiden käyttöä...

Emmä sitä kiellä, etteikö esim juusto olis tosin hyvän makuista, mutta se maku ei tee siitä terveellistä. Itse välillä syön juustoa maun takia, mutta tulee kyllä huono omatunto ja ällöttää suuret määrät juustoa...
Minäkin tähän ketjuun alunperin vastasin, että koska maidosta tehdään juustoa. Tietyt ruokalajit - kuten esim just lasagne tai juustoperunat - yksinkertaisesti vaatii sen juuston. Sitä juustoa ei oikein voi korvata millään.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
mitä on parsakaali? Mistä sitä ostetaan? Kuka syö jotain parsakaalta tai pinaattia tai kenellä on varaa syödä kalaa usein? Joo, jollain sponsoroidulla urheilijalla, jolle äiti tekee ruoan. tai jolla nyt ei ainakaa omia lapsia ole kotihoidossa.
Ei kai pipa kiristä? tuossa sulle uusi -> :xmas:

Kala on muuten halpaa, senkus meet kalastamaan =)
Ei kiristä. En vaan ymmärrä, mistä normaali ihmienn ostaa jotain pinaattia tuoreena tai parsaa? Tai miten lapsiperheellä on varaa syödä kalaa.
 

Yhteistyössä