miks me suomalaiset aikuiset juodaan maitoa ??? miks maitotaloutta pitäs tukea ???

  • Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
ap
niin mut miks maitoa tarvitaaan siihen kalsiumiin ja osteoporoosiin ( ehkäisyyn ) kun saahan sitä muistakin tuotteista ja ei ole ongelma muissakaan maissa joissa ei juoda kuitenkaan maitoa aikuisiällä..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin mut miks maitoa tarvitaaan siihen kalsiumiin ja osteoporoosiin ( ehkäisyyn ) kun saahan sitä muistakin tuotteista ja ei ole ongelma muissakaan maissa joissa ei juoda kuitenkaan maitoa aikuisiällä..
Meinasitko sitten että vaan vuohen ja lampaan maidoista tehtyjä juustoja syötäisiin? Jos siis lehmiä ei enää kasvatettaisi kuin lihaa varten?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
kaksi sanaa:

kalsium ja osteoporoosi
Näinpä juuri. jotenkin niin se menee, että kossain toisessa maassa tulee maaperästä enemmän kalsiumia kasviksiin, joita syödään paljon. Tai sit kalsium tulee lihasta tai kalasta tai pähkinöistä. Meillä se tulee pääasiassa maidosta.

Maitotaloutta kannattaa tukea juuri siksi, että saatais sitä maitoa. Minä ainakin halauan kotimaista maitoa niin itselleni kuin lapsillenikin.
 
no mä en taida saada muualta kuin maidosta. nojoo.... jukurtista, juustosta yms. Mutta maito on hyvää. Ja maitotaloutta on kaikki maitotuotteetkin... että sillä sitä kannattaa kuitenkin.

ja mä en ainakaan halua että kun mä 50 vuotiaana kaadun liukkaalla kelillä että lonkka murtuu heti.

Mikään ei oo parempaa kun kylmä maito. Paitsi ehkä piimä.
 
Maidosta tehdään monta hyvää asiaa, kuten homejuustot ja rahkat. Riisipuuro ei maistu oikeelta, ellei sitä ole tehty maitoon. Veteen tehty kaakao ei maistu miltään kylmänä.


*niin ja serkulla on lehmiä, joita se rakastaa!!
 
Erään tanskalaisen kansainvälisesti tunnustetun tutkimuksen mukaan rasvattomien maitotuotteiden runsas päivittäinen nauttiminen estää muun ravinnon mukana syödyn rasvan imeymistä suolistosta elimistöön.

Hahaa, olen siis ollut oikeilla jäljillä kun kankkuspizzan kanssa on mennyt litra rasvatonta maitoa!!!
 
Suomessa on jo muutenkin osteoporoosiongelma ja on aivan mahdoton vaatia että jengi alkaisi syömään ravintolisiä kilotolkulla:eek:)

Kalsiumvedet taas ovat kalliita ja oudon makuisia *joi niitä raskauden alkuvaiheessa*

Juusto vastaa n. 11 kertaisena maitoa se määrä mitä siinä on.

Maito on sanalla sanoen helppo tapa saada edullisia proteiineja ( vaikkain pääosin hitaasti imeytyviä-) ja edullisen kalsiumin + elintärkeän D-vitamiinin.

Mulla menee 1-1,5 litraa päivässä + juustot ja jugurtti.
 
:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Maidosta tehdään monta hyvää asiaa, kuten homejuustot ja rahkat. Riisipuuro ei maistu oikeelta, ellei sitä ole tehty maitoon. Veteen tehty kaakao ei maistu miltään kylmänä.


*niin ja serkulla on lehmiä, joita se rakastaa!!
Tää on niin tätä. "koska mä haluun niin mun pitää saada" "koska joku on kivaa ja hyvää niin se tekee siitä suotavaa ja oikeata"

Eikö teillä ole mitään eettisiä arvoja?
 
mä en juo maitoa silteen, mutta kaikki nämä mistä pidän tehdään maidosta: rahkat, jogurtit, piimä, juustot. onko sillä sitten mitään väliä nauttiiko sen maitonsa missä muodossa (oli se sitten lehmästä tai jostain vuohesta) koska kuitenkin me tarvitaan sitä kalsiumia. vai onko vaihtoehto napit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ::
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Maidosta tehdään monta hyvää asiaa, kuten homejuustot ja rahkat. Riisipuuro ei maistu oikeelta, ellei sitä ole tehty maitoon. Veteen tehty kaakao ei maistu miltään kylmänä.


*niin ja serkulla on lehmiä, joita se rakastaa!!
Tää on niin tätä. "koska mä haluun niin mun pitää saada" "koska joku on kivaa ja hyvää niin se tekee siitä suotavaa ja oikeata"

Eikö teillä ole mitään eettisiä arvoja?
eettisiä arvoja... hohhoijakkaa.
 

Yhteistyössä