Mikä vika grillitassuissa?

  • Viestiketjun aloittaja grillitassu
  • Ensimmäinen viesti
plm
[QUOTE="sondersson";24028559]lillutathan sä itsekin niitä omissa mömmöissäsi. Okei, ainekset on paremmat, mutta jos sellasta söis vaikka kerran vuodessa niin mitä vikaa siinä on?[/QUOTE]

En mä ainakaan mitään missään lilluta.
Paistan ja maustan, paljon parempaa kuin se oranssi lima.
 
"mie"
Musta on vaan hemmetin hyvä että ihmiset on alkanut miettiä mitä syövät. Se pakottaa nuo valmistajat skrappamaan. Mä uskon että teollisestakin ruuasta voisi saada parempaa ja terveellisempää kun kysyntä on vaan siihen suuntaa. Se pakottaa valmistajat miettimään laatua edullisuuden sijaan (nyt kun halutaan sille lisäaineelle mahdollisimman hyvä kilohinta. Siitä nettoaa parhaiten kun ostohinta tehtaalle on alhainen)

Olen ilahtunut kun markkinoille on alkanut virrata enemmän ja enemmän lisäaineettomia tuotteita. Myös kiva on ollut huomata että nämä "mitä lie kermat" ovat alkaneet kadota...suunta voi olla ihan oikea. Mä meinaan uskon että lisäaineiden vähentäminen tulee näkymään ihmisten terveyden parantumisena.
 
yök
Minä kyllä syön kanannahkaa grillattuna, sellaisenaan. Ja miitä lie kummallisia ruhonosia suolista kananvarpaisiin ja siankorviin, kunhan vain tiedän, mitä syön ja ruoka maistuu hyvälle. Uppopaistetut heinäsirkat ovat yksi suosikkini, mutta grillitassuihin en kajoa.
Näin juuri kanannahka kanannahkana ja lihapullat lihapullina:)
Jos ihmiset osaisivat itse laittaa ruokaa ne ruhon osat voitaisiin käyttää järkevästi hyödyksi.
 
"niin"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028697:
Näin juuri kanannahka kanannahkana ja lihapullat lihapullina:)
Jos ihmiset osaisivat itse laittaa ruokaa ne ruhon osat voitaisiin käyttää järkevästi hyödyksi.
Kyllähän jauhelihaan jauhetaan paljon "kaikkea mahdollista".
 
ok
[QUOTE="vieras";24028528]Suuri osa ihmisistä näkee maailmalla nälkää. Melko kestämätöntä ja hyvin epäekologista on, jos täällä pohjolassa ruvetaan syömään pelkät parhaimmat palat päältä. Kunnon filepihvi tai -paisti on juhlaruoka. Arkena voi syödä makkaraa, josta osa on jauhoa ja kamaraa.[/QUOTE]

Mikä logiikka...
 
"vieras"
Mutta miks kun halvemmalla saa perusjuttuja? Niiin miks pitää teollisesta mössöstä maksaa? Tai sitä syödä? Mä mieluummin syön perunavelliä tai läskisoossia kuin noita tököttejä ja 100% varmasti on halvempaa.

Mutta mites on teolliseen mössöön tottuneet, maistuuko noi ihan perus pöperöt, kuten karjalanpaisti tai vaikka ohrapuuro?
Katsopa ens kerralla kaupassa tarkemmin: esim. broilersuikaleita, joita myydään samalla hinnalla saa valmiiksi marinoituna 300 g, kun maustamatonta on vaan 250g. Sama koskee muutakin lihaa. Tietysti on todennäköistä, että sitä marinadia on sen 50g, mutta ei ainakaan halvemmaksi voi väittää käsittelemätöntä.
 
Blue
[QUOTE="sondersson";24028706]niin mut jos sulle jossain tarjotaan yksi hemmetin grillitassu jussina ja sä syöt sen, niin et sä siihen kuole :D[/QUOTE]

Mä en söisi, mut mä oon oikeesti niin nirso lihan suhteen että en syö edes kassleriakaan...
 
Huom harmaana
[QUOTE="sondersson";24028706]niin mut jos sulle jossain tarjotaan yksi hemmetin grillitassu jussina ja sä syöt sen, niin et sä siihen kuole :D[/QUOTE]

Ei siihenkään kuole että jättää sen syömättä (mikä olisi minun valintani).
Miksi sekoittaa asioita?
 
plm
Missä kohtaa sanottiin että kyse on kerran vuodessa syötävästä juhannusruuasta?
Kyllä mä voin grillitassuja syödä jos kylässä ei muutakaan ole tarjolla mutta oma valinta se ei ole.
 
"sondersson"
[QUOTE="mie";24028695]
Olen ilahtunut kun markkinoille on alkanut virrata enemmän ja enemmän lisäaineettomia tuotteita. Myös kiva on ollut huomata että nämä "mitä lie kermat" ovat alkaneet kadota...suunta voi olla ihan oikea. Mä meinaan uskon että lisäaineiden vähentäminen tulee näkymään ihmisten terveyden parantumisena.[/QUOTE]

kunhan vielä saataisiin kauppiaatkin huomaamaan mihin suuntaan ollaan menossa. Ärsyttää kun menee illalla kauppaan niin usein on esim. naturellit kanat loppu, samoin vatajan nakit ja makkarat. Tarjonta ei vastaa kysyntää ja näin on ollut jo pitkään.
 
yök
[QUOTE="vieras";24028719]Katsopa ens kerralla kaupassa tarkemmin: esim. broilersuikaleita, joita myydään samalla hinnalla saa valmiiksi marinoituna 300 g, kun maustamatonta on vaan 250g. Sama koskee muutakin lihaa. Tietysti on todennäköistä, että sitä marinadia on sen 50g, mutta ei ainakaan halvemmaksi voi väittää käsittelemätöntä.[/QUOTE]

Veikkaan että marinoimaton on laadultaan parempaa. Mömmön sekaan kun voi heittää ties millaisia paloja. Itse ostan vain fileepihvejä joista teen itse suikaleet jos on tarvetta suikaleisiin.
 
"mä"
Mikä logiikka...
Se, että jos haluaa syödä vain filettä, ei siihen ole varaa kuin parina päivänä viikossa - jos silloinkaan. Muutoin pitäisi syödä kasvisruokaa tai käyttää koko eläin hyödyksi, sisäelimet, nahka, sorkat, häntä, kieli, aivot ja muut.
Vaikka länsimaissa rahaa on syödä vaikka naapurinkin lampaat, ovat Maapallon resurssit rajalliset. Ai niin, ei koske teitä, koska teillä on oikeus.
 
Mutta miks kun halvemmalla saa perusjuttuja? Niiin miks pitää teollisesta mössöstä maksaa? Tai sitä syödä? Mä mieluummin syön perunavelliä tai läskisoossia kuin noita tököttejä ja 100% varmasti on halvempaa.

Mutta mites on teolliseen mössöön tottuneet, maistuuko noi ihan perus pöperöt, kuten karjalanpaisti tai vaikka ohrapuuro?
Voi kyllä maistuu, ja osataan vielä ihan itse tehdäkin, ohrarieska on ihan ehdotonta!!!! Siihen päälle hirven palvilihaa nii namnam. Mut siltikin voin syödä niitä grillitassujakin =)
 
Valmismarinadit maistuvat aika kamalalle. Teen mielummin itse jauhelihasta jotain syötävää ja kyllä, meillä ukon kolesteroliarvojen takia katsotaan mitä syödään (tuossa ei rasvan koostumus ole järkevä). Yhtenä juhannuksena teimme ihan tavallisesta jauhelihasta pihvejä hampurilaisiin, monin verroin paremman makuista ja terveellisempää. Possun sisä/ulkofile tai kanafileet eivät ole edes kilohinnalla pilattuja ja sisältöön nähden todella hyvvää tavaraa. Naudan sisäfilettä en ole ostanut kertaakaan tänä vuonna.

Ei, en lue hysteerisenä tuoteseloisteita, mutta kyllä minä mietin mitä suuhuni pistän. Myös makuaistini sanoo että turha itseensä paskanmakuista ruokaa ahtaa, en ole nälkäkuoleman partaalla.

Mitäs väliä muuten sillä on, vaikka vieras ei söisi kaikkea ja jättäisi grillitassut väliin?
 
Viimeksi muokattu:
yök
[QUOTE="mä";24028742]Se, että jos haluaa syödä vain filettä, ei siihen ole varaa kuin parina päivänä viikossa - jos silloinkaan. Muutoin pitäisi syödä kasvisruokaa tai käyttää koko eläin hyödyksi, sisäelimet, nahka, sorkat, häntä, kieli, aivot ja muut.
Vaikka länsimaissa rahaa on syödä vaikka naapurinkin lampaat, ovat Maapallon resurssit rajalliset. Ai niin, ei koske teitä, koska teillä on oikeus.[/QUOTE]

Kuka tässä ketjussa haluaa syödä vain filettä? Tainnut grillitassujen puputtaminen vaikuttaa jo lukutaitoon...
 
"sondersson"
Missä kohtaa sanottiin että kyse on kerran vuodessa syötävästä juhannusruuasta?
Kyllä mä voin grillitassuja syödä jos kylässä ei muutakaan ole tarjolla mutta oma valinta se ei ole.
kumma kun täällä saa aina vääntää rautalangasta. Tällä ketjulla viitattiin toiseen ketjuun, jossa oli kyseessä vieraille juhannuksena tarjottavat grillitassut...
 
^vierailija^
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028748:
Samoin tekisin itse eli jättäisin syömättä.
Toki se on oma valinta. Mutta itse en pitäisi sitä yllätyksenä jos alkais juhlakutsut vähenemään jos alkaisin nirsoilemaan kaikessa täysin turhassa.
 
Blue
Valmismarinadit maistuvat aika kamalalle. Teen mielummin itse jauhelihasta jotain syötävää ja kyllä, meillä ukon kolesteroliarvojen takia katsotaan mitä syödään (tuossa ei rasvan koostumus ole järkevä). Yhtenä juhannuksena teimme ihan tavallisesta jauhelihasta pihvejä hampurilaisiin, monin verroin paremman makuista ja terveellisempää. Possun sisä/ulkofile tai kanafileet eivät ole edes kilohinnalla pilattuja ja sisältöön nähden todella hyvvää tavaraa. Naudan sisäfilettä en ole ostanut kertaakaan tänä vuonna.

Ei, en lue hysteerisenä tuoteseloisteita, mutta kyllä minä mietin mitä suuhuni pistän. Myös makuaistini sanoo että turha itseensä paskanmakuista ruokaa ahtaa, en ole nälkäkuoleman partaalla.
Näin tapahtukoon!! :D
 

Yhteistyössä