Mikä vika grillitassuissa?

  • Viestiketjun aloittaja grillitassu
  • Ensimmäinen viesti
"sondersson"
[QUOTE="Hei";24028409]Ai että mikä vika, katso itte:
Saarioinen - Grillitassu 6 kpl 450 g[/QUOTE]

oho, tämäpä yllätti. Onhan tossa kaikenlaista paskaa, mutta luulin että sitä olis paljon enempi. Aattelin että lisäainelistaa olisi ainakin tuplasti enemmän, ja että lihaa olis paaaaljon vähemmän, ja sekin niitä lihaan verrattavia moskia.

Mä tykkäsin noista joskus pienempänä, mut nykysin ne on kauheita. Varmaan niitä on muutettu, ja tietty oma maku on muuttunut. Lisäaineita ei meillä yleensä syödä, mutta eipä niitten suhteen tarvitse hysteerinen olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028468:
Näinpä! Ja tohon makuun jää koukkuun ja olen tyytyväinen etten itse ole siihen koukussa ja että osaan itse laittaa ruokaa ja marinoida.
Kröhöm. Vaikka pystynkin syömään valmisruokia niin osaan silti kyllä ihan itsekin ruokaa tehdä ja marinoida jne. Osaan myös tehdä hirvenlihasta oikein maukkaita, terveellisiä, "puhtaita" ruokia. Mun pointti on se etten halua morkata ruokaa, oli se millaista tahansa, vaan koitan olla kiitollinen siitä, että meillä on mahdollisuus monenlaiseen syömiseen ja ruoan laittamiseen. On vain jotenkin niin typerää aikuisilta ihmisiltä haukkua ruokaa vaikka se olisi millaista tahansa, ehkä lapsilta sen ymmärtää jotenkin vielä, vaikka lapsethan kuulee juurikin aikuisilta nämäkin asiat ja saavat sitä kautta sen mallin miten ruokaan täytyisi suhtautua.
 
yök
[QUOTE="vieras";24028499]Palstamaailma elää ihan omaa elämäänsä. Yksi sen säännöistä, on, ettei voi tunnustaa syövänsä ihan tavallista ruokaa.

Ei se mitään, että eletään sossun tuella tai muuten vain on loppukuusta rahat ihan lopussa. Pääseepähän aloittamaan taas yhden ketjun " Mitä tehdä kun rahaa on jälkellä 5 € ja perheelle pitäisi saada viikoksi ruokaa?" Pääasia, että alkukuusta syödään vain filettä.[/QUOTE]

Pointtihan tässä ei ole raha. Grillitassujen vaihtoehto ei ole automaattisesti sisäfile vaan vaikka itsetehdyt jauhelihapihvit, jotka varmasti tulevat halvemmaksi kuin nuo grillitassut!?! Myös kasviksista saa ihanaa ruokaa, pelkkä parsakaali voilla maistuu taivaallisesta jos makuaistiaan ei ole pilannut teollisella skeidalla.
 
yök
[QUOTE="sondersson";24028505]oho, tämäpä yllätti. Onhan tossa kaikenlaista paskaa, mutta luulin että sitä olis paljon enempi. Aattelin että lisäainelistaa olisi ainakin tuplasti enemmän, ja että lihaa olis paaaaljon vähemmän, ja sekin niitä lihaan verrattavia moskia.

Mä tykkäsin noista joskus pienempänä, mut nykysin ne on kauheita. Varmaan niitä on muutettu, ja tietty oma maku on muuttunut. Lisäaineita ei meillä yleensä syödä, mutta eipä niitten suhteen tarvitse hysteerinen olla.[/QUOTE]

Mun mielestä kaiken lihan ja kalan lilluttaminen samassa teollisessa oranssissa mömmössä on juuri ruuan pilkkaamista jota en halua lapsilleni opettaa.
 
"vieras"
Luulen että suurin osa ihmisistä jättäisi kyllä syömättä makkarat, halvimmat eineslihapullat ja grillitassut, jos lukisivat sen tuoteselosteen oikein ajatuksella.
Suuri osa ihmisistä näkee maailmalla nälkää. Melko kestämätöntä ja hyvin epäekologista on, jos täällä pohjolassa ruvetaan syömään pelkät parhaimmat palat päältä. Kunnon filepihvi tai -paisti on juhlaruoka. Arkena voi syödä makkaraa, josta osa on jauhoa ja kamaraa.
 
in
Jokainenhan voi kokeilla olla syömättä kokonaa muutaman päivän niin kyllä se nälkä laittaa hienoimmankin nyrpistelijän syömään ruokaa kuin ruokaa. =)
Mutta miks kun halvemmalla saa perusjuttuja? Niiin miks pitää teollisesta mössöstä maksaa? Tai sitä syödä? Mä mieluummin syön perunavelliä tai läskisoossia kuin noita tököttejä ja 100% varmasti on halvempaa.

Mutta mites on teolliseen mössöön tottuneet, maistuuko noi ihan perus pöperöt, kuten karjalanpaisti tai vaikka ohrapuuro?
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";24028528]Suuri osa ihmisistä näkee maailmalla nälkää. Melko kestämätöntä ja hyvin epäekologista on, jos täällä pohjolassa ruvetaan syömään pelkät parhaimmat palat päältä. Kunnon filepihvi tai -paisti on juhlaruoka. Arkena voi syödä makkaraa, josta osa on jauhoa ja kamaraa.[/QUOTE]

ekologisinta olisi kyllä jättää ne kokonaan kauppaan.
 
"vieras"
Jaa, ei mulla kasvissyöjänä ole vaikeaa ymmärtää miksi grillitassuja syödään. Ne maistuu hyvälle, siis jos tykkää. Eihän ne kokolihaa ole ja lisäaineita sun muita on melkoinen määrä, mutta ei se vielä niistä myrkyllistä tee vaan vähemmän terveellistä.
Ihan samalla lailla sokeri, karkki, jäätelö, grillimakkara, maustetut jogurtit, sipsit, hampurilaiset, pitsat ovat hyviä, jos tykkää, mutta vähemmän terveellisiä. Ei silti myrkyllisiä.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028527:
Mun mielestä kaiken lihan ja kalan lilluttaminen samassa teollisessa oranssissa mömmössä on juuri ruuan pilkkaamista jota en halua lapsilleni opettaa.
lillutathan sä itsekin niitä omissa mömmöissäsi. Okei, ainekset on paremmat, mutta jos sellasta söis vaikka kerran vuodessa niin mitä vikaa siinä on?
 
plm
[QUOTE="Vieras";24028513]Hyviä, ex-mies joskus laittoi niitä. Perunoiden kanssa nam!
Ja koittakaa nyt tajuta ettei kaikki osaa laittaa itse pihvejä, marinaadeja tms.[/QUOTE]

En mä tee koskaan mitään marinadeja. Miksi tekisin kun makua saa muutenkin esim mausteilla ja yrteillä.
 
Huom harmaana
[QUOTE="sondersson";24028559]lillutathan sä itsekin niitä omissa mömmöissäsi. Okei, ainekset on paremmat, mutta jos sellasta söis vaikka kerran vuodessa niin mitä vikaa siinä on?[/QUOTE]

maku?

Ja mikä pakko on lilluttaa ruokaa yhtään missään...?
 
Sehän tässä se ongelman ydin juuri onkin. Ruokaa pitäisi arvostaa juuri niin että ei ylipäänsä tehtäisi tuollaisia valmisteita kuin grillitassuja tai valmismarinadeja.

Luulen että suurin osa ihmisistä jättäisi kyllä syömättä makkarat, halvimmat eineslihapullat ja grillitassut, jos lukisivat sen tuoteselosteen oikein ajatuksella.
Itseasiasa mun suuhuni yhdet maukkaimmista eineslihapullista sisältää mm kanannahkaa, mutta jessus ne on hyviä :p Tosin niissä pullissa ei olekaan natriumglutamaattia, eli kaikki ihanat nahan ja kamaran makuvivahteet pääsevät oikeuksiinsa :D
Tykkään kyllä itse tehdyistäkin lihapullista jos ne vaan maustetaan oikein :p
 
Blue
Kun puolet palstalaisista suorastaan oksentaisi moiselle moskalle?

Minä kyllä söisin grillitassuja ihan hyvällä omalla tunnolla. Ovat maukkaita. Mutta syön kyllä mielelläni myös kokolihaa ja kasviksia eikä nämä mielestäni rajaa sitä asiaa pois, etten voisi syödä grillitassuja.

Varsinkin ne juustotäytteiset grillitassut, nam! ;)

Älkää hei viittikö nipottaa, ei aina kaiken pidä olla 100% lihaa tai omatekosia marinadeja.
Mulle ja mun perheelle pitää olla, eikä se ole edes nipotusta vaan ihan sitä että me ei tykätä prosessoidusta ruoasta tuollaisessa muodossa, mutta syö sinä grillitassuja jos ne susta hyviä on. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028517:
Pointtihan tässä ei ole raha. Grillitassujen vaihtoehto ei ole automaattisesti sisäfile vaan vaikka itsetehdyt jauhelihapihvit, jotka varmasti tulevat halvemmaksi kuin nuo grillitassut!?! Myös kasviksista saa ihanaa ruokaa, pelkkä parsakaali voilla maistuu taivaallisesta jos makuaistiaan ei ole pilannut teollisella skeidalla.
Ja mun pointtina oli, että oikeassa elämässä tunnen hyvin vähän ihmisiä, jotka eivät suostuisi grillitassuja syömään. Nämä kaikki ovat kasvissyöjiä. JOS lihaa kerran syö, eikö ole parempi käyttää kaikki mahdolliset osat syötäväksi ja jopa jatkaa niitä, jotta riittää useammalle? IRL moni sanoo pitävänsä grillitassuista.

No, asiaa voi toki katsoa monesta näkökulmasta. Joku puhui tuolla ruuan arvostuksesta. Omat vanhempani ovat sodan jälkeen syntynyttä ikäluokkaa. Lapsena on ruuasta ollut jopa pula ja ovat oppineet olemaan nirsoilematta. Äiti osaa jauhaa jauhelihan itse ja tekee hyviä lihapullia. Leipoo itse ruisleipää omaan taikinajuureen. Silti välillä ostaa valmisleipää ja grillitassuja ja syö hyvällä halulla. Eikä ymmärrä tuollasta nirsoilua.
 
yök
[QUOTE="sondersson";24028559]lillutathan sä itsekin niitä omissa mömmöissäsi. Okei, ainekset on paremmat, mutta jos sellasta söis vaikka kerran vuodessa niin mitä vikaa siinä on?[/QUOTE]

Kun ei yksinkertaisesti tee mieli. Haluan joka päivä syödä hyvää ruokaa.
 
yök
[QUOTE="vieras";24028599]Ja mun pointtina oli, että oikeassa elämässä tunnen hyvin vähän ihmisiä, jotka eivät suostuisi grillitassuja syömään. Nämä kaikki ovat kasvissyöjiä. JOS lihaa kerran syö, eikö ole parempi käyttää kaikki mahdolliset osat syötäväksi ja jopa jatkaa niitä, jotta riittää useammalle? IRL moni sanoo pitävänsä grillitassuista.

No, asiaa voi toki katsoa monesta näkökulmasta. Joku puhui tuolla ruuan arvostuksesta. Omat vanhempani ovat sodan jälkeen syntynyttä ikäluokkaa. Lapsena on ruuasta ollut jopa pula ja ovat oppineet olemaan nirsoilematta. Äiti osaa jauhaa jauhelihan itse ja tekee hyviä lihapullia. Leipoo itse ruisleipää omaan taikinajuureen. Silti välillä ostaa valmisleipää ja grillitassuja ja syö hyvällä halulla. Eikä ymmärrä tuollasta nirsoilua.[/QUOTE]

Lihaahan noissa tassuissa tosiaan on about 60% enkä edes halua tietää mitkä jätepalat niihin jauhetaan.
 
nihao
[QUOTE="vieras";24028528]Suuri osa ihmisistä näkee maailmalla nälkää. Melko kestämätöntä ja hyvin epäekologista on, jos täällä pohjolassa ruvetaan syömään pelkät parhaimmat palat päältä. Kunnon filepihvi tai -paisti on juhlaruoka. Arkena voi syödä makkaraa, josta osa on jauhoa ja kamaraa.[/QUOTE]

Mä olen kanssa sitä mieltä että on hyvä että nuo "kelpaamattomat osat" jauhetaan jauhelihaan tai makkaraan. Mutta lisäainemössöille ja mikälie- marinaadeille sanon no-no.

Itse olen asunut pitkään kiinassa ja siellä osaavat kyllä kaiken hyödyntää - länsimaiselle ällöttävälläkin tavalla. Siankärsä jäi multa suurelta osin syömättä, enkä kanaliemestä kyllä imsekellyt niitä kanan varpaita kuten paikalliset tekin. Kalan silmä - no eipä sitä ruuaks voi sanoa, nielaisin äkkiä, enkä kuollut. Se kuitenkin on sanottava - he käyttävät eläimen hyödyksi kunnolla. Mutta kyllä mausteet ja "ruuan jatkeet" tehdään puhtaista aineista. Kaikki hyödynnetään. Valitettavasti vaan seuraavat meitä länkkäreitä valmisruokien suuntaan =(
 
JONSERED Karhunkantaja
Itseasiasa mun suuhuni yhdet maukkaimmista eineslihapullista sisältää mm kanannahkaa, mutta jessus ne on hyviä :p Tosin niissä pullissa ei olekaan natriumglutamaattia, eli kaikki ihanat nahan ja kamaran makuvivahteet pääsevät oikeuksiinsa :D
Tykkään kyllä itse tehdyistäkin lihapullista jos ne vaan maustetaan oikein :p
Minä kyllä syön kanannahkaa grillattuna, sellaisenaan. Ja miitä lie kummallisia ruhonosia suolista kananvarpaisiin ja siankorviin, kunhan vain tiedän, mitä syön ja ruoka maistuu hyvälle. Uppopaistetut heinäsirkat ovat yksi suosikkini, mutta grillitassuihin en kajoa.
 
"sondersson"
maku?

Ja mikä pakko on lilluttaa ruokaa yhtään missään...?
joo tottakai, en meinaa et niitä ois pakko syödä. Pointti oli siinä että tuskin on kamalaa syödä lisäaineita satunnaisesti. Ettei tarvitse olla hysteerinen pilkunnussija, ei tarvitse "oksentaa jos joku tarjoaa lisäainemoskaa".

Eikä tarvitse lilluttaa, en itsekään tee niin. Mieluummin täytän tai heitän pannulle esim. sitruunamehua. Mutta JOS käyttää marinadeja, mitä väliä jos se on kerran tai pari vuodessa jonkun muun tekemää ja sisältää jotain muuta kuin mitä sinne itse laittaisi.
 

Yhteistyössä