Kaikki mikä ei ole sianlihasta puhdasta niin en syö...mutta en kiellä muuta perhettä syömästä jos mieli tekee syödä.
Näin juuri kanannahka kanannahkana ja lihapullat lihapullinaMinä kyllä syön kanannahkaa grillattuna, sellaisenaan. Ja miitä lie kummallisia ruhonosia suolista kananvarpaisiin ja siankorviin, kunhan vain tiedän, mitä syön ja ruoka maistuu hyvälle. Uppopaistetut heinäsirkat ovat yksi suosikkini, mutta grillitassuihin en kajoa.
niin mut jos sulle jossain tarjotaan yksi hemmetin grillitassu jussina ja sä syöt sen, niin et sä siihen kuoleAlkuperäinen kirjoittaja yök;24028601:Kun ei yksinkertaisesti tee mieli. Haluan joka päivä syödä hyvää ruokaa.
Kyllähän jauhelihaan jauhetaan paljon "kaikkea mahdollista".Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028697:Näin juuri kanannahka kanannahkana ja lihapullat lihapullina
Jos ihmiset osaisivat itse laittaa ruokaa ne ruhon osat voitaisiin käyttää järkevästi hyödyksi.
Katsopa ens kerralla kaupassa tarkemmin: esim. broilersuikaleita, joita myydään samalla hinnalla saa valmiiksi marinoituna 300 g, kun maustamatonta on vaan 250g. Sama koskee muutakin lihaa. Tietysti on todennäköistä, että sitä marinadia on sen 50g, mutta ei ainakaan halvemmaksi voi väittää käsittelemätöntä.Mutta miks kun halvemmalla saa perusjuttuja? Niiin miks pitää teollisesta mössöstä maksaa? Tai sitä syödä? Mä mieluummin syön perunavelliä tai läskisoossia kuin noita tököttejä ja 100% varmasti on halvempaa.
Mutta mites on teolliseen mössöön tottuneet, maistuuko noi ihan perus pöperöt, kuten karjalanpaisti tai vaikka ohrapuuro?
Mitä vikaa tässä logiikassa sen enempää kuin siinä, ettei suostu "teollista" ruokaa syömään?Mikä logiikka...
Se, että jos haluaa syödä vain filettä, ei siihen ole varaa kuin parina päivänä viikossa - jos silloinkaan. Muutoin pitäisi syödä kasvisruokaa tai käyttää koko eläin hyödyksi, sisäelimet, nahka, sorkat, häntä, kieli, aivot ja muut.Mikä logiikka...
Siis mistä löydät tosta tuoteselosteesta natriumglutamaattia? Noista grillitassuista siis. Sen E-koodi on E621.Öööhh... ootko koskaan lukenut tuoteselostetta. Natriumglutamaattiakin taisi olla iso annos...
Samoin tekisin itse eli jättäisin syömättä.Ei siihenkään kuole että jättää sen syömättä (mikä olisi minun valintani).
Miksi sekoittaa asioita?
Voi kyllä maistuu, ja osataan vielä ihan itse tehdäkin, ohrarieska on ihan ehdotonta!!!! Siihen päälle hirven palvilihaa nii namnam. Mut siltikin voin syödä niitä grillitassujakin =)Mutta miks kun halvemmalla saa perusjuttuja? Niiin miks pitää teollisesta mössöstä maksaa? Tai sitä syödä? Mä mieluummin syön perunavelliä tai läskisoossia kuin noita tököttejä ja 100% varmasti on halvempaa.
Mutta mites on teolliseen mössöön tottuneet, maistuuko noi ihan perus pöperöt, kuten karjalanpaisti tai vaikka ohrapuuro?
kumma kun täällä saa aina vääntää rautalangasta. Tällä ketjulla viitattiin toiseen ketjuun, jossa oli kyseessä vieraille juhannuksena tarjottavat grillitassut...Missä kohtaa sanottiin että kyse on kerran vuodessa syötävästä juhannusruuasta?
Kyllä mä voin grillitassuja syödä jos kylässä ei muutakaan ole tarjolla mutta oma valinta se ei ole.
Mitä mahtaa pitää sisällään epämääräinen termi "aromit"Siis mistä löydät tosta tuoteselosteesta natriumglutamaattia? Noista grillitassuista siis. Sen E-koodi on E621.
Toki se on oma valinta. Mutta itse en pitäisi sitä yllätyksenä jos alkais juhlakutsut vähenemään jos alkaisin nirsoilemaan kaikessa täysin turhassa.Alkuperäinen kirjoittaja yök;24028748:Samoin tekisin itse eli jättäisin syömättä.
Näin tapahtukoon!!Valmismarinadit maistuvat aika kamalalle. Teen mielummin itse jauhelihasta jotain syötävää ja kyllä, meillä ukon kolesteroliarvojen takia katsotaan mitä syödään (tuossa ei rasvan koostumus ole järkevä). Yhtenä juhannuksena teimme ihan tavallisesta jauhelihasta pihvejä hampurilaisiin, monin verroin paremman makuista ja terveellisempää. Possun sisä/ulkofile tai kanafileet eivät ole edes kilohinnalla pilattuja ja sisältöön nähden todella hyvvää tavaraa. Naudan sisäfilettä en ole ostanut kertaakaan tänä vuonna.
Ei, en lue hysteerisenä tuoteseloisteita, mutta kyllä minä mietin mitä suuhuni pistän. Myös makuaistini sanoo että turha itseensä paskanmakuista ruokaa ahtaa, en ole nälkäkuoleman partaalla.