Mikä tieto teillä on juurtunut päähän,vaikka sitä et enää tarvitse?

vieras
vanhan työpaikan pikakoodeja esim porkkana 437
vanhan puhelin numeron,uutta sen sijaan en muista
kaikenlaista turhaa tiedostoa on tuola pääkopassa,vois vähän tyhjätä ku muisti meinaa loppua mun kovalevyltä :D

kata
-Supercalifragilisticexpialidokkus (Maija Poppasesta)

-epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän (suomen kielen pisin sana)

-ja, sekä, sekä-että, -kä, eli, tai, vai, jokotai, mutta, vaan, siksi, siis, sillä, näet, nimittäin (rinnastuskonjuktiot)

-että, jotta, koska, kun, jos, vaikka, kuin, kunnes (alistuskonjuktiot)

-Pikkukakkosen osoite on myös muistissa :)

-monet postinumerot (olen ollut kerran joulupostilajittelijana)

-vanhoja puhelinnumeroita

-Laulaen: "Tornio, Kemi, Oulu, Raahe, Kokkola, Pietarsaari, Uusikaarlepyy, Vaasa ja Kaskinen, Kristiina, Pori, Rauma ja Uusikaupunki, Naantali. Tuu-uu-uu-uurku, Maarianhamina, Hanko ja Tammisaari, Helsinki, Porvoo, Loviisa, Kotka, Hamina, Viipuri, Käkisalmi, Sortavala" (eli rannikkokaupungit järjestyksessä + Venäjälle menetetyt)

-munassa, munasta, munalle, munalla, munalta, munaan
=inessiivi, elatiivi, illatiivi, adessiivi, ablatiivi, allatiivi

munana=essiivi
munatta=abessiivi

:)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
valintatalon kassajärjestelmä :D :D jos istahtaisin siihen, niiin ihan selkärangasta pystyisin alkaa nakutella samantien :D enkä toivottavasti tule sitä enää koskaan tarvimaan =)
Mulla k-kaupam kassa järjestelmä tulee kans ytimestä.. Olin opiskelu ajan kaupas töissä, about 10v sitte. Vieläki muistan koodit ym.. Esim Dallaspulla 3434
:LOL:

minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:
"oulu-siika-pyhä-kala-lesti-veteli-ähtävä-lapua-kyrö " B) Suomen rannikon jokia...Ihan hirveen tarpeellista tietoo mun arkielämässä :saint:
HAHAHAHHAHAHhahahahhaahhha hei ihan samaa ajattelin kun tämän ketjun avasin oulun siika pyhä kala.... oli tällanen riimi millä opeteltii...

Pömppiäisten äiti
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Aitalibom ellunim ilettisous inävätsy.

Lukiossa, kuljin bussilla. Katselin ulos. Monena aamuna.

Tuo on Mobilat mainos väärinpäin, luin sitä heijastuksena bussin ikkunasta.
Joo. Entisen poikaystäväni vessan seinässä luki
anakia nyvlyk aj nukhius yttelleik öttäyK.

Pömppiäisten äiti
Minäkin muistan yhden hyödyttömän kemiallisen kaavan: CH3CHOHCOOH = maitohappo.

Durch, für, gegen, ohne, um, wider ei ole hyödytön, koska sitä on tarvittu. Samoin rimpsua aus, bei, mit, nach, seit, von, zu. Ja suomen kielen rinnastuskonjunktiorimpsua: ja, sekä, sekä-että, -kä, eli, tai, joko-tai, vai, mutta, vaan, siksi, siis, sillä, kyllä, näet, nimittäin.

Äitini on opettanut minulle Vanhan testamentin profeetat: Jesaja, Jeremia, Hesekiel, Daniel, Hoosea, Joel, Aamos, Obadja, Joona, Miika, Naahum, Habakuk, Sefanja, Haggai, Sakarja, Malakia.

Samoin äitini oppia ovat Suomen kauppalat 50-luvulla: "Ikaalinen, Imatra, Karjaa, Karkkila, Kauniainen, Lauritsala, Lieksa, Lohja, Loimaa, Mänttä, Nokia, Nurmes, Parainen, Salo, Suolahti, Valkeakoski, Vammala, Äänekoski. Rovaniemi on saamassa kauppalaoikeudet takaisin."

Näistä kahdesta äiti on ollut laiskanläksyssä silloin 50-luvulla, ja muistaa faktat yhä. :LOL: Koko kauppala-käsitettäkään ei enää ole, saati osaa näistä (nykyisistä) kaupungeistakaan. Rovaniemen nousu sodan tuhoista on sentään merkittävää historiatietoa.

heh
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Konsukiepre :D Englannin sanajärjestyksen muistisääntö lukioajoilta.
Ai vitsi mäkin muistin ton, mutten että mikä se on...

Ausbeimitnachseitvonzu ovat kaikki datiivia vaativia saksan prepositioita

Pähkinäsaaren rauha oli vuonna 1323

Hauskoja juttuja =)

Minä muistan lapsuuden ajalta meidän perheen ensimmäisen uuden auton rekkarin. Jotain vanhoja puhelinnumeroita (en muista nykyisiä rekkareita enkä puhelinnumeroita).

Ranskan vallankumouksen vuosipäivän, äitini synttäri, sen takia kai muistan.

=)

Yhteistyössä