Mikä tieto teillä on juurtunut päähän,vaikka sitä et enää tarvitse?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Amalia K:
"oulu-siika-pyhä-kala-lesti-veteli-ähtävä-lapua-kyrö " B) Suomen rannikon jokia...Ihan hirveen tarpeellista tietoo mun arkielämässä :saint:
Mikä ihmeen joki on Vetelinjoki??? Sehän on Perhonjoki.
Sitä Veteliä minäkin ihmettelin! Perho mun rimpsussa on siinä tilalla. Joku muukin oli kirjoittanut Veteli. Kumpi oikein? Oonko elänyt valheessa kaikki nämä vuodet :eek:

Kun katsotte tuota ilmanvaihto räppänää, niin muistatte, että 7*7=49. Sanoi ala-asteen opettaja, kun opetti kertotaulua ja muistmisen tekniikoita. Muistan vieläkin miltä se räppänä näytti!

Ihminen ei voi nuolla kyynärpäätään. :eek: Vieläkin ihmetyttää, mutta totta se on!

ISS:n kulunvalvonta puhelimen äänen, jonka nimi oli Vinski. - H-u-o-m-e-n-t-a, m-i-n-ä o-l-e-n V-i-n-s-k-i k-u-ka s-i-n-ä . o--le-t? Ja sitten, kun oli tehnyt hommat, -K-i-i-t-o-s t-y-ö-p-a-n-o-k-s-e-s-t-a-s-i.

diipa
muistan miltä näyttää kemiassa bentseeni, en siis tarkemmin tiedä mikä bentseeni edes on, joku molekyyli ehkä, mutta tiedän muodon, sellainen monikulmainen, osaisin piirtää :)

ylä-asteelta vuodelta -93 varmaan peräisin tämä tieto, en ole koskaan tarvinnut.

genre
Alkuperäinen kirjoittaja äiti myös:
agu> aspartaamiglukosamiiniuria! kirjotetaankohan just nuin!

mrsa> metisilliinille resitentti stafylococcus aureus

articulatio temporomandibularis> leukanivel
juu ja VRE on vankomysiinille resistentti enterokokki.
ja sit sen muistan kun olin kattomas leikkausta niin se oli temporaali arterian biobsia. Ja Kaikki vanhat puhelin numerot muistan ja osotteet..

turhaatietoa
620202 oli meidän kotinumero,sitten siihen tuli 3 eteen,3620648 parhaan kaverin numero hsa-900 oli meidän auton rekkari. dastrabirmelnasnoi venäjän kielellä nähtävyys...ensimmäinen känny nro,kuolleen isäni känny nro....ym tärkeetä tietoa

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vilttiketjun vara harmaana:
Hypotenuusa toiseen on yhtä kuin kateetti toiseen + kateetti toiseen. Eipä pahemmin ole tullut tarvittua, vaikka voihan sekin päivä koittaa.
Huippu ketju!

Mulla tuli tänään se päivä: ostin pyöreää mattoa tuolin alle ja piti tietää, minkä kokoisen maton ostan!!!!!!!!!!

tabularasa?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Tabula rasa= tyhjä taulu, suunnilleen ainut asia mitä jäänyt 1,5 vuoden lähihoitajaopinnoista päähän :D
Ai? Kerro siitä lisää, kunen tiedä yhtään mitään:-D
Yhtään tähän:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/diagnooseja.htm

Alkuperäinen kirjoittaja tabularasa?:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Tabula rasa= tyhjä taulu, suunnilleen ainut asia mitä jäänyt 1,5 vuoden lähihoitajaopinnoista päähän :D
Ai? Kerro siitä lisää, kunen tiedä yhtään mitään:-D
Yhtään tähän:
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/diagnooseja.htm
En kai mä väittänyt muuta tietäväni kun että tabula rasa tarkoittaa tyhjää taulua. Nimitys kuitenkin liittyy jonkun tyypin persoonallisuuden kehitysteoriaan, jonka mukaan vauva on vastasyntyneenä 'tabula rasa'. B)

.
Minä myöskin muistan tuon että omaan kyynerpäähänsä ei voi koskea kielellä

lankapuhelin numeromme lapsuudesta

äidin entisen työnumeron samalta ajalta

"t-hirteen"

ensimmäisen kerran aloin seurustelemaan 27.tammikuuta

sydämeen mahtuu vain yksi ämmä

rystysistä kuukausien pituuksien laskeminen

meidän päiväkodin johtaja oli marjo, jolla oli ruskeat hiukset ja melkein mustat silmät (tumman ruskeat)

Yhteistyössä