Tykkäisittekö kyttyrää, jos saisitte joululahjaksi 6 kanaa (eli toisenlaisen lahjan)

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä. Mun mielestä on mautonta esitellä joululahjana sitä miten hyvän teon on tehnyt. Lahjaa en tarvitse lainkaan, joten kanoista ei mielestäni tarvitse meteliä nostaa jos sellaiset haluaa minulle "joululahjaksi" antaa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mieluummin olisin kokonaan ilman lahjaa. Elollisen olennon antaminen huonoihin olosuhteisiin tapettavaksi "minun vuokseni" ei ole se, mikä toisi mulle hyvän joulumielen. Noi lahjat on ihan ok ja tiedän toki, että kanat on tapana tappaa ja syödä. Mutta että se tuottaisi mulle jouluna hyvää mieltä, niin......
Kana oli vain esimerkki. Voisi olla myös rokotus tai mitä tahansa. Miten säkin nyt fiksuna ihmisenä tollaseen takerruit.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kana oli vain esimerkki. Voisi olla myös rokotus tai mitä tahansa. Miten säkin nyt fiksuna ihmisenä tollaseen takerruit.
Koska sä kysyit kanoista. Mä suhtaudun kanalahjaan ihan eri tavalla kuin rokotuslahjaan.

Kollegan perhe sai joltain sukulaiselta vastaavan lahjan marsuista viime jouluna ja ne perheen lapset - joilla itsekin lemmikkimarsuja - luulivat aluksi, että jonkun köyhän perheen lapsi saa nyt kans lemmikkimarsun. Kunnes joku oli isommalle lapselle koulussa kertonut, mitä niille lahjamarsuille tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Siis ajattelitko antaa kotin jossa sanotaan että oostin 1 lehmän ja se auttaa afrikkalaisessa kylässä perheitä pärjäämään? Vai miten tämä homma toimii?

Minusta näissä tapauksissa lähinnä hyvitetään omaa huonoa omaatuntoa, mutta miksi siihen pitää sotkea myös ystävät ja tutut? Miksi et osta itsellesi kirkon ulkomaanapulahjaa tai lahjoita rahaa muuten vaan kirkolle?
Ööö siis sun mielestä ei voi harjoittaa hyväntekeväisyyttää, koska siinä vain parannetaan omaa mieltä? Aika hauska (teko)syy.

Sen verran voisin lisätä, että kukaan ei jäisi ilman lahjapaketteja, koska meidän suvussa kaikki ostavat toisilleen lahjoja. Mikä sekin on yksi syy siihen, että harkitsen tätä.
Harrasta vaan hyväntekeväisyyttä, mutta miks siihen pitää sekottaa joululahjat, kaverit, tutut, tai vastaavaa.

Miksi et lahjottaisi rahaa ihan itse, omalla nimelläsi sitä kummemmin kenellekkään mainostamatta. Osta vaikka "itsellesi" lehmä.

ap
Siis ajattelitko antaa kotin jossa sanotaan että oostin 1 lehmän ja se auttaa afrikkalaisessa kylässä perheitä pärjäämään? Vai miten tämä homma toimii?

Minusta näissä tapauksissa lähinnä hyvitetään omaa huonoa omaatuntoa, mutta miksi siihen pitää sotkea myös ystävät ja tutut? Miksi et osta itsellesi kirkon ulkomaanapulahjaa tai lahjoita rahaa muuten vaan kirkolle?
Ööö siis sun mielestä ei voi harjoittaa hyväntekeväisyyttää, koska siinä vain parannetaan omaa mieltä? Aika hauska (teko)syy.

Sen verran voisin lisätä, että kukaan ei jäisi ilman lahjapaketteja, koska meidän suvussa kaikki ostavat toisilleen lahjoja. Mikä sekin on yksi syy siihen, että harkitsen tätä.
Harrasta vaan hyväntekeväisyyttä, mutta miks siihen pitää sekottaa joululahjat, kaverit, tutut, tai vastaavaa.

Miksi et lahjottaisi rahaa ihan itse, omalla nimelläsi sitä kummemmin kenellekkään mainostamatta. Osta vaikka "itsellesi" lehmä.
Kyllä minä lahjoitankin, joka kuukausi. Ehkä juuri sen takia en osaa ajatella, että tässä joululahjajutussa olisi jotain poikkeuksellista, jota pitäisi "mainostaa". Ilmeisesti kuitenkin joku, tai ainakin sinä, kokisit sen niin. Mut me ei varmaankaan olla sukua.

Keittiönoita
Kyllä minä lahjoitankin, joka kuukausi. Ehkä juuri sen takia en osaa ajatella, että tässä joululahjajutussa olisi jotain poikkeuksellista, jota pitäisi "mainostaa". Ilmeisesti kuitenkin joku, tai ainakin sinä, kokisit sen niin. Mut me ei varmaankaan olla sukua.
Mä ymmärrän Williviinin näkemyksen. Jos hauaa lahjoittaa jotain hyväntekeväisyyteen, niin miksi siitä pitää tehdä joululahja jollekin toiselle? Vähän sama juttu kuin laittaisin äidilleni joululahjaksi kortin, jossa kertoisin lähettäneeni palstan joulumielikeräyksessä paketin jollekin, josta äitini ei ole koskaan kuullutkaan.

vierailija
"Sunnuntaina alkoi jo joulukuu, ja Tujunen oli kaupparekisterin mukaan edelleen Ellun Kanojen toimitusjohtaja.

Maanantaina Ellun Kanat viimein tiedotti: Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitettyNelli Såger. Hän aloittaa tehtävässään 7. tammikuuta 2025. Såger on toiminut kahden teknologiastartupin toimitusjohtana sekä johtotehtävissä Mehiläinen -konsernissa.

Toimitusjohtajahaku alkoi 4. maaliskuuta ja päättyi 2. huhtikuuta, joten uuden toimitusjohtajan julkistaminen vaati peräti kahdeksan kuukautta.

Helmikuussa julkaistun uutisen mukaan Tujunen jatkaa Ellun Kanoissa osakkaana ja hallituksen jäsenenä.

Tujunen oli kokoomuksen puoluesihteeri vuosina 2006–2014. Tujunen veti Sauli Niinistön vaalikampanjaa vuoden 2012 presidentinvaaleissa."-IL-

Yhteistyössä