Mikä teistä on liian vanha ikä äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja vieläkö yksi...?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
Sama juttu että en tee enää yli 30v yhtään vauvaa,ennen sitä teen ne mitä teen(ellei satu "vahinkoa") ja mistäpä sitä vielä voi tietää ku on niin pitkä aika vielä tohon kolmeenkymppiin :D Sen näkee sitten ja mieli voi muuttua vielä monesti :D

no mä oisin halunnu lapset siinä päälle parikymppisenä,mä täytän syksyllä 27 ja lasta ei oo saatu,joten ei taida onnistua mun toiveet että lapset ois kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä tehty...mutta mulle se takaraja on varmaan joku 37vee

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
no mä oisin halunnu lapset siinä päälle parikymppisenä,mä täytän syksyllä 27 ja lasta ei oo saatu,joten ei taida onnistua mun toiveet että lapset ois kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä tehty...mutta mulle se takaraja on varmaan joku 37vee
Nuo on just tympeitä juttuja kun oikein paljon haluaisi vauvan mutta sitä ei vaan kuulu :( Toivottavasti teillä kuitenkin lykästäisi joskus! =) :hug: :hug:

IhanaValo
30v. on meilläkin, sekä miehellä että miulla se raja, jonka jälkeen ei enää lapsia tulis. Ja 2 lasta oli toiveissa, ja sen verran on, ikää 25v. Tosin tiedän etten keskeytykseen pystyis, jos tulis ylläri..

Muiden lastensaamisiät ei miulle kuulu, jokainen sen tietää itse parhaiten, ja tosiaan aina ei käykään niin kuin etukäteen suunnittelee.

Turkilmas
Mulla on aina ollut takaraja 30 vuotta. Nyt odotan toista ja viimeistä lastamme ja ehdin nippa nappa tavoitteeseeni. Eli n. kuukausi vauvan syntymästä täytän 31 v :D .

Täällä on useampi kirjoittanut että kyllä se mieli muuttuu kun ikää kertyy yms. Mulla ei ole muuttunut. Mä jopa tunnen olevani nytkin hitusen turhan vanha, mielelläni olisin tämän tulevan vauvan nuorempana saanut. Toki olen äärimmäisen onnellinen että lopulta tärppäsi, mutta tosiaan siinä hilkulla olen ikäni kanssa (siis omasta mielestäni). Tämän jälkeen on helppo laittaa letkut poikki ja seuraavaksi hoitaa lapsenlapsia =) .

Ja muuten: tää toinen raskaus on ollut TODELLA vaikea kaikin tavoin. Torstaina olin Tyksissä kontrollissa ja siellä sekä hoitaja että lääkäri veikkaili että korkeammalla iällä on todennäköisesti merkitystä asiasta. 23-vuotiaana kun sain esikoiseni, niin eipä ollut pienintäkään ongelmaa raskaudessa...

kolmen äiti
Mulla ei ole ollut koskaan mitään tiettyä takarajaa.Sain kuopuksen 30-vuotiaana ja nyt on lapsiluku täynnä.Olen kyllä aina toivonut saavani lapset nuorena.Mutta aina ei asiat mene niinkuin suunnittelee,onneksi olen tavannut Sen Oikean jo parikymppisenä jos en olisi niin voi olla että saisin esikoiseni vasta nyt tai myöhemmin.

Sisri
Ajattelin aina nuorena, että 30, absolut! No, pitkien yrittelyjen ja hoitojen seurauksena sain ainoamme 30 veenä. Huomenna täytän 41v, ja ilomielin vielä vauvan vastaanottaisin :) Mutta kun ei vaan tule :(

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Nuo on just tympeitä juttuja kun oikein paljon haluaisi vauvan mutta sitä ei vaan kuulu :( Toivottavasti teillä kuitenkin lykästäisi joskus! =) :hug: :hug:
näinpä....kiitos

Mikäli olen miehen kanssa yhdessä niin sanotaan, että esikoisen ala-asteajan alun jälkeen en lapsia enää haluaisi hankkia. Esikoinen menee ala-asteelle minun ollessa 33v. (olen nyt 28v.)ja tämä piakkoin syntyvä kakkonen minun ollessa 35v. Jos haluaisimme vielä yhden, yrittäisimme varmaankin sen saada viimeistään noille main ja sitten lapset olisivat siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja yli 30v muumio?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Taitaa olla joku 2kybänen totuudentorvi tämä tyttö kuin taivas... kysytään siltä kymmenen vuoden päästä uudestaan.. :whistle:
Siiis miksi sä mulle naputat, olenko ainoa joka on sanonut tekevänsä lapset alta 30?

Voi antakaa, anteeksi, olisitte sanoneet että tähän ei saa vastata kuin päälle 30vuotiaat, ap vissiin unohti kirjoittaa sen?

Tässä kysyttiin OMIA mielipiteitä,ei sitä miten tahtoisi muiden toimivan.

Ja miksi se teille on niin kova paikka että MINÄ sanoin etten halua lapsia enään päältä 30vuotiaana? Onko se teiltä pois, vai mistä kitinä?

Ja missä kohtaa mä olen sanonut 30vuotiaan olevan "muumio"?

Kiitos kun viitsit vastata näihin. :flower:

Ja sä harmaa perskärpänen voit laittaa ihan yv:nä mikä sulla mättää, ei tarvi noin älyttömän lapsellisesti joka ketjussa naputtaa.

Tupasvilla
Höh..mä olen "jo" 44 ja toivon todella, että vielä yhden lapsosen saisin...=)
Lapset nyt 10v,6v ja 2v...
Enkä muuten todella tunne itseäni mitenkään vanhaksi....

Yhteistyössä