Mikä teistä on liian vanha ikä äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieläkö yksi...?
  • Ensimmäinen viesti
kuokkavieras
Pidin itsellani 35 aina takarajana. Kuopus syntyi kun muutamaa kk ennen kuin tuo raja tuli tayteen. Mutta kuinkas sitten kavikaan... taytan pian 38 ja kolmatta odotan loppumetreilla, saapas nahda kummalla on syntymapaiva ennemmin :) ja ollaan koko porukka niin iloisia etta nain kavi. Sen kylla olen huomannut etta kay raskausaika rankemmaksi sita mukaan kun ikaa tulee.
Tunnen montakin aitia jotka viela 40+ on lapsia tehneet ja mikas siina jos itse tuntee jaksavansa. Mutta 45+ tuntuu kylla "liian" vanhalta...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sterilisaatiokaan ei ole 100 % varma ehkäisy varsinkaan jos on vielä hyvin hedelmällinen. Moni on sitä vielä 30 vuotiaana.
Ei olekkaan. Mutta tässä oli nyt kysymys (lainaten ap:ta) " Koska et enää itse tekisi lapsia? ".

Mä en tekis niitä +30, mä e puhunut mitään vahinkoraskauksista ja tämä ketju ei oo abortti keskustelua varten.

Mulle on aivan sama vaikka joku tekis vielä 50vuotiaana lapsia, se ei ole multa pois. Jokainen tässä nyt varmasti vastasi siihen " Koska et itse enään tekisi".
Minä vastasin ainakin kysymykseen missä iässä en enää lasta tekisi vaan kokisin itseni liian vanhaksi, raskaus se on vahinkoraskauskin. Eriasia jos olisi kysytty missä iässä et haluaisi enää lasta :)
 
onneksi jo vanhempi
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
No ei kyllä voi sanoa kuin että nuorenapa te lyötte hanskat tiskiin lapsen teon suhteen kun 30 vuotta on takaraja noin monella :eek: Mutta jokainen tyylillään ;)
Niin no nuo kakskymppiset reppanat pitävät 30 vuoden ikää jotenkin varhaisen rapistumisen alarajana, saati sitten 35 tai 40... Mutta annahan kun pääsevät itse siihen ikään... Kakarat, siis alle 30 v, tuppaavat olemaan niin ehdottomia ja uskovat tietävänsä kaiken kaikesta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
No ei kyllä voi sanoa kuin että nuorenapa te lyötte hanskat tiskiin lapsen teon suhteen kun 30 vuotta on takaraja noin monella :eek: Mutta jokainen tyylillään ;)
Ite sain lapset 17v,19v,23v ja nyt ikää 26 ja vielä yhden tahtoisin. Eli oon sen teonkin aloittanut aiemmin ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onneksi jo vanhempi:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
No ei kyllä voi sanoa kuin että nuorenapa te lyötte hanskat tiskiin lapsen teon suhteen kun 30 vuotta on takaraja noin monella :eek: Mutta jokainen tyylillään ;)
Niin no nuo kakskymppiset reppanat pitävät 30 vuoden ikää jotenkin varhaisen rapistumisen alarajana, saati sitten 35 tai 40... Mutta annahan kun pääsevät itse siihen ikään... Kakarat, siis alle 30 v, tuppaavat olemaan niin ehdottomia ja uskovat tietävänsä kaiken kaikesta!
Olipa ilkeästi sanottu. Itse ainakin kirjoitin oman syyni tuohon alle, joten enpä viitsi niitä lapsia nyt 10 kuitenkaan tehdä, ihan vaan sunkaan mieliksi. Ja anteeksi, apeen olis varmaan pitänyt kirjoittaa sitten tähän että vastata ei saa alle 30vuotias :whistle:
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mäpäs vastaan sit tähän ku mulla oli/on toi 30 takaraja... Eli mä pidän huolen, että kun tämä kolmas ja viimänen syntyy niin se on sitten snipsnap ja piuhat poikki. Ei tartte miettiä vahinkoraskauksia eikä tartte enää alottaa vauva rumpaa vanhoilla päivillä.
:LOL:
Luepas tämä ketju 30-vuotiaana ja kerro sitten rehellisesti täällä oletko mielestäsi vanha. ;)
No mäpäs lukasen tän maanantaina ja kerron sitten :D

Eli kyllä mä mielestäni alan olla jo vanha vauvan saantiin ja massussa tosiaan myllään vihon viimänen joka syntyy sitten marraskuussa.
 
mie
Juuri lueskelin tuossa isoäitini päiväkirjaa. Hän sai kuopuksensa 42-vuotiaana. Päiväkirjoissaan purnaa kovasti nuorimmaisensa elämää. Itse olen vain 5 vuotta tätä nuorimmaista nuorempi ja itse näin esim. tuon henkilön teini-iän aivan toisessa valossa. En sano, että kaikki ovat liian vanhoja äidiksi tuossa iässä, mutta isoäitini oli päiväkirjojensa perusteella, sen verran hän katkeroitui, eikä selvästikään kyennyt seuraamaan kuopuksensa ajassa mukana.
 
vieras
no oma takarajani on 35vuotta. ihan vaan siitä syystä että erilaiset raskauden riskit kasvavat iän myötä.
voi tietenkin olla että lapsiluku tulee täyteen ennen sitä.

nyt olen 21v ja minulla 2vuotias lapsi. vielä joskus ennen 35 ikävuotta haluan lisää lapsia. en kuitenkaan vielä ainakaan pariin, kolmeen vuoteen.
 
25 on mulla rajana, mutta johtuu siitä, että aloitin lasten teon sen verran aikaisin. Mikäli oma lapsilukuni ei olisi vielä 25 vuotiaana täynnä, niin rajani olisi 30 ikävuoden saavuttaminen.

En halua olla eläkeiän kynnyksellä, kun lapset ovat teinejä.

 
Mun äiti sai kuopuksensa 42-vuotiaana ja nautti todella vauvasta! Ja me vanhemmat sisarukset autettiin hoidossa ihan innoissaan. Poika on nyt 16-vuotias, kypsä nuorimies, joka osaa kantaa vastuuta ja huolehtia asioistaan. Vanhemmalla vanhemmalla on jo elämänkokemusta sen verran, että vanhemmuudestakin jää turhat hötkyilyt ja kiihkoilut pois. Eli, mun mielestä nainen on niin kauan valmis äidiksi, kun luonto sen sallii.
 
45 ja yli. Tietenkin vähän tapauksesta riippuen. Jos ei ole aiemmin saanut, ja tuossa iässä sitten viimein saa, niin hyvähän se silloin on. Mutta jos mahdollisuus saada niitä lapsia aiemmin tai jo saanut, niin silloin vois ehkä olla parempi ettei... Tai mistä minä tiedän....

Ite haluaisin lapset alta 35v.
 
Eräs mielipide
Mun oma takaraja on mennyt jo umpeen. Sain lapseni 21- ja 23-vuotiaana. Nyt olen 29v. Ei enää vauvoja meille. Nautin suunnattomasti enemmän lapsistani koko ajan sen myötä kun he kasvavat.
 
Minulla tämä takaraja on 43v. eli olen onnellinen 2 kk terveen tytön ja kohta 5v reippaan ja ihanan pojan äiti! kaikki ei saa 20 tai edes 30 vuotiaana lapsia. elämä kohtelee kaikkia eri tavoin. lapset tulee silloin kun kaikilla on sopiva aika oli 50v. tai 17v. :D vanhaksi en todella kerkeä itseäni tuntea enkä muutenkaan tunne. jokainen huomaa sen sitten itse kun on sen ikänen esim kun minä onko muka vanha, erikoinen käsite. :hug: toisinaan voi tuntea itsensä vanhaksi vaikka 20 kymppisenä :wave: ollaan vaan kaikki hyviä äitejä lapsillemme, kivaa kesää kaikille. :flower:
 
Ai kato kannattikin lukea kysymys loppuun.. Ite en tekis varmaan yli 35v jos elämäntilanne pysyy samana, yleisesti minusta yli 40v alkaa olla jo rajamailla, riippuen toki ihmisestä! Toki jos löytää elämänsä rakkauden vasta 35-40-vuotiaana, mikäs siinä että tehdään lapsi vielä kun on kerran mahdollisuus!
 

Yhteistyössä