Mikä teistä on liian vanha ikä äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieläkö yksi...?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vielä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Miksi sä mut otit nokittavaksi?
En se minä ollut :(
Ai ap? Juu et varmaan ollutkaan =)

Ihmettelin vain miksi "vieraan" piti mulle käyttää noin alentavaa kielenkäyttöä, vaikka jokainen tähän ketjuun vastanneista on kertonut milloin ei tekisi enään lapsia, eli miks piti just mulle "tiuskia".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Miksi sä mut otit nokittavaksi?
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
mulla se oli rajana (30), ny siis tippu 25:teen koska kolmas jo tulossa. kyllä sanon suoraan että mikäli vahinko pääsis käymään niin en usko pitäisin, mutta aion pitää huolen näin ei käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
Tää kysymys oli varmasti tarkoitettu niin milloin ei ihmiset täällä enään yritä lapsia? Itse en tietentahtoen aio enään + 30vuotiaana raskautua.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Miksi sä mut otit nokittavaksi?
En se minä ollut :(
Ai ap? Juu et varmaan ollutkaan =)

Ihmettelin vain miksi "vieraan" piti mulle käyttää noin alentavaa kielenkäyttöä, vaikka jokainen tähän ketjuun vastanneista on kertonut milloin ei tekisi enään lapsia, eli miks piti just mulle "tiuskia".
Ota sitten nokkiisi, en tiuskinut vaan kysyin. Kysymys koskee kaikkia joilla ikäraja on vaikka 25 tai 30 vuotta. Eikä siihen tarvitse vastata jos ei huvita, hermojaan ei kuitenkaan kannata menettää :) Minä ainakin sivutan sellaiset jutut jotka ei itseä satu nappaamaan.
 
memmu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Miksi sä mut otit nokittavaksi?
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
Mäpäs vastaan sit tähän ku mulla oli/on toi 30 takaraja... Eli mä pidän huolen, että kun tämä kolmas ja viimänen syntyy niin se on sitten snipsnap ja piuhat poikki. Ei tartte miettiä vahinkoraskauksia eikä tartte enää alottaa vauva rumpaa vanhoilla päivillä.
 
vielä yksi
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
Tää kysymys oli varmasti tarkoitettu niin milloin ei ihmiset täällä enään yritä lapsia? Itse en tietentahtoen aio enään + 30vuotiaana raskautua.
totta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Ota sitten nokkiisi, en tiuskinut vaan kysyin. Kysymys koskee kaikkia joilla ikäraja on vaikka 25 tai 30 vuotta. Eikä siihen tarvitse vastata jos ei huvita, hermojaan ei kuitenkaan kannata menettää :) Minä ainakin sivutan sellaiset jutut jotka ei itseä satu nappaamaan.
No höh, missä kohtaa olen ottanut nokkiini? :eek:

Sä kysyit, mä vastasin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vielä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Paljos ikäraja ap:lla???
ajattelin aina 30 tai 35 itseni kohdalla siis... nyt 34 ja vielä yksi olisi ehkä kiva :) takaraja yleisesti siinä 40v.
=) Mä mietin kans nuorempana että noin 30v. mutta tänä vuonna sain pikku prinsessan ja oon 34v. ja voisin mä vielä yhen haluta, esikoinen on 13v.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja vielä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
Tää kysymys oli varmasti tarkoitettu niin milloin ei ihmiset täällä enään yritä lapsia? Itse en tietentahtoen aio enään + 30vuotiaana raskautua.
totta :)
Kysymyshän oli milloin ei enää tee lapsia ja missä iässä on liian vanha äidiksi. Ei ne raskaudet aina ala vapaasta tahdosta, silti siihen tekeekö sen lapsen voi vaikuttaa senkin jälkeen kun on tullut raskaaksi.
 
meillä
Heh, mä olin 30-vuotiaana vielä liian nuori perustamaan perhettä... Kaikki muu tuntui tärkeämmältä: parisuhde ilman "haittatekijöitä", kummankin ura, matkusteleminen... Onneksi mies oli samaa mieltä, yhdessä päätettiin, että perheen perustamista kokeillaan vasta kun se kummastakin tuntuu ykköstärkeimmältä asialta. Olin sitten 35 kun esikoinen syntyi, sen jälkeen lapsia siunaantui vielä kaksi tasaisin väliajoin. Ja näin on ollut hyvä. On ollut pohjalla todella vakaa parisuhde, talous on lasten tullessa ollut niin vakaa että olen voinut hoitaa heitä kotona omatunnon kärsimättä. Ennen kaikkea osasimme asettaa lapset ja perheen etusijalle, kun ei kummastakaan tuntunut, että jäisi jostakin paitsi. Siksi me ainakaan emme mollaa myöhemmin perheen perustavia. Oma kokemus on osoittanut sen meille loistavaksi ratkaisuksi. Ikävän paljon näkee nuorena perustettuja ja sitten hajonneita perheitä.... Sen kyllä päätimme, että jos perhettä ei "ala syntymään" luontevasti, ainakaan yli 40-v ei enää yritetä esikoista.
 
no mulle tämä masuasukki tulee olemaan eka ja vika, joten mulla ikä jää 23v. mutta kun mietin omaa äitiäni, joka on nyt 41v. niin kyllä se olis tosi hullua, jos se vielä lapsen tekis :p mut eipä siinä mitää, vielähän tuo ehtis :whistle: tiedän vaan, että ei todellakaan aio tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Mäpäs vastaan sit tähän ku mulla oli/on toi 30 takaraja... Eli mä pidän huolen, että kun tämä kolmas ja viimänen syntyy niin se on sitten snipsnap ja piuhat poikki. Ei tartte miettiä vahinkoraskauksia eikä tartte enää alottaa vauva rumpaa vanhoilla päivillä.
:LOL:
Luepas tämä ketju 30-vuotiaana ja kerro sitten rehellisesti täällä oletko mielestäsi vanha. ;)
 
vielä yksi
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä yksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Moppi:
Paljos ikäraja ap:lla???
ajattelin aina 30 tai 35 itseni kohdalla siis... nyt 34 ja vielä yksi olisi ehkä kiva :) takaraja yleisesti siinä 40v.
=) Mä mietin kans nuorempana että noin 30v. mutta tänä vuonna sain pikku prinsessan ja oon 34v. ja voisin mä vielä yhen haluta, esikoinen on 13v.
Minulla esikoinen myös 13v :) neljä lasta.... nyt tässä mietin että vieläkö yksi olisi tervetullut...?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
+ 30vuotiaana, en itse enään tee.
teetkö sitten abortin jos tulet raskaaksi siitä huolimatta?
Miksi sä mut otit nokittavaksi?
Koska useat naiset on vielä kolmenkympin jälkeenkin hyvinkin hedelmällisiä, ja niitä vahinkoraskauksia saattaa hyvällä todennäköisyydellä sattua seuraavat 10 vuoden aikana. Joten siksi kysyin ja samaan tietysti voi vastata muutkin joilla 30 vuotta on takaraja.
Mäpäs vastaan sit tähän ku mulla oli/on toi 30 takaraja... Eli mä pidän huolen, että kun tämä kolmas ja viimänen syntyy niin se on sitten snipsnap ja piuhat poikki. Ei tartte miettiä vahinkoraskauksia eikä tartte enää alottaa vauva rumpaa vanhoilla päivillä.
Sterilisaatiokaan ei ole 100 % varma ehkäisy varsinkaan jos on vielä hyvin hedelmällinen. Moni on sitä vielä 30 vuotiaana.
 
Minusta siihen ei ole takarajaa, riippuen ihmisestä.


Itse kun kolme saanut iällä 21-27 niin nyt kun neljättä (viimeistä) suunnitellaan ja ikää jo 31v, niin tunnen itseni vanhaksi. Tunsin itseni vanhaksi jo kuopuksen synnyttyä kun olin 27v :whistle:

Mutta toi NIIN kiinni vanhemmista ja omasta jaksamisesta, ettei siinä voi ikää luokitella :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sterilisaatiokaan ei ole 100 % varma ehkäisy varsinkaan jos on vielä hyvin hedelmällinen. Moni on sitä vielä 30 vuotiaana.
Ei olekkaan. Mutta tässä oli nyt kysymys (lainaten ap:ta) " Koska et enää itse tekisi lapsia? ".

Mä en tekis niitä +30, mä e puhunut mitään vahinkoraskauksista ja tämä ketju ei oo abortti keskustelua varten.

Mulle on aivan sama vaikka joku tekis vielä 50vuotiaana lapsia, se ei ole multa pois. Jokainen tässä nyt varmasti vastasi siihen " Koska et itse enään tekisi".
 
tossuliini
Mulla itelläni oli aikanaan 40 vuotta takaraja jonka jälkeen en enää olisi lapsia tehnyt. Jos en olisi tullut vielä raskaaksi alle 40-vuotiaana olisi mun lapsiluku jäänyt yhteen. En olisi enää 40 vuoden jälkeen jaksanut yöheräämisiä vaikka kuopus olikin kiltti vauvana, antoi nukkua täydet yöt heti mutta silti mutta jokainenhan joka voi tulla raskaaksi niin on jokaisen oma asia mihin ikään jättää lapsenteon muille.
 

Yhteistyössä