Mikä teistä on liian vanha ikä äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieläkö yksi...?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
no mä oisin halunnu lapset siinä päälle parikymppisenä,mä täytän syksyllä 27 ja lasta ei oo saatu,joten ei taida onnistua mun toiveet että lapset ois kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä tehty...mutta mulle se takaraja on varmaan joku 37vee
Nuo on just tympeitä juttuja kun oikein paljon haluaisi vauvan mutta sitä ei vaan kuulu :( Toivottavasti teillä kuitenkin lykästäisi joskus! =) :hug: :hug:
näinpä....kiitos
Toivottavasti kaikki saa lapsia jotka toivoo, iästä riippumatta, mullakin rankkoja hoitoja takana ja sanottiin ettei lapsia tule, heitin hanskat tiskiin ja sain sitten pojan 38v ja nyt tytön 43v. joskus luonto päättää meidän puolesta näin. olisin mielelläni halunnut lapsia nuorempana mutta ei onnannut ja nyt minulla ihanat lapset :D
 
Mä olen kanssa sitä mieltä, että yli 30-vuotiaana en enää lapsia haluais. Eli todennäköisesti tyttäreni jää ainoaksi lapsekseni. Olen onnellinen, että sain edes yhden lapsen. "teimme" häntä 2,5 vuotta ja sen takia olen periaatteessa luovuttanut toisen lapsen suhteen. Mutta siis yli kolmekymppisenä en lapsia enempää tee.
 
huohh
Voi kamala,mää olen jo kohta nelikymppinen äiti 19v-tytöstä tohon 4kk poikaan..aina ei kuulkaa nuoremmat(ei pahalla siis) elämä mene niinkuin pitäs,mullakkin nuorimmainen sai alkunsa mun sterilisaatiosta ja miehen vasektomiasta huolimatta...JEP!Näinkin voi tapahtua ja nyt jännätään,että voiko oikeesti jollain olla niin huono säkä että meillä molemmilla on menny sterilisaatio päin mettään!!??..Vaikka olen jo vanha niin en kuitenkaan pysty pientä ihmistä tappamaan!Se on kuitenkin hirvee taakka kantaa sydämellä..yhden ihmisen alun tapoin nuoruuden sekoiluissani,muttei enää kiitos...mitä mun sitten täytys tehdä jos näinkin vanhana hedelmöityn?Itsemurhako????
 
Hän
Jollain tais hirttää iso pyörä nyt jumiin. Minä ainakin otin tämän kysymyksen siten, miten omalta kohdaltani ajattelen asiaa. Ei tässä lakeja olla laatimassa. Hankkikoot toiset lapsia vanhempana kuin minä, tosin säälin tuota 70v naisen 3v tytärtä. Itse sain omani alle 25-vuotiaana ja se oli minulle paras ratkaisu. Enempää en ottaisi vastaan, vaikka pyhästä hengestä sikiäisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huohh:
Voi kamala,mää olen jo kohta nelikymppinen äiti 19v-tytöstä tohon 4kk poikaan..aina ei kuulkaa nuoremmat(ei pahalla siis) elämä mene niinkuin pitäs,mullakkin nuorimmainen sai alkunsa mun sterilisaatiosta ja miehen vasektomiasta huolimatta...quote]

Ei tietenkään elämä mene lähellekkään aina niinkuin on suunniteltu.
Itse puhun yleensä nykyhetkesstä, en voi sanoa mitä ajattelen 10-vuoden kulutta.Mutta näin ajattelen nyt ja vastaan sen mukaisesti.
Jos edelleen ajattelen 30vuotiaana että ei enään lapsia ja satun kuitenkin raskaaksi tulemaan, niin asiat sais olla todella huonosti että abortin tekisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huohh:
Voi kamala,mää olen jo kohta nelikymppinen äiti 19v-tytöstä tohon 4kk poikaan..aina ei kuulkaa nuoremmat(ei pahalla siis) elämä mene niinkuin pitäs,mullakkin nuorimmainen sai alkunsa mun sterilisaatiosta ja miehen vasektomiasta huolimatta...JEP!Näinkin voi tapahtua ja nyt jännätään,että voiko oikeesti jollain olla niin huono säkä että meillä molemmilla on menny sterilisaatio päin mettään!!??..Vaikka olen jo vanha niin en kuitenkaan pysty pientä ihmistä tappamaan!Se on kuitenkin hirvee taakka kantaa sydämellä..yhden ihmisen alun tapoin nuoruuden sekoiluissani,muttei enää kiitos...mitä mun sitten täytys tehdä jos näinkin vanhana hedelmöityn?Itsemurhako????
Tässä kysyttiin mun mielestä lähinnä mielipidettä... "mikä on teistä liian vanha äidiksi?"

Ja kai siihen saa vastata niinkuin tällähetkellä tuntuu. Aina voi tulla elämässä eteen yhtä sun toistakin, mutta [/b]tällähetkellä ajattelen, että lapset mielummin ennen kolmenkympin ikää, kuin vartavasten kolmenkympin jälkeen. :)
 
No mun mielestä se ikä minkä itse tuntee liian vanhaksi omasta mielestään. Itse siis olen 33v ja sain kuopuksen 30v. Enempää en tee. Eikä se johdu iästä vaan siitä että mun selkä ei kestänyt edellistäkään raskautta. Mutta kukin tehköön sen ikäisenä kun haluaa ei mulla ole siihen mitään sanottavaa.
 
huohh
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja huohh:
Voi kamala,mää olen jo kohta nelikymppinen äiti 19v-tytöstä tohon 4kk poikaan..aina ei kuulkaa nuoremmat(ei pahalla siis) elämä mene niinkuin pitäs,mullakkin nuorimmainen sai alkunsa mun sterilisaatiosta ja miehen vasektomiasta huolimatta...JEP!Näinkin voi tapahtua ja nyt jännätään,että voiko oikeesti jollain olla niin huono säkä että meillä molemmilla on menny sterilisaatio päin mettään!!??..Vaikka olen jo vanha niin en kuitenkaan pysty pientä ihmistä tappamaan!Se on kuitenkin hirvee taakka kantaa sydämellä..yhden ihmisen alun tapoin nuoruuden sekoiluissani,muttei enää kiitos...mitä mun sitten täytys tehdä jos näinkin vanhana hedelmöityn?Itsemurhako????
Tässä kysyttiin mun mielestä lähinnä mielipidettä... "mikä on teistä liian vanha äidiksi?"

Ja kai siihen saa vastata niinkuin tällähetkellä tuntuu. Aina voi tulla elämässä eteen yhtä sun toistakin, mutta [/b]tällähetkellä ajattelen, että lapset mielummin ennen kolmenkympin ikää, kuin vartavasten kolmenkympin jälkeen. :)


Kai sitä saa vastata omasta näkökulmastaan kuitenkin??Kun mää olin 17v olin sitä mieltä etten koskaan mene naimisiin enkä tee lapsiakaan!;)
No,toisin kävi:19v:nä esikoinen ja sitten noita muita muksuja tasaseen tappavaan tahtiin ja nyt olen 40v ja sterilisaatioista huolimatta ehkä olen taaaas raskaana kuudetta kertaa!!
Ok!Ihanneikä saada lapsia olis 25-35v!!!(mutta aina ei voi onnistua!:))

 
emo
Vaan eipä ne suunnitelmat toteutuneetkaan ja on ollut pakko nostaa kohdallani ikärajaa saadakseni esikoiselle sisaruksen. Olen siis nyt tuon kolmekymmentä ja yritys jatkuu. Parin vuoden päästä olen kyllä jo liian vanha.
 
HUOHH
Alkuperäinen kirjoittaja luonnonlaki:
silloin jos niitä lapsia ei voi enää saada omatoimisesti, siis kun munasarjat loppuu toimimasta ja tulee vaihdevuodet, luonto tekee tehtävänsä kyllä.
Näin juurikin,eikä siinä näköjään auta ihmisen räpiköimiset ehkäsyksi!=)kaikki nuo lapset mulle on rakkaat,vaan ihmetyttää välistä että miksi juuri mulle näitä siunaantuu ja toiset yrittää ja yrittää lapsia..ei käy onnenlahjat tasan,ei!:(
 
Jokunen
No siis äitiys kyllä jatkuu lopun iän. Että jos on lapsia kuunaan pykännyt, niiden äitinä pysyy. Että silleen. Vaikka olen lapseni nuorena saanutkin, kuvittelisin olevani heidän äitinsä vielä silloinkin, kun itselläni ikä alkaa nelosella tai vitosella, seiskasta puhumattakaan. Eli en koskaan ole liian vanha lasteni äidiksi. Vauvoja meille ei enää toivota.
 
huohh
Alkuperäinen kirjoittaja Jokunen:
No siis äitiys kyllä jatkuu lopun iän. Että jos on lapsia kuunaan pykännyt, niiden äitinä pysyy. Että silleen. Vaikka olen lapseni nuorena saanutkin, kuvittelisin olevani heidän äitinsä vielä silloinkin, kun itselläni ikä alkaa nelosella tai vitosella, seiskasta puhumattakaan. Eli en koskaan ole liian vanha lasteni äidiksi. Vauvoja meille ei enää toivota.
peeeesi!
 
kuokkavieras
Toisaalta kiva miettia asiaa luonnon kannalta. Olemme kuitenkin loppujen lopuksi elaimia ja monen monet vietit ja luonnonlait meita ohjaa tiedostamattamme etta nain tapahtuu. jos luonto siis kaikessa viisaudessaan paattaa etta viiskymppiselle vauva suodaan niin onkos siina kellaan mitaan sanomista liiasta iasta.
 
saas nähdä...
En todellakaan osaa sanoa. Esikoinen syntyi kun olin 26, vaikka olisin hänet jo aiemmin halunnut. Nyt meillä on kaksi lasta ja olen 29, mutta toivottavasti perheemme ei ole vielä kokonaisuudessaan tässä.
Voipi olla, että +40 tuntuisi ehkä turhan rankalta aloittaa tätä härdelliä uudestaan.
 
mulla oli takaraja 30v sen jälkeen en enää lapsia tee.
poikani sain 19v toista lasta yritettiin monta vuotta luovutinkin jo miten ollakaan yllärityttö syntyi kuukausi sitten ikää mulla on 32 (tässä kuussa33v).
jouduin nostaa rajaa 35v :LOL:
 

Yhteistyössä