Mikä teistä on liian vanha ikä äidiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieläkö yksi...?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lasten teko ja äitiys - kaksi eri asiaa. Jos esimerkiksi oma lapsenlapseni jäisi ilman vanhempia niin voisin olla valmis äidiksi vielä viisikymppisenäkin. Lapsia taas en tekisi enää n. 32 ikävuoden jälkeen.
 
49v,oma äitini sai veljeni 42-vuotiaana ja raskaus sujui ok,ei mitään ongelmia ja täytyy sanoa,että veljeni on ollut minua terveempi myöskin,ei ole sairastellut niin paljon kun mä ja ei ole allergiaa perinyt.Itse olen laittanut takarajaksi 49v,ennen sitä toivon saavani yhden lapsen itselleni.
 
kannattaa miettiä mitä kirjoittaa
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sitten kun niitä lapsia ei vain enää tule ilman hoitoja... Sitten on liian vanha.
Ajattelitko yhtään, mitä kirjoitit? On paljon alle 35-v, ja alle 30-v, jotka eivät voi saada lapsia luomusti vaan tarvitaan hoitoja. Eräs ystäväni oli sinun lausuntosi mukaan liian vanha jo 25-v. Hän ei olisi saanut lapsia lainkaan ilman hoitoja. Nyt heillä on kolme, ja perhe on onnellinen. He eivät pidä lapsiaan itsestäänselvyyksinä, vaan lapset tulevat aina olemaan heille suuri ihme.

Vai tarkoititko yli 40-vuotiaiden hoitoja?
 
Finttu
Silloin nuorena olin sitä mieltä, että mä olen kaikki lapseni tehnyt kolmekymppisenä, ainakin melkein kaikki. Nyt ikää alkaa olemaan se 32 ja ei näy sitä ekaakaan, hoidoissa ravataan.

Mutta mitään yläikärajaa äitiydelle en yleisesti antaisi, se on niin henkilöstä kiinni. Toiset on nelikymppisinä jo niin väsyneitä ettei jaksa toiset ei oo viiskymppisinäkään.

Mun äiti tuli ekaa kertaa mummiksi 51-vuotiaana ja naapurustossa huhuiltiin, että se on vielä tehnyt iltatähden. Eikä mun mielestä sillain pahalla juoruiltu. Onneksi näille naapureille sitten selvisi, että se on mun veljen vauva, mitä äiti työnteli vaunuissa. Mutta kyllä me sitä naurettiin. Olis kuntonsa ja mielensä puolesta voinut olla äiti vielä siinä iässä.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa miettiä mitä kirjoittaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sitten kun niitä lapsia ei vain enää tule ilman hoitoja... Sitten on liian vanha.
Ajattelitko yhtään, mitä kirjoitit? On paljon alle 35-v, ja alle 30-v, jotka eivät voi saada lapsia luomusti vaan tarvitaan hoitoja. Eräs ystäväni oli sinun lausuntosi mukaan liian vanha jo 25-v. Hän ei olisi saanut lapsia lainkaan ilman hoitoja. Nyt heillä on kolme, ja perhe on onnellinen. He eivät pidä lapsiaan itsestäänselvyyksinä, vaan lapset tulevat aina olemaan heille suuri ihme.

Vai tarkoititko yli 40-vuotiaiden hoitoja?
Ajattelin hyvinkin. Mun mielestä lapsettomuushoidot ovat vain jäävuoren huippu tässä turhuuksien sirkuksessa.
 
kannattaa miettiä...
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa miettiä mitä kirjoittaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sitten kun niitä lapsia ei vain enää tule ilman hoitoja... Sitten on liian vanha.
Ajattelitko yhtään, mitä kirjoitit? On paljon alle 35-v, ja alle 30-v, jotka eivät voi saada lapsia luomusti vaan tarvitaan hoitoja. Eräs ystäväni oli sinun lausuntosi mukaan liian vanha jo 25-v. Hän ei olisi saanut lapsia lainkaan ilman hoitoja. Nyt heillä on kolme, ja perhe on onnellinen. He eivät pidä lapsiaan itsestäänselvyyksinä, vaan lapset tulevat aina olemaan heille suuri ihme.

Vai tarkoititko yli 40-vuotiaiden hoitoja?
Ajattelin hyvinkin. Mun mielestä lapsettomuushoidot ovat vain jäävuoren huippu tässä turhuuksien sirkuksessa.
Kovin olet korvien välistä rajoittunut ja negativiinen. Sun ajatuksiasi voi vain sääliä. Fakta on, että lapsia arvostavat, jopa rakastavat, enemmän ne. jotka heitä eivät saa "ilmaiseksi". Sellaiset perheet ovat tyypillisesti kestävämpiäkin, kun yhdessä koetut vaikeudet ovat yhdistäneet. Et ilmeisesti hyväksy adoptiotakaan, koska vanhemmat eivät siinäkään ole biologisia vanhempia.
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa miettiä...:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa miettiä mitä kirjoittaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Sitten kun niitä lapsia ei vain enää tule ilman hoitoja... Sitten on liian vanha.
Ajattelitko yhtään, mitä kirjoitit? On paljon alle 35-v, ja alle 30-v, jotka eivät voi saada lapsia luomusti vaan tarvitaan hoitoja. Eräs ystäväni oli sinun lausuntosi mukaan liian vanha jo 25-v. Hän ei olisi saanut lapsia lainkaan ilman hoitoja. Nyt heillä on kolme, ja perhe on onnellinen. He eivät pidä lapsiaan itsestäänselvyyksinä, vaan lapset tulevat aina olemaan heille suuri ihme.

Vai tarkoititko yli 40-vuotiaiden hoitoja?
Ajattelin hyvinkin. Mun mielestä lapsettomuushoidot ovat vain jäävuoren huippu tässä turhuuksien sirkuksessa.
Kovin olet korvien välistä rajoittunut ja negativiinen. Sun ajatuksiasi voi vain sääliä. Fakta on, että lapsia arvostavat, jopa rakastavat, enemmän ne. jotka heitä eivät saa "ilmaiseksi". Sellaiset perheet ovat tyypillisesti kestävämpiäkin, kun yhdessä koetut vaikeudet ovat yhdistäneet. Et ilmeisesti hyväksy adoptiotakaan, koska vanhemmat eivät siinäkään ole biologisia vanhempia.
Jep jep, lapsiaan rakastavat vain ne jotka kynsin hampain niistä tappelevat? Just kaksplus ajatustapa sulla. Mä en voi rakastaa lastani kun sen helposti sain? Adoptiolasta voi rakastaa ihan yhtä paljon tai enemmänkin. Sillä biologisuudella ei ole hevonperseen merkitystä.
 
minä olisin tuossa 42-43 v vielä yhden lapsen voinut tehdä jos olisin saanut, mutta luonto päätti toisin. Mutta itse voin sanoa että nelikymppisenä vauvan äitinä en ollut sen kummempi vauvan äiti kuin nuorempanakaan, ehkä otin asiat vielä rennommin kuin kakkosen kanssa, sai nukkua vieressä yms. Ei kumpikaan rajoitettu toistemme elämää vaan sopeutettiin molemmin puolin.
elämäni olisi aika lailla erilaista ja tyhjää ilman noita nuorempia lapsukaisia. nytkin on kiva suunnitella kaikenlaista kivaa tämän kesän varalle.
 
Hei älkäähän nyt ruvetko tappelemaan näistä hedelmöityshoidoista, tai tehkää oma ketju niistä tappelemiselle.

Kaikki eivät niitä ymmärrä, mutta sen verran itsekäs olen, ettei kukaan, joka niitä ei itse ole läpikäynyt (tai muuten luomusti lapsia saanut), voi tulla toisia tuomitsemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabaka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:
no mä oisin halunnu lapset siinä päälle parikymppisenä,mä täytän syksyllä 27 ja lasta ei oo saatu,joten ei taida onnistua mun toiveet että lapset ois kolmeenkymmeneen ikävuoteen mennessä tehty...mutta mulle se takaraja on varmaan joku 37vee
Nuo on just tympeitä juttuja kun oikein paljon haluaisi vauvan mutta sitä ei vaan kuulu :( Toivottavasti teillä kuitenkin lykästäisi joskus! =) :hug: :hug:
näinpä....kiitos
Toivottavasti kaikki saa lapsia jotka toivoo, iästä riippumatta, mullakin rankkoja hoitoja takana ja sanottiin ettei lapsia tule, heitin hanskat tiskiin ja sain sitten pojan 38v ja nyt tytön 43v. joskus luonto päättää meidän puolesta näin. olisin mielelläni halunnut lapsia nuorempana mutta ei onnannut ja nyt minulla ihanat lapset :D
Olipa ihana lukea näin aamulla tuo sun viesti! =) Hieno asia että saitte kuitenkin pari lasta vaikka teille oltiin sanottu ettette saisi :hug: :hug: Kyllä minä soisin ne vauvat kaikille jotka niitä kovasti toivoo! =) Sitä ei ite ole joutunut noita asioita kovin pohtimaan ku sen verran helpolla nuo on tullut.Mutta siskolla on noita vauvan saanti ongelmia sekin on käynyt hoidoissa vaikka sillä onkin jo kaksi luomusti alkunsa saanutta,lääkärit oli ihmetelleet että miten se on mahdollista!Ku niitten mukaan siinä on niin pieni mahdollisuus saada niitä ilman hoitoja..
 
maama
Aborttia en varmaan tekisi iän vuoksi mutta suunniteltua vauvaa en yli 35 vuotiaana aio alulle laittaa. Se kirpaisee ihan mielettömästi koska kyseinen ikä on mittarissa puolen vuoden kuluttua =( Toivoisin olevani 30v. Saisin harkinta aikaa vielä sen vajaat viisi vuotta. Haluan olla lasteni elämässä jos "luoja suo" tukena myös aikuisuudessa.mahdollisesti isovanhempana jne. Jaksaa hoitaa lastenlapsia jne. Siksi 40v on liian kova ikä. Kyllä 50-60v äippä on liian vanha murrosikäiselle!
 

Yhteistyössä