Mikä saa ihmisen uskomaan jumalaan?

Peyote
[QUOTE="vieras";28626226]Orjuuttaa ihmisiä joita ei omista? Miten se on mahdollista ja miten se näkyy? Eli kaikki ei-kristityt ovat siis sinun mielestäsi saatanan orjia?[/QUOTE]

Joo viimeseen, mutta sehän on varmaan tosi loukkaavaa monen mielestä.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28626232]Ihmissuhteet, lääkeriippuvuus..en osaa toimia oikein. Halu olisi toimia Jumalan tahdon mukaan ja saada kokea taas Pyhän Hengen läsnäolo, mutta olen kadottanut senkin heikkouksillani.

Lisäksi sairastuin vakavasti ja kuolemanpelko on tullut elämän pelon lisäksi.[/QUOTE]

Onko sun lääkeriippuvuus semmosta, että joudut syödä lääkettä kipuun, vai semmosta, että tykkäät syödä lääkkeitä? Jos sulla on kipuja, joihin tarvitset lääkkeitä ihan oikeasti, niin sun ei tarvitse tuntea siitä syyllisyyttä. Jos taas oot ihan oikeesti lääkeriippuvainen, voit pyytää lääkäriltä apua siihen.

Jos olet sairas, kannattaa apua hakea lääkäriltä tietysti, mutta kannattaa myös rukoilla.

Jos sulla on epärationaalista kuolemanpelkoa, tai jos se hallitsee sun elämää, kannattaa asian puolesta rukoilla ja päättää mös tietoisesti olla rohkea. Ja tuollaisiin pelkoiin kannattaa myös hakea apua lääkäristä, sähän saatat olla masentunut.

Jumala tietää kyllä mimmoinen sä oot.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28626249]Varmaan yhtä loukkaavaa kuin jos sanoisi sinun olevan metsänpeikkojen orja, eli ei ole. Paitsi ehkä muihin uskontoihin kuuluvista.[/QUOTE]

No hyvä, ettei loukkaa. Sä uskot noin ja mä näin, eiks jees.
 
En mä oo enää kenenkään orja. En halua olla. Olen Jumalan täysivaltainen lapsi ja perillinen. Perin hänen valtakuntansa. :)

Mutta siis joo, sielunvihollinen, elikkä Saatana alias Vihtahousu orjuuttaa ihmisiä. Semmosia ihmisiä, joita se ei oikeasti omista. Mutta niin kauan, kuin ihminen ei tiedosta että Jeesus maksoi heidät jo vapaaksi, tai ota sitä asiaa todeksi, Vihtahousu saa pitää heidät, kun ei he tajua lähteä.

Tässä luvataan kuule palkintoja ja jumalallista nautintoa!!!!:xmas:

Teräsbetoni - Orjatar - YouTube
 
"vieras"
Onko sun lääkeriippuvuus semmosta, että joudut syödä lääkettä kipuun, vai semmosta, että tykkäät syödä lääkkeitä? Jos sulla on kipuja, joihin tarvitset lääkkeitä ihan oikeasti, niin sun ei tarvitse tuntea siitä syyllisyyttä. Jos taas oot ihan oikeesti lääkeriippuvainen, voit pyytää lääkäriltä apua siihen.

Jos olet sairas, kannattaa apua hakea lääkäriltä tietysti, mutta kannattaa myös rukoilla.

Jos sulla on epärationaalista kuolemanpelkoa, tai jos se hallitsee sun elämää, kannattaa asian puolesta rukoilla ja päättää mös tietoisesti olla rohkea. Ja tuollaisiin pelkoiin kannattaa myös hakea apua lääkäristä, sähän saatat olla masentunut.

Jumala tietää kyllä mimmoinen sä oot.
No siis mulla on diagnoosina vakava masennus. On lääkkeitä mitä syön sarauteeni, mutta sitten lääke mitä en tartte, ja mihin olen koukussa.

Hoitokontaktit on kunnossa, mutta Jumal-suhde kärsinyt.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28626269]No siis mulla on diagnoosina vakava masennus. On lääkkeitä mitä syön sarauteeni, mutta sitten lääke mitä en tartte, ja mihin olen koukussa.

Hoitokontaktit on kunnossa, mutta Jumal-suhde kärsinyt.[/QUOTE]

No Jumalan kansa voit tehdä vaikka ihan niin, että aina kun muistat, niin rukoilet. Ihan vaan vaikka kerrot päivän kuulumiset. Älä vaadi itseltäsi kauheasti, koska olet masentunut ja tarvitset lepoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28626269]No siis mulla on diagnoosina vakava masennus. On lääkkeitä mitä syön sarauteeni, mutta sitten lääke mitä en tartte, ja mihin olen koukussa.

Hoitokontaktit on kunnossa, mutta Jumal-suhde kärsinyt.[/QUOTE]

Kannattaa hakeutua muiden uskovien yhteyteen, mikäli et vielä ole.
Monissa seurakunnissa on kokouksien lisäksi esim. rukouspiirejä ihmisten kotona jne.
Ei kannata jäädä yksin. Rohkeasti mukaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28626287]Kannattaa hakeutua muiden uskovien yhteyteen, mikäli et vielä ole.
Monissa seurakunnissa on kokouksien lisäksi esim. rukouspiirejä ihmisten kotona jne.
Ei kannata jäädä yksin. Rohkeasti mukaan.[/QUOTE]

Jep jep, joukkohysteria tarttuu ja mikäs sen mukavampaa. Ethän halua olla piirin ainoa jolla ei suupielet vaahtoa!
 
Aina puhutaan siitä että ihminen turvautuu heikkoutensa takia uskomiseen. Varmaan niin onkin monen kohdalla.
Mutta onko otettu huomioon että homma toimii kahteen suuntaan, eli moni voi uskoa sen takia, että Jumala on antanut merkkiä itsestänsä? Jos ihminen on -tavalla tai toisella- huomannut että Jumala on olemassa, niin se tieto vaikuttaa toimintaan. Tai ainakin sen pitäisi vaikuttaa toimintaan. Eli jos/kun on olemassa joku meitä miljardeja kertaa suurempi hahmo, niin on vaan viisasta ja fiksua antaa oma pieni elämänsä tämän käsiin.

Ja mulla uskoontulo oli valinta. Vaikea, tuskainen valinta bile-elämän ja Jumalan välillä, asia jota lykkäsin ja lykkäsin kauemmas tulevaisuuteen. Joka päättyi uskoontuloon ja iloiseen huomaamiseen että Jumala on miljoona kertaa enemmän huipumpi kuin (sinänsä ihana) maailma.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28626291]Jep jep, joukkohysteria tarttuu ja mikäs sen mukavampaa. Ethän halua olla piirin ainoa jolla ei suupielet vaahtoa![/QUOTE]

Sanoisin kyllä, että jos joukossa tulee tälläinen olo, että pitäisi teeskennellä olevansa jotain, mitä ei ole, niin ei ole silloin hyvä asia. Sellasia yhteisöjä on, joissa ihmisillä on ihan erityinen tyyli puhua ja rukoillakin ja ollaan vähän niinkuin kukkuu, mutta se ei oo hyvä juttu. Ei pidä olla mitään painetta, koska jos on, yhteisö ei ole terve.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28626287]Kannattaa hakeutua muiden uskovien yhteyteen, mikäli et vielä ole.
Monissa seurakunnissa on kokouksien lisäksi esim. rukouspiirejä ihmisten kotona jne.
Ei kannata jäädä yksin. Rohkeasti mukaan.[/QUOTE]On seurakunta yhteys, tosin en ole sielläkään jaksanut käydä pitkään aikaan, mutta nyt eniten kaipaan taas sitä Jumalan läsnäoloa, mitä en tunne niinkuin aikaisemmin.
 
minä,
Kolme päivää jatkuneet rankkasateet ovat aikaansaaneet laajaa tuhoa Pohjois-Intiassa.

Gangesjoen alkulähteillä tulvivat sivujoet ovat aiheuttaneet maanvyöryjä ja pyyhkineet tieltään siltoja, asuintaloja ja muita rakennuksia.

Kuolonuhrien määräksi arvioidaan 11–20 henkilöä. Lisäksi useita kymmeniä on kateissa.

Paikalliset televisiokanavat ovat näyttäneet kännykkäkameroilla kuvattuja dramaattisia videoita tulviviin jokiin romahtavista kerrostaloista ja uskonnollisista temppeleistä Uttarakhandin osavaltiossa.

Sotilaita on komennettu evakuoimaan jokirannoilla asuvia ihmisiä ja useita on pelastettu talojen katoilta.
 
tuohon käy kans se yks juttu (nää on näitä, et joku katto yhen dokumentin ja kerto siitä toiselle tms. eli sillä tasolla paikkansa pitävä juttu) ELI, jossain heimossa Afrikassa tms, vielä nykyaikanakin, on uskomus, että jos käpy tippuu päähän ni kuolee. sitte jollekki oli dokumentin tekoaikana tippunu, ja se oli oikeasti kuollu! sit heimolaiset ihan älämölönä, että käpyjumala taas suututettu ja taas päitä putoili :D mutta tuo johtuu ainoastaan siitä, että kun on vauvasta asti uskoteltu tällee, ni ihminen säikähtää käpyä niin, että menee sokkiin ja voi siihen oikeasti kuolla!! (olipas pitkä sepustus, eikä välttis liittyny yhtään mihinkään, piti nyt tulla jakamaan tämä tiedonmurunen kaikille hee) :D
Mä jotenkin koen, että uskovaiset ovat yhä jotenkin tällä samalla tasolla?

Tai kehitysmaiden jotain juttuja on vaikea ymmärtää, mutta he ajattelevat just samalla tavalla, aikaa sitten on joku juttu toiminut, niin yhä uskotaan että se toimii, vaikka siinä jutussa ei ole päätä eikä häntää :D

Uskovaiset rukoilevat ja sit toivotaan, että kaikki kääntyy parhainpäin ja jumala auttaa :O Jos mulla menee huonosti, niin ihan itse saan asialle jotain tehdä, mikään jumala ei oo tulossa mua auttamaan
 
Peyote
tuohon käy kans se yks juttu (nää on näitä, et joku katto yhen dokumentin ja kerto siitä toiselle tms. eli sillä tasolla paikkansa pitävä juttu) ELI, jossain heimossa Afrikassa tms, vielä nykyaikanakin, on uskomus, että jos käpy tippuu päähän ni kuolee. sitte jollekki oli dokumentin tekoaikana tippunu, ja se oli oikeasti kuollu! sit heimolaiset ihan älämölönä, että käpyjumala taas suututettu ja taas päitä putoili :D mutta tuo johtuu ainoastaan siitä, että kun on vauvasta asti uskoteltu tällee, ni ihminen säikähtää käpyä niin, että menee sokkiin ja voi siihen oikeasti kuolla!! (olipas pitkä sepustus, eikä välttis liittyny yhtään mihinkään, piti nyt tulla jakamaan tämä tiedonmurunen kaikille hee) :D
No, mutta mieti asia näin: Käpyjumala onkin todellinen henki, joka todella on olemassa ja joka saa oikein voimaa ihmisten käpypelosta. Se pitää tätä afrikkalaista kylää kauhun vallassa näillä kävyillään. Silloin kävyn putoaminen ei ihan oikeasti ole pelkkää kävyn putoamista, vaan jokaisen kävyn putoamista tämä ilkeä käpyäijä juhlii. Ja koska nää kyläläiset paljoo sitä käpyäijää, sillä on ihan oikeastikin valtaa näihin kyläläisiin nähden.

Pitäisi tulla joku, jolla on käpyäijää voimakkaampi Jumala, kertomaan ihmisille, että käpyäijä on pelkkä huijari ja ilkimys ja että onkin tälläinen Jeesus, joka on ajat sitten maksanut käpyäijälle joka ikisen kävyn ja joka ikisen kyläläisen. Silloin käpyäijän valta lakkaisi.
 
sas se!
No, mutta mieti asia näin: Käpyjumala onkin todellinen henki, joka todella on olemassa ja joka saa oikein voimaa ihmisten käpypelosta. Se pitää tätä afrikkalaista kylää kauhun vallassa näillä kävyillään. Silloin kävyn putoaminen ei ihan oikeasti ole pelkkää kävyn putoamista, vaan jokaisen kävyn putoamista tämä ilkeä käpyäijä juhlii. Ja koska nää kyläläiset paljoo sitä käpyäijää, sillä on ihan oikeastikin valtaa näihin kyläläisiin nähden.

Pitäisi tulla joku, jolla on käpyäijää voimakkaampi Jumala, kertomaan ihmisille, että käpyäijä on pelkkä huijari ja ilkimys ja että onkin tälläinen Jeesus, joka on ajat sitten maksanut käpyäijälle joka ikisen kävyn ja joka ikisen kyläläisen. Silloin käpyäijän valta lakkaisi.
 
Asiasta sukkaan. Rippileirit järjestetään hyvään "ikään". Teini-iän etsikkoaikana on hyvä kalastaa seurakunnan parveen lisää kaloja. Ystävät ja ryhmään kuuluminen on tärkeämpää tuon ikäiselle kuin enää muutamaa vuotta myöhemmin. Aikaisemmin ei voida järjestää ja myöhemmin toki tarjotaan, mutta yhtä tehokasta se ei ole. Läheisyyttä, yhteisöllisyyttä ja uskontoa verhottuna tuohon kaikkeen. Siinäpä hyvä täky nuorelle kalalle.

Kyllä, vähän kirpaisee tyttären lähtemisestä leirille. En sano mitään, puolustan jopa sinne lähtöä jos tytär sitä todella haluaa (perheen sisäisten näköerojen vuoksi). Mutta kyllä se kirpaisee.
Varmaankin ainoa ihminen jonka olen tuntenut silloin kun hän on uskoon tullut, tuli sitä juuri riparin jälkeen, omien sanojensa mukaan ansiosta. Mikä on oikeasti jotenkin outoa. Ja ehkä vähän surullista.. No, ehkä hyvä homma hänelle. Mene ja tiedä. Paremmaksi se ei ainakaan hänen kohdallaan elämää muuttanut : /
 
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti, koska olen Lispetin kanssa samaa mieltä.

Niin, kyllähän se loukkaavaa on, jos joku tulee sulle päin naamaa laukomaan, että "olet heikko, koska uskot". Mutta tässä kohtaa ei kaiketi ollut tarkoitus sitä asiaa sinänsä päin kenenkään kasvoja heittää ja sitä naamaa vasten hieroa?

En itse yleensä näistä asioista niinkään puhu, koska tiedän mielipiteeni loukkaavan uskovia. Mutta kun en ole vielä keksinyt, että mitä toista sanaa (joka tilannetta kuvaisu yhtä paljon, mutta ettei se olisi silti loukkaavaa) voisin käyttää.

Mielestäni riittävän vahva ihminen ei tarvitse mitään uskomuksia mihinkään suuntaan, vaan hän pärjää ns. omillaan. Sillä, mitä hänellä konkreettisesti ympärillään on.

Mun nähdäkseni se, että johonkin uskoo, ei välttämättä ole huono asia. Jos (ja kun) ihminen saa siitä itselleen voimia, niin sehän on pelkästään positiivista. Mutta kyllä mä koen, että jotta kokee tarvetta saada jotakin ulkopuolista voimaa jostakin uskomuksesta, täytyy olla hieman heikko. Jos ei olisi heikko, ei olisi myöskään tarvetta moiselle.

Mutta en näkisi sitä heikkoutta nyt niin rumana ja pahana asiana, kuin miten se ehkä joskus vastaanotetaan. Toiset on heikompia, toiset vahvempia. Ja vahvakin ihminen voi olla tietyssä tilanteessa heikko ja päinvastoin. Ei se uskominen sentään koko ihmistä ja hänen mahdollista heikkouttaan määrittele, ellei kyse ole hihhulitason uskovasta.

Olen pahoillani siitä, että mielipiteeni loukkaa. Loukkaavaksi sitä ei ole ketään kohtaan tarkoitettu. Mutta en mä tosiaan tiedä, miten mun pitäisi vastata, jos kerran asiaa erikseen kysytään. Pitäisikö valehdella?
Mä näen tässä äärimmäisen hyviä pointteja. Olen monelta osin hyvin samaa mieltä.
 
Entä jos minä sanon, että sellainen "riittävän vahva" on vain jotenkin harhainen itsensä suhteen ja hänellä on huono minäkuva?
huom. entä jos sanoisin.
Millä tavalla huono minäkuva? Uskovan suusta ymmärrän hyvin että monet varmasti ovat sitä mieltä että ei-uskova on jollain tavalla siellä "vahvuudessaan" harhainen kun ei ymmärrä samaa mitä uskova ymmärtää, mutta minäkuva-kohta meni multa ohi?
 
"mies"
Millä tavalla huono minäkuva? Uskovan suusta ymmärrän hyvin että monet varmasti ovat sitä mieltä että ei-uskova on jollain tavalla siellä "vahvuudessaan" harhainen kun ei ymmärrä samaa mitä uskova ymmärtää, mutta minäkuva-kohta meni multa ohi?
Minä pitäisin ei-uskovaa kyllä huomattavasti vahvempana kuin uskovaa. Vaatii kovaa vahvuutta kestää kaaosta ja epäjärjestystä (=ei "valmista" selitystä mistään) itsessään ja muissa. Sanoisin että todella pieni joukko ihmisiä kykenee tähän, niin lähellä pintaa tietyt vähän alkukantaisetkin "perusperiaatteet" monella ovat. Hyvin harvalla riittää ymmärrystä niin ihmis- kuin kasvissyöjille.
 
En mä oo enää kenenkään orja. En halua olla. Olen Jumalan täysivaltainen lapsi ja perillinen. Perin hänen valtakuntansa. :)

Mutta siis joo, sielunvihollinen, elikkä Saatana alias Vihtahousu orjuuttaa ihmisiä. Semmosia ihmisiä, joita se ei oikeasti omista. Mutta niin kauan, kuin ihminen ei tiedosta että Jeesus maksoi heidät jo vapaaksi, tai ota sitä asiaa todeksi, Vihtahousu saa pitää heidät, kun ei he tajua lähteä.
Jos ihminen ei koe olevansa muun kuin länsimaisen kapitalistiyhteiskunnan orja, ei koe saatanan pompottelevan päivittäin eikä halua myöskään olla minkään jumalan omistuksessa, onko se jonkinlainen ongelma? Vapautuuko siitä kapitalismin orjuudesta ja työmyyrän arjesta jotenkin mystisesti tulemalla uskoon? Ei tartte enää töitä tehdä kun jumala antaa kaiken tarvittavan? Tässä olisi jopa minulle tarpeeksi motivaatiota pyrkiä uskomaan tohon hommaan.
 

Yhteistyössä