Kaunisteltu versio.
Alle koulu-ikäisenä olin pari vuotta säännöllisen seksuaalisen hyväksikäytön uhri, 15 vuotta vaikenin asiasta. Ikinä en unohda, miltä ne kylmänhikiset kädet ja penis tuntuivat ihollani ja alapäässäni. Tämän seurauksena olen kärsinyt traumaperäisistä stressihäiriöistä, mm. krooninen päänsärky.
Ala-asteella olin pahasti koulukiusattu, lähtien opettajastani - sain onneksi vaihdettua lopulta koulua.
Noin 7-vuotiaasta asti olen ollut itseäni huomattavasti vanhemman isosiskoni tukihenkilö, mm. huumejuttuja, tutkintavankeuksia, ehdollisia vankeustuomioita.
9-vuotiaana niskani murtui. Kuin ihmeen kaupalla sain pidettyä henkeni ja liikuntakykyni. Joskus toivon, että ensimmäinen näistä olisi mennyt tuolloin.
12-vuotiaana pidin vaariani kädestä kiinni hänen kuollessaan.
Ystävät ovat pettäneet ja jättäneet liian monta kertaa - olen ollut aivan liian kiltti.
Parikymppisenä minut yritettiin raiskata, mutta jostain sain sillä hetkellä niin hirveän raivon päälle, että pääsin irti. Huusin vain miehen perään, että "ei ole enää mitään, mitä voisit minulta viedä".
Olen nyt käynyt terapiassa kuusi vuotta ja alan ehkä vähitellen saada rakennettua itseäni uudelleen. Opiskelu tai työnteko eivät ole toistaiseksi olleet kohdallani mahdollisia, olen ollut vuosia sairaslomalla.
Luulin, etten ikinä kykenisi parisuhteeseen. Kuitenkin kykenin, vaikka tuskallista on ollut. Mieheni on pettänyt minua monesti, vaikka siitä selvisimmekin. Toisinaan koen myös hyvin rankkaa ja lievästi fyysistäkin väkivaltaa. En kuitenkaan voi kuvitellakaan eroa, sillä eihän minua kukaan muukaan sen paremmin kestäisi.
Ajattelin, etten koskaan voisi saada lapsia psyykkisten ja fyysisten vammojeni takia. Kuitenkin tulin raskaaksi. En ensin uskaltanut olla onnellinen tästä, asiaan liittyy kohdallani niin monenlaisia tunteita. Kuitenkin vähitellen rakastuin ajatukseen sisälläni kasvavasta uudesta elämästä. Eilen sitten alkoi keskenmeno. Siltä ainakin vahvasti vaikuttaa. En edes uskalla mennä lääkäriin. Minua tässä tukeakseen mieheni veti eilen elämänsä kännit, lähti kännissä ajamaan autolla ja kotiin palattuaan hajotti yhden oven ja sai minulle muutaman mojovan mustelman.
Ja silti. Minä annan anteeksi. Taas. Enhän itsekään ole täydellinen, vaikka siihen aina ja kaikessa olenkin pyrkinyt.
Tunnen oloni tyyneksi. Mutta ehkä olenkin vain täysin turta.
Silti. Uskon olevani tasapainoisempi kuin moni terve, joka minutkin on terapioideni perusteella hulluksi nimennyt.