Kiitos kommentistasi "KUULE!".
On varmasti ihan totta, että olen läheisriippuvainen. Kuitenkin hyvin usein olen saanut kuulla läheisiltäni, kuinka onnekas olen, kun olen saanut niin hyvän miehen rinnalleni. Miehen, joka haluaa olla kanssani kaikista ongelmistani riippumatta.
Vaikka ei ehkä uskoisi tilanteestani johtuen, olen melko älykäs ja lahjakas monissa asioissa. Olen ollut sitä lapsesta asti. Välillä tuntuu, että tyhmempänä elämä olisi helpompaa. Myös mieheni on monesti sanonut, että osa vaikeuksistani on korostunut juuri älyni takia.
Tiedän, että minusta mikään tuska ei näy ulospäin. Ulkoisesti saatan monen mielestä olla hyvinkin viehättävä nainen. Varmasti saisin monen muunkin miehen kiinnostumaan itsestäni. En kuitenkaan halua luovuttaa nykyisen parisuhteeni kanssa. Elämässäni niin moni asia on epäonnistunut ja monet niistä asioista ovat olleet sellaisia, joihin en itse ole voinut vaikuttaa. Nyt koen kuitenkin voivani vaikuttaa parisuhteeseeni, vaikka se ongelmallinen onkin. Ja toisaalta, en usko, että minun kohdallani, tai oikeastaan kenenkään kohdalla, täysin ongelmaton parisuhde olisi edes mahdollista.
Suurilta osin koen itse olevani vastuussa suhteestamme juuri traumojeni ja muiden vikojeni takia. Olen välillä kokenut tulleeni niin ahdistetuksi nurkkaan mieheni toimesta, että vastoin kaikkia periaatteitani, olen jopa lyönyt häntä joskus. Tätä en mitenkään voi hyväksyä tai itselleni antaa anteeksi. Niinpä haluan ns. hyvittää käytökseni saamalla suhteemme onnistumaan.
Myöskään mieheni elämä ei ole ollut aina niin helppoa. Haluan siksi yrittää ymmärtää hänen kipuilujaan, vaikka välillä koko touhu kieltämättä vaikuttaakin aika järjettömältä.
Nyt on kuitenkin taas rauha maassa. Ainakin seuraavaan kriisiin asti. Sain mieheni vihdoin keskustelemaan kanssani muutaman tunnin yksinpuhelun jälkeen.
Oloni on usein ristiriitainen suhdettamme ajatellessani. Ja varmasti myös tekstistäni tämän saattaa huomata.
Huomenna olen heti aamusta aikeissa soittaa lääkärille raskaus/keskenmeno -asiastani. Ehkä sitten edes siihen saisin jonkinlaisen varmuuden - on tilanne sitten mikä hyvänsä.