Mikä on ollut junttimaisinta HÄISSÄ, joissa olet ollut vieraana?

Siiri78
Booli oli tehty pontikasta(vai mitä se nyt on). Muuta alkoholia ei tarjolla. Kyseisissä häissä suurin osa olikin sitten niin kännissä, etten kauaa viitsinyt sitä menoa katsella.

Mun mielest oli aika noloo yksissä häissä, missä kaason piti änkee uuden ukkonsa (sulhasen kaveri) kanssa samaan hotelliin yöks minne tää morsiuspari meni viettää hääyötään. Morsian oli vielä näille sanonut ettei haluis niiden tulevan sinne, mutta nää vaa sano ettei niitä kiinnosta mitä mieltä morsian on. :/ (ei ois heti aamiaisella halunnu törmätä näihin vaan oisivat halunneet olla omassa rauhassa) ja tosiaan häät oli noin 4 km matkan päästä suurimman osan kotoonta eli ei ollu pitkä matka kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Liian ahtaasti laitettu istumaan vieraat ja mä inhoon kun on laiettu Paikkakortit jokaiselle |O
Minulle tuli yksissä häissä hieman koulun penkissä istumisfiilis, kun jokaiselle oli paikkakortti ja sen lisäksi suunnilleen 90% ajasta oli sellaista ohjelmaa, että jokaisen oli tarkoitus istua omalla paikallaan. Hienot häät muuten, mutta normaalisti on vaan tottunut kiertelemään ja kaartelemaan ja jututtamaan eri ihmisiä.

pöhjapah
Meidän häistä saattoi osin jäädä juntti kuva vieraille. Jotkin jutut jäi itseäkin kismittämään.
Esimerkiksi pitopalvelun aikataulu heitti aikalailla. Kukaan ei ollut tajunnut varata mitään väliohjelmaa siksi aikaa, kun odotettiin ruokailua. Siinä sitten istuttiin ja odotettiin. Ruoka oli onneksi hyvää ja sitä oli riittävästi. Samoin kahvia jouduimme odottamaan pitkän tovin.
Bändin kanssa oli sovittu, että laulattavat vieraita (sukulaisemme ovat kovia laulamaan!) ja sekä bändillä, että vierailla oli monisteniput, joista valita yhteislauluja. Peräti kaksi laulua malttoivat laulattaa.
Muutama minun puoleni sukulainen esiintyi. Mm serkkuni lauloi pari lempilauluani ja 6-vuotias kummityttöni lausui ihanan hassuja rakkausrunoja.
Kaaso ja bestman teettivät meillä juuri niitä samoja hölmöjä hääleikkejä, mitä joka häissä taitaa olla. Olimme pyytäneet, ettei olis mitään, mutta onneks eivät mitään ihan tyhmää sentään teettäneet.
Kaiken kaikkiaan mikään ei mennyt täysin pieleen, vaikkei kellään varmaan ihan huippu hauskaa ollutkaan.
Meillä ei ollut lahjalistaa, emmekä pyytäneet rahaakaan, silti moni toi rahaa. Itse pidimme eniten niistä lahjoista, jotka oli valittu harkiten (esim. vannesaha! ja pieni korillinen herkkuja).
Pahamieli jäi siitä, että useat vieraista antoivat lastensa huutaa ja riehua, niin että kameroita ym meinasi mennä rikki.
Ja siitä, ettei kukaan minun ns. ystävistäni saapunut häihimme. Useimmat sentään ilmoittivat ajoissa esteestään (=tekosyistään), mutta muutama jätti lupauksista huolimatta tulematta.

No mun täytyy myöntää että meillä oli sekä lahjalista että tili jonne pyydettiin rahaa jos joku halusi antaa lahjaksi.
Lahjalista oli netissä (osoitteen sai kaasoilta kysymällä) ja siellä oli myös se tilinumero.
lista tehtiin niitä varten jotka halusivat saada vinkkejä esim. siitä mitä sarjoja esim. astioista kerättiin.
Siellä listassa oli kaikenlaista muutamasta eurosta muutamaan kymppiin, ja siellä oli vielä niin että vieras pystyi valittemaan että montako kappaletta niitä halusi ostaa.
Mutta siis tää lista oli ihan niitä varten jotka ei yksinkertaisesti keksinyt mitään mitä olisivat voineet ostaa.
Ja melkein kaikki mitä listassamme oli, oli ostettu.
Ja paljon tuli myös ihan kaikkea muutakin ihanaa =)

Mutta vaikka jotakin ärsyttää se että sanotaan että tärkeintähän on se että vieraat saapuvat paikalle, näin meillä, mulle se oli tärkeintä että sinne tuli ne meille tärkeät ihmiset meidän kanssa juhlimaan ja pitämään hauskaa.

Niin ja meillä siis mokaili lähinnä pitopalvelu. :/

minä
Serkun häät tältä kesältä, ei juntit, mutta joistain asioista jäi mulle halju olo. Kuten siitä, että pöytiin oli paikkajärjestys, enkä löytänyt omaa enkä mieheni nimeä mistään. Kaikki olivat jo pöydissä kun kaaso tuli sanomaan missä paikkamme ovat. Kaukana muista, esim. vanhempani istuivat muualla. Hääpari ei käynyt puhumassa vieraille, ja kun yritin käydä jututtamassa morsianta (jonka kanssa lapsena paljon leikittiin) hän sanoi vain että on tässä vähän jutut kesken! Juu, ja kiitoskorttia ei kuulunut, lieneekö laitettu liian vähän rahaa..

Ja muutenkin, nyt kun mietin, oli häät aika oudot. Tilaisuus alkoi kolmelta, vihkiminen oli paikan päällä. Ensin oli kakku ja kahvit, ja puoli kahdeksalta vasta ruoka! Leikkien välissä oli puolesta tunnista tuntiin aikaa, jolloin ei soinut musiikki eikä morsiusparia näkynyt muualla kuin ulkona tupakalla.

1. Häät toisella puolella Suomea. Alkupaloja syödessämme meni tovi kun tajusimme, että syömme pääruokaa. Tarjolla ei ollut lämmintä ruokaa laisinkaan, vain leikkeleitä ja salaatteja :eek:

2. Morsiamen isä suuttui jostain mikä ei mennyt kuten hän halusi ja otti karaokelaitteet kainaloonsa ja häipyi, kukaan ei sitten laulanut karaokea illan aikana :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Serkun häät tältä kesältä, ei juntit, mutta joistain asioista jäi mulle halju olo. Kuten siitä, että pöytiin oli paikkajärjestys, enkä löytänyt omaa enkä mieheni nimeä mistään. Kaikki olivat jo pöydissä kun kaaso tuli sanomaan missä paikkamme ovat. Kaukana muista, esim. vanhempani istuivat muualla. Hääpari ei käynyt puhumassa vieraille, ja kun yritin käydä jututtamassa morsianta (jonka kanssa lapsena paljon leikittiin) hän sanoi vain että on tässä vähän jutut kesken! Juu, ja kiitoskorttia ei kuulunut, lieneekö laitettu liian vähän rahaa..

Ja muutenkin, nyt kun mietin, oli häät aika oudot. Tilaisuus alkoi kolmelta, vihkiminen oli paikan päällä. Ensin oli kakku ja kahvit, ja puoli kahdeksalta vasta ruoka! Leikkien välissä oli puolesta tunnista tuntiin aikaa, jolloin ei soinut musiikki eikä morsiusparia näkynyt muualla kuin ulkona tupakalla.
Meillä meni kiitoskortit vasta joulukuussa vieraille kun häät oli ollu heinäkuun alussa.
Kaveri otti meistä ne kuvat ja sillä oli niin paljon projekteja levällään että ei kerinny käsitteleen mein kuvia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meillä meni kiitoskortit vasta joulukuussa vieraille kun häät oli ollu heinäkuun alussa.
Kaveri otti meistä ne kuvat ja sillä oli niin paljon projekteja levällään että ei kerinny käsitteleen mein kuvia.
Noo, on tässä sitten aikaa odotella. Oltiin häissä toukokuussa, ei ole ihan vielä kiitoskortit kerenneet tulla :whistle:. Ja pari on niin juntti, etten oikeasti usko heidän koskaan mitenkään vieraitaan kiittävänkään.

Toisissa häissä oltiin syyskuussa ja niistä on kiitos jo postiluukkuun kilahtanut ;).

minäpävaan
Hillittömiä juttuja :D

Noista rahalahjoista ja tilinumeroista. Luulisi nykyään jokaisen ymmärtävän, että kun useimmiten kaksi aikuista ihmistä menee yhteen, huushollista löytyy usein kaksi leivänpaahdinta, kaksi telkkaria, kaksi jne. Eli rahalla pari saa varmasti mieleisen lahjan.

Ei myöskään ole hauskaa (paitsi kateellisista kanssaihmisistä), jos saa häälahjaksi yhden tai kaksi kuppia kymmentä eri Arabian sarjaa - kivempa olisi saada vaikka vaan neljä samaa sarjaa. Itse ymmärrän lahjalistan tällaisena apuna - en kirjeenä joulupukille, että nämä on pakko saada. AINA voi viedä myös listan ulkopuolelta, jos tietää mistä hääpari tykkää ja mitä heillä ole. Käsittääkseni lahjan tarkoituksena on ilahduttaa saajaa ja sen myötä myös antajaa.

Me toivottiin aineettomia lahjoja (kaason, bestmanin ja vanhempien kautta), ja saatiin teatterilippuja, liput "meidän bändin" konserttiin ja kavereiden kimpassa keräämä kylpyläviikonloppu. Samantyyppisiä ollaan annettu itsekin, tai lahjakortteja esim. taideliikkeeseen (isommalla porukalla) tai kirjakauppaan. Lisäksi meillä kutsussa oli mm., että meillä on toisemme ja paljon muuta, joten haluamme antaa muillekin - ja World visionin Lahjaksi lehmä -tilinumero. Saatiin me sitten pari koulupukua ja possuakin :D

Kukaan ei oo kehdannut valittaa ainakaan päin naamaa, enkä oo täältäkään meidän häitä ainakaan vielä tunnistanut =)

vieras
meillä oli tosi juntti häät.kukaan ei tiennyt että häätkin on kyseessä,kun ristiäisissä mentiin vihille.lahjalistaa ym ei tietenkään ollut kun mitään ei haluttu.vain lähimmille sukulaisille.

molempien suku veti henkeen,kun ei isosti juhlittu.
häälahja tuli molempien suvun kautta jälkikäteen.meidän puolelta pyykkikone ja miehen puolelta astiasarja.

mut me ollaankin superjuntteja eikä tykätä juhlista/pakkopullaa!!

Se on myös junttimaista, että morsiamen ryöstössä leikin vetäjä toteaa rahasaaliin jääneen liian pieneksi ja pistää rahankeruuastian uudelleen kiertämään. Siinä sitten vanhemmat ihmiset alkavat kaivella kukkarostaan viisikymppisiä.

siirihiiri
Junttimaisinta on haukkua ihmisten häitä. Ihmisillä on vain tarve mennä juomaan ilmaset viinat ja jos sitä ei saa niin jopas oli paskat häät.
Hääpäriahan sinne mennään juhlimaan ja onnittelemaan. Tosi pinnallista porukkaa vastauksista päätellen. Ja koko aihe on typerä

...
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
musta oli tosi NOLOA vieraiden taholta, että kun boolimalja oli tyhjä ja viinakset juotu, niin väki lähti. Siis olin itse vieraana. Mutta siis, omahan oli hääparin moka kun eivät ottaneet tarpeeksi juomaa mukaan tai sitten olis ollut kokonaan pois.
niin, viina ja juominenhan se pääasia olikin!!

mä vaan
Meidän häihin ei tullut läheskään kaikki kutsutut kun me ei tarjottu ilmaista viinaa,osa kutsutuista (minun sukulaisistani) sanoikin tämän syyn aivan suoraan:(
No ei varmaan tarvitse erikseen mainita että suurimmalla osalla jonkin asteinen alko ongelma:(

Kaverini meni naimisiin ikää 20v niinkuin sulhollakin
ja kutsussa pyydettiin rahaa koska heillä oli jo kaikki mitä tarvivat,no minä en periaatteessa rahaa vie enkä vienyt;) (onneksi)
No seuraavana päivänä olimmekin yllättäen hääparin kanssa samassa kauppakeskuksessa shoppailemassa ja he kehuivat kuinka nyt täytyy ostaa tarjouksesta halpis ruokailuvälineitä niin veitsiä kuin haarukoita ja lautasiakin kun kerrankin oli rahaa ja nämä heiltä puuttuu lopuilla kuulemma mies ostaa autoonsa jotain uusia juttuja ja sitten ne loppurahat käytetään bilettämiseen:(
Kysyin hääparilta moneen otteeseen eikö tosiaan tarvitse mitään,olisin mielelläni ostanut vaikka iittalan ruokalautasia 8kpl tai vaikka kunnollisia teräksisiä ruokauluvälineitä vaan mielummin ostetaan jotain halpaketjun 20centin haarukoita jotka kestää noin vuoden verran tai 40centin halpis posliini lautasia,no kukin tavallaan.
Mutta tuli siis tunne että rahaa halutaan paljon ja roskaa ostetaan,eikö nykynuoret arvosta laatua enenmpää että ostaa kerralla kunnollista ettei tarvitse vuoden välein uusia.

Harmis
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
lisäys vielä: puhe hääparille se tyhmä suomi-viro juttu... huoh
OT: Olin kerran yksissä häissä, joissa tämä "ohjelma"numero esitettiin ja sen jälkeen kyselin muilta häävierailta, että en tiennytkään sulhasella olevan virolaiset sukujuuret. Blondi mikä blondi...

rouva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Noo, on tässä sitten aikaa odotella. Oltiin häissä toukokuussa, ei ole ihan vielä kiitoskortit kerenneet tulla :whistle:. Ja pari on niin juntti, etten oikeasti usko heidän koskaan mitenkään vieraitaan kiittävänkään.

Toisissa häissä oltiin syyskuussa ja niistä on kiitos jo postiluukkuun kilahtanut ;).
Tässä asiassa hiukan jäljessä. Menimme heinäkuussa naimisiin ja kiitoskortteja ei vielä lähetetty. Siihen on kyllä selkeä syy, en yksinkertaisesti ole kerkinyt vielä. Haluan tehdä sen kunnolla ja ajan kanssa. Joten joutuvat vielä ainakin kuukauden odottamaan, että edes aloitan. En vain suostu stressaa siitä vielä, tärkeämpi projekti vielä menossa.

sanni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Musta junttimaisinta häissä on sellaset vieraat jotka luulee itse olevansa niin hienoja, tai olevinaan parempia kuin muut, että viitsivät arvostella toisten juhlia. Ainahan voi poistua paikalta jos ei miellytä.
tuo kommentti on kyllä niin osuva! olen täysin samaa mieltä kanssasi. jos ei jokin asia miellytä niin ei ole pakko katsoa sellaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Susu:
..täytyy tunnustaa et rustasin juuri meikäläisen kihlakutsuihin "mielummin rahaa kuin lahjoja" tekstin sillä meillä on jo kaikkea ja kämppä on pieni mihinkään extrasälään..kutsutut tietävät et haaveena kylpyläviikonloppu ilman muksua joten eivät (ainakaan tietääkseni) pahastuneet rahan"kerjuusta"..tein selväksi että 10egeäkin on aivan hyvä ;) ..toki jos sitä rahaa ruinataan häissä leikinkin muodossa niin noloahan se on :/
kyllä mekin pyydettiin lahjaksi ennemmin rahaa kuin tavaraa (kaikki astiat sun muut kun oli vuosien varrella jo kertynyt ja häämatkakassaa kartutimme) , teimme kyllä selväksi että summan suurudella ei väliä ja ystävämme olivatkin keränneetkin kimppa kolehdin jossa taisi yhteensä jokunen kymppi olla.mielummin niin kuin tosiaan jotain kynttilöitä etc meille turhaa.
ja vähemmän nolona mä tuota pidän kuin jotain lahjalistoja tavarataloihin,joista on sitten pakko ostaa joku useemman kympin vekotin jos haluaa naamansa säilyttää...

Gluteus maximus
olin häissä joissa hääpari piti koko ajan omaa showta kaveriensa kanssa, lauloivat, esiintyivät ja pitivät sketsejä. suurinosa vieraista oli ihan pihalla ja vain tätä ystäväpiiriä nauratti ja riemastutti. Lähdettiin tosi nopeasti pois.

Vasta nyt pääs ketjun loppuun :D

Mun mielestä lahjalistassa tai rahapyynnössä ei ole mitään junttia tai typerää, varsinkin jos pyynnöt esitetään hyvällä maulla. Sen yhden parin jonka tiedän suoraan pyytäneen rahaa (remonttiin) tiedän myös ihmetelleen miten suuria summia ihmiset olivat heille pistäneet; eivät siis ruinanneet lisää tai pitäneet ihmisiä pihtareina.

Isä ku män naimisiin toista kertaa sano, että ei sit oikeasti yhtikäs mitään lahjoja :D Niin mä annoin hääparin puolesta 50? Unicefille! Siskolla oli lahjalista, nuoria ku olivat (18 & 21 ) niin ei ollu sitä tavaraa kertyny samalla tavalla ku monella muulla. Mutta ilman lahjalistaa on hiukka hankala tietää, mitä sarjaa kerää jne... Olisko siinä sitten sadan vieraan pitäny tietää kenelle soittaa (kaason numeroko olis pitäny laittaa kutsuun??!??) jotta vois sellasta kysyä? Selkeämpää laittaa lahjalista. Jos tietää jotain, mitä hääparille sopis just täydellisesti mutta ei löydy listalta, niin eiköhän jokainen ymmärrä poiketa siitä sen vertaa. Suurin osa vieraista oli kuitenkin sellaisia sukulaisia, joita ei usein tullu nähtyä, joten heille lista oli mainio tapa ostaa parille sopiva lahja.

Mitään varsinaisesti junttia en ole häissä nähny itse ollessani paikalla... Jotkut vieraat toki vois pukeutua paremmin ja joskus ohjelma ontuu, mutta ei kaikki ole mitään hyviä ohjelmanjärkkääjiä. Noloa ja junttia vois olla liika alkoholin nauttiminen isännän/emännän puolesta. Tai just epäonnistunu istumajärjestys. Paikkalapuissa en näe ongelmaa; jos yli sata vierasta pitää saada istumaan jokseenkin johonkin järjestykseen, niin auttaahan se huomattavasti oman paikkansa löytämistä.

Kyllä mää vaan sanon että
Kommenteista näkee, että on junttia

-jos tarjolla on vähän viinaa, koska kaikki ei pääse känniin
-jos tarjolla on paljon viinaa, koska joku juo liikaa ja tulee känniin
-jos hääpari on liiaksi esillä
-jos hääpari ei halua olla esillä/ujostelee
-jos pyydetään lahjaksi rahaa
-jos pyydetään lahjaksi listalta tavaraa
-jos saadaan listan ulkopuolelta lahjaksi seitsemäntoista mautonta lasiveistosta ja viedään ne tarpeettomina kirpparille
-jos on tyhmiä ohjelmanumeroita tai leikkejä
-jos ei ole tarpeeksi ohjelmaa
-jos ruoka ei ole MINUN lempiruokaani
-jos lapsille ei ole varattu juuri oikeanlaista puuhasteltavaa (sorry, ite en ainakaan tiiä, mitkä pokemonit ja megamanit nyt on "in")
-jos ei ole istumajärjestystä
-jos on istumajärjestys ja kaikille paikkakortit
-jos MINUT on laitettu väärään paikkaan istumaan, niin etten MINÄ ole kaiken keskipisteenä
-jos häätila on ahdas tai hankalan muotoinen
-jos häät alkavat tai loppuvat väärään aikaan
-jos morsiamen puku on itse tehty tai muuten MINUN silmääni miellyttämätön

Nyt ihmiset, camoon! Itekki tässä koitan järkkäillä häitä ens syksylle. Aion tehdä itse pukuni, koska muuhun ei nyt vaan oo varaa. Osaan ommella. Hääpaikka on semmonen, mihin me kaikki mahdutaan (en halua karsia osaa toivomistamme vieraista pois tilanahtauden takia) ja mihin meillä on varaa. Voin kertoa, että semmoisia ei kovin montaa tästä kaupungista löytynyt. Joka juhlatilassa on omat huonot puolensa. Meidän on vähän kaukana keskustan jatkopaikoista ja lisäksi kaksikerroksinen ilman hissiä. Aion panostaa enemmän rahaa ruokiin ja juomiin kuin johonkin kertakäyttökolttuun tai älyttömän kalliiseen tilavuokraan! Ja leikkejä tulee sen verran, kuin kaasoni keksivät. Ja muutakin ohjelmaa, koska musta ois tylsää istua napottaa persiillään koko iltaa. Ja koska tykkään olla esillä ja ne on MEIDÄN häät, mielestäni saan olla esillä. Haluaisin myös pyytää rahaa lahjaksi, koska on ollut vaan ihan pirun vaikeaa raapia kasaan edes tällaisiin köyhäilyhäihin tarvittavaa summaa opintotuesta/äitiysrahasta. Ois niin ihana lähtä vaikka johonkin häämatkalle, mutta ilman rahalahjoja siitä on turha edes haaveilla.
Junttia?

Voin kertoa, että musta on tosi junttia, että mun anoppi sanelee mulle, millaset häät meille tulee. Hän tietää, että hääleikit on tyhmiä, juhlapuvun on turhia, puheet on tylsiä, ja erityisesti pitäähän ne hänen kaikki 17 lestadiolaissiskoaan kaikkine lapsineen kutsua paikalle, vaikka mikä olisi. Ja vaikkei ne edes halua tulla. Ja appivanhempanihan siis tulevat sinne meidän häihimme farkuissa. Appiukko ei kampaa tukkaansa, ei aja partaansa. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva. Ja SE on minun mielestäni JUNTTIA.

Yhteistyössä