Mikä on ollut junttimaisinta HÄISSÄ, joissa olet ollut vieraana?

S
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksissä häissä oli ilmeisen luku- ja kirjoitustaidoton morsian halunnut itse väsätä menut.. tosi hienosti oli aivan kaiken saanut kirjoitettua erikseen, myös "hää kakun". Kaikkea ei tarvi tehdä itse jos ei vaan osaa. Kutsukin oli samaa tyyliä. Pieni asia, mutta hiton junttimaista.
Täydellisesti samaa mieltä

näin on
Kaikki leikit ja morsiamen ryöstöt ja ylipäätäänkin kaikki mikä on harjoiteltu etukäteen. Jotenkin minusta on niin kornia harjoitella jotain tanssia, leikkejä ja puheita. Takuuvarma keino saada jäykät ja ainakin juntit häät!

maalaisjuntit vihille...
Olimme läheisen ystävä pariskunnan häissä,kirkko seremonia oli herkkä ja kaunis hääpari todella tyylikäs siloisine lapsineen,mutta kun saaviopmme jatkopaikalle vanhaan homeiseen koulurakennukseen järkytyin.Hääpari oli paskahuussin "ladon"edessä kuvattavana sillävälin vieraat (suomalaiset juntit maalta)odotimme ulkona ilman mitään ohjelmaa milloin kenties itse juhla alkaisi.Olo oli todella vaivaantunut kukaan ei jutellut keskenään vaikka sukulaisia ja tuttuja paikalla..miehet yrittivät epätoivoisesti väkisin vääntää juttua jonkun romu autosta vetäen röökiä paniikissa :) No vihdoin pääsimme sisälle vanhaan homeiseen kouluun.Juhlapaikka oli koristeltu todella vaatimattomasti kiviä ja kelluvioa kynttilöitä pöydillä jne..ruoka sekä kakku oli hyvää ja sitä olli riittävästi. Ohjelma numerot jotain kauheaa joku amatööri lauloi jotain kauhaa suomi poppia huh .Sitten vihdoin saimme maljat (appelsiinimehu &kossu)boolia siitähän se ryminällä alkoi ihmisten rentoutuminen.Viisaat lähtivät ajoissa nukkumaan mutt amielenkiinnolla jäin seuraamaan mieheni kanssa tätä kauheaa maalaisjuntti touhua. Vieraat alkoivat tapella keskenään hyvä ettei henki lähtenyt yhdellä.Lopulta sormukset lensivät metsään ja poliisit paikalle tappelua selvittämään. Sitten hääpari poliisiautolla hotelliin.Viina on viisasten juoma ja kaikki ei ollut ilmeisesti viisaimmasta päästä. Harmittaa koska olin panostanut juhlaan perheeni kanssa (vaatteet ,lahja jne... mutta vaivantunut ja ahdistunut olo koko juhlan ajan lopulta olin helpottunut kun pääsimme kotiin juhlapaikalta. Ainiin ja se tilinumero runo kutsukortissa heh heh... rahat olivat menneet maksamattomiin laskuihin ja johonki höpö höpöön kuulema.Jokainen taplaa tyylillään.Omissa häissäni ei ole pelkoa että tene samoja mokia.

"tsadaa"
Ruoka loppui kesken ja piti sitten raapia jotain reunoja jotta sai edes jotakin lautaselle kaavittua.
Kiva sitten niitä palaneita reunoja jyrsiä.

Toiset häät oli missä hääpari pyyysi suoraan rahaa joko tilille tai sitten heidän morsiuspöydässä oli iso posso johon sai laittaa rahan,
erillistä lahjapöytää ei ollut kun toivottiin vain rahaajoka myös muistettiin kutsussakin mainita ettei tuo turhaan lahjoja kun ei ole paikkaa mihin ne laittaa.

Kolmannet häät jotka joutu noloudessaan nuukailun vuoksi listalle oli keittohäät,
keittoa sai jokainen ottaa ruhtinaallisen lautasellisen ja palan leipää ja yhden lasin joko piimää maitoa tai mehua

Ainakin osasin omissa häissäni varoa näitä virheitä jos hyviä puolia etsitään :D

vp404404
En ole mennyt enkä tule menemään häihin jos kutsussa pyydetään tavalla tai toisella rahaa. Suomessa on sosiaalinen turvaverkko ja sosiaalihuolto sitä varten jos elämä potkii päähän eikä aikuinen ihminen jostain syystä pärjää ilman ulkopuolista apua.

Ja jos aikuisilla ihmisillä on varaa järjestää häät niin silloin ei voi olla tilannetta joka oikeuttaisi rahan pyytämisen muilta. Minkään häämatkojen tai nuorenparin kodin sisustuksen kustannuksia en ala makselemaan.

nooh
Mikä lasketaankin junttimaisuudeksi, mikä vaan tyhmyydeksi :)

-yksissä häissä oli leikkejä "pikkuväelle" ja juontajaa ei olis voinut vähempää kiinnostaa, haukotteli ja jauhoi purkkaa ja katseli pitkin seiniä , "voittaja" valittiin tyylillä "noooo joku, vaikka sää siitä tu hakeen palkinto"

-yksissä häissä morsian näytti siltä ettei olis voinut vähempää kiinnostaa, kirkossa lompsi kuin mettäpolulla ja hääjuhlassa istui kädet puuskassa myrtsinä koko illan (no erosivat ennen kiitoskorttien lähettämistä että ehkä ollut jotain ilmassa jo tuolloin)

-yksien häiden kutsussa oli runoelma joka tarkoitti että tuokaa rahaa, juhlassa päihtynyt morsian jutteli hieman kovaäänisesti että jäädään kyllä voitolle näistä häistä kun niin hyvin on porukka antanut pätäkkää

-yhdet häät oli rajoitettu MAX kaksi lasta per perhe paikalle, no meillä oli kolme pientä ja jouduttiin sitten miettimään mihin sen yhden "lykkäis" vai jääkö toinen meistä aikuisista pois häistä (ja kysyttiin voiko tuoda kolme jos se kolmas on kuitenkin sylissä kannettava ja maitoa juova puolivuotias - ei voinut, vedottiin tilan puutteeseen) ja sitten siellä juhlassa oli joka pöydässä tyhjiä tuoleja, yhteensä siis kymmeniä!

kikulii
Tulee mieleen yhdet häät joskus 80-luvulta. Olin itse ihan skidi tuolloin. Morsiusparin osuus ja hääjärjestelyt oli oikein hyvät, mitä nyt ruokailun aloittamisessa taisi vähän kestää. Vieraita oli kutsuttu paljon. Mutta sitten yksi miespuolinen vieras oli aika viinaanmenevä... Vieras naukkaili ja naukkaili ja sitten jonkun ajan päästä istui sammuneena vessan pöntöllä. Vessan ovi retkotti täysin auki. Näky ei vieläkään oo unohtunut päästä, vaikka aikaa on kulunut. Sellainen 190 cm / 130 kg / 2 cm äijänröhkäle pöntöllä räät ja laatat poskella. Koko vessa oli laatattu. Hajun olen onneksi jo unohtanut.

Ihmis
junttimaisinta oli kun eräs tuttuni meni musun kanssa naimisiin ja oli jossain välissä ryhtynyt itsekin musuksi ja sitten kulki omissa häissään rätit naamalla. Lopetin kyllä yhteydenpidon häiden jälkeen. Kyllä naurettin porukalla ihan hääpaikan ulkopuolellakin.
No niin, joku selkeesti odottelee siellä kieli pitkällä kommentteja. Pidetään tää ketju hääaiheisena, tota toista aihetta varten on jo ihan tarpeeksi ketjuja.

Ja asiaan seuraavassa viestissä:

Ihmis
Junttimaisinta mitä olen kohdannut (en paljoa ole) oli yhden kaverin häissä, jossa näitä perinteisiä juttuja ym, mitkä nyt oli muuten ihan ok (hyvin viihdyin, vaikken itse tosiaan halunnut mitään vastaavaa missään nimessä), mutta silmään pisti kovasti useammassa jutussa esiin tullut 'kuka määrää talossa' / naiset vs miehet, mikä on jotenkin tosi vanhanaikasta, turhaa ja 'junttia' kyllä mielestäni... Oli kakunleikkauspolkasu, tuttujuttu-leikissä oli kysymys 'Kumpi määrää kaapin paikan?', ja sellainen leikki jossa kaksi kaulinta kiersi vieraiden joukossa, toiseen kirjottivat nimensä miehet ja toiseen naiset, ja se kumpi tuli takasin ensin hääparille selvitti kumpi on parempi/määrää......
Kaikki nuo kolme muuten määritteli vaimon määrääjäksi, mitä naisväki tietysti kovasti hurrasi =P Toki leikkimielistä, mutta.... itselleni ei valkene miksi pitää jotain ihme määräysvaltaa ajatella ollenkaan, ihan outo konsepti...

Meidän häissä muuten yksi vieras huusi kun kakun leikkaukseen mentiin, että 'Polkase, suomalaisissa häissä pitää polkasta!' , mä vaan vastasin hymyillen että en :)

Onneksi ei ole häitä enään tulossa koska en haluaisi teistä ketään vieraiksi. MITÄ ois sallittuja häissä sitten jos perinteetkin on ihan junttimaisuuden huippua?
(juu en lukenut kaikkia kymmentä sivua :D )

Ihmis
Onneksi ei ole häitä enään tulossa koska en haluaisi teistä ketään vieraiksi. MITÄ ois sallittuja häissä sitten jos perinteetkin on ihan junttimaisuuden huippua?
(juu en lukenut kaikkia kymmentä sivua :D )
Jos olisit lukenut, olisit huomannut että kovin moni on jo sanonut saman kommentin... :rolleyes: Ei näitä pirä ottaa niin kauhian vakavasti. Mikä vaan lie aikuisille ihmisille sallittua, kunhan ei nyt puukkotappelua varsinaisesti suunnittele. :alien:

• Tykkää
Reactions: epek
vierailija
Olin häissä, joka oli "risteily". Idea oli hyvä, toteutus aivan hirveä.

Siis sellainen peltipurkki, joka seilasi merellä neljän-viiden tunnin reitin. Tuuli aivan jäätävästi, itse paatti ei tuntunut merenkäyntiin sopivalta ollenkaan (lattiat oli täynnä vettä) ja pieni sadekin virkisti mukavasti.

Laivalla oli AIVAN LIIKAA PORUKKAA ja kirsikkana kakun päällä: lapsia. Ei mitään teinejä, vaan sellaisia 0-5 vuotiaita joista pystyssä pysyvät juoksi ympäriinsä, loput konttasivat ja paatilla oli vielä sellaiset muutaman putken laidat - ei siis mitän umpioita. Myös hääparin lapsikolmikko - morsian oli räjähtämispisteessä koko risteilyn. Ei lastenvahtia. Vieraat olivat hermot riekaleina juostessaan pilttien perässä ja kolme mekkoa meni rikki siinä hötäkässä.

Ruokaillessa kaikki eivät mahtuneet istumaan. Seilaavalla merellä ruan syöminen seisaalteen oli myös täysin mahdotonta. Joten osa odotti seisten vieressä, että perheet oli saatu syötettyä ensin. Ruan kanssa sai olla tarkkana, että missä olikaan kalaa ja pähkinää, kun lapset käyttivät mm. sormiaan ruokailuvälineinä suoraan buffetista. Pari pahasti allergista jätti syömättä, eivät uskaltaneet. Ruoka loppui koko ajan kesken ja lopulta ihan kokonaan. KAIKKI (myös alkumalja) juomat tuli ostaa itse, siis silloin kun baarimikko kerkesi olla baaritiskillä.

Paatissa oli yksi vessa, johon oli koko ajan jono. Yksi vieras pissatti lapsensa kannelta suoraan mereen.

Itse paatti oli todella labyrinttimainen, jyrkkiä portaita sai mennä ylös ja alas (vanhempi väki ei-tykännyt) ja osa ruuasta valmistettiin kannen portailla - kun jatkojohto ei ylettänyt itse kannelle. Ja kun satoi, uunipiste peitettiin muovikatoksella, jolloin kaikki pääsivät nauttimaan kosteasta savusta pitkin kantta.

Yksi sisätila löytyi: samassa 30 neliön kopissa oli myös ruoka tarjolla ja jostain syystä kolme stripparitankoa, josta pidettiin kiinni kun ruotsinlaiva meni ohi. Jossain kohtaa sain pöytäpaikan alhaalta, jota en luovuttanut loppuristeilyn aikana.

Ei musiikkia, ei mitään ohjelmaa. Satama kun oli näkyvissä, joku tuli sisälle sanomaan, että puheet on menossa kannella, jolloin kaikki sisälläolleet yrittivät mahtua kannelle vesisateeseen. Puheista oli yksi jäljellä, josta kuulin puolet tuulen ja sateen seasta.

Säälle ei voi mitään, pitopalvelun huonoudelle ei voi mitään, mutta aivan varmasti tilan ja väkimäärän hahmottamiselle voi.

Ainiin, hääkakkua tai kahvia ei ollut.

Ensikerralla keksin tekosyyn, jos kutsu tulee toisille "risteilyhäille".

vierailija
Yksissä häissä morsiamen äiti käveli vaan nenä pystyssä eikä jutellut kenellekään muulle sulhasen sukulaiselle kun sulhasen vanhemmille. Ei tervehtinyt eikä mitään. Yritin tervehtiä mutta eukko käveli vaan nenä pystyssä ohi. Musta tuollainen käytös on noloa.

vierailija
Kirjoitin tämän jo aikaisemmin mutta jäi sensuuriin, oli kai niin järkyttävä juttu palstan ylläpidon mielestä.

Yksissä häissä morsiamen äiti käveli vaan koko ajan nenä pystyssä eikä jutellut kenellekään muulle sulhasen sukulaiselle kun sulhasen vanhemmille ja mummolle. Ei tervehtinyt ketään, itsekin yritin mutta se käveli vaan nokka pystyssä ohi. Se on minusta noloa ja junttimaista käytöstä.

Yhteistyössä