Mikä on ollut junttimaisinta HÄISSÄ, joissa olet ollut vieraana?

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Junttimaisissa häissä en ole koskaan ollut. Vaivaantuneeksi mut tekee tuo rahapyyntö kutsukortissa vaikka toki ymmärränkin ettei turhia tavaroita enää haluta, jos on pitkään oltu yhdessä jo ennen häitä. Tulee vain sellainen olo, että mikähän summa on "tarpeeksi". Että katsooko hääpari jälkeenpäin, että noiltakaan ei tuon enempää saatu...
no ei kato. ja j0os epäilyttää niin laittaa sitten vaikka kirjekuoreen rahat ja nimettömänä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Junttimaisissa häissä en ole koskaan ollut. Vaivaantuneeksi mut tekee tuo rahapyyntö kutsukortissa vaikka toki ymmärränkin ettei turhia tavaroita enää haluta, jos on pitkään oltu yhdessä jo ennen häitä. Tulee vain sellainen olo, että mikähän summa on "tarpeeksi". Että katsooko hääpari jälkeenpäin, että noiltakaan ei tuon enempää saatu...
no ei kato. ja j0os epäilyttää niin laittaa sitten vaikka kirjekuoreen rahat ja nimettömänä. ;)
Joo, vitosen seteli kirjekuoreen nimettömänä. :xmas:

hirtto??
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Mä oon ihan oikeesti ollut häissä jossa morsian pahoinpiteli teräaseella sulhon sairaala kuntoon. Meneeköhän junttimaisuuden piikkiin, ei ehkä...

Avioliitto kesti yllättäen useamman vuoden :whistle:
:eek: :eek: Kerro lisää! :eek:
Siis kesti sen ajan kun sulhon piti olla / kulkea sairaalassa hoidoissa...

Tylsin kokemus mulla on yksistä häistä, joissa mua vastapäätä istunut miesvieras kävi omin luvin hakemassa tiskin takaa punkkua pullokaupalla, ja oli loppujen lopuksi niin kännissä, että hyvä kun osasi tuolillaan istua.
Samoissa häissä myös sulhanen kallisti kuppia siihen malliin, että mm. kaatui ja kaatoi morsiamen siinä mukana häävalssissa. Myötähäpeä oli melkoista... Muuten nuo häät olivat oikein kivat.

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
häiden suunnittelu ja järjestäminen ei oo helppoo joten onko se nyt ihmellistä ettei kaikki sujuu etiketin/oppikirjan mukaan..? :whistle:
Meniks teidän häissä joku pahasti pieleen? :whistle: Ei oo pakko tietenkään kertoa, mutta voimakas puolustaminen kuulostaa epäilyttävältä. Jotain voi aina mennä pieleen, mutta on se nyt ihme jos ei siitä saa puhua. Eikai ne mitään niin kauheita juttuja ole, että pitäis vaan unohtaa
ei menny. eikä ollu isot juhlat tokalla kerralla.
näitä ketjuja on vaan ollu niin paljon lähiaikoina että pistää miettimään kannattaako edes mennä kun löytyy vaan pahaa sanottavaa. mua ainakin harmittais jos yrittäisin järjestää juhlia ja vieraat sitten valittais ja puhuis selän takana. :|

oikeesti...monet täällä meittii hiki hatussa rahasummia, leikit on pyllystä, ruoka oli pahaa....jne.

Tämä ei ole nyt ihan häistä, vaan kutsuista. Mieheni kutsuttiin (ilman minua siis) muinoin häihin ja samaan kutsuun oli laitettu morsiamen (naispuolinen) ystävä, kun tämä ystävä asui meidän naapurissa, niin ei mene postimaksuja :D

HelloShitty
Joo, vitosen seteli kirjekuoreen nimettömänä. :xmas:
no vaikka. :LOL: :D

vieras
joo ja sitten hääpari selaa kortteja ja miettii että noiltakaan ei saatu mitään

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voi helv. jättää sitten menemättä tai ostaa sen fucking mariskoolin tai aaltomaljakon. :headwall:

häiden suunnittelu ja järjestäminen ei oo helppoo joten onko se nyt ihmellistä ettei kaikki sujuu etiketin/oppikirjan mukaan..? :whistle:
Meniks teidän häissä joku pahasti pieleen? :whistle: Ei oo pakko tietenkään kertoa, mutta voimakas puolustaminen kuulostaa epäilyttävältä. Jotain voi aina mennä pieleen, mutta on se nyt ihme jos ei siitä saa puhua. Eikai ne mitään niin kauheita juttuja ole, että pitäis vaan unohtaa
ei menny. eikä ollu isot juhlat tokalla kerralla.
näitä ketjuja on vaan ollu niin paljon lähiaikoina että pistää miettimään kannattaako edes mennä kun löytyy vaan pahaa sanottavaa. mua ainakin harmittais jos yrittäisin järjestää juhlia ja vieraat sitten valittais ja puhuis selän takana. :|

oikeesti...monet täällä meittii hiki hatussa rahasummia, leikit on pyllystä, ruoka oli pahaa....jne.
Mut näissä ketjuissahan on tarkoituskin puhua vaan häiden huonoista puolista. Hyvät jutut on sitten eri ketjuissa. Mun mielestä tässäkin ketjussa on puhuttu ihan asiallisesti kiistattomista ongelmista, eli väkivalta, juopottelu, järjestelyongelmat (ruoka loppuu kesken tms)... Eikai monissa häissä ole mitään tollasia ongelmia. Mäkin keksin vain yksistä häistä 90-luvulta jotain moitetta, vaikka olen harva se kesä joissain häissä ollut.

mun mielestä on ihan parasta jos pyydetään rahaa! Olen aina viime tipassa lahjaostoksilla, joten listassa on jäljellä jotain mikä maksaa 200e tai sitten 6e.

Minusta semmonen on viksua, että sanotaan mitä varten rahaa toivotaan, häämatkaan, taulutelkkariin, takkaan tms. Ja sittes saa vaikka jättisuureen possuun tiputtaa seteleitä/kirjekuoria. Ja sitten se kohde kans ostetaan.

Turkilmas
Mä en oo koskaan ollut junteissa häissä, mutta yksissä surullisissa kylläkin. Kyseisissä häissä hääpari oli päivällä ennen vihkimistä hirmuisesti riidelleet ja tunnelma oli jäätävä. Ei pusua alttarilla, häävalssin aikana he eivät edes katsoneet toisiaan, ei hellyyden osoituksia....eipä heitä kumpaakaan edes hymyilyttänyt missään vaiheessa :( . Koko illan painelivat eri paikoissa eivätkä liiemmin ottaneet kontaktia toisiinsa.

En tiedä olisinko ollut asiasta surullinen ellei pari olisi ollut kovin läheinen mulle. Ehkä tuota eivät vieraammat ihmiset edes samalla tavalla vaistonneet. No mutta, kivaa oli noissa häissä kuitenkin ja vuoden päästä pari olikin jo eronnut. Nyt ovat molemmat onnellisissa suhteissa eli loppu hyvin kaikki hyvin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja iloton:
Tämä ei ole nyt ihan häistä, vaan kutsuista. Mieheni kutsuttiin (ilman minua siis) muinoin häihin ja samaan kutsuun oli laitettu morsiamen (naispuolinen) ystävä, kun tämä ystävä asui meidän naapurissa, niin ei mene postimaksuja :D
:LOL: Kätevistä kätevintä!

...
Mä olen ollu häissä joissa naisväki oli juhlapaikassa sisällä keskenään ja miesväki ulkona sahtitynnyrin ympärillä. Jossain vaiheessa iltaa sulhanen muutaman ystävänsä kanssa poistui kokonaan paikalta katsomaan formulaa. Häävalssiin sulho etsittiin jostain pihan perältä mihin hän oli piiloutunut ettei tarvitsisi nolata itseään julkisesti tanssimalla oman vaimonsa kanssa. Muutaman askeleen he pyörähtivät ja sitten sulhanen poistui taas puolijuoksua pihalle.

Omissa häissä meni pieleen niin moni asia etten kaikkea jaksa luetella. Eniten harmitti se, että miehelleni oli suunniteltu hienot polttarit monipuolisella ohjelmalla ja minulle ei järjestetty ollenkaan vaikka lopulta jo pyysinkin niitä. Miehen polttareiden järjestämisessä olivat mukana myös ystäväpiirimme naiset, jotka tiesivät että mieheni ei halunnut polttareita ollenkaan ja että minä niitä kovasti odotin ja toivoin. Mieheni ei sitten mennyt polttareihinsa kun huomasi miten paha mieli minulla oli asiasta ja siitä suivaantuneena kaverit eivät järjestäneet häihimme mitään ohjelmaa eivätkä kertoneet meille että sitä ei ole tulossa.

Me ei kutsussa pyydetty rahaa, mutta kirjoitettiin siihen jotenkin niin että "hienoa jos saavutte juhlimaan kanssamme, tärkeintä meille on läsnäolonne; kaksi taloutta yhteen kun liittyy, kaapeistamme paljon tavaraa jo löytyy". Rahaa me sitten enimmäkseen saatiin lahjaksi ja sillä kustannettiin häämatka.

jopo
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
mun mielestä on ihan parasta jos pyydetään rahaa! Olen aina viime tipassa lahjaostoksilla, joten listassa on jäljellä jotain mikä maksaa 200e tai sitten 6e.

Minusta semmonen on viksua, että sanotaan mitä varten rahaa toivotaan, häämatkaan, taulutelkkariin, takkaan tms. Ja sittes saa vaikka jättisuureen possuun tiputtaa seteleitä/kirjekuoria. Ja sitten se kohde kans ostetaan.
200/6? *reps* :D Näin tapahtuu melko usein.

Mua pikkuisen huvitti, kun ruokajuomat olivat hienoja viinejä, mutta ruoka oli kinkkukiusausta..

Surulliset olivat sit häät, joissa viime kesänä oltiin. Tiedettiin, että sulhanen (mieheni serkku) oli pariin otteeseen pahoinpidellyt morsiamen ja morsian ihan oikeasti itku silmässä asteli alttarille. Olisi tehnyt mieli kyllä sanoa morsiammelle, että jospa miettisit vielä yhden kerran.. Muutenkin juhlissa viinakset maistui mm. sulhasen äidille aika reipasta tahtia..

Joo noi on kans aika ankeita tapauksia kun joku fiksu siemasee ittensä niin änkyrään, että sitten roikkuu hyvänä jätkänä/naisena toisten niskassa loppuillan kertomassa jotain ikivanhoja juttuja ja haastamassa riita

LotL
no voi helv. jättää sitten menemättä tai ostaa sen fucking mariskoolin tai aaltomaljakon. :headwall:
Niin ja tuo kommentti "joo ja sitten hääpari selaa kortteja ja miettii että noiltakaan ei saatu mitään" ei ollut mun tekstiä. Toki siis laitan rahaa jos sitä pyydetään, mutta tuntuu että etenkin euron tulon jälkeen on ihmisille iskenyt rahasokeus.

nojoo.... mulla tulossa häät. meillä varmaan laitetaan pieni lahjalista + tilinumero.hirveesti kun ei haluta lisää roinaa tänne, vaan kerätään mielellään rahaa esim. häämatkaa varten. :) Jos se on jonkun mielestä junttimaista niin siinähän märehtii. :LOL:

tämän ketjun perusteella olen entistäkin varmempi siitä, että jos ja kun me mennään naimisiin, me mennään salassa. Maistraatissa vihkiminen ja pyydetään sit vieraat vaan huvinvuoksi kahville. PAljastetaan vasta sitten että olemme nyt naimisissa. Se on junttia ehkä anopin mielestä, mutta kun tätä ketjua lukee, niin ei paljoa tee mieli häitä pitää. Kaikkia ei toki voi miellyttää, mutta meillä ei ole varaa maksaa megaluokan häitä ja saada lahjoja joilla ei tehdä yhtään mitään. Kun kerran rahan pyytäminen esim. häämatkalta kotiin on kiellettyä... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minusta häiden pitää olla juhlijoidensa näköiset. Minä en keksi mitään junttimaista yksiinkään häihin. Leikeistäkin minä itse olen tykännyt aina.
jokseenkin näin. no jos on ihan perslärvit omissa häissään niin sitä voisin vähän katsoa pitkään..

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
1. kutsussa oli tilinumero ja maininta, ei lahjoja vaan rahaa
4. pari leikkiä, joissa häävierailta kerjättiin rahaa! Niinkuin eivät sitä jo kutsussa olisi tehneet! :kieh:
Miusta tuossa ei ole mitään pahaa, jos raha menee esim. häämatkaan tai muuhun kutsussa ilmoitettuun menoon.

Häihin on miusta törkeetä tulla kuokkimaan, vaikka kuinka olis vanhaa perinnettä sellanen. Tai että kutsutut vieraat tuovat mukanaan omia vieraita.

Meillä ei ollut kutsuissa mitään rahapyyntöä, mutta silti useat oli laittaneet rahaa. Mut en kyllä yhtään muista paljon kukin antoi. Häistä nyt 2vuotta. Ja ei me ainakaan silloin ajateltu et näin vähän saatiin tolta ja tolta!!

Eikä tämän ketjun 'junttimaisuus' tosiaan aina kohdistu itse hääpariin, vaan johonkin muuhun joka todella ärsyttää- ei enää harmita.

Ja jos ruoka loppuu kesken, niin ei mun mieleen tulis syyttää siitä hääparia, vaan pitopalvelun väki on arvioinut väärin tai sitten vieraissa on paljon sellaisia jotka eivät ole ilmoittautuneet syystä tai toisesta. Siinä on paha kuulkaas arvioida :/ Oikein paljon ylikään ei ole hyvä mennä, ettei jää paljon 'haaskeelle'.

Yhteistyössä