Mikä on ollut junttimaisinta HÄISSÄ, joissa olet ollut vieraana?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Mä oon ihan oikeesti ollut häissä jossa morsian pahoinpiteli teräaseella sulhon sairaala kuntoon. Meneeköhän junttimaisuuden piikkiin, ei ehkä...

Avioliitto kesti yllättäen useamman vuoden :whistle:
:eek: :eek: Kerro lisää! :eek:
Morsmaikku ei tykännyt oikeen sulhon ja sulhon perheen juopottelusta ja päätti viheltää pelin poikki :xmas:

Ja itse juhlat olivat alkottomat mutta sulho päätti muutaman sukulaisen kera siirtyä paikkaan jossa oli anniskelua.

Oltiin tuossa keväällä häissä. Mun mielestä oli junttimaista käytöstä vierailta, kun osa oli pukeutunut farkkuihin, paidan kaulukset oli auki.

Kyllä häihin mennään juhlavaatteilla, ei farkuilla!

Rukoilijasirkka
Mä oon ihan oikeesti ollut häissä jossa morsian pahoinpiteli teräaseella sulhon sairaala kuntoon. Meneeköhän junttimaisuuden piikkiin, ei ehkä...

Avioliitto kesti yllättäen useamman vuoden :whistle:
:eek: :eek: Kerro lisää! :eek:
Morsmaikku ei tykännyt oikeen sulhon ja sulhon perheen juopottelusta ja päätti viheltää pelin poikki :xmas:

Ja itse juhlat olivat alkottomat mutta sulho päätti muutaman sukulaisen kera siirtyä paikkaan jossa oli anniskelua.
:eek: Kauhua! Olisiko sulholla pitänyt viimeistään tässä vaiheessa soida jotkut hätäkellot... :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en jotenkin osaa ymmärtää lahjalistaa, että etukäteen nimetty vaikkapa tietynmerkkinen ja värinen leivänpaahdin ym.
Ymmärrän kyllä että jos joku (esim kaaso) pitää yllä jonkinmoista listaa, ettei tule samoja lahjoja, ja vaikka vinkkaa että keräävät jotain astiastoa. Minusta vieraiden tulisi saada tuoda omannäköiset lahjat, eikä heiltä vain tilata listallista jotain mitä morsiuspari haluaa.
Seuraleikeistä en myöskään perusta, saati sitten yhteislaulusta.
Kyllä mä mieluummin ostan sellaista mitä morsiuspari haluaa tai kerää, miksi viedä jotain turhaa krääsää millä ei sitten tee yhtään mitään. Siksi lahjalista on aivan loistava keksintö.

vieras
Mun mielestä se on ollut häissä epämiellyttävää, että istumajärjestys on niin, että ei ole ketään tuttua lähettyvillä. Ne ainoat tutut, joita on, on jossain muussa pöydässä. Se on myös ikävää, että istumäjärjestystä ei ole lainkaan ja paikkoja on juuri se määrä, mikä ihmisiäkin, jolloin se paikan hakeminen on aika inhottavaa myös, kun ei meinaa mahtua oman miehensä viereen, kun kaikki muutkin haluavat istua juuri omissa porukoissaan.
Peesaan niin tätä! Siinä kai haetaan että morsiammen ja sulhasen suvut tutustuisivat toisiinsa. Ketä kiinnostaa!!!! Sen sijaan olisi kiva jutella vaikka sen serkun kanssa jota on viimeksi nähnyt viisi vuotta sitten.

jopo
Se rahajuttu on kyl aika monisäikeinen . Mustakin on hieman noloa pyytää lahjaksi rahaa, mutta.. Nykyisin naimisiin mennään hieman vanhempana kuin "entisaikaan" ja kaapit on jo täynnä krääsää. Sitten kun ei ole materialisti ja ekologisuuttakin korostetaan niin paljon tänäpäivänä, että ei auta muu kuin pyytää rahaa. Saapa sitten kustannettua häämatkan tai lyhennettyä mahdollista asunto/autolainaa.

Rukoilijasirkka
Mun mielestä se on ollut häissä epämiellyttävää, että istumajärjestys on niin, että ei ole ketään tuttua lähettyvillä. Ne ainoat tutut, joita on, on jossain muussa pöydässä. Se on myös ikävää, että istumäjärjestystä ei ole lainkaan ja paikkoja on juuri se määrä, mikä ihmisiäkin, jolloin se paikan hakeminen on aika inhottavaa myös, kun ei meinaa mahtua oman miehensä viereen, kun kaikki muutkin haluavat istua juuri omissa porukoissaan.
Peesaan niin tätä! Siinä kai haetaan että morsiammen ja sulhasen suvut tutustuisivat toisiinsa. Ketä kiinnostaa!!!! Sen sijaan olisi kiva jutella vaikka sen serkun kanssa jota on viimeksi nähnyt viisi vuotta sitten.
Niin kun ongelma on se, ettei siinä mitään luontevaa keskustelua oikeasti synny. Alkoholihäistä en tosin tiedä, kun en ole ollut, mutta pelkällä onnittelumaljalla suomalainen ei hääohjelman ohessa ainakaan tutustu keneeseenkään vieraaseen.

Ja kuka muka tutustuu sillä konstin, että pakotetaan istumaan ventovieraiden kanssa... :| Yh.

X:än siskon häät pari vuotta sitten oli jotain...nainen on muutenkin aika omalaatuinen, kovaääninen ja itsepäinen, kulkee nenu pystyssä koska TIETÄÄ kaiken.
Hän siis kaikkitietävyydessään järjesti täydelliset häät joista vieraat lähtivät jo viiden maissa pois...kun vihkiminen oli kahdelta niin aika nopeasti luistivat paikalta. Nopeimmat söivät vaan ja lähtivät.
Ja hääpari harrasti juuri tuota vain tiettyjen ihmisten kanssa juttelua. Mutta pääasia että itse tykkäsivät päivästään.

Yleensä en pahaa sano mutta tuo nainen saa mun sappeni kiehumaan muutenkin :ashamed:

Rukoilijasirkka
Se on ehkä tosi junttia, että puhutaan sovinistisesta perhejärjestyksestä ja verhotaan se muka johonkin kauniiseen ajatukseen, kuinka nainen on heikompi astia ja mies perheen pää. tulen niin vihaiseksi.

Mä en ymmärrä tota rahankerjuu hommaa, en leikeissä, enkä lahjatoiveena.
Joo, häät varmasti maksaa paljon mutta ei kai niitä oo tarkoitus vierailla maksattaa. :/

Ja lahjaideoita on varmasti paljon paljon muitakin kun just ni kipot ja kupot ja mitä hääparilta jo ehkä löytyy. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jopo:
Se rahajuttu on kyl aika monisäikeinen . Mustakin on hieman noloa pyytää lahjaksi rahaa, mutta.. Nykyisin naimisiin mennään hieman vanhempana kuin "entisaikaan" ja kaapit on jo täynnä krääsää. Sitten kun ei ole materialisti ja ekologisuuttakin korostetaan niin paljon tänäpäivänä, että ei auta muu kuin pyytää rahaa. Saapa sitten kustannettua häämatkan tai lyhennettyä mahdollista asunto/autolainaa.
Musta on tosi noloa pyytää häälahjaksi rahaa. Ja mä tiedän mun vanhempien kommentin siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja nojaa:
Sellainen tekee junttimaisen vaikutelman, jos hääpari on kauheen ujo. Istuvat vaan hiljaisina omassa pöydässään ja selvästi odottavat että voikun tää olisi jo ohi. Juttelevat vaan ihan lähimmille jne. Ei kai sille mitään voi että on ujo, mutta voisi sitä VÄHÄN enemmän yrittää. Ja toinen on että en ole tähän päivää mennessä vielä tavannut itsetehtyä hääpukua, jostai ei paistaisi omatekoisuus ja istumattomuus sadan metrin päähän.
Mulla oli kyllä ihan nätti hääpuku. :whistle: Ja mun kaverilla oli myös todella kaunis, eikä lainkaan itsetehdyn näköinen tai istumaton.
Pist kuva? Uskon että on hieno
:)

Mä oon ollut niin vähän häissä, ettei tuu muuta junttimaista mieleen kuin se, että morsian ja sulhanen juo ittensä hirveeseen änkyräkänniin. Toki omat hääthän ne on, saahan siellä tehdä mitä tykkää, kai.

Rahapyynnön voi laittaa fiksustikin.... sain kerran kutsun jossa luki jotain siihen tapaan että 'älä tykkää pahaa vaikka pyydämmekin rahaa'. Toisessa kutsussa oli säkeistö Leavingsia 'on meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri' (jotain sinne päin) eli rivien välistä jokaisen sopis ymmärtää että monenlaista tavaraa jo on.

Mutta kerran olin siis häissä joihin oli pyydetty vain ja ainoastaan rahaa, mikäs siinä, mutta kun se kirstu mihin lahjakuoret piti kiikuttaa oli hääparin pöydän vieressä ja morsian suureen ääneen huuteli että ne kuoret voi tuoda tänne! Ja jos jollain nyt sattui olemaan kädessä vaikka ohjelmalappunen yms joku muu paperi, niin jo vain morsei kyseli että onko se lahjakuori heille? Tänne kirstuun vaan!!

Samoissa häissä kun juhlaväki poistui paikalta (ei ollut koko päiväksi saatu varattua juhlapaikkaa) niin oli luvassa jatkot morsiusparin kotona. Kutsussa oli ollut tästä maininta, ja myös ilmoitus että kuljetus on järjestetty (matkaa oli 30 km tai jotain) juhlapaikalta sinne, kaikki halukkaat pääsevät tällä kyydillä. Suurin yllätys oli että puolessavälissä matkaa pantiin keräys päälle- matka on maksettava, 5 euroa per nokka! No eihän meilläkään nyt sentäs rahaa mukana ollut, miehelläkin vain pankkikortti. Linkkarikuski kiersi sitten pankkiautomaatin kautta, että täydellisesti yllätetty väki pääsi nostamaan rahaa- joko omalla kortillaan tai velaksi..... :headwall:

Eikä tässä vielä kaikki! Jatkojen tarkoitus oli juoda juoda ja juoda (sulhanen oli kyllä jo hääpaikalla ehtinyt vetäistä oikein hyvät pohjat), juomaa tuputettiin ja suureen ääneen ihmeteltiin ellei laskenut! Juo nyt säkin jotain , nyt on häät , pidetään hauskaa.
'Iltapalaksi oli varattuna sipsejä' ja mäkin joka en niin kovasti tuota viinaksen puolta ottanut, sain sitten hakea vettä kraanasta :eek: Ja mm hääparin lapset pyörivät näissä ryyppäjäisissä myös- ihan niitten sipsien voimin....................

Meidän rahalahja jäi vissiin pieneksi- ei saatu luvattua kiitoskorttia :kieh: Naapurit sai B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Sellainen tekee junttimaisen vaikutelman, jos hääpari on kauheen ujo. Istuvat vaan hiljaisina omassa pöydässään ja selvästi odottavat että voikun tää olisi jo ohi. Juttelevat vaan ihan lähimmille jne. Ei kai sille mitään voi että on ujo, mutta voisi sitä VÄHÄN enemmän yrittää. Ja toinen on että en ole tähän päivää mennessä vielä tavannut itsetehtyä hääpukua, jostai ei paistaisi omatekoisuus ja istumattomuus sadan metrin päähän.
Mulla oli kyllä ihan nätti hääpuku. :whistle: Ja mun kaverilla oli myös todella kaunis, eikä lainkaan itsetehdyn näköinen tai istumaton.
Mäkin näkisin mielelläni kuvan. Pliiiiiis. :)

Se on ehkä tosi junttia, että puhutaan sovinistisesta perhejärjestyksestä ja verhotaan se muka johonkin kauniiseen ajatukseen, kuinka nainen on heikompi astia ja mies perheen pää. tulen niin vihaiseksi.
Oon ollu ortodoksijuutalaisissa häissä ja siellä oli just tuota, että miehet on niin paljon tärkeämpiä ja naisen tehtävä on vääntää lapsia maailmaan ja kulkea hiukset peitettyinä ja käyttää ainoastaan hameita ja niidenkin pitää olla polvien alapuolelle ylettyviä. Mutta hienoin sanakäänteinhän nekin nämä naisen ja miehen roolit ilmaisi. Ei vain vakuuttanut.

Njaah, eipä kai sinällää liittyny aiheeseen tämä.

minä
meidän häät taisi olla juntit.
alkoa oli vain häämaljan verran. muuten ei ollenkaan.
vieraat oli aseteltu istumaan siten, että läheisimmät olivat morsiusparin lähellä ja kaukaisimmat sitten kauempana, mutta ihan se ei onnistunut, rajoitteena oli pyörätuolit ja perhekunnat ja pöytien koot, eli en voinut laittaa sukualisia tutustumaan toisiinsa, kun oli 4 hengen pöytiä, joihin piti mahduttaa perheet syöttötuoleineen...

yritin morisiamen roolissa jutella kaikkien vieraiden kanssa, mutten tainnut onnistua. oli levoton olo.
ruokaa oli tilattu pitopalvelulta tietylle ihmismäärälle, mutta aika niukalti olivat annostelleet, nippa nappa riitti. ei siis ollut meidän vika.
maitoa eivät tuoneet ollenkaan, vaikka se piti olla listassa. Vetosivat kuumaan kesään, vaikka oltiin siinä vaiheessa jo syksyssä.
bändi oli paikalla, mutta kun bändi piti tauon, sen jälkeen alkoi väki valua pois, vetosivat pitkään kotimatkaan yms. minun suku lähti hotellille ryyppäämään, koska meidän häissä ei sitä alkoa ollut.

parit kaverit pettyi, koska ne ryyppybileet puuttui, olivat pukeutuneet siihen malliin, että nyt hei biletetään. suuttuivat meille tuon jälkeen, eivät ole pitäneet yhteyttä, lakkasivat vastaamasta viesteihin.

vihkimisen jälkeen jäimme kuvattavaksi, ja sille ajalle, kun vieraat odotteli meitä juhlapaikalla, ei ollut kukaan järkännyt ohjelmaa. vapaata tutustumista ilman viinan voimaa. ei onnistu suomalaisilta junttipöllöiltä.

kutsussa oli lahjalista, ja tilinro, jos haluaa antaa rahana.

juu, meillä oli junttihäät.

juu
Alkuperäinen kirjoittaja jopo:
kyllä tässä on omaakin asuntolainaa vielä sen verran jäljellä että ei viitsisi toisten lainoja alkaa maksamaan.

jopo
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Rahapyynnön voi laittaa fiksustikin.... sain kerran kutsun jossa luki jotain siihen tapaan että 'älä tykkää pahaa vaikka pyydämmekin rahaa'. Toisessa kutsussa oli säkeistö Leavingsia 'on meillä stereot, televisio, mikroaaltouuni ja videonauhuri' (jotain sinne päin) eli rivien välistä jokaisen sopis ymmärtää että monenlaista tavaraa jo on.

Mutta kerran olin siis häissä joihin oli pyydetty vain ja ainoastaan rahaa, mikäs siinä, mutta kun se kirstu mihin lahjakuoret piti kiikuttaa oli hääparin pöydän vieressä ja morsian suureen ääneen huuteli että ne kuoret voi tuoda tänne! Ja jos jollain nyt sattui olemaan kädessä vaikka ohjelmalappunen yms joku muu paperi, niin jo vain morsei kyseli että onko se lahjakuori heille? Tänne kirstuun vaan!!

Samoissa häissä kun juhlaväki poistui paikalta (ei ollut koko päiväksi saatu varattua juhlapaikkaa) niin oli luvassa jatkot morsiusparin kotona. Kutsussa oli ollut tästä maininta, ja myös ilmoitus että kuljetus on järjestetty (matkaa oli 30 km tai jotain) juhlapaikalta sinne, kaikki halukkaat pääsevät tällä kyydillä. Suurin yllätys oli että puolessavälissä matkaa pantiin keräys päälle- matka on maksettava, 5 euroa per nokka! No eihän meilläkään nyt sentäs rahaa mukana ollut, miehelläkin vain pankkikortti. Linkkarikuski kiersi sitten pankkiautomaatin kautta, että täydellisesti yllätetty väki pääsi nostamaan rahaa- joko omalla kortillaan tai velaksi..... :headwall:

Eikä tässä vielä kaikki! Jatkojen tarkoitus oli juoda juoda ja juoda (sulhanen oli kyllä jo hääpaikalla ehtinyt vetäistä oikein hyvät pohjat), juomaa tuputettiin ja suureen ääneen ihmeteltiin ellei laskenut! Juo nyt säkin jotain , nyt on häät , pidetään hauskaa.
'Iltapalaksi oli varattuna sipsejä' ja mäkin joka en niin kovasti tuota viinaksen puolta ottanut, sain sitten hakea vettä kraanasta :eek: Ja mm hääparin lapset pyörivät näissä ryyppäjäisissä myös- ihan niitten sipsien voimin....................

Meidän rahalahja jäi vissiin pieneksi- ei saatu luvattua kiitoskorttia :kieh: Naapurit sai B)
Ou nou :eek:

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Mäkin näkisin mielelläni kuvan. Pliiiiiis. :)
Emmää jaks. Albumi on kaikkien tavaroiden alla. :D se oli semmonen samettinen kuitenkin se yläosa, kaula-aukossa pitsiä ja pitkät hihat. Ei semmonen, minkä nykyään haluaisin, mutta ei mikään krumpattu tai rumasti tehty. eikä se kirrannut edes. :D
Se oli äidin tekemä kylläkin, ei minun itseni tekemä.

poikia3
Mulla myös, mutta äidilläni onkin alan koulutus, vaikkei sitä työtä ole vuosiin tehnyt. Oli kaunis ja istuva puku, jota vielä viikko ennen juhlia pienennettiin, kun laihduin. Pikkutytöt kutsuivat prinsessaksi.

Yhteistyössä