Mikä on ollut junttimaisinta HÄISSÄ, joissa olet ollut vieraana?

jopo
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja jopo:
Se rahajuttu on kyl aika monisäikeinen . Mustakin on hieman noloa pyytää lahjaksi rahaa, mutta.. Nykyisin naimisiin mennään hieman vanhempana kuin "entisaikaan" ja kaapit on jo täynnä krääsää. Sitten kun ei ole materialisti ja ekologisuuttakin korostetaan niin paljon tänäpäivänä, että ei auta muu kuin pyytää rahaa. Saapa sitten kustannettua häämatkan tai lyhennettyä mahdollista asunto/autolainaa.
kyllä tässä on omaakin asuntolainaa vielä sen verran jäljellä että ei viitsisi toisten lainoja alkaa maksamaan.
Niin siis ymmärsinkö oikein, voit laittaa 20? lasikoristeeseen, mutta hääparin toiveen mukaan (rahaa) sitä 20? ei sit voi laittaa kirjekuoreen? Jolla he luoja ties mitä maksavat häämatkansa tai vaikka sitä lainaansa. Eikö ole tärkeintä että pari saa toisensa. Onko mitään väliä mihin rahansa sitten työntävät

Joo, se puhe muka-viroksi on myötähävettävin ja junttimaisin juttu, mitä olla voi.

Lisäksi pari muuta kokemusta häistä, joissa olen ollut:
- hääparia odotettiin kirkon jälkeen juhlapaikalle kauan, ainakin yksi vieraista, joka tuli "asemansa vuoksi edustamaan", joutui lähtemään aikataulunsa takia heti hääparia onniteltuaan ja siis kuivin suin
- kutsut lähetettiin 4 kk ennen häitä, mutta ennen hääpäivää muuttui aika sekä paikka, yksi häävieraspariskunta myöhästyi sen takia pahan kerran ja saapui kesken syönnin (pariskunnan nainen ainakaan muista, että heille olisi ilmoitettu uutta aikaa ja paikkaa - eikä taatusti lähetetty uusia kutsuja, vaan ilmoitettiin puhelimitse)
- häissä korostettiin aivan liikaa asetelmaa "pohjoisen tyttö" ja "etelän varis", sulhasparka joutui jopa joikaamaan "neljän tuulen hattu" typerästi väärinpäin päässään saadakseen ryöstetyn morsiamen takaisin, hänen kieltäydyttyään odotettiin kauan, kunnes hän suostui joikaamaan
- hääpari istuu koko häiden ajan omassa pöydässään ja mitään ohjelmaa ei ole ainakaan neljään tuntiin ruokailusta (silloin lähdimme kotiin), myöhemmin "ohjelmana" on kuulemma alkoholijuomia ja tanssia

Lisäksi olen luotettavasta lähteestä kuullut häistä, joissa
- hääkakku loppui kesken
- morsiamen isä pakotettiin vuokraamaan frakki, mutta morsiamen äiti saapui paikalle halvassa liian lyhyessä koltussa höystettynä Yves Rocherin huivilla :D

Minusta häiden pitää olla juhlijoidensa näköiset. Minä en keksi mitään junttimaista yksiinkään häihin. Leikeistäkin minä itse olen tykännyt aina.

Ainoat vähän hölmöt häät ovat olleet sellaiset, joissa tilat ovat sellaiset, että vieraat syövät useammassa huoneessa, ja tuskin näkevät hääparia. Enkä minä kauheasti ymmärrä myöskään rahan pyytämistä häälahjaksi, mutta sitten voi kuitenkin viedä jonkun lahjan. Jos niin tykkää. Meillä on sellaiset juhlat tulossa ja ajattelin, että laitamme suurimman osan summasta rahana ja lahjakorttina, ei tilille niin kuin oli toive, ja lisäksi ostamme jotain n. 10 euron arvoista mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
- häissä korostettiin aivan liikaa asetelmaa "pohjoisen tyttö" ja "etelän varis", sulhasparka joutui jopa joikaamaan "neljän tuulen hattu" typerästi väärinpäin päässään saadakseen ryöstetyn morsiamen takaisin, hänen kieltäydyttyään odotettiin kauan, kunnes hän suostui joikaamaan
Hyi saatana, just tollasta en vain kykene kestämään.

Jos olisin ollut sulhanen, niin olisin antanut odottaa vaikka koko päivän. Ohjelman järjestäjien häpeä.

Kyy
Itse koin kanssa epämiellyttäväksi serkkuni häät, joissa vieraat oli juuri jaettu istumajärjestyksellä niin, ettet varmasti ketään tunne. Pöydät olivat vielä monessa eri huoneessa ja lapset eristetty täysin kaikista aikuisista. Lisäksi lapsiksi laskettiin kaikki alle 20-vuotiaat, niin oli tosi kiva istua sellaisten uppooutojen taaperoiden seassa ilman tietoa, mitä muualla tapahtuu. Tämä oli mielestäni junttia! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja frog2:
Itse koin kanssa epämiellyttäväksi serkkuni häät, joissa vieraat oli juuri jaettu istumajärjestyksellä niin, ettet varmasti ketään tunne. Pöydät olivat vielä monessa eri huoneessa ja lapset eristetty täysin kaikista aikuisista. Lisäksi lapsiksi laskettiin kaikki alle 20-vuotiaat, niin oli tosi kiva istua sellaisten uppooutojen taaperoiden seassa ilman tietoa, mitä muualla tapahtuu. Tämä oli mielestäni junttia! :kieh:
Mä olen kans 18-vuotiaana ollut sukujuhlissa, missä mut ja vuoden minua vanhempi serkkuni oli laitettu istumaan lasten kanssa. Tuli kyllä vähän tunne, että meidät oli laitettu siihen vahtimaan niitä kakaroita. :whistle:

HelloShitty
miks edes mennä häihin kun kaikki tuntuu olevan niin hankalaa... :eek: näitä ketjuja on ollu lähiaikoina niin paljon. varmaan kivaa järjestää häitä kun vieraille ei tunnu kelpaavan mikään. :|

nbd
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Se rahajuttu on kyl aika monisäikeinen . Mustakin on hieman noloa pyytää lahjaksi rahaa, mutta.. Nykyisin naimisiin mennään hieman vanhempana kuin "entisaikaan" ja kaapit on jo täynnä krääsää. Sitten kun ei ole materialisti ja ekologisuuttakin korostetaan niin paljon tänäpäivänä, että ei auta muu kuin pyytää rahaa. Saapa sitten kustannettua häämatkan tai lyhennettyä mahdollista asunto/autolainaa.
kyllä tässä on omaakin asuntolainaa vielä sen verran jäljellä että ei viitsisi toisten lainoja alkaa maksamaan.
Niin siis ymmärsinkö oikein, voit laittaa 20? lasikoristeeseen, mutta hääparin toiveen mukaan (rahaa) sitä 20? ei sit voi laittaa kirjekuoreen? Jolla he luoja ties mitä maksavat häämatkansa tai vaikka sitä lainaansa. Eikö ole tärkeintä että pari saa toisensa. Onko mitään väliä mihin rahansa sitten työntävät
se on kato tää suomalainen kateus :)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
miks edes mennä häihin kun kaikki tuntuu olevan niin hankalaa... :eek: näitä ketjuja on ollu lähiaikoina niin paljon. varmaan kivaa järjestää häitä kun vieraille ei tunnu kelpaavan mikään. :|
No oikeesti kaikilla on joku huono kokemus häistä, mutta ei se sitä tarkota, että häät ois ollut huonot tai että edes kaikki häät ois ollut huonoja. Suurin osa häistä on kivoja ja jos jossain on joku epäkohta, niin senkin kyllä sietää.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Susu:
..täytyy tunnustaa et rustasin juuri meikäläisen kihlakutsuihin "mielummin rahaa kuin lahjoja" tekstin sillä meillä on jo kaikkea ja kämppä on pieni mihinkään extrasälään..kutsutut tietävät et haaveena kylpyläviikonloppu ilman muksua joten eivät (ainakaan tietääkseni) pahastuneet rahan"kerjuusta"..tein selväksi että 10egeäkin on aivan hyvä ;) ..toki jos sitä rahaa ruinataan häissä leikinkin muodossa niin noloahan se on :/
Eikun ihaan oikeesti :eek:? Siis järjestät KIHLAJAISJUHLAT, johon jo ruinaat rahaa vierailta?!? En ole ikinä kuullutkaan näin juntista jutusta!

Ja seuraavaksi niiden samojen naamojen pitää tietty kantaa rahaa häihinkin...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Susu:
..täytyy tunnustaa et rustasin juuri meikäläisen kihlakutsuihin "mielummin rahaa kuin lahjoja" tekstin sillä meillä on jo kaikkea ja kämppä on pieni mihinkään extrasälään..kutsutut tietävät et haaveena kylpyläviikonloppu ilman muksua joten eivät (ainakaan tietääkseni) pahastuneet rahan"kerjuusta"..tein selväksi että 10egeäkin on aivan hyvä ;) ..toki jos sitä rahaa ruinataan häissä leikinkin muodossa niin noloahan se on :/
Eikun ihaan oikeesti :eek:? Siis järjestät KIHLAJAISJUHLAT, johon jo ruinaat rahaa vierailta?!? En ole ikinä kuullutkaan näin juntista jutusta!

Ja seuraavaksi niiden samojen naamojen pitää tietty kantaa rahaa häihinkin...
Kihlajaiset ja lahjat parille ovat ihan yleinen tapa pohjanmaalla. Ittenääsiä kun ollahan :saint:

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No oikeesti kaikilla on joku huono kokemus häistä, mutta ei se sitä tarkota, että häät ois ollut huonot tai että edes kaikki häät ois ollut huonoja. Suurin osa häistä on kivoja ja jos jossain on joku epäkohta, niin senkin kyllä sietää.
mulla ei oo mitään huonoja kokemuksia. oon ajatellu häitä niin että hääparin ehdoilla ja tahdolla mennään. ei mulla vaan oo mitään ennakkofiiliksiä eikä jälkeenpäin oo miettiny että huh huh ku oli paskat pileet. :eek: sit kun ite menee naimisiin niin voi "korjata" niitä virheitä jos on sitä mieltä että pitää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
musta oli tosi NOLOA vieraiden taholta, että kun boolimalja oli tyhjä ja viinakset juotu, niin väki lähti. Siis olin itse vieraana. Mutta siis, omahan oli hääparin moka kun eivät ottaneet tarpeeksi juomaa mukaan tai sitten olis ollut kokonaan pois.
Hmm, ai hääparin moka.

Rukoilijasirkka
mulla ei oo mitään huonoja kokemuksia. oon ajatellu häitä niin että hääparin ehdoilla ja tahdolla mennään. ei mulla vaan oo mitään ennakkofiiliksiä eikä jälkeenpäin oo miettiny että huh huh ku oli paskat pileet. :eek: sit kun ite menee naimisiin niin voi "korjata" niitä virheitä jos on sitä mieltä että pitää.
No ihan totta. Itse kun noita junttiuksia laitoin, niin piti niitä kyllä ihan tosissaan miettiä, joten ei itsellekkään oo kakkoja häitä kohdalle sattunut.

No hyvä ellei ole 'huonoja' kokemuksia :) Joidenkin kohdalle niitä on oikeasti sattunut, niinkun nuo puukotushäät :eek:

HelloShitty
..niin ja jos vetää jo herneen nenään kun kutsu tippuu postilaatikosta niin sillon on parempi olla menemättä. piste. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
musta oli tosi NOLOA vieraiden taholta, että kun boolimalja oli tyhjä ja viinakset juotu, niin väki lähti. Siis olin itse vieraana. Mutta siis, omahan oli hääparin moka kun eivät ottaneet tarpeeksi juomaa mukaan tai sitten olis ollut kokonaan pois.
Hmm, ai hääparin moka.
Niimpä :LOL:

muuan
Hääpari pyysi kutsussa lahjaksi rahaa oman talon rakentamiseen. No rakentaminen jäi vaiheeseen vuosikausiksi, tuli ero ennen kun mökki oli valmis. Liekö valmis tänäkään päivänä. Hukkaan meni nekin rahat...

LotL
Junttimaisissa häissä en ole koskaan ollut. Vaivaantuneeksi mut tekee tuo rahapyyntö kutsukortissa vaikka toki ymmärränkin ettei turhia tavaroita enää haluta, jos on pitkään oltu yhdessä jo ennen häitä. Tulee vain sellainen olo, että mikähän summa on "tarpeeksi". Että katsooko hääpari jälkeenpäin, että noiltakaan ei tuon enempää saatu...

häiden suunnittelu ja järjestäminen ei oo helppoo joten onko se nyt ihmellistä ettei kaikki sujuu etiketin/oppikirjan mukaan..? :whistle:
Meniks teidän häissä joku pahasti pieleen? :whistle: Ei oo pakko tietenkään kertoa, mutta voimakas puolustaminen kuulostaa epäilyttävältä. Jotain voi aina mennä pieleen, mutta on se nyt ihme jos ei siitä saa puhua. Eikai ne mitään niin kauheita juttuja ole, että pitäis vaan unohtaa

Yhteistyössä