Mikä kipu on kohdallasi ylittänyt synnytyskivun?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Rodukka
Synnytyskivut ilman kivunlievitystä eivät olleet mitään verrattuna siihen, kun jalkapohjani puudutettiin: Paksujen ja pitkien neulojen vienti pystysuunnassa jalkapohjiini vaati sen, että sairaalan henkilökunnasta 5 ihmistä piti minua paikallaani. Itse toimenpide ei sitten myöhemmin sattunut, mutta noiden puudutuspiikkien laiton jälkeen itkin (spontaanisti koko hereilläoloajan valui vettä silmistä) kaksi päivää. Varoittivat kyllä, että sattuu kuin synnytyskivut, mutta omalla kohdallani synnytys oli helpompi.

................
vuotava selkäydinpunktio. päänsärky oli sitä luokkaa että tuntui kuin joku olis yrittänyt kiskoa aivoja ulos. oksennus lensi kaaressa niin pitkään kun olin tajuissani

Sappikipu nyt ainakin tulee mieleen, se kun ei lähtenyt edes välillä pois niinkuin supistuksissa tapahtuu vaan koko ajan kipua 5 tuntia ennen kuin sain apua. Halusin kuolla pois.

"Vieras"
[QUOTE="mie";24896297]Mitä hittoo ihmiset puhuu hammaskivusta.. JOS MINÄ olisin saanut valita synnytyksen ja hammaslääkärin väliltä, hammaslääkäri olisi voittanut täysin pistein! MINULLA mikään ei ole yltynyt samaan kipuun kun synnytyskipu.. Toki oli omaa hölmöyttä olla ottamatta epiduraalia, mutta njääh..[/QUOTE]

No kuule, ole onnellinen jos sulla on ollut kivutonta hammaslääkärillä! Eihän se tavallinen hampaan paikkaaminen tunnu miltään, mutta koepa tulehtunut hampaan juuri jota ei saada puutumaan. Sattuu niin helvetisti, että vapiset kivusta eikä mikään tunnu hirveämmälle, ei ainakaan yksikään oma synnytys, vaikka ei nekään ole todellakaan kivuttomia olleet. :/ Tuon hammastuskan muistan I-K-U-I-S-E-S-T-I.

"Heidi"
Synnytyksen jälkeiset jälkisupistukset olivat sietämättömiä, koska ne vain jatkuivat tauotta. Loppuivat vasta, kun sain kipupiikin takalistoon. Hyvänä kakkosena kyllä tulee ponnistuskipu.

Synnytin ilman kipulääkkeitä, mutta jopa sen kyllä voitti vatsakalvon tulehdus. Oon kyllä samaa mieltä jonkun aikaisemman kanssa siinä, että synnytyskivut unohtaa niin nopeasti ja sen voi ajatella niin, että "palkinto" oli sen arvoinen.

niin unohtaa
Synnytin ilman kipulääkkeitä, mutta jopa sen kyllä voitti vatsakalvon tulehdus. Oon kyllä samaa mieltä jonkun aikaisemman kanssa siinä, että synnytyskivut unohtaa niin nopeasti ja sen voi ajatella niin, että "palkinto" oli sen arvoinen.
Kun on riittävän kovat synnytyskivut, siitä kivusta menee muisti. Ei tarvitse edes unohtaa, kun suurinta osaa ei muista alunperinkään. Tosin sitä loppua mitä muistaa, en mä ainakaan ole onnistunut unohtamaan.

"Vieras"
En ole synnyttänyt mutta vaikea kuvitella pahempaa kipua kuin sellainen jossa kudokset ja iho repeävät, väliliha repeää ja laitetaan tikkejä ilman puudutusta, kivun keskellä ei edes huomaa kun pissaa ja kakkaa ja oksentaa, kipu vie kaiken huomion...Enpä haluaisi kokea. Ja synytyskipu ei unohdu kaikilta kun saa lapsen syliin, monelle kauhea synnytyskokemus estää toisten lasten hankinnan...

"äitix3"
Kipuja on mun mielestä vaikea verrata keskenään, mut kyllä mä sanoisin et isosta polvileikkauksesta ja hätäsektiosta aiheutuneet kivut voittaa synnytyskivut (2 normisynnytystä, toinen luomuna). Niin ja syy se ainakin ton polvileikkauksen kohdalla et mä en kestä morfiinia/-johdannaisia, niin kivunlievitys oli tyyliin burana ja panadol, täysin riittämätöntä.

"surullinen"
Ei mikään fyysinen kipu, mutta tuska kun oma läheinen kuolee, j aoman läheisen surun näkeminen, ja omasta läheisestä loppuajan huolehtiminen. Ne vaihtaisin oitis synnytyskipuun.

"Auts"
Ei voittoa vie tulehtunut juurihoito joka jyskytti ja jyskytti leukaperissä, ei oksitosiinilla voimistettu tuska, jonka takia vinttikin pimeni.
Kovakalvon tulehdukseen annettu kortisonipiikki on kovin kokemani kipu, se viilsi koko kropan läpi kuin olisi miekalla isketty meikäläinen halki ja se kipu ei siihen sitten edes loppunut vaan koko jalka oli kuin tulessa sen illan.

"vesimeloni"
[QUOTE="Vieras";24898408]En ole synnyttänyt mutta vaikea kuvitella pahempaa kipua kuin sellainen jossa kudokset ja iho repeävät, väliliha repeää ja laitetaan tikkejä ilman puudutusta, kivun keskellä ei edes huomaa kun pissaa ja kakkaa ja oksentaa, kipu vie kaiken huomion...Enpä haluaisi kokea. Ja synytyskipu ei unohdu kaikilta kun saa lapsen syliin, monelle kauhea synnytyskokemus estää toisten lasten hankinnan...[/QUOTE]

Kyllä mulla toisessa synnytyksessä repes ihoa ja välilihaa, mutta en edes sitä huomannut. Ja ei kai niitä tikkejä ilman puudutusta laiteta? Vai laitetaanko jossain? Mulla on molemmilla kerroilla tikattu ja puudutettiin kyllä ennen sitä.

"joku"
Synnytys ei ole läheskään kamalin kipu mulle vaikken kipulääkitiyksiä käyttänytkään. Oikeastaan vain positiivinen kokemus. Ja lisäksi siitä sai ihanan palkinnon :)

Pahimpia kipuja ovat olleet virtsarakon laajennus (tiheän virtsaamistarpeen takia) ja viisaudenhampaan poiston jälkeinen 2 viikkoa kestänyt kipu. Nämä voittaa synnytyskivun 6-0.

Yhteistyössä