Mikä siinä on, että mies haluaa olla niin pirun vaatimaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Femina85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Femina85

Vieras
Meillä menee hyvin muuten, mutta mua rasittaa kun mies haluaa olla niin vaatimaton. Meillä on hyvät tulot (yht. 8000e/kk brutto) ja lisäksi miehellä on rahaa osakkeissa ja muussa vastaavassa n. 100 000. Meillä on kaksi lasta (poika 7v ja tyttö 4v), mutta asustelemme vieläkin kerrostalossa. Omakotitaloa katselemme, joko ostamme vanhan tai sitten rakennamme oman. No mies on sitä mieltä, että sellainen vaatimaton talo (110-130 neliöö) riittää vallan mainiosti.

No tokihan se riittää, mutta kun kerran olis varaa, niin miksi ei sitten rakenna semmoista taloa missä ei koskaan tuu se tunne, että olis liian pieni...

On se muissakin jutuissa. Meillä on kaksi autoa. Miehellä on se perheen "pääauto", koska sillä on pitkä duunimatka. Auto on jo 10 vuotta vanha ja nyt kun mies kattelee uutta autoa, haluaa se että sekin on hyvin tavallinen (Toytota tms.).

Moni luulee oikeasti että me tullaan huonosti toimeen kun asutaan vieläkin kerrostalossa ja sitten rakennetaan joku pieni talo. Harmittaa oikeesti kun se ei oo mitenkään totta... Oon kyllä miehelle sanonut asiasta, mutta joskus musta tuntuu että se suorastaan nauttii siitä, että mä en saa mitä haluan.

No onpa turha vuodatus ja varmaan joku tulee sanoo, että pieneppä on murheet... mutta kiukuttaa silti...

Eihän 110-130 neliötä ole vaatimaton omakotitalo! Ota huomioon, että ison talon kunnossapidossa on paljon isompi työ kuin pienen. Ja esim. lämmityskulutkin ovat toista luokkaa.

No, ehkä säästöväisyys on hyve, mutta vain tiettyyn rajaan asti. "Käärinliinassa ei ole taskuja", joten ei niitä rahoja täältä mukaansa saa. Onko miehes sellainen, että rahalla on hänelle itseisarvo eli sitä pitää olla eikä sitä käytetä?

Eli sua vaan ottaa nuppiin kun teitä luullaan köyhiksi.
Fiksumpaa se on olla levittelemättä rahojansa. Sitten vasta kaikenmoista "kaveria" alkaakin löytymään, kun rahatilanne muille selviää.

No, ehkä säästöväisyys on hyve, mutta vain tiettyyn rajaan asti. "Käärinliinassa ei ole taskuja", joten ei niitä rahoja täältä mukaansa saa. Onko miehes sellainen, että rahalla on hänelle itseisarvo eli sitä pitää olla eikä sitä käytetä?

Mä vaan en ymmärrä, että onko jotenkin erityisen säästäväistä/pihiyttä hankkia neljän hengen perheelle iso talo, asua kerrostalossa kunnes löytää/rakentaa unelmakotinsa ja olla brassailematta automerkillä.

[QUOTE="ville";29142400]Sinulla on harvinaisen fiksu mies äärettömän huonolla naismaulla varustettuna.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Mies on kyllä rahan käytön suhteen minun makuuni :) !

No tuutko sä sitten siitä onnelliseksi, kun kaikki näkis että noilla on rahaa?
Haluatko isomman talon ihan vaan näyttääksesi varallisuuden ulospäin? Isossa talossa ei oo toki mitään vikaa, jos sellaisen oikeesti haluaa. Miehesi ei ilmeisesti halua turhia neliöitä, joten teidän täytyy vaan saada semmone ratkasu joka tyydyttää molempia.

Osta itelle ökyauto, ja anna miehen ajella tavisautolla, jos kerran niin haluaa.

• Tykkää
Reactions: Viikate
Meillä taas omaisuutta parin miljoonan edestä, mutta asutaan rivarissa ja omistetaan vain yksi auto. Eletään säästäväisesti, mutta hankitaan laatua. Ruoassa ensisijainen huomio terveellisyydellä.

Ok, töissä ei käydä vaan eletään pääomatuloilla :) Olemme onnellisia ;)

[QUOTE="xxx";29142680]Meillä taas omaisuutta parin miljoonan edestä, mutta asutaan rivarissa ja omistetaan vain yksi auto. Eletään säästäväisesti, mutta hankitaan laatua. Ruoassa ensisijainen huomio terveellisyydellä.

Ok, töissä ei käydä vaan eletään pääomatuloilla :) Olemme onnellisia ;)[/QUOTE]

Hivenen ontuva provo

Niin, MIEHELLÄ on 100 000 osakkeissa ja muussa. Paljonko sinä olet säästänyt? Periaatteessa olen sitä mieltä, että avioliitossa rahat ovat yhteisiä, mutta jos toinen on säästänyt, saanut perinnöksi tai muuten kartuttanut omaisuuttaan toista puolisoa enemmän, niin minusta on vähän epäreilua vaatia varakkaamman osapuolen käyttävän rahat sen köyhemmän mielitekoihin. Ala säästää rahaa itse, että saat mitä haluat.

Onhan heillä kaksi lasta. Tulevaisuudessa ei ilmainen opiskelu tai eläkkeet ole mikään selviö. Parempi se on olla pieni pesämuna pahanpäivän varalle kuin naapureiden takia yrittää esittää jotain.

Kysyisit ennemmin itseltäsi, että miksi sinun pitää näyttää/esittää muille olevasi rikas? Onko sinulla huono itsetunto? Haluatko, että muut ovat kateellisia? Haluatko "näyttää" jollekin? Oletko katkera? Mitä saat siitä jos ihmiset ajattelevat sinun olevan rikas? Mitä menetät jos he eivät ajattele varakkuuttasi? Onko sillä jotain merkitystä?

Olet harvinaisen ymmärtämätön nainen ap. Tai sit tämä on provo ja toivon, että tämä on provo.

Miehesi on todella fiksu, kun ei tee varallisuudestaan numeroa. Ja kuka sellaisen ylisuuren omakotitalon jaksaa pitää siistinä. Mikään ei ole typerämpää kuin maksaa siivoojalle LIIAN ISON kodin siivouksesta. Tuossa autoasiassakin miehesi on oikeassa, koska autoon ei kannata sijoittaa rahojaan kiinni, niitä ei takaisin saa.

Minusta miehesi on vaan järkevä, ei vaatimaton. Sinä taasen olet näyttämisenhaluinen ja toisten kateudesta elävä?

Kyllä minäkin halusin omakotitaloon pois kerrostalosta lasten synnyttyä. Jos varaa miksei niin tekisi. Mutta tuosta omakotitalon koosta jouduin tinkimään, eikä se kaduta. Ei se näyttämisenhaluista tai kateudesta elävä ole jos haluaa itselleen jotain, vaikkakin olis ehkä liioiteltua.

Olen asunut ahtaasti, sitten hulppeasti ja sitten taas ehkä nyt kuitenkin tilapäisesti ahtaasti. Vaikka isossa talossa oli omat turhatkin juttunsa niin tämä tilanahtaus ainakin on todella rasittavaa. Oli kivaa kun oli tilaa levitellä piirrustus/maalausvehkeet, lapsille leikkitilaa, vieraille tilaa ja tavaroille kunnon säilytytilaa pois näkösältä.
Muuten kyllä olen sellainen, että en halua että naapurit ja tutut tietää paljonko(aika paljon) tienataan.

On paljon ihmisiä, joille "näyttäminen" ei anna mielihyvää. Heille säästöjen tuoma tulevaisuudenturva ja elämisen helppous ovat useimmiten paljon tärkeämpiä asioita. On mukavaa, kun voi kävellä kauppaan ja ostaa käteisellä uuden auton hajonneen tilalle.

Surkeimpia tapauksia ovat he, jotka esittävät varakasta elämää hirveän velan avulla. Heidän elämä on useasti todella ahdistavaa, kun vähäinenkin vastoinkäyminen riittää kaatamaan velalla rakennetut kulissit.

Pidän aloittajan miestä fiksuna. Kymmenen vuotta vanha japsi on autona ihan hyvä. Miksi ostaa kallis auto muutaman kateellisen katseen takia? Auto kuitenkin menettää arvonsa älyttömän nopeasti.

Miksi miehesi saa päättää yksin asumismuotonne, autonne jne.?
Mielestäni pitäisi olla yhteisiä päätöksiä, jotka molemmat ns. hyväksyy.

On varmasti järkevää rakentaa pieni talo, mutta jos minulla olisi rahaa rakennuttaa talo, niin en minä liian pientä rakentaisi, jatkossa sitten aina tulisi mietittyä, että "voisi sitä ja tätä/ olisi enemmän tilaa/ kun olisi tehnyt muutaman neliön lisää". Jos alkaa taloa rakentamaan, niin ei ne neliöt lisää siihen suhteessa paljoa maksa. Mielestäni typerä säästökohde.

Enkä minäkään Toyotaa ostaisi ikinä (juuri sen perusautomaisuuden takia muunmuassa), mutta sehän nyt ei varmaankaan ole hintakysymys vaan jokaisella merkillä on kannattajansa.

On paljon ihmisiä, joille "näyttäminen" ei anna mielihyvää. Heille säästöjen tuoma tulevaisuudenturva ja elämisen helppous ovat useimmiten paljon tärkeämpiä asioita. On mukavaa, kun voi kävellä kauppaan ja ostaa käteisellä uuden auton hajonneen tilalle.

Surkeimpia tapauksia ovat he, jotka esittävät varakasta elämää hirveän velan avulla. Heidän elämä on useasti todella ahdistavaa, kun vähäinenkin vastoinkäyminen riittää kaatamaan velalla rakennetut kulissit.

Pidän aloittajan miestä fiksuna. Kymmenen vuotta vanha japsi on autona ihan hyvä. Miksi ostaa kallis auto muutaman kateellisen katseen takia? Auto kuitenkin menettää arvonsa älyttömän nopeasti.

Näin juuri. Meidän taloudessamme on erittäin hyvä rahatilanne. Autoja on kaksi, toinen on -95 ja toinen -99. Molemmat ovat laatuautoja, ja vielä todella hyvässä kunnossa. Uusia ei ole vielä ajateltukaan. Ja jos uusi pitäisi ostaa, katsoisin ensin käytetyt autot, vaikka voisimme kävellä liikkeeseen ja ostaa käteisellä melkein minkä tahansa auton.

Rahaa on joskus mukava käyttää johonkin luksukseen, mutta muille näyttäminen on typerin mahdollinen tapa käyttää rahaa - ja se ei lopu koskaan, koska aina on joku jollain jotain hienompaa, kallimpaa tai parempaa kuin sinulla.

[QUOTE="Vieras";29142913]Miksi miehesi saa päättää yksin asumismuotonne, autonne jne.?
Mielestäni pitäisi olla yhteisiä päätöksiä, jotka molemmat ns. hyväksyy.

On varmasti järkevää rakentaa pieni talo, mutta jos minulla olisi rahaa rakennuttaa talo, niin en minä liian pientä rakentaisi, jatkossa sitten aina tulisi mietittyä, että "voisi sitä ja tätä/ olisi enemmän tilaa/ kun olisi tehnyt muutaman neliön lisää". Jos alkaa taloa rakentamaan, niin ei ne neliöt lisää siihen suhteessa paljoa maksa. Mielestäni typerä säästökohde.

Enkä minäkään Toyotaa ostaisi ikinä (juuri sen perusautomaisuuden takia muunmuassa), mutta sehän nyt ei varmaankaan ole hintakysymys vaan jokaisella merkillä on kannattajansa.[/QUOTE]

Vai ei ne neliöt juurikaan maksa... miltä planeetalta tipahdit? Ne neliöt todellakin maksaa sekä rakentaessa että sitten kun talossa asutaan.

Ja ahtaus kertoo usein vaan siitä että turhaa tavaraa on liikaa. Hamstrattu kaikkea muka tärkeää

Meitä on moneksi :) Mun mies ja hänen veljensä ovat hyvin eri maata tämmösissä asioissa. Miehen veli haluaa että varallisuus näkyy kun taas mun mies on vaatimattomampaa sorttia. Varallisuus molemmissa perheissä suht sama :) Meillä on tälläinen perus 130 neliön talo ja kaksi lasta, hyvin mahtuu eleskelemään :) Siivouspäivinä jopa joskus tuntuu et vähempikin riittäisi ( lue talossa asuu vähän vähemmän innostunut siivooja)

Yhteistyössä