Mikä siinä on, että mies haluaa olla niin pirun vaatimaton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Femina85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minttu";29142924]Vai ei ne neliöt juurikaan maksa... miltä planeetalta tipahdit? Ne neliöt todellakin maksaa sekä rakentaessa että sitten kun talossa asutaan.[/QUOTE]

Se suhteessa oli aika oleellinen sana tuolla välissä. Siis jos ostetaan tontti, rakennetaan talo jne. niin siinä vaiheessa on mielestäni typerää lähteä tinkimään muutamasta neliöstä, jos talosta sitten tulee liian ahdas. Minä ainakin miettisin koko ajan, että "olisi pitänyt". Tuohan on ihan yleinen juttu talonrakentajilla ja heiltä usein kysytäänkin, mitä olisit tehnyt toisin. Jos joutuu jatkuvasti miettimään, että asuu liian ahtaasti, niin onhan se harmi.

Ja miksi täällä ap heti tuomitaan ihmiseksi, joka haluaa vain näyttää muille. Hänhän sanoi, että häntä ärsyttää kun mies haluaa elää niin vaatimattomasti. Onko asumismuoto ja neliöiden määrä MUILLE NÄYTTÄMISTÄ?
Kyllä se ainakin minulle on aika oleellinen juttu asumisviihtyvyydessä. En minä kotiani sisusta ja laita siksi, että muut siellä viihtyisivät. En minä autoa valitse sen perusteella, mikä muiden mielestä on hieno, vaan se millä itse tykkään ajaa.

Jos ap ei tykkää asua kerrostalossa, ajaa toyotalla jne. niin miksi helvetissä hänet tuomitaan tällä palstalla heti ihmiseksi, joka haluaa vain näyttää muille ja elää muiden mukaan?
Eikö hän juuri kertonut juttuja, joista itse tykkäisi?

Kaksplus <3

No on oudot murheet. Meidän bruttotulot on 8500 e ja kerrostalossa asutaan ja yhdellä autolla pärjätään. Ei tuis mieleenkään hankkia hulppeaa taloa siksi että meitä ei luulla köyhäksi. Jos omakotitaloon haluaa niin toki sellainen kannattaa hankkia kun varaa on, mutta ne valintaperusteet kannattaa kyllä miettiä ihan muita asioita kuin muiden mielipiteitä silmällä pitäen. Itse en osaa kuvitella itseäni omakotitaloon, rivaria voisin ajatella vähän myöhemmin. Nyt on hyvä tässä näin.

Sinuna ostaisi itse sen hienomman auton, antaa miehen laittaa omansa mihin tahtoo. Isompaa taloa voit perustella järkisyillä mikäli olette perhettä perustamassa, ettei tarvitse parin vuoden päästä muuttaa jälleen. Ehkä te löydätte jonkin kompromissin.

Tässä ketjussa taas ilmenee suomalaisten perusasenne, kel onni on se onnen kätketöön. Ap:ta mollataan katkeraksi ja miestä järkeväksi, jolla on huono naismaku. Just.

Näköjään se on edelleen väärin haluta iso talo, vaikka varaa olisi. Kuten ap sanoi, miksi rakentaa talo, joka voi jossain vaiheessa alkaa tuntua ahtaalta, kun varaa olisi hyvin rakentaa kerralla se unelmatalo.

[QUOTE="Vieras";29143216]

Ja miksi täällä ap heti tuomitaan ihmiseksi, joka haluaa vain näyttää muille. Hänhän sanoi, että häntä ärsyttää kun mies haluaa elää niin vaatimattomasti. Onko asumismuoto ja neliöiden määrä MUILLE NÄYTTÄMISTÄ?
Kyllä se ainakin minulle on aika oleellinen juttu asumisviihtyvyydessä. En minä kotiani sisusta ja laita siksi, että muut siellä viihtyisivät. En minä autoa valitse sen perusteella, mikä muiden mielestä on hieno, vaan se millä itse tykkään ajaa.

Jos ap ei tykkää asua kerrostalossa, ajaa toyotalla jne. niin miksi helvetissä hänet tuomitaan tällä palstalla heti ihmiseksi, joka haluaa vain näyttää muille ja elää muiden mukaan?
Eikö hän juuri kertonut juttuja, joista itse tykkäisi?

Kaksplus <3[/QUOTE]

Omakotitalossa, tai isossakaan sellaisessa asuminen ei välttämättä ole muille näyttämistä, mutta AP itse sanoi näin: "Moni luulee oikeasti että me tullaan huonosti toimeen kun asutaan vieläkin kerrostalossa ja sitten rakennetaan joku pieni talo. Harmittaa oikeesti kun se ei oo mitenkään totta..." Mielestäni tämä kertoo siitä, että AP on nimenomaan huolissaan muiden mielipiteistä ja haluaa, että muut tietävät, että heillä on varallisuutta. Ne ovat todella huonoja syitä ostaa tai rakentaa yhtään mitään. Toki AP:lla on varmaan muitakin syitä haluta iso talo, mutta muille näyttämisen ei pitäisi olla edes listalla.

Tässä ketjussa taas ilmenee suomalaisten perusasenne, kel onni on se onnen kätketöön.

Onko varallisuus onnea? Ei minusta, mutta muuten olen samaa mieltä, että Suomessa on monella tuollainen asenne. Minusta onnea, aitoa onnea, ei pidä kätkeä, vaan se saa näkyä hyvin mielellään. Rahaa en tosin miellä minkäänlaiseksi osaksi onnea, ainakaan itselläni se ei ole tärkeää kunhan toimeen tulee.

[QUOTE="vieras";29143333]Onko varallisuus onnea? Ei minusta, mutta muuten olen samaa mieltä, että Suomessa on monella tuollainen asenne. Minusta onnea, aitoa onnea, ei pidä kätkeä, vaan se saa näkyä hyvin mielellään. Rahaa en tosin miellä minkäänlaiseksi osaksi onnea, ainakaan itselläni se ei ole tärkeää kunhan toimeen tulee.[/QUOTE]

Kyllä varallisuus on yksi asia, joka lisää onnea. Sinä saat toki pitää mielipiteesi.

Meitä on moneksi :) Mun mies ja hänen veljensä ovat hyvin eri maata tämmösissä asioissa. Miehen veli haluaa että varallisuus näkyy kun taas mun mies on vaatimattomampaa sorttia. Varallisuus molemmissa perheissä suht sama :) Meillä on tälläinen perus 130 neliön talo ja kaksi lasta, hyvin mahtuu eleskelemään :) Siivouspäivinä jopa joskus tuntuu et vähempikin riittäisi ( lue talossa asuu vähän vähemmän innostunut siivooja)

Asuu vähemän innostunut siivooja, sinäkö? Miksi ihmeessä yksinäsi siivoat taloa? Kaikillehan se kuuluu.
Tai sitten voi palkata siivoojan.

Niin...
Kyllä mun mielestä sitä rahaa kannattaa käyttää, jos sitä on. Mitään ei kuitenkaan
täältä mukaansa saa. Mutta mun mielestä, on turha kuitenkaan tuhlata, sellaseen mihin ei halua. Toisin sanoen ostaa jotain vaan sen takia, että siihen on varaa.

Ja toi sun motiivi "tuhlaamiseen" on aivan väärä (että ihmiset luulee ettei teillä ole varaa). Ehkä sun mies ei innostu niistä sen takia, kun tietää, että se ei lähde sun omasta tarpeesta vaan näyttämisen halusta.

[QUOTE="hmmm";29142495]Samaa mieltä. Mies on kyllä rahan käytön suhteen minun makuuni :) ![/QUOTE]

Myös samaa mieltä edellisten kanssa. Liika ja turha omaisuus tuo mukanaan vain turhaa stressiä ja ylimääräisiä kuluja. Uusi autokin on oikeasti rasittava, kun saa pelätä jokaista naarmua ja ruttua. Vanhalla autolla on paljon huolettomampi ajaa. Talon hankinnassa kertomasi neliämäärä on hyvä. Siitä on hyvä lähteä liikkeella ja katsomaan, onko k.o. neliöissä riittävät tilat teidän perheelle.

Jos mies eläisi siten kuin sinä ajattelet, niin tuskin säästöjä olisi kertynyt ollenkaan. Säästöjen kertyminen edellyttää, että rahaa käytetään harkiten eikä pistetä tuulemaan, koska rahaa sattuu olemaan pankkitilillä. Raha hupenee yllättävän nopeasti, jos sen antaa vain mennä hetken mielijohteesta. 8000 tonnin tulotkin saa helposti tuhlattua ilman, että mitään pysyvää jää jäljelle.

Yhteistyössä