Mikä asia tekisi erittäin onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mut teki onnelliseksi pari päivää sitten varmistus siitä, että nuorimmaisen yo-kirjoitukset meni loistavasti ja päästään suunnittelemaan juhlia. Onnelliseksi tekee myös miehen ilmoitus "mulla ei ole keikkaa vappuna, varasin meille pitkän viikonlopun Amsterdamissa"

En mä nyt tähän juuri lisää onnea kaipaa

Mä voisin kyllä kanssa ottaa jättipotillisen rahaa, ettei tarttisi raataa enää, harrastelisi vaan kaikkea pientä kivaa.
Sen verran ällöä unta näin, että pitää taas yrittää veikata numeroita. :D

En mä kyllä sitä odota. Tiedän paremminkin, ettei mulla ole onnea rahapeleissä.

Viimeksi muokattu:
Se että saisin niin paljon rahaa ettei kummankaan meistä miehen kanssa tarvitsisi tehdä enää koskaan töitä (halutessa voisi kyllä), ja voitasis vaan elellä ja "kasvatella" lapsiamme. Se perheen kanssa yhdessä olo on vaan niiiin ihanaa. Olisi ihana vaan mennä ja matkustella, tai olla vaan kotosalla, tai...

Ai joo, en minä tuota odota. Onnelliseksi mut tekee myös kevät, sään lämpeneminen, tämän vauvan syntyminen kesällä..näitä jo odotankin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pyrin elämään siten, etten sido onnellisuuttani itseni ulkopuolisiin asioihin.

Onhan sitä paljon muutakin kuin materiaa. Et toivo kenenkään paranemista sairaudesta? Et lastesi pärjäämistä koulumaailmassa? Tai muuta vastaavaa.

Vaikea kuvitella ettei löydy yhtään asiaa tulevaisuutta ajatellen, minkä tiedät tekevän sinut onnelliseksi. Vaikka vaan tuollainen kuin Peyotella, että puihin tulee lehdet.

Kai niinkin sitten voi olla.

Se että aika menisi nopeasti. Yks mun rakkaimmista ystävistä on juuri palaamassa Japanista Suomeen, ikävä on hirmuinen enkä jaksais odottaa että nähdään!
Sitten hieman keväämmällä yks toinen ystävä tulee kotikonnuille Lapista, en jaksais odottaa hänenkään näkemistä.
Ja sit tietysti sais olla pian jo kesä ohi et saisin nyytin syliin :heart:

Onhan sitä paljon muutakin kuin materiaa. Et toivo kenenkään paranemista sairaudesta? Et lastesi pärjäämistä koulumaailmassa? Tai muuta vastaavaa.

Vaikea kuvitella ettei löydy yhtään asiaa tulevaisuutta ajatellen, minkä tiedät tekevän sinut onnelliseksi. Vaikka vaan tuollainen kuin Peyotella, että puihin tulee lehdet.

Jos mä sidon itseni kiinni sellaiseen odotukseen, että joku parantuu sairaudesta, puihin tulee lehti tai lapset pärjäävät koulussa, mä samalla annan noille asioille vallan tehdä mut onnettomaksi. Se tarkottaisi, että olen ulkopuolisten asioiden ja olosuhteiden heiteltävänä ilman mahdollisuutta sisäiseen rauhaan ja tasapainoon. Erilaiset asiat voivat olla iloisia, onnellisia, surullisia, ahdistavia jne, mutta niillä ei ole voimaa heiluttaa mun sisäistä rauhaani, jos en anna sitä niille.

Jos mä sidon itseni kiinni sellaiseen odotukseen, että joku parantuu sairaudesta, puihin tulee lehti tai lapset pärjäävät koulussa, mä samalla annan noille asioille vallan tehdä mut onnettomaksi. Se tarkottaisi, että olen ulkopuolisten asioiden ja olosuhteiden heiteltävänä ilman mahdollisuutta sisäiseen rauhaan ja tasapainoon. Erilaiset asiat voivat olla iloisia, onnellisia, surullisia, ahdistavia jne, mutta niillä ei ole voimaa heiluttaa mun sisäistä rauhaani, jos en anna sitä niille.

O.K. Sulle asiat on enemmän joko tai ja elät enemmän hetkessä? Mulle positiivisten asoiden odotuskin tuo onnellisuuden tunnetta eikä se ahdista tai tarkoita mitään negatiivista.

Mä luulen ymmärtävöni MolliMeloonien pointin. Kivoja asioita tapahtuu ja joissain olosuhteissa on helpompi olla onnellinen kuin toisissa, mutta lopulta ne ulkoiset asiat ei ole niitä, jotka tekee mut onnelliseksi, vaan mun oma asenne.
On kivaa, kun tulee kevät, mutta ei se nyt muo auhean onnettomaksi tee, jos sattuu tulemaan kylmä ja sateinen kesä.

O.K. Sulle asiat on enemmän joko tai ja elät enemmän hetkessä? Mulle positiivisten asoiden odotuskin tuo onnellisuuden tunnetta eikä se ahdista tai tarkoita mitään negatiivista.

Tai mä määrittelen onnellisuuden eri tavalla? Mulle onnellisuus tarkoittaa sisäistä rauhaa ja tyyneyttä.

Tottakai mullekin, niinkuin varmaan kaikille(?), onnellisten asioiden odottaminen tuo onnellisuutta. Mutta jos siihen odotettavaan asiaan sitoo oman sisäisen onnellisuutensa, niin sen asian peruuntumisen on mahdollista järkyttää mun onnellisuuttani.

Yhteistyössä