N
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).
Tasan ei käy onnen lahjat.Jos ei saa elämäänsä hoidettua muulla kun kuoleman uhalla -olkoon se sitten kohtalona.Mutta ei sossua tulisi siltikkään olla.
sä oot sairas.
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:Jos ihminen on oikeesti idiootti kuten sinä niin turha sulle on mitään rautalangasta vääntää.Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja clivia:Ainaka ei kukaan pääse sanoon että mä olen tyypillinen yksinhuoltajaäiti joka tehtailee kakaroita ja elättää ne sossun rahoilla.
Mä kävin töissä,se mun vikani ole jos siitä saatava palkka riittää nipin napin ruokaan.
Onneksi on ellostili,siihen saa velaksi ostaa lapsille vaatteet.Näin mennään,oppii kertaheitolla mitä on kun tekee mukuloita ja elämä ei menekkä niin kuin suunnitteli.Toisaalta,se töissäkäyminen kannatti,nyt ei ole helmikuun jälkeen tullu edes sitä rahaa,kun saa minimielarit ja lapsilisän ja siitä maksaa laskut ni kummasti sitä elää 320 kuukaudessa neljän mukulan ja lemmikeiden kanssa kun pakko on.Maksan siitä jopa lääkkeeni.Silmälaseja siitä ei kyllä enää osteta.
Niin että uudet vaatteet ellokselta on tärkämmät kuin ne silmälasit? Instru muuten myy osamaksulla niitäkin.
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).
Tasan ei käy onnen lahjat.Jos ei saa elämäänsä hoidettua muulla kun kuoleman uhalla -olkoon se sitten kohtalona.Mutta ei sossua tulisi siltikkään olla.
sä oot sairas.
niin minä vai?
Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Rakentaisitko sitten ihan omilla rahoilla esimerkiksi tiet joilla katumaasturillasi ajelet?
Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Mitäs sitten jos itse olisit yhtäkkiä vastaavassa tilanteessa? Sairastut vakavasti,tai menetät sen työpaikan tms?
Ja oikeasti ,jos on varaa ostaa uusia vaatteita tilille ja maksaa niitä pois sitten korkojen kanssa,niin on varaa hommata lapselle ne silmälasit eikä valittaa ettei ole rahaa lasten silmälaseihin. Tai vaikka ei valittaisikaan,niin toteaminenkin kuuluu sitten samaan kastiin....
Minä muuten sairastuin. Kukkauden lääkkeiden itselle jäävä osuus kelan korvauksen jälkeen on 700 euroa. Kuinka monella olisi tähän yhtäkkiä varaa,jos ei olisi mahdollista hakea sossusta mitään?
Niin mä maksan lääkkeeni ihan itse.Ei maksa sossu myöskään mun lääkkeitäni.Lapset ei voi kulkea alasti,niillä on pakko olla vaatteet.Säästeliäästi kun tilaa tarjouksista niin mäkin sain esimerkiksi neljän lapsen vaatteet samaan hintaan kuin mitä ne olis kirpparilla maksaneet ja aivan uusia vaatteita.Mä en saa todellakaan osamaksulla silmälaseja koska mulla ei ole niin paljoo tuloja mitä se vaatii että osamaksulla vois ostaa.Mä en valittanut,mä totesin asian.Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Mitäs sitten jos itse olisit yhtäkkiä vastaavassa tilanteessa? Sairastut vakavasti,tai menetät sen työpaikan tms?
Ja oikeasti ,jos on varaa ostaa uusia vaatteita tilille ja maksaa niitä pois sitten korkojen kanssa,niin on varaa hommata lapselle ne silmälasit eikä valittaa ettei ole rahaa lasten silmälaseihin. Tai vaikka ei valittaisikaan,niin toteaminenkin kuuluu sitten samaan kastiin....
Minä muuten sairastuin. Kukkauden lääkkeiden itselle jäävä osuus kelan korvauksen jälkeen on 700 euroa. Kuinka monella olisi tähän yhtäkkiä varaa,jos ei olisi mahdollista hakea sossusta mitään?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Vastaus otsikon kysymykseen: tarpeeseen. En lähtisi erittelemään, mikä kunkin yksilön kohdalla on se tarve, sen voivat tehdä sosiaalityöntekijät.
En. koska hekin ovat vain ihmisiä. Mutta esim tuo clivian kertomus niistä lasten silmälaseista... mun mielestä ne olisi voitu varsin hyvin myöntä tarveharkintaisena toimeentulotukena. Kuullostaa nimittäin vaan lähinnä ko sosiaalityäntekijän vi**lulta, ettei niihin tarveharkintaista myönnetty. Lääkärin määräämät silmälasit tulevat varmasti tarpeeseen. Mutta pääsääntöisesti heidän kyllä ainakin pitäisi osata se hakijan tarve arvioida ja uskon, että se asia kuuluu ihan heidän opintoihinsakin. Lieneekö sitten kunnissa niin huono tilanne sosiaalityöntekijöidenkin kohdalla, että osa työntekijöistä on epäpäteviä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uskotko, että sosiaalityöntekijät tekevät aina oikean päätöksen?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:En. koska hekin ovat vain ihmisiä. Mutta esim tuo clivian kertomus niistä lasten silmälaseista... mun mielestä ne olisi voitu varsin hyvin myöntä tarveharkintaisena toimeentulotukena. Kuullostaa nimittäin vaan lähinnä ko sosiaalityäntekijän vi**lulta, ettei niihin tarveharkintaista myönnetty. Lääkärin määräämät silmälasit tulevat varmasti tarpeeseen. Mutta pääsääntöisesti heidän kyllä ainakin pitäisi osata se hakijan tarve arvioida ja uskon, että se asia kuuluu ihan heidän opintoihinsakin. Lieneekö sitten kunnissa niin huono tilanne sosiaalityöntekijöidenkin kohdalla, että osa työntekijöistä on epäpäteviä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Uskotko, että sosiaalityöntekijät tekevät aina oikean päätöksen?
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:kiitti nöppönen, säikähdin aivan! On se vaan outoa kun joittenkin mielestä ei saisi hakea tukea mistään, tuntuu että kaikki noi asumistuet, elarit on joittenkin mielestä sellasia tukia mitä ei tarttis maksaa. Mutta milläs maksat asunnon jos et saa asumistukea, lennät pian pihalle ja joudut asumaan taivasalla ja siitäkös sossu riemastuisi, kyllä lähtis lapsi viivana huostaan mutta sitähän noi jotkut varmaan toivookin että kun köyhät yrittää sinnitellä aluksi omillaan mutta jos ei pärjää niin on pakko hakea tukea jostakin. Muakin köyhempiä on sen tiedän, mutta noita oikeita kerjääjiä en ymmärrä mitä suomeenkin on tullut nyt tuolta muualta euroopasta.
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:kiitti nöppönen, säikähdin aivan! On se vaan outoa kun joittenkin mielestä ei saisi hakea tukea mistään, tuntuu että kaikki noi asumistuet, elarit on joittenkin mielestä sellasia tukia mitä ei tarttis maksaa. Mutta milläs maksat asunnon jos et saa asumistukea, lennät pian pihalle ja joudut asumaan taivasalla ja siitäkös sossu riemastuisi, kyllä lähtis lapsi viivana huostaan mutta sitähän noi jotkut varmaan toivookin että kun köyhät yrittää sinnitellä aluksi omillaan mutta jos ei pärjää niin on pakko hakea tukea jostakin. Muakin köyhempiä on sen tiedän, mutta noita oikeita kerjääjiä en ymmärrä mitä suomeenkin on tullut nyt tuolta muualta euroopasta.
järkyttävää. miksi haukut toisia, jotka takuulla menisivät töihin. sinä taas kuulut niihin, jotka puhuvat lapsillensa "köyhistä " ja herroista, ja kaiken pitaa tulla ilmaiseksi muiden pussista sinun pussiin.
Totta. Tasavertaisuus ei kuitenkaan harkinnanvaraisen toimeentulotuen kohdalla ole mahdollista kuin saman kunnan sisällä, sillä käsittääkseni harkinnanvaraiseen toimeentulotukeen vaikuttaa kunnan sosiaalipuolelle tekemä vuotuinen budjetti. Toimeentulotuen perusosasta on taas erikseen säädetty.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ok. Oikeestaan sen sijaan, että ihmiset keskittyvät parjaamaan avuntarvitsijoita, pitäisi parjata systeemiä, joka ei mahdollista tasavertaista kohtelua tai pätevien sossujen palkkaamista. Minustakin tuo silmälasijuttu on suorastaan pöyristyttävä.
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:kiitti nöppönen, säikähdin aivan! On se vaan outoa kun joittenkin mielestä ei saisi hakea tukea mistään, tuntuu että kaikki noi asumistuet, elarit on joittenkin mielestä sellasia tukia mitä ei tarttis maksaa. Mutta milläs maksat asunnon jos et saa asumistukea, lennät pian pihalle ja joudut asumaan taivasalla ja siitäkös sossu riemastuisi, kyllä lähtis lapsi viivana huostaan mutta sitähän noi jotkut varmaan toivookin että kun köyhät yrittää sinnitellä aluksi omillaan mutta jos ei pärjää niin on pakko hakea tukea jostakin. Muakin köyhempiä on sen tiedän, mutta noita oikeita kerjääjiä en ymmärrä mitä suomeenkin on tullut nyt tuolta muualta euroopasta.
järkyttävää. miksi haukut toisia, jotka takuulla menisivät töihin. sinä taas kuulut niihin, jotka puhuvat lapsillensa "köyhistä " ja herroista, ja kaiken pitaa tulla ilmaiseksi muiden pussista sinun pussiin.
ketä tossuliini haukkui? jos ei sinulla ole tossuliinin tilanteesta mitään käsitystä niin kannattaa pitää se suu supussa, omien oletusten varassa ei kannata alkaa toisien tavoista puhumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).
Miksi sinä et mene töihin ja elätä minua? Ei se ole kenenkään helppo käydä töissä ja elättää perhettä. Miksi minun pitää lisäksi elättää sinut ja sinun perhe? Miksi kehtaat valittaa kun sinulla isot tulot toisten maksamina?