P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja pirjokettunen@luukku.com:moikka... oletko yksinhuoltaja???
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:Täällä on terveitä noin 20-30 nuoria poikamiehiä ollee vuosia sossun asiakkaina kun työt ei kiinnosta.Ei saa edes kelan peruspäivärahaa mutta vittujako sen väliä kun sossusta saa saman rahan,maksetaan vielä lääkkeet,silmälasit ym.
Käteen jää makaamalla enempi kuin kelan peruspäivärahasta.Eikä tarvi täyttää edes työkkärilappua.
Ei niitä kukaan patista töihin,kursseille tai ylipäätään mihinkään.
Mutta oleppa monen mukulan yksinhuoltajaäiti ni johan on kurssia kurssin perään,paskoja palkkatukihommia joista ei tienaa mitään eikä ne vittujakaan mihinkään motivoi.
Vakityöhön ei pääse enää mihinkään kun valtio mahdollistaa työnantajille nää palkkatukilaiset eli ilmaisen työvoiman.
Tää on kyllä niin helvetistä.
Jos käy tuuri että löydät kokopäivätyön niin palkka menee just sen kympin yli sen rajan että asumistukesi tartkistetaan ja se pienenee samassa suhteessa mitä saat palkkaa käteen enempi kuin kelan päivärahaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:Alkuperäinen kirjoittaja clivia:Täällä on terveitä noin 20-30 nuoria poikamiehiä ollee vuosia sossun asiakkaina kun työt ei kiinnosta.Ei saa edes kelan peruspäivärahaa mutta vittujako sen väliä kun sossusta saa saman rahan,maksetaan vielä lääkkeet,silmälasit ym.
Käteen jää makaamalla enempi kuin kelan peruspäivärahasta.Eikä tarvi täyttää edes työkkärilappua.
Ei niitä kukaan patista töihin,kursseille tai ylipäätään mihinkään.
Mutta oleppa monen mukulan yksinhuoltajaäiti ni johan on kurssia kurssin perään,paskoja palkkatukihommia joista ei tienaa mitään eikä ne vittujakaan mihinkään motivoi.
Vakityöhön ei pääse enää mihinkään kun valtio mahdollistaa työnantajille nää palkkatukilaiset eli ilmaisen työvoiman.
Tää on kyllä niin helvetistä.
Jos käy tuuri että löydät kokopäivätyön niin palkka menee just sen kympin yli sen rajan että asumistukesi tartkistetaan ja se pienenee samassa suhteessa mitä saat palkkaa käteen enempi kuin kelan päivärahaa.
kyllä se sosku vaatii että hakija on ilmoittautunut työnhakijaksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Rakentaisitko sitten ihan omilla rahoilla esimerkiksi tiet joilla katumaasturillasi ajelet?
Vaikka näin. Tai sitten me samanlailla ajattelevat yhdistyttäisi ja kustannettaisi tälläisiä "yhteishankkeita" yhdessä.
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:juu ei oo keltään pois ei.... mun mielestä se on pois myös multa ja mun lapsilta! se et jotkut hakee koko elantonsa ja telkkarit sun muut sossusta on todellakin veroilla maksettu ja ne rahat yhteiskunta vois käyttää vaikka kouluun, päivähoitoon, vanhustenhoitoon, terveydenhoitoon.
mohin sitten sossu SAA myöntää rahaa on mun mielestä vain tilapäinen apu kun on elämänkriisi. esim. monilapsisesta perheestä työssäkäyvä isä tai äiti sairastuu pysyvästi tai kuolee... yms...
juopoille ja narkkareille ei tarvi mun puolestani antaa latiakaan ja muutenki ihmiset vois vähäsen iteki tehä jotain elantonsa eteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Alkuperäinen kirjoittaja Inkku:En jaksa lukea viestejä; vastaan vain kyskymykseesi OMALLA MIELIPITEELLÄNI joka on minun omani johon muilla ei ole sanomista(kukin olkoon omalla mielipiteellään asiasta mitä miletä vain) Mutta vastaukseni; Sosiaalihuolto on järjestelmä joka ei toimi, siellä liikaa valtion rahoja hyväksikäyttäviä , uusavuttomia, alkoholisteja jne. Minusta koko systeemi tulisi lopettaa ja ihmisten olisi aika ottaa vastuu omasta elämästään vaikka se ajoittain olisikin ankeaa arjen taistelua.
Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Joku sanoi että lapsen tarvikkeisiin pitäisi saada apua?
Miksi ihmeessä, kyllä ne kondomit on halvempia kun sitten soskusta ruinata rahaa lapsen "ylläpitoon"
Itse olen raskaana ollessa menny PYYTÄMÄÄN töitä että sain ostettu alkuun pääsyyn tavarat, amme, hoitoöljy, talkia, vaippoja yms. kaikkea mitä tarvitsin.
Minut työllistettiin 3KK:ksi ja sain tarvittavat rahat IHAN ITSE hankittua, ei tarvinnut mennä sossun luukulle kinumaan!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu harmailee:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:Alkuperäinen kirjoittaja Aijaa:Jos saisin päättää en haluaisi maksaa veroja joista maksan muiden työttömyyspäivärahoja yms. Mieluiten jättäisin lapsilisätkin pois ja eläisin sillä mitä itse saan ansittua.Miksi minun työlläni pitäisi elätellä toisia?
Rakentaisitko sitten ihan omilla rahoilla esimerkiksi tiet joilla katumaasturillasi ajelet?
Vaikka näin. Tai sitten me samanlailla ajattelevat yhdistyttäisi ja kustannettaisi tälläisiä "yhteishankkeita" yhdessä.
hmm..
muiden samanlaisten yhteishankkeet myös vaativat tietyt summat.. tuskin koko suomea voitte verkostoida teidän palkoista joka pidemmän päälle tarvitsi myös ihmisä pelkästään käsittelemäännäitä teidän yhteishankkeita ja heille pitäisi maksaa palkkaa ja kuka sitten katsoo kuka näitä teitä pitkin ajelee.että onko maksanut tien rakentamisesta jne.. saako sit ne jotka ei ole maksaneet teidän yhteishankkeista niin käyttää rakentamianne teitä? entäs jos joku haluaa perustaa sairaalan yhteishankkeella ja sä et ole siitä maksanut niin et pääse sairaalaan kun puhkee silmä.. häh?toi idea on vaan valtio ja verotussysteemi pienoiskoossa..
Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Joku sanoi että lapsen tarvikkeisiin pitäisi saada apua?
Miksi ihmeessä, kyllä ne kondomit on halvempia kun sitten soskusta ruinata rahaa lapsen "ylläpitoon"
Itse olen raskaana ollessa menny PYYTÄMÄÄN töitä että sain ostettu alkuun pääsyyn tavarat, amme, hoitoöljy, talkia, vaippoja yms. kaikkea mitä tarvitsin.
Minut työllistettiin 3KK:ksi ja sain tarvittavat rahat IHAN ITSE hankittua, ei tarvinnut mennä sossun luukulle kinumaan!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Joku sanoi että lapsen tarvikkeisiin pitäisi saada apua?
Sinäsinäsinä.
Sinä olit töissä, ja se on oikein kiva juttu. Kaikille se ei vain ole mahdollista. Kun vaikkapa oksentaa aamusta iltaan 9 kk niin työnteko ei ole ihan ekana mielessä raskausaikana. Minä oksensin, mutta mulla onneksi oli työpaikka eli palkka juoksi sairaslomasta huolimatta.
Jollain on kotona pieni esikoinen, tulee ehkä vahinkoraskaus ja sen myötä ero. Töihin aika harva vauvaikäisen äiti menee (vauvalle ei hoitopaikkaa saa kovin helposti) mutta tarvikkeita tarvitaan kuitenkin, kun pian perheessä on kaksi pikkuista.
Tilanteita on niin monenlaisia, ja ne odottajat jotka tietoisesti välttelevät töitä ja haluavat vaan kaiken ilmaiseksi sossusta ovat aika pieni osa sossun asiakkaista kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Joku sanoi että lapsen tarvikkeisiin pitäisi saada apua?
mä jäin kesälomalle kun olin noin 5kk ja 2kk kesäloman jälkeen jäin työttömäksi(oli määräaikainen työsopimus) siksi reiluksi kuukaudeksi ennen aikaistettua äitiyslomaa.mulle sanoi vaan työkkäristä et kukaan ei ota sua raskaana töihin.. et ei ihan toiminut meillä..
Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Joku sanoi että lapsen tarvikkeisiin pitäisi saada apua?
Sinäsinäsinä.
Sinä olit töissä, ja se on oikein kiva juttu. Kaikille se ei vain ole mahdollista. Kun vaikkapa oksentaa aamusta iltaan 9 kk niin työnteko ei ole ihan ekana mielessä raskausaikana. Minä oksensin, mutta mulla onneksi oli työpaikka eli palkka juoksi sairaslomasta huolimatta.
Jollain on kotona pieni esikoinen, tulee ehkä vahinkoraskaus ja sen myötä ero. Töihin aika harva vauvaikäisen äiti menee (vauvalle ei hoitopaikkaa saa kovin helposti) mutta tarvikkeita tarvitaan kuitenkin, kun pian perheessä on kaksi pikkuista.
Tilanteita on niin monenlaisia, ja ne odottajat jotka tietoisesti välttelevät töitä ja haluavat vaan kaiken ilmaiseksi sossusta ovat aika pieni osa sossun asiakkaista kuitenkin.
Tarkoitinkin sitä; että jos ei rahat riitä niin miksi sitä hankkiudutaan raskaaksi? Ne kondomit on edelleen halvempi ratkaisu kuin se vauva!
Ja jos on vauva ennestään ettei VOI MENNÄ TÖIHIN niin yleensä on jo ne vaunutkin ja muut alkuun auttavat tavarat jo hommattuna, eikö????
Alkuperäinen kirjoittaja miuku mauku:Tarkoitinkin sitä; että jos ei rahat riitä niin miksi sitä hankkiudutaan raskaaksi? Ne kondomit on edelleen halvempi ratkaisu kuin se vauva!
Ja jos on vauva ennestään ettei VOI MENNÄ TÖIHIN niin yleensä on jo ne vaunutkin ja muut alkuun auttavat tavarat jo hommattuna, eikö????