MIHIN teidän mielestä sossut saa myöntää avustuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa mulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainaka ei kukaan pääse sanoon että mä olen tyypillinen yksinhuoltajaäiti joka tehtailee kakaroita ja elättää ne sossun rahoilla.
Mä kävin töissä,se mun vikani ole jos siitä saatava palkka riittää nipin napin ruokaan.
Onneksi on ellostili,siihen saa velaksi ostaa lapsille vaatteet.Näin mennään,oppii kertaheitolla mitä on kun tekee mukuloita ja elämä ei menekkä niin kuin suunnitteli.Toisaalta,se töissäkäyminen kannatti,nyt ei ole helmikuun jälkeen tullu edes sitä rahaa,kun saa minimielarit ja lapsilisän ja siitä maksaa laskut ni kummasti sitä elää 320 kuukaudessa neljän mukulan ja lemmikeiden kanssa kun pakko on.Maksan siitä jopa lääkkeeni.Silmälaseja siitä ei kyllä enää osteta.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Kun on itse tehnyt töitä 13-vuotiaasta asti ja edennyt elämässään mukavasti, vaikka ne elämän alkueväät eivät häävit ole olleetkaan, ei jaksa kuunnella ihmisten vinkumista ja kerjäämistä. Opiskelkaa ja menkää töihin. Tehkää sitten vasta ipanat, jos on varaa ja viitsii omia rahojaan niihin tällätä...

Entäs kun on opiskellut ja mennyt töihin, ja sitten tuleekin jotain yllättävää eteen, esim. avioero ja sairastuminen?

kai sitä eronnutkin voi käydä töissä ja elättää lapsensa....

:wave:

sairastuminen on tietty eri asia.....

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Joo ruhtinaallinen palkka oli 40 euroo enempi kuussa käteen kun kelan peruspäiväraha ja täällä ei sillä rahalla silmälaseja saa.Kympin plussan puolella toimeentulotukirajasta niin jos on yhtään ihmisellä älyä,se tajuaa ettei sellasista rahoista osteta silmälaseja.Tai ostetaan toki ja tingitään ruuasta,muusta ei enää voi tinkiä.
Nyt kun työt loppu,helmikuun jälkeen ei ole tullu sitäkään rahaa,sossusta en periaatteesta hae,ennen tapan itteni ja kakarani nälkään.

tämän verran mullakin on toimeentulotukirajan yli ja sain lasit.. tympeää et ei ole oikeasti mitään yhteistä linjaa näissä asioissa.
Täällä hyväksytään silmälasit vain niille jotka ovat vakituisesti toimeentulotukiluukulla.Tai jos kuuluu lastensuojelun asiakkaisiin saa nahkasovia,reiman haalareita myöden kaiken harkinnanvaraisena.
Sitä odotellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).

Tasan ei käy onnen lahjat.Jos ei saa elämäänsä hoidettua muulla kun kuoleman uhalla -olkoon se sitten kohtalona.Mutta ei sossua tulisi siltikkään olla.

Joo ruhtinaallinen palkka oli 40 euroo enempi kuussa käteen kun kelan peruspäiväraha ja täällä ei sillä rahalla silmälaseja saa.Kympin plussan puolella toimeentulotukirajasta niin jos on yhtään ihmisellä älyä,se tajuaa ettei sellasista rahoista osteta silmälaseja.Tai ostetaan toki ja tingitään ruuasta,muusta ei enää voi tinkiä.
Nyt kun työt loppu,helmikuun jälkeen ei ole tullu sitäkään rahaa,sossusta en periaatteesta hae,ennen tapan itteni ja kakarani nälkään.

tämän verran mullakin on toimeentulotukirajan yli ja sain lasit.. tympeää et ei ole oikeasti mitään yhteistä linjaa näissä asioissa.
Täällä hyväksytään silmälasit vain niille jotka ovat vakituisesti toimeentulotukiluukulla.Tai jos kuuluu lastensuojelun asiakkaisiin saa nahkasovia,reiman haalareita myöden kaiken harkinnanvaraisena.
Sitä odotellessa.

:o :|

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Ai pitäiskös ihmisten sitten kuolla sun mielestäs nälkään jos ei rahat riitä laskujen jälkeen ruokaan? Aika tyypillistä ajattelua sulta (mm).

Tasan ei käy onnen lahjat.Jos ei saa elämäänsä hoidettua muulla kun kuoleman uhalla -olkoon se sitten kohtalona.Mutta ei sossua tulisi siltikkään olla.

Tuupoa,sitten sanomaan sama,kun sulle tapahtuu jotain sellaista että menetät kaiken ja sulle jää vain sinä itse. :/

sä oot sairas.

Minusta koko sossua ei tulisi olla.Kukin tulkoon omillaan toimeen ja jos ei tule niin ei sitten tule.

Ja sitten köyhät ihmiset eläisivät likaisina kadulla, taudit leviäisivät rajulla nopeudella ja maamme muuttuisi samanlaiseksi, kuin monet muut köyhät maat, rikollisuus kukoistaisi ja jo poistuneet taudit palaisivat. Ehkä joku sinunkin läheisesi eläisi kadulla tai lapsesi saisivat kadulla eläjiltä ruton ja seittemän muuta tautia ja kuolisivat käsiisi. Huomaatko mitä todella toivot?

On se vain hyvä, että maassamme on edes jotenkuten toimivat sosiaalitoimistot. Ne verorahat mitä syydämme sinne, tulevat meille monin kertaisina takaisin ympärillämme. Vaikka kovasti omaa napaa tuijotatkin, kannattaisi pohtia, millainen kohtalo sitä napaakin odottaisi edessäpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Kun on itse tehnyt töitä 13-vuotiaasta asti ja edennyt elämässään mukavasti, vaikka ne elämän alkueväät eivät häävit ole olleetkaan, ei jaksa kuunnella ihmisten vinkumista ja kerjäämistä. Opiskelkaa ja menkää töihin. Tehkää sitten vasta ipanat, jos on varaa ja viitsii omia rahojaan niihin tällätä...

Entäs kun on opiskellut ja mennyt töihin, ja sitten tuleekin jotain yllättävää eteen, esim. avioero ja sairastuminen?

toki voi, palkkakaan ei aina vain riitä. minä olen äitiysloman jälkeen jäänyt kotiin lasten takia (mielestäni he eivät siihen syssyyn kaivanneet uusia mullistuksi), mut se on toki mun valinta. en vaan usko et kukaan olis suostunut eron yllättäessä ottamaan hoitoon 3kk kuopusta et olisin töihin päässyt heti.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:

Tottakai voi, mutta minäpä kirjoitinkin että avioero JA sairastuminen....samanaikaisesti siis. Joskus pikku vaikeudet kasaantuu, ja silloin ihmisellä onkin jo isoja vaikeuksia.
Ja jos avioero tulee kun lapsi on vielä vauvaiässä, niin aika harva menee töihin, eikä mun mielestä tarvitsekaan. Kuten eräs tuntemani sossun täti sanoi: jokaisella lapsella, myös köyhien lapsilla, on oikeus kotihoitoon 3 v ikään saakka, jos vanhemmat niin haluaa.

Mietitään tätä asiaa uudelleen sitten, kun se koskettaa sinua ja lapsiasi, tai jotakuta sinulle rakasta ihmistä.

Täällä on terveitä noin 20-30 nuoria poikamiehiä ollee vuosia sossun asiakkaina kun työt ei kiinnosta.Ei saa edes kelan peruspäivärahaa mutta vittujako sen väliä kun sossusta saa saman rahan,maksetaan vielä lääkkeet,silmälasit ym.
Käteen jää makaamalla enempi kuin kelan peruspäivärahasta.Eikä tarvi täyttää edes työkkärilappua.
Ei niitä kukaan patista töihin,kursseille tai ylipäätään mihinkään.
Mutta oleppa monen mukulan yksinhuoltajaäiti ni johan on kurssia kurssin perään,paskoja palkkatukihommia joista ei tienaa mitään eikä ne vittujakaan mihinkään motivoi.
Vakityöhön ei pääse enää mihinkään kun valtio mahdollistaa työnantajille nää palkkatukilaiset eli ilmaisen työvoiman.
Tää on kyllä niin helvetistä.
Jos käy tuuri että löydät kokopäivätyön niin palkka menee just sen kympin yli sen rajan että asumistukesi tartkistetaan ja se pienenee samassa suhteessa mitä saat palkkaa käteen enempi kuin kelan päivärahaa.

Ainaka ei kukaan pääse sanoon että mä olen tyypillinen yksinhuoltajaäiti joka tehtailee kakaroita ja elättää ne sossun rahoilla.
Mä kävin töissä,se mun vikani ole jos siitä saatava palkka riittää nipin napin ruokaan.
Onneksi on ellostili,siihen saa velaksi ostaa lapsille vaatteet.Näin mennään,oppii kertaheitolla mitä on kun tekee mukuloita ja elämä ei menekkä niin kuin suunnitteli.Toisaalta,se töissäkäyminen kannatti,nyt ei ole helmikuun jälkeen tullu edes sitä rahaa,kun saa minimielarit ja lapsilisän ja siitä maksaa laskut ni kummasti sitä elää 320 kuukaudessa neljän mukulan ja lemmikeiden kanssa kun pakko on.Maksan siitä jopa lääkkeeni.Silmälaseja siitä ei kyllä enää osteta.

Niin että uudet vaatteet ellokselta on tärkämmät kuin ne silmälasit? Instru muuten myy osamaksulla niitäkin.

mm, et varmaankaan ole tosissasi, mutta varmaan jotkut ajattelevat oikeasti noin. Se on valitettavan lyhytnäköinen ajattelutapa. Jos sosiaaliturvaa ei olisi, rikollisuus, kerjääminen, itsensä ja ehkä lastensakin myyminen lisääntyisivät. Asuntomurtoja, lompakkovarkauksia, näpistyksiä, orjatöitä... Sairaalat ja vankilat täyttyisivät, eikä sekään ilmaista ole. Kaikkia dramaattisia seurauksia emme etukäteen osaisi edes ajatella.
Kaiken kaikkiaan on pienempi paha, että jotkut huijaavat hieman yhteisestä kassasta kuin että oikeasti apua tarvitseva jäisi ilman apua ja yhteiskunnasta tulisi turvaton. Jostain olen myös lukenut, että hyvin moni toimeentulotukeen oikeutettu ei tukea hae, vaan mieluummin sinnittelee nälkärajalla, koska sossun tuella elämistä pidetään niin häpeällisenä. Minusta avun hakemista ei pitäisi hävetä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:

Niin että uudet vaatteet ellokselta on tärkämmät kuin ne silmälasit? Instru muuten myy osamaksulla niitäkin.

Älä nyt viitsi loukata ja haastaa riitaa. Tuskin Clivia huvikseen ja turhaan tilailee vaatteita lapsille, eiköhän ne kaikki tarpeesen tule.

Jos ihminen on oikeesti idiootti kuten sinä niin turha sulle on mitään rautalangasta vääntää.

eiköhän lapsille ne vaatteetkin ole aika tärkeitä.. ja instruja ei ole joka paikassa.

eiköhän lapsille ne vaatteetkin ole aika tärkeitä.. ja instruja ei ole joka paikassa.
Eikä mua yks nettipalsta saa kaadettua,vittuilla saa minkä sielu sietää.Jos siitä saa hyvän mielen,mä olen sitkee sissi,täältä kaadutaan saappaat jalassa sitten kun kaadutaan eikä se todellakaan johdu tästä palstasta kun niin käy =)

Eikä mua yks nettipalsta saa kaadettua,vittuilla saa minkä sielu sietää.Jos siitä saa hyvän mielen,mä olen sitkee sissi,täältä kaadutaan saappaat jalassa sitten kun kaadutaan eikä se todellakaan johdu tästä palstasta kun niin käy =)

:D

Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
mm, et varmaankaan ole tosissasi, mutta varmaan jotkut ajattelevat oikeasti noin. Se on valitettavan lyhytnäköinen ajattelutapa. Jos sosiaaliturvaa ei olisi, rikollisuus, kerjääminen, itsensä ja ehkä lastensakin myyminen lisääntyisivät. Asuntomurtoja, lompakkovarkauksia, näpistyksiä, orjatöitä... Sairaalat ja vankilat täyttyisivät, eikä sekään ilmaista ole. Kaikkia dramaattisia seurauksia emme etukäteen osaisi edes ajatella.
Kaiken kaikkiaan on pienempi paha, että jotkut huijaavat hieman yhteisestä kassasta kuin että oikeasti apua tarvitseva jäisi ilman apua ja yhteiskunnasta tulisi turvaton. Jostain olen myös lukenut, että hyvin moni toimeentulotukeen oikeutettu ei tukea hae, vaan mieluummin sinnittelee nälkärajalla, koska sossun tuella elämistä pidetään niin häpeällisenä. Minusta avun hakemista ei pitäisi hävetä.
Uteliaisuuttani kysyn että oletko ikinä joutunu hakeen maksusitoumuksella ruokaa?Seisoon siinä kassajonossa,takanas ihmisä pirusti ja sitten kassaneiti huutaa isoon ääneen *miten nää maksusitoumukset lyödään koneelle*
Mä olen,toista kertaa en hae.

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:

Tuupoa,sitten sanomaan sama,kun sulle tapahtuu jotain sellaista että menetät kaiken ja sulle jää vain sinä itse. :/

Sitten sanon et tasan ei käy onnen lahjat-uskon kohtaloon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minusta koko sossua ei tulisi olla.Kukin tulkoon omillaan toimeen ja jos ei tule niin ei sitten tule.

Sähän voisit muutta johonkin köyhään kehitysmaahan, siellä asia on tosiaan juuri kuten toivot. :(

Tai ne köyhät sossun luukulla kävijät voisi viedä sinne kehitysmaanahn kaltaistensa joukkoon.

Yhteistyössä