Mies suuttui kun kehtasin ojentaa häntä ja lasta kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipo

Vieras
Olenkohan ihan nipo kun en anna lapseni esim. kaupassa räplätä kaikkea.. Mieheni mielestä olen kohtuuton, kun aloin komentamaan 2-vuotiasta poikaamme siitä, kun alkoi kassalla kärryistä käsin räpläämään sitä maksukortin lukulaitetta. Siis korttia ei ollut laitteessa, joten sinänsä mitään vahinkoa ei päässyt tapahtumaan, mutta mieheni antoi lapsen muuten vaan räplätä ja painella nappeja siitä. Mielestäni ihan joka paikkaan ei tarvi koskea, vaikka mikään laite ei menisikään rikki. Mies ei taas näe asiassa mitään väärää, koska eihän se laite siitä naputtelusta kuulemma rikki mene. No ei mene ei, mutta silti ei tarvitsisi joka paikkaan koskea.

Meillä on aiemminkin miehen kanssa ollut vääntöä esim. kaupassa syömisestä ennen kuin ollaan niitä ruokia maksettu. Mieheni mielestä sekin on ihan ok, että syödään jo kaupassa ja viedään viivakoodit kassalle maksua varten. Tämänkin kielsin, minä kaamea nipo mäkättäjä...

Nyt mies mököttää tuolla kun kehtasin häntä ja poikaa kassaneidin kuullen ojentaa. Voi huokaus...

Teit ihan oikein! En mäkää tajua tota et annetaa muksujen kaikkee räpeltää ja varsinkaan tuota et kaupas syödään...ei siellä niin kauaa mene, etteikö jaksaisi odottaa siihen asti että tuote on maksettu.

Olet kyllä periaatteessa ihan oikeassa. Mies vaan varmaan kokee, että asetuit hänen yläpuolelleen. Anna sen hetken mököttää, eiköhän se siitä tokene. Kyllähän se on ihan selvä, että ensin maksetaan ja sitten vasta syödään.

Minäkin suuttuisin, jos mieheni alkaisi ojentamaan mua kaupassa :D. Siis sehän olis ihan übernoloa.
Lapsia saa ja pitääkin komentaa. Ja oon sitä mieltä, ettei lasten kuulu koskea esim. maksukortin lukulaitteeseen.

Nipo, olet tasan oikeilla jäljillä! Pyydä miestäsi miettimään kuinka kivaa kassahenkilön on viivakoodata niitä pahimassa tapauksessa lapsesi kuolaisia karkkipapereita. Ja millainen lapsesta tuleekaan jos jo tuossa iässä opetetaan ettei sitä paria minuuttia tarvitse kaupassakaan odottaa.

No en mä kyllä silti olis miestä alkanu kaupas ojentaa. lasta kylläkin. Miehelle olisin puhunu vasta kotona. Aika nöyryyttävää se on toisten ihmisten kuullen aikuista ihmistä alkaa ojentaa...

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
No en mä kyllä silti olis miestä alkanu kaupas ojentaa. lasta kylläkin. Miehelle olisin puhunu vasta kotona. Aika nöyryyttävää se on toisten ihmisten kuullen aikuista ihmistä alkaa ojentaa...

No miehen mielstä se oli ojentamista kun huikkasin sieltä likuhihnan päästä, että katsopa mitä poika puuhaa. Itse olin pakkaamassa, eikä poika uskonut kun ensin häntä komensin sieltä käsin. Mies ei korvaansa lotkauttanut ja poika jatkoi nappien painelua, jolloin huikkasin uudestaan, että kiellätkö poikaa koskemasta siihen laitteeseen.

Mutta se on kyllä totta, että noloa alkaa siellä kinaamaan miehen kanssa muiden kuullen. Autossa saatiinkin kunnon väittely aikaan.

Ei pidä häiritä, kun mies yrittää kouluttaa pojasta miestä. Tunnetusti miehuuteen kuuluu apinan tavat: käyttöohjeet on ämmiä varten, ja mitähän tapahtuu jos tästä punasesta painaa...

en mä tiedä, musta kaiki ki ihmiset on samanarvoisia. ei lapsia saa komentaa jos ei aikuisiakaan. k

kyllä täällä aikuisissa enemmänkomennettavaa on, pajljon tyhmempiä ja ahneempia. ajavat ylinopeutta, etuilevat, ...
ja kyllä lapset (fiksut nolostuu jos niitä komennetaan)
eli tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän. jos et halua että sinua komennetaan niin älä sitten komenna muita vaan kerro asiasi nätisti.

en mä tiedä, musta kaiki ki ihmiset on samanarvoisia. ei lapsia saa komentaa jos ei aikuisiakaan. k

kyllä täällä aikuisissa enemmänkomennettavaa on, pajljon tyhmempiä ja ahneempia. ajavat ylinopeutta, etuilevat, ...
ja kyllä lapset (fiksut nolostuu jos niitä komennetaan)
eli tee muille kuten haluat itsellesi tehtävän. jos et halua että sinua komennetaan niin älä sitten komenna muita vaan kerro asiasi nätisti.

Yhteistyössä