On se vaan hankalaa.
Mun miehen vanhemmat on sairastelleet vuoron perään koko yhdessäoloajan. Välillä toinen ollut sairaalassa ja toinen käynyt meillä syömässä parikin viikkoa putkeen joka päivä, kun on ollut itsekin huonossa kunnossa. Kaupassa, apteekissa tai lääkärissä käyttämisiä lukemattomia. On tehty pihatöitä, puutöitä ja muita. Muutaman kerran on joutunut mies lähtemään niiltä sijoiltaan jos on oikea hätä ollut.
Aluksi mua ärsytti tämä paljonkin, olin jälkeenpäin ajatellen vähän mustasukkainenkin miehen erityisesti äitiinsä kohdistamasta huolenpidosta. Nyt tilanne kuitenkin jatkunut jo lähes kymmenen vuotta ja olen tottunut. Tykkään niistä ihmisistä, ne on mun perhettäni ja haluan itsekin olla avuksi. Kun käydään, laittelen tiskiä tai haravoin eikä sitä todellakaan tarvitse minulta pyytää. Vastineeksi he kyllä auttavat meitä tarvittaessa, vahtivat isompia lapsia ja käyttävät harrastusvälineostoksilla ym.
Kiukuttelu tai mustasukkaisuus on turhaa. Parisuhde on parisuhde, olen sanonutkin miehelle että mulla on tarve tuntea olevani se hänen ykkösnaisensa. Mutta tuollaisista poikkeamisista ärsyyntyminen on vain riidan haastamista turhaan. Ei ne ole vieraita, ne on perheenjäseniä. Aluksi mäkin tein hiki päässä seitsemää sorttia pöytään aina kun kävivät, nykyään vain yksi saa riittää.
Anopista kiukuttelu miehelle on huono tie valita. Mietin usein itse, millaisen esimerkin lähimmäisen kohtelusta ja auttamisesta haluan omille lapsilleni antaa, oma lehmä ojassa osin siinäkin...tulevaisuudesta kun ei kukaan tiedä.