Mies suuttui ja ylireagoi, lapsi loukkasi jalkansa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wanda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wanda"

Vieras
Tulin tänne purkautumaan, kun en tiedä muutakaan paikkaa. Mies lähti yövuoroon 20.30 aikoihin. juuri ennen lähtöä 3 lastamme (3v, 4,5v ja 7v) hulinoivat hampaidenpesun suhteen. 7v esti 4 veetä pääsemästä vessaan ja kumpikin roikkuivat oven molemmilla puolilla hirveän huudon kanssa. Sanoin miehelle, että menepäs katsomaan, kun oli juuri lähdössä eteiseen kenkiä laittamaan. Mies kilahti muksuille täysin oven kahvoissa roikkumisesta, tempaisi oven auki ja 4 veen jalka jäi siinä jotenkin niin, että sai iskun jalkaterään ja varvas on nyt turvonnut ja kynnen alta näkyy mustelma, ei suostunut kävelemään jalalla. Menin eteiseen perästä katsomaan, mitä oikein tapahtui, kun huuto vaan yltyi, mies huusi lapsille pää punaisena ja lapset itkivät jokainen. Käskin miestä rauhoittumaan, mutta oli kuulemma minun syyni koko juttu, kun en itse tullut komentamaan. Mies lähti ovet paiskoen töihin.

Eilen illalla sama juttu. Yritin illalla 18-19 välillä lukea tenttiin ja mies oli ulkona lasten kanssa. Välillä koko piha ja naapurusto raikasi, kun mies suuttui vähän väliä lapsille, kun kohelsivat ja kiusasivat toisiaan. Menin lopulta ulos sanomaan, etten pysty lukemaan kun huutaa ja pyysin rauhoittumaan ja että naapuritkin (omakotitalossa asutaan) kuulevat metakan. Mies rupesi minulle meuhkaamaan ja näin parhaaksi ottaa lapset sisään, mies jäi ulos tunniksi kännyä räpläämään ja rauhoittuaan. Myöhemmin illalla pyysi anteeksi huutamista.

Mies aloitti uuden työn, vuorotyössä, kuukausi sitten (sitä ennen ollut päivätyössä). Vapaa-aikana, eli kun ei nuku tai ole vakiduunissaan, hän tekee 2 yrityksensä töitä (sivubisnes ollut jo vuosien ajan). Monesti voi mennä useita päiviä, etten näe miestä kuin nukkumaan tullessa, jos asiakkaita on päivälle paljon. Voiko mies olla liian väsynyt? Yleensä ei pienestä suutu saati ole tällä tavalla möykännyt. Nyt on paha mieli ja olo lapsen puolesta ja siitä, että mies syyttää minua kaikesta. En tiedä mitä tekisin. Äsken tuli mieheltä textaria töistä, missä edelleen syyttää minua lapsen jalan telomisesta. En itsekään aina ole maailman kivoin ihminen, juuri jäänyt työttömäksi ja yritän parhaillaan opiskella 2 paikassa ja hermot kireällä kun yritän yksin pyörittää lasten menoja miehen ollessa aina töissä. Itkettää :(

Te olette molemmat levon tarpeessa.
Kirjoituksestasi tuli esille, kiire ja stressi perheessänne.

Vuorotyö on raskasta ja jos siinä lisäksi vielä yritystä hoitaa, niin jää lepo vähälle ja se saa ihmisen pois itsestään.
Sinulla stressiä opiskeluista.

Tarvitsisitte ihan vain hengähdystauon. Toivottavasti miehelläsi on tänä kesänä kesälomaa.
Sillä tuo ei voi jatkua enää, vaikka kuinka on stressi ja paha olla, NIIN LAPSIIN SITÄ EI SAA PURKAA.

kun mies tulee kotiin,jutelkaa ja tee selväksi,että lapset jättää rauhaan.
Jos kerran asutte omakotitalossa,niin sano miehelle, että menee autotalliin jotain nikkaroimaan aina kun hermo alkaa mennä.

Ja miksi mies stressaantuneena pitää sivubisnestä, joka ei tuota, koska täytyy toinen työ olla.
Tuollainen sivubisnes on hyvä, jos henkisesti sen jaksaa,mutta miehesi ja perheenne voisi hyvin ilman sitä

eilen pyysi anteeksi myös lapsilta.
Ongelma noiden yritysten kanssa on siinä, että mies kovasti haluaisi jättää vakiduunin ja panostaa yrityksiinsä, mutta koska itse olin pitkään lasten kanssa kotona kh-tuella, niin vakipaikkaa ei voinut irtisanoa. Kun palasin töihin 2 v sitten, tiedossa oli, että projekti loppuu nyt keväällä. Olen kouluttautunut alalle, jossa en tällä paikkakunnalla tai lähialueella pääse työllistymään ja siksi opiskelen nyt, opinnot aloitin jo syksyllä. Mies siis ilomielin jättäisi tuon työnsä, jos mulla olisi töitä ja olisi varmuus maksaa laskut. Tuon vuorotyön otti juurikin siksi (vaihtoi firman sisällä päivätyöstä vuoroon), että saa 30% enemmän palkkaa, koska mun tuloni ansiosidonnainen ei päätä huimaa.
Mä käytännössä hoidan kodin ja lasten menot, mies tekee melko ympäripyöreetä päivää. Kesälomaa ei pidä, mutta vuorotyön 6 pvän vapaat on toki tilannetta auttamassa.
Joo, lienee tuo mies aika stressaantunut, kun ei nuku riittävästi ja talousasiat painaa. :(

Ei mikään väsymys oikeuta tuollaista. Viimeistään siinä vaiheessa kun lasta oikeasti sattuu, pitäisi jokaisen empatiakykyisen ihmisen olla pahoillaan eikä vaan pahentaa lasten oloa entisestään huutamalla ja riehumalla. En voisi altistaa lapsia moiselle, jos mies ei edes näe toiminnassaan mitään väärää.

Lapsi pitäisi muuten minusta viedä heti lääkäriin, jos jalka on turvoksissa eikä lapsi sille astu. Voi olla murtumakin siinä.

Yhteistyössä