Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

[QUOTE="jep";30770967]No tosiasiahan tässä on myös se että kuulemme tasan yhden kannan heidän perhearjesta. Mitenkäs sillä voidaan lykata suoraan tämä mies? Mieshän oli tuonnut kai suoraan julki ettei halua enää kolmatta lasta. KAMALA mies, herran jestas,että tollasia kasvaakin. JA ihan ehdottanut "kuohintaa" itselleen. Jonka enkelinä esittäytyvä ap oli kieltänyt. Millä oikeudella? Ja miten? sitä tarina ei kerro. Voihan olla että emännys onkin todennut että jos teet vasenktomian niin lähden kävelemään suhteesta?

Niin ja missä näkyy olemassa olevien lasten ajatukset isästään? Äiti kyllä kertoo isän olevan "Poissa oleva". Kokeekohan lapset niin vai olisiko tarina äidin subjektiivinen kertomus?[/QUOTE]

Voipi olla keksittykin tarina. Siksi ei minusta kannata lähteä penkomaan mitään oletettuja pohjamutia. Näistä asioista voi keskustella ihan vaan esimerkin omaisina tapauksina.

Paska tilannehan tuollainen on. Aiemmin kirjoitin, että miehelläkin pitäisi olla oikeus päättää omasta lapsiluvustaan ja joko saada haluamansa vasektomia tai sitten ehkäisystä olisi pitänyt huolehtia (nyt sitä ei tehnyt kumpikaan). Toisaalta naisellakin pitäisi olla oikeus päättää lapsiluvustaan. Silloin, kun raskaus on molempien huolimattomuuden vuoksi alkanut, ei voida enää pitää sitä miehen aiempaa vasektomiatoivetta perusteena, joka jyräisi naisen tahdon - mieshän itsekin jätti ehkäisyn pois.

Tosi vaikea tilanne, jossa ei onnellista lopputulosta ole, ellei jompi kumpi ihan aidosti muuta mieltään.
 
[QUOTE="minttu";30770975]Nainen voi päättää kehostaan. Kun vaan samalla itsenäisyydellä kantaa kaiken vastuun päätöksestää, kaikilla konkreettisilla tasoilla.[/QUOTE]

Mutta miehen ei tarvitse koskaan kantaa kaikkea vastuuta, niinkö? Mies voi vaan esittää toiveita ja haluja, mutta niistä ei koskaan koidu hänelle mitään ikävää, niinkö?

Mikä oli ja on miehen vastuu, kun hän ei omalta osaltaan huolehtinut ehkäisystä? Miksi nyt sitten, vahingon tapahduttua, vain naisen pitäisi vastata seurauksista?
 
Viimeksi muokattu:
YÄK, yäk mikä mies!
Sinun mies on OKSETTAVA, paskahousu! Oikeesti! Syyttää KAIKESTA sinua. Luepa tekstisi huolella... Nainen älä ole kynnysmatto.

Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Mietin asiaa paljon ja vaikka ajatukset olivat hullunmyllyä, sain asian pohdittua päässäni. En voinut antaa kenenkään kajota itseeni vasten omaa tahtoni ja olin valmis hoitamaan lapsen totaallisen yksin. Nyt tuo ihana lapsi on 12 vuotias jääkiekkofani ja loistava muusikon alku. Mies kävi vasektomiassa, koska HÄN ei halunnut lisää lapsia.

Tee ensin asia itsellesi selväksi ja KERRO miehelle, että et tee aborttia missään olosuhteessa sen takia, että miehesi vaatii sitä. Kerro myös, että tilanne voi olla, että pidät lapsen ja mies joutuu "poistoon"...
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30770990:
Voipi olla keksittykin tarina. Siksi ei minusta kannata lähteä penkomaan mitään oletettuja pohjamutia. Näistä asioista voi keskustella ihan vaan esimerkin omaisina tapauksina.

Paska tilannehan tuollainen on. Aiemmin kirjoitin, että miehelläkin pitäisi olla oikeus päättää omasta lapsiluvustaan ja joko saada haluamansa vasektomia tai sitten ehkäisystä olisi pitänyt huolehtia (nyt sitä ei tehnyt kumpikaan). Toisaalta naisellakin pitäisi olla oikeus päättää lapsiluvustaan. Silloin, kun raskaus on molempien huolimattomuuden vuoksi alkanut, ei voida enää pitää sitä miehen aiempaa vasektomiatoivetta perusteena, joka jyräisi naisen tahdon - mieshän itsekin jätti ehkäisyn pois.

Tosi vaikea tilanne, jossa ei onnellista lopputulosta ole, ellei jompi kumpi ihan aidosti muuta mieltään.
Inhottava tilanne joo. Mä en vaan ymmärrä ap:n kantaa kun on jo päättänyt katkeroitua. Olisin "hänen" puolella jos aiheesta ei heillä olisi aiemmin keskusteltu, ja nyt vahingon satuttua mies "pakottaisi" aborttiin. Tämä ei kuitenkaan ole tilanne. AP on salaa kokoajan toivonut että miehen mieli muuttuu ja melkein ehkä odottanut että tällainen vahinko tapahtuu. Nyt lopputulos ei kuitenkaan ollut haluttu. Vaan mies pysyi ykskantaan alkuperäisessä tahtotilassaan olla haluamatta lisää lapsia.

Itse en näe tuossa tilanteessa muuta ratkaisua kuin abortti. Se hajottaa ehkä perheen, tai sitten ei. Mutta lapsen kuuluisi saada syntyä toivottuna. Ei riita kapulana. Ei perheen hajoittajana tms. Miten tahansa asiaa käänneltäisiin, hän syntyisi tilanteeseen jossa on mukana suurta katkeruutta. Miksi kaataa tuollaista oman lapsen niskaan? Paskaa, johon vanhemmat ovat teoillaan syyllisiä, ja jonka jälkipuinnista kärsii eniten syntymätön lapsi?
 
Yhden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30770997:
Mutta miehen ei tarvitse koskaan kantaa kaikkea vastuuta, niinkö? Mies voi vaan esittää toiveita ja haluja, mutta niistä ei koskaan koidu hänelle mitään ikävää, niinkö?

Mikä oli ja on miehen vastuu, kun hän ei omalta osaltaan huolehtinut ehkäisystä? Miksi nyt sitten, vahingon tapahduttua, vain naisen pitäisi vastata seurauksista?
Mun mielestä mies voi omalta osaltaan huolehtia ehkäisystä jos ei todellakaan halua lapsia. Jos luottaa siihen, että naisen syömät pillerit riittää niin on vähän turha narista jos vahinko käy. Jos on ehdottoman varma ettei lapsia enää halua, niin sitten hommaa vasektomian. Myös kortsu+pillerit-yhdistelmä on melkoisen varma, mutta kuinka moni mies suostuu käyttämään kortsua jos nainen syö pillereitä, on kierukka tms.
 
säälii siitoskoneita
Alkuperäinen kirjoittaja YÄK:
Sinun mies on OKSETTAVA, paskahousu! Oikeesti! Syyttää KAIKESTA sinua. Luepa tekstisi huolella... Nainen älä ole kynnysmatto.

Olen ollut itse vastaavassa tilanteessa. Mietin asiaa paljon ja vaikka ajatukset olivat hullunmyllyä, sain asian pohdittua päässäni. En voinut antaa kenenkään kajota itseeni vasten omaa tahtoni ja olin valmis hoitamaan lapsen totaallisen yksin. Nyt tuo ihana lapsi on 12 vuotias jääkiekkofani ja loistava muusikon alku. Mies kävi vasektomiassa, koska HÄN ei halunnut lisää lapsia.

Tee ensin asia itsellesi selväksi ja KERRO miehelle, että et tee aborttia missään olosuhteessa sen takia, että miehesi vaatii sitä. Kerro myös, että tilanne voi olla, että pidät lapsen ja mies joutuu "poistoon"...
Olemassa olevista lapsistakin on varmaan tosi kivaa kun äiti on näin itsekeskeinen. Minäminäminä...Luojan kiitos, itsellä on puoliso joka ja jota raksataa eikä vaan siittäjä. Toki sullekin ilmeisesti rinnalle kelpasi pelkkä siitoskone, koska ainoa tarve oli saada lapsi. Viis siitä haluaisiko lapsi isän jne.
 
nih?
Alkuperäinen kirjoittaja Yhden äiti;30771018:
Mun mielestä mies voi omalta osaltaan huolehtia ehkäisystä jos ei todellakaan halua lapsia. Jos luottaa siihen, että naisen syömät pillerit riittää niin on vähän turha narista jos vahinko käy. Jos on ehdottoman varma ettei lapsia enää halua, niin sitten hommaa vasektomian. Myös kortsu+pillerit-yhdistelmä on melkoisen varma, mutta kuinka moni mies suostuu käyttämään kortsua jos nainen syö pillereitä, on kierukka tms.
Niin, millä oikeudella ap kielsi vasenktomian?
 
Kaipa se on mahdotonta, ihmisen, jolle syntymätön lapsi ei ole vielä mitään, ymmärtää häntä, kenelle ihminen on olemassa plussasta alkaen. Kukaan, joka ymmärtää sen rakkauden määrän, ei vaadi toiselta abortia.

Meitä on erilaisia.
 
"memmi"
Kaipa se on mahdotonta, ihmisen, jolle syntymätön lapsi ei ole vielä mitään, ymmärtää häntä, kenelle ihminen on olemassa plussasta alkaen. Kukaan, joka ymmärtää sen rakkauden määrän, ei vaadi toiselta abortia.

Meitä on erilaisia.
Niin se plussa on täyttymys äidille, hyvin itsekeskeisessä ajatuskentässä. Kuka ajattelee sitten syntymätöntä lasta? Ei se äiti. Se äiti vaan ajattelee itseään ja plussaansa. Ei sitä titä syntymätöntä lasta joka tulee joka tapauksessa joskus kuulemaan "koko tarinan" ja tiedostamaan ettei ollut haluttu. Pysyy perhe kasassa tai ei. Mutta miksi häntä ajatella. Kun on minä.
 
meillä vähän sama edessä
Meille on tulossa mahdollisesti samanlaine tilanne eteen. Miehen lapsiluku täysi, mutta molemmat laistettu ehkäisystä ja käytetty keskeytettyä.

Meidän tilanteessa jos mies ehdottaa aborttia, niin kävisi varmaan niin, että ero tulisi. Koska olen hänelle lukuisat kerrat sanonut, että raskaaksi voi tulla keskeytetylläkin ja silti hän sitä vain jatkaa. Olen myös kertonut, ettei abortti ole mikään ihan pikku juttu.

En osaa arvata miehen reaktiota plussaan, se nähdään sitten että onko se tämän parisuhteen loppu.
 
Taimai
Ihan oikeesti, ap, sun miehellä ei ole oikeutta mielipiteeseensä eikä hänellä ole oikeutta vaikuttaa päätökseen millään tavalla tai vaatia/pakottaa aborttia koska ei hoida yhtään edes nykyisiä lapsia. Sikahan tuo on ja itsekeskeinen paska suomeksi sanottuna. Sä et tee tollasella luuserilla yhtään mitään. Mä en tulevan lapseni elämää lopettais jonkun idiootin takia.. Miehestä ei ole isäksi joo, mut susta on äidiksi sitäkin enemmän. Älä mee abortiin, kadut satavarmasti.
 
Yhden äiti
[QUOTE="memmi";30771045]Niin se plussa on täyttymys äidille, hyvin itsekeskeisessä ajatuskentässä. Kuka ajattelee sitten syntymätöntä lasta? Ei se äiti. Se äiti vaan ajattelee itseään ja plussaansa. Ei sitä titä syntymätöntä lasta joka tulee joka tapauksessa joskus kuulemaan "koko tarinan" ja tiedostamaan ettei ollut haluttu. Pysyy perhe kasassa tai ei. Mutta miksi häntä ajatella. Kun on minä.[/QUOTE]

Yhtälailla mies on erittäin itsekeskeinen kun haluaa, että hänen tavallaan toimitaan. Ei ajattele lainkaan sitä ihmistä joka lasta kantaa, että mitä abortti tarkoittaa sille joka sen joutuu fyysisesti kokemaan. Ei abortti ole monellekaan naiselle olankohautus-juttu.

Teille joillekin abortti on ilmeisesti hällä väliä-juttu ja abortteja on teetetty tuosta noin vain, mutta kaikki ei ole sellaisia. Itse en pystyisi aborttiin jos syynä olisi vain se, että ehkäisy on pettänyt. Mua ei kukaan voisi pakottaa aborttiin. Se olisi sitten vaikka ero miehestä, mutta mies saisi kyllä luvan tajuta sen, että ei nainen sitä raskautta ole yksin alulle saanut. Aina jätetään ehkäisy vain naisten vastuulle vaikka mies ei missään nimessä haluaisi lapsia.
 
Yhden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja meillä vähän sama edessä;30771050:
Meille on tulossa mahdollisesti samanlaine tilanne eteen. Miehen lapsiluku täysi, mutta molemmat laistettu ehkäisystä ja käytetty keskeytettyä.

Meidän tilanteessa jos mies ehdottaa aborttia, niin kävisi varmaan niin, että ero tulisi. Koska olen hänelle lukuisat kerrat sanonut, että raskaaksi voi tulla keskeytetylläkin ja silti hän sitä vain jatkaa. Olen myös kertonut, ettei abortti ole mikään ihan pikku juttu.

En osaa arvata miehen reaktiota plussaan, se nähdään sitten että onko se tämän parisuhteen loppu.
Mikä pakottaa sut antamaan miehelle jos ei ole muuta "ehkäisyä" kuin keskeytetty? Et sitten osaa hommata itse sitä ehkäisyä jos mies on niin tollo ettei huolehdi ehkäisystä?
 
samassa tilanteessa
Niin, kyllähän se vastuu on loppupeleissä sillä, ketä ei missään nimessä niitä lapsia halua. Miksi se olisi toisen tehtävä pelkästään huolehtia siitä, ettei näin pääse käymään? Varsinkin jos itse vielä haluaisi lapsen.

Aapeen tilanteessa miehen olisi pitänyt käyttää kortsua.
 
yäkyäk
Alkuperäinen kirjoittaja meillä vähän sama edessä;30771050:
Meille on tulossa mahdollisesti samanlaine tilanne eteen. Miehen lapsiluku täysi, mutta molemmat laistettu ehkäisystä ja käytetty keskeytettyä.

Meidän tilanteessa jos mies ehdottaa aborttia, niin kävisi varmaan niin, että ero tulisi. Koska olen hänelle lukuisat kerrat sanonut, että raskaaksi voi tulla keskeytetylläkin ja silti hän sitä vain jatkaa. Olen myös kertonut, ettei abortti ole mikään ihan pikku juttu.

En osaa arvata miehen reaktiota plussaan, se nähdään sitten että onko se tämän parisuhteen loppu.
JA kaltaisesi kutsutte itseänne kunnollisiksi äideiksi? Eli mieheltä vielä yksi siemen (ja elarit) ja sitten eroon? Miksi ehkäisy ei kuulu sullekin jos aborttia et tahdo tehdä? Ja tiedät miehesi kannan?

Ja jos miehesi kanta on sinulle hyväksymätön paikka, niin miksi et eroa ja hanki uutta miestä panemaan sut paksuksi, vapaasta tahdosta?

vaan nainen on näin itsekäs. Ja samalla leikkii jotain pyhää madonnaa. Mites olis jos oman navan sijaa miettisit edes kerran niiitä olemassa olevia lapsia?
 
yykaakou
ehkäisy on molenpien harteilla. aina on mahd. raskauteen, ehkäisyn kanssa että ilman. kun vahinko käy niin ei sitä niin vaan olkia kohauteta ja tilata aborttiaikaa.. Aapeen mies ei ansaitse uutta lasta eikä edes nykyisiä eikä myöskään naista..
 
[QUOTE="memmi";30771045]Niin se plussa on täyttymys äidille, hyvin itsekeskeisessä ajatuskentässä. Kuka ajattelee sitten syntymätöntä lasta? Ei se äiti. Se äiti vaan ajattelee itseään ja plussaansa. Ei sitä titä syntymätöntä lasta joka tulee joka tapauksessa joskus kuulemaan "koko tarinan" ja tiedostamaan ettei ollut haluttu. Pysyy perhe kasassa tai ei. Mutta miksi häntä ajatella. Kun on minä.[/QUOTE]

Ei! Mä pidän itse elämää tärkeänä. Mä olisin halunnut syntyä vaikka mulla ei ois ollut vanhempia lainkaan. Ja tottakai toimin siltä pohjalta -oletan, että muutkin haluavat elää. Mä en voisi tappaa, mulle se ei olisi edes tappo vaan murha.

En mä pystyisi elämään sen kanssa. Mä joutuisin hoitoon tai vetäisin viina tai huumeita turruttaakseni syylisyyden. Perhe hajoaisi joka tapauksessa.

Kai on kuitenkin parempi, että sen jälkeen kaikilla lapsilla on isä ja tervepäinen äiti? Vaikka sitten elettäisiin erossa.
 
Yhden äiti
Niin, kyllähän se vastuu on loppupeleissä sillä, ketä ei missään nimessä niitä lapsia halua. Miksi se olisi toisen tehtävä pelkästään huolehtia siitä, ettei näin pääse käymään? Varsinkin jos itse vielä haluaisi lapsen.

Aapeen tilanteessa miehen olisi pitänyt käyttää kortsua.
Älä oikeasti aikuinen ihminen viitsi. Sä tiedät miehen kannan asiaan ja tiedät, että ero tulisi. Normaalilla järjellä varustettu nainen huolehtii ehkäisystä tuossa tilanteessa jos mies on niin tyhmä ettei sitä tajua tehdä.

Olet kyllä uskomattoman tyhmä. Kyllä mäkin haluaisin lapsen, mutta mies ei halua eli mä syön pillereitä. Kortsua en halua mäkään käyttää. Vasektomia on siis ainoa vaihtoehto mun miehen kohdalla jos hän ei missään nimessä halua lapsia ja haluaa asian varmistaa omalta osaltaan.
 
"Masuasukki"
Ei! Mä pidän itse elämää tärkeänä. Mä olisin halunnut syntyä vaikka mulla ei ois ollut vanhempia lainkaan. Ja tottakai toimin siltä pohjalta -oletan, että muutkin haluavat elää. Mä en voisi tappaa, mulle se ei olisi edes tappo vaan murha.

En mä pystyisi elämään sen kanssa. Mä joutuisin hoitoon tai vetäisin viina tai huumeita turruttaakseni syylisyyden. Perhe hajoaisi joka tapauksessa.

Kai on kuitenkin parempi, että sen jälkeen kaikilla lapsilla on isä ja tervepäinen äiti? Vaikka sitten elettäisiin erossa.
Komppaan tätä täysin! Viisaita sanoja ja totta kaikki.
 

Yhteistyössä