Mies pakottaa aborttiin – perheen ja parisuhteen jatko?

[QUOTE="Nippe";30771419]Täällä kyllä taas paistaa joiden oman elämänsä pyhimysten kaksinaismoralismi. Tähän sopii hyvin lainaus George Carlinilta:

Boy, these conservatives are really something, aren't they? They're all in favor of the unborn. They will do anything for the unborn. But once you're born, you're on your own. Pro-life conservatives are obsessed with the fetus from conception to nine months. After that, they don't want to know about you. They don't want to hear from you. No nothing. No neonatal care, no day care, no head start, no school lunch, no food stamps, no welfare, no nothing. If you're preborn, you're fine; if you're preschool, you're fucked. Conservatives don't give a shit about you until you reach military age. Then they think you're just fine. Just what they've been looking for. Conservatives want live babies so they can raise them to be dead soldiers. Pro-life... pro-life... These people aren't pro-life, they're killing doctors! What kind of pro-life is that? What, they'll do anything they can to save a fetus but if it grows up to be a doctor they just might have to kill it? They're not pro-life. You know what they are? They're anti-woman. Simple as it gets, anti-woman. They don't like them. They don't like women. They believe a woman's primary role is to function as a brood mare for the state.

Kyllä täällä mammat parkuisivat ap:nkin miehen oikeuksien, tunteiden, rakkauden ja hyvinvoinnin vuoksi, jos mies olisi sikiö. Vaan kun ei. Mies on jo olemassaoleva ja karvaiseksi aikuisolennoksi kasvanut sika, jonka olemassaolo on vääryys kaikkea vaaleanpunaista ja ihanaa kohtaan.

Mutta siitä viattomasta, hengellisen pyhästä sikiöstäkin voi kasvaa paskasikamies, joka juo ja hakkaa, koska joutui syntymään epähaluttuna, ilman isän roolimallia ja tiedostaen, että hajotti olemassaolollaan perheensä. Mutta siitä viis. Elämä on pyhä. Siis silloin vain kun se on kohdussa. Kohdun ulkopuolella se on menetetty peli, jolla ei ole mitään arvoa verrattuna taas tuleviin syntymättömiin pyhyyden ja kirkkauden lapsiin.

Henk.koht. olen edeellenkin sitä mieltä, että sillä kohdunaikaisella elämällä ei ole yhtikäs mitään merkitystä verrattuna siihen, millainen elämä lapsella kohdun ulkopuolella tulee olemaan. Ja jos se elämä tulisi suurella varmuudella olemaan kärsimystä täynnä, miksi, MIKSI, joku itsekeskeinen naisenkuvatus voi vihata lastaan niin paljon, että haluaa väkisin sen lapsensa synnyttää? Kun vauvat on niin söpöjä? Miettikää sen enkelisikiön asemesta sitä aikuista ihmistä, jollaiseksi se ihana vaaleanpunainen vauva kasvaa.[/QUOTE]

Turha tähän on tuota pro-life -sontaa vetää mukaan. Ei tässä siitä ole kyse. Itse olen useamman kerran kirjoittanut, että kannatan todellakin aborttioikeutta ja joskus se on ihan hyvä vaihtoehto. Esim. silloin, jos lapsen elämä tulisi olemaan pelkkää kärsimystä. Mutta mikä tekisi ap:n lapsen elämästä pelkkää kärsimystä? Jos niin on, niin silloin aborttia kannattaa harkita. Mutta käsittääkseni sellaista ei ole nyt tullut ilmi, ja jos ap itse ei halua tehdä aborttia, niin ainoa syy sille on tämän ketjun perusteella mies.

Ja jos muistetaan se, että vaikka mies ei halunnut enää lapsia, hän kuitenkin suhtautui ehkäisyyn holtittomasti ja luotti varmoihin päiviin. Kyse ei siis ole siitä, että ap olisi huijannut hänet isäksi. Mies ei siis itse toiminut vastuullisesti - joten miksi hänen tahtonsa pitäisi nyt olla ensisijainen? Hän ei ole aiemminkaan tukenut puolisoaan abortissa eli hän itse sanoutuu koko asiasta irti. Tässä peräänkuulutetaan vain ap:n vastuuta ja velvollisuutta, mutta eikö miehellä ole mitään vastuuta saati velvollisuuksia?

Tässä ei ole kyse mistään typerästä uskonnollis-moralistisesta pro-life -paskasta,enkelisikiöiden romantisoimisesta tms. Sinä peräänkuulutat miehen oikeuksia ja lapsen oikeuksia. Minusta pitää huomioida miehen rinnalla myös naisen oikeus päättää kehostaan. Siitä olen samaa mieltä, että asiaa pitää miettiä ensisijaisesti mahdollisesti syntyvän lapsen kannalta sen mukaan, millaiset elämän ja onellisuuden edellytykset hänellä on. Mutta pelkkä isättömyys ei minusta vielä tee elämästä kärsimystä. Ei edes se, vaikka olisikin vahinkolapsi. Ei sitä tarvitse lapselle edes kertoa.

Enkä sano, etteikö aborttikin voisi olla tuollaisessa tilanteessa se vaihtoehto,johon pääsytään. Mutta se pitäisi tehdä yhteisenä päätöksenä, ei miehen pakottamana! Vai onko sinusta se sitten jotenkin oikein, että nainen painostetaan aborttiin?
 
"Nanna"
Minkälainen mies pakottaa äidin tappamaan lapsensa? Olen itse ollut 25vuotta sitten samanlaisessa tilanteessa. Mies vaati abortoitavaksi toista lastamme. En voinut suostua. Mies kyllä lähti vaikken olisi halunnut. Nyt mulla on tuo 25vuotias poika joka ei ole ikinä ollut isänsä kanssa tekemisissä (isä halusi poistua kokonaan kuvioista) mutta todellaan en kadu. Poikani ei ole onneksi tullut isäänsä vaan kohtelee vaimoaan hyvin ja on muutenkin fiksu. Itse tapasin myöhemmin miehen joka kasvatti lapset kuin ominaan. Toivottavasti miehesi mieli muuttuu tai sitten saat voimaa lähteä. älä tee aborttia jonkun toisen vuoksi. Mulla nous voimakkaat tunteet pintaan tästä sun tekstistä, toivon sulle kaikkea hyvää elämääsi vaikka nyt on vaikeaa.
 
Harmillinen tilanne varmasti johon ei oikeastaan voi sanoa ulkopuolisena varmaan mitään. Itse en pitäisi lasta jos mies ei olisi satasella sitä haluamassa, mutta en pidäkään aborttia minään murhana tms. Kynnys aborttiin ei olisi suuri jos tuntuisi, ettei meistä olisi vanhemmiksi juuri sillä hetkellä. Mutta jokainen tekee oman päätöksensä, mutta sinun on turha kysyä muilta mitä tehdä ja onko parisuhde jatkamisen arvoinen, vaikka ymmärränkin tarpeesi tukeen ja rohkaisuun! Se vaan pitää jokaisen itse valita ja ratkaista omassa perheessään.
 
"Nippe"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30771446:
Turha tähän on tuota pro-life -sontaa vetää mukaan.
Mikä muu syy ap:lla olisi tuossa elämäntilanteessa pitää lapsi? Paitsi se, että syntymättömän ihmisen oikeus elämään kumoaa tällä hetkellä elävien ihmisten oikeudet.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30771446:
Ja jos muistetaan se, että vaikka mies ei halunnut enää lapsia, hän kuitenkin suhtautui ehkäisyyn holtittomasti ja luotti varmoihin päiviin.
Ja tämä poistaa täysin vastuun naiselta, joka tiesi 100% varmuudella, että mies ei lapsia halunnut?

Kumpikin mokasi ihan yhtä paljon ehkäisyn kanssa. Sitä on turha veivata, että kumpi mokasi alunperin enemmän tai kumman moka nyt painaa lopputuloksessa enemmän.


Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30771446:
Minusta pitää huomioida miehen rinnalla myös naisen oikeus päättää kehostaan.
Ei. Tässä ei loppuviimeeksi ole kyse naisen tai miehen päätäntäoikeuksista yhtään mihinkään. Ensisijaisesti pitäisi miettiä lapsien oikeuksista. Niiden olemassaolevien.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30771446:
Enkä sano, etteikö aborttikin voisi olla tuollaisessa tilanteessa se vaihtoehto,johon pääsytään. Mutta se pitäisi tehdä yhteisenä päätöksenä, ei miehen pakottamana! Vai onko sinusta se sitten jotenkin oikein, että nainen painostetaan aborttiin?
Miten mies voi yhteisestä päätöksestä kieltäytyä pitämästä lasta? Miten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30771446:
Enkä sano, etteikö aborttikin voisi olla tuollaisessa tilanteessa se vaihtoehto,johon pääsytään. Mutta se pitäisi tehdä yhteisenä päätöksenä, ei miehen pakottamana! Vai onko sinusta se sitten jotenkin oikein, että nainen painostetaan aborttiin?
No niinhän kaikessa elämässä yritetään vaikuttaa toisen mielipiteisiin ja etenkin noin isossa asiassa joka vaikuttaa ei pelkästään parisuhteeseen vaan koko perheeseen seuraavat 18vuotta niin pitääkin tehdä oma kanta selväksi. Voi olla, että tuo on ihan eroriitaa, mutta joka tapauksessa ei näistä tiedä mitä se "pakottaminen" kenenkin mielestä on.
 
[QUOTE="Nippe";30771457]Mikä muu syy ap:lla olisi tuossa elämäntilanteessa pitää lapsi? Paitsi se, että syntymättömän ihmisen oikeus elämään kumoaa tällä hetkellä elävien ihmisten oikeudet.[/QUOTE]

Mitä ne jo olemassa olevien oikeudet sitten ovat, jotka lapsen syntymä kumoaa? En keksi muuta kuin miehen oikeus päättää lisääntymisestään, mutta sehän meni jo siinä, kun hän suhtautui ehkäisyyn hällä väliä -tyyliin. Tällaisessa tilanteessa, jos nainen ja mies ovat eri mieltä, mitä tehdään, en näe mitään syytä, miksi nimenomaan miehen sanan pitäisi painaa enemmän. Sekä raskaus että abortti tapahtuvat naisen kehossa - ja jos mies ei aiemminkaan ollut tukena abortissa, voi olla ettei olisi taaskaan. Eli mies yksin päättää - nainen yksin kestää seuraukset. Ei sekään ihan reilulta sopimukselta kuulosta.

En itse usko että voisin joutua tuollaiseen tilanteeseen, koska huolehtisin ehkäisystä, jos lapsi ei olisi oikeasti tervetullut molempien mielestä. Mutta jos joutuisin, niin ei minulle lapsen pitämisen syy olisi mikään abortin vastaisuus, kristillinen moralismi tms. Pitäisin lapsen, jos oikeasti haluaisin lapsen. Yksinkertaista. Ja en pitäisi, jos en haluaisi. Tilanteessa, jossa miehen kanssa olisimme eri mieltä, edellyttäisin keskustelua ja molempien näkökulman huomioimista. Sitä ei ap:n mies ole tehnyt. Hänhän vaati aborttia erolla uhaten. Sellainen ei ole rakastavan ihmisen käytöstä. Eri asia, jos mies sanoisi vaikka "en halua painostaa ja viime kädessä sä toki päätät, mutta itse toivoisin ettei enää tulisi yhtään lapsia, enkä ole valmis enää useamman lapsen isäksi" - tällainen perustelu johtaa todennäköisemmin yhteistyöhön. Kiristykseen todennäköisemmin vastataan ottamalla ero ja tekemällä se lapsi yksin. Mutta sellainen mies, joka itse osoittaa halua joustaa, saattaa todennäköisemmin saada puolisonsa miettimään asiaa myös enemmän omalta kannaltaan.

[QUOTE="Nippe";30771457]Ja tämä poistaa täysin vastuun naiselta, joka tiesi 100% varmuudella, että mies ei lapsia halunnut?

Kumpikin mokasi ihan yhtä paljon ehkäisyn kanssa. Sitä on turha veivata, että kumpi mokasi alunperin enemmän tai kumman moka nyt painaa lopputuloksessa enemmän.[/QUOTE]

Totta, kumpikin teki tyhmästi ehkäisyn suhteen. Mutta se, että ap salaa tai avoimesti toivoi vielä yhtä lasta ei ole mikään raskauttava tekijä. Se toivehan ei sinänsä lisää riskiä/mahdollisuutta tulla raskaaksi. Ainoa raskauttava tekijä oli se ehkäisyn laiminlyöminen, mikä tehtiin yhdessä, yhteisellä päätöksellä. Sekään, että ap oli eri mieltä miehensä kanssa, ei ole väärin. Ap:ta ei voi vastuuttaa lapsitoiveista, ainoastaan ehkäisyn laiminlyömisestä. Mutta ei se vielä, että raskaus alkaa vahingossa, velvoita ketään aborttiin. Vahinkoraskauksia tulee aina välillä, ja silloin on päätettävä, mitä tehdä. Kaksi vaihtoehtoa on.

[QUOTE="Nippe";30771457]Ei. Tässä ei loppuviimeeksi ole kyse naisen tai miehen päätäntäoikeuksista yhtään mihinkään. Ensisijaisesti pitäisi miettiä lapsien oikeuksista. Niiden olemassaolevien.[/QUOTE]

Mitä ne olemassa olevien lasten oikeudet sitten ovat? Esim. oikeus ehjään perheeseen - sellaista ei ole. Vaikka nyt tehtäisiin abortti, ei se sitä tarkoita, että perhe pysyy kasassa. Vastentahtoisesti miehen vaatimuksesta abortin tehnyt nainen tuskin enää haluaa jatkaa parisuhtetta miehen kanssa. Olisi täysin eri asia, jos mies osoittaisi kunnioittavansa myös naisen tahtoa ja yhdessä yritettäisiin miettiä parasta ratkaisua. Jos tällöin päädytään aborttiin, voi suhde jatkua kuten ennenkin.

[QUOTE="Nippe";30771457]Miten mies voi yhteisestä päätöksestä kieltäytyä pitämästä lasta? Miten?[/QUOTE]

Niin, tarkoitin että ratkaisua mietittäisiin yhdessä. Ihannetilanne olisi, että johonkin ratkaisuun päädyttäisiin yhdessä, yhteisen keskustelun kautta - vaikka sitten aborttiinkin. Mutta nythän mies vaan sanelee ja vaatii.

Joskus tietysti yhteistä ratkaisua ei synny, mikä on ikävää. Mutta ei sitä ainakaan synny, jos yhdessä ei edes yritetä ratkaista asiaa!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Harmillinen tilanne varmasti johon ei oikeastaan voi sanoa ulkopuolisena varmaan mitään. Itse en pitäisi lasta jos mies ei olisi satasella sitä haluamassa, mutta en pidäkään aborttia minään murhana tms. Kynnys aborttiin ei olisi suuri jos tuntuisi, ettei meistä olisi vanhemmiksi juuri sillä hetkellä. Mutta jokainen tekee oman päätöksensä, mutta sinun on turha kysyä muilta mitä tehdä ja onko parisuhde jatkamisen arvoinen, vaikka ymmärränkin tarpeesi tukeen ja rohkaisuun! Se vaan pitää jokaisen itse valita ja ratkaista omassa perheessään.
En minäkään pidä aborttia murhana, vaikken sitä joka raskauteen käyttäisikään.
 
Mies joka ei lapsia tahdo jättää ehkäisyn naisen vastuulle joka ehkä vielä tahtoo, ja riippuvaiseksi tuulen suunnasta ja kuun asennosta?

Ja kun kaikki ei me kuin strömsöössä, niin sanoo naiselle, että nyt sun pitää tehdä abortti?

Voiko tommoisesta väitellä kymmenen sivun verran?
 
ingalina
Ikävä tilanne molempien kannalta, mutta nää on näitä, missä pitää ottaa huomioon koko perheen ja lasten hyvinvointi.

Joskus abortti on suurinta vastuunkantoa ja epäitsekkäin vaihtoehto.

Itse raskauspelkoisena ymmärrän myös täysin, jos ja kun miehelle uusi lapsi on aivan ehdoton no-no ja vaatii keskeytystä.
Ihminen, joka ei oikeasti HALUA lisää lapsia, voi mennä jopa hirveeseen paniikkitilaan kuullessaan raskaudesta ja käyttäytyä sen(kin) vuoksi törpösti.
Ei tuollaisen takia kannata eroa edes harkita, vaikka ap:n parisuhteessa työsarkaa vaikuttaa olevan.
Ap:lla ei ole raskauspelkoa, vaan hän haluaisi lapsen jos mies ei painostaisi. Ei ap:n miehen ole mikään pakko olla lapsen kanssa missään tekemisissä. Lapsen surmaaminen on miljoona kertaa pahempi asia kuin lapsen kasvattaminen ilman sen isää.
 
Hei ap
että uskot tuon miehesi syöttämän paskan, viitaten siihen että sanoi sinun pettäneen sinut.
Harvinaisen tyhmä mies. En osaisi arvostaa tuollaista ihmistä yhtään.
Jos ei lasta halua niin olisi käyttänyt kumia.
Pitäisin itse tuossa tilanteessa lapsen ja nakkaisin ukon pihalle miettimään.
Älä ole tuollainen tossukka että annat miehen kohdella sua tuolla tavalla, niin kuin.jotain kynnysmattoa
 
"Hääh"
Ihan hieno video, hauskasti toteutettu.

Mutta miten se aborttiin liitty? Eiköhän jokainen tiedä ja omista lapsistaan viimeistään näe että sellaista se on, lapset kasvaa ja kehittyy.
 
Ei tajua
Alkuperäinen kirjoittaja meillä vähän sama edessä;30771050:
Meille on tulossa mahdollisesti samanlaine tilanne eteen. Miehen lapsiluku täysi, mutta molemmat laistettu ehkäisystä ja käytetty keskeytettyä.

Meidän tilanteessa jos mies ehdottaa aborttia, niin kävisi varmaan niin, että ero tulisi. Koska olen hänelle lukuisat kerrat sanonut, että raskaaksi voi tulla keskeytetylläkin ja silti hän sitä vain jatkaa. Olen myös kertonut, ettei abortti ole mikään ihan pikku juttu.

En osaa arvata miehen reaktiota plussaan, se nähdään sitten että onko se tämän parisuhteen loppu.
On oikeasti vaikeata ymmärtää ihmisiä, jotka suhtautuvat isoihin asioihin noin huolettomasti. Ehkäisy on kuitenkin helppo järjestää, varsinkin jos vertaa siihen, että pannaan paljaalla ja sitten hetken päästä pähkäillään ei-toivotun lapsen, abortin ja parisuhteen jatkon kaltaisia teemoja. Mut hei, mitäs aikuiset ihmiset vastuuta kantamaan! Kiva vaan, kun elämässä on vähän dramatiikkaa.
 
sfjisf
Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin selvää.;30769867:
Jotkut vastaukset täällä on ihan liian ehdottomia ja itsekkäitä, jopa kieroja (ei ne myönnä aborttia jos...)
Saat siitä 'aborttia ei myönnetä jos menet sinne itkuisena ja kerrot miehen pakottavan'-kommentista väännettyä kieron vain siksi että sulla on kiero mieli.
Pointti oli se että ap:n täytyy olla varma päätöksestään jos abortin haluaa, muuten sieltä vain lähetetään kotiin ja se on yhtä tyhjän kanssa.
 
Miusta nää tällaset tarinat kertoo siitä, et parisuhteessa ei kuunnella toista ja mitä se toinen haluaa. Miks noin isolla asialla, kun lapsen saamisella, pitää leikitellä? Nykyajan parisuhteet ei taida olla kovinkaan vahvalla pohjalla. Nää on vaan niitä jävuoren huippuja.
 
pösssss
Hankala tilanne.. Ketäänhän ei voi pakottaa mihinkään, ei sinua aborttiin, eikä miestäsi isäksi lapselle jota ei halua. Joko pidät lapsen ja kasvatat sen ilman miestäsi (mikä varmasti halutessasi onnistuu), tai sitten teet abortin. Mutta miehesi kyllä kuullostaa sellaiselta kusipäältä että itse en edes miettisi mitä tehdä. Ilman tuota vahinkoakin lähtisin ja nopee,.-.-
 
moderniäiti
Nykyään naisella on ilmeisesti oikeus kusettaa miestään oikein huolella. Mulla meinas veli jäädä loukkuun kun tyttöystävä yritti ehkäisy asioissa huijata. Sano ettei pillereitä tarvi syödä jokapäivä ja ettei kondomia välttämättä tarvi. Ja mun veli sitten kerran kahvilla kertoi mulle asiasta niin sanoin että syöttää ne vaikka väkisin tai jättää sellatteen käärmeen. Miehet kun luottaa yleensä siihen että jos siippa sanoo että käyttää ehkäisyä niin siihen pitäisi voida luottaa ja veli oli tehnyt selväksi ettei halua lapsia. Muija hommas sitten eron jälkeen heti jonkun muun ja sai sen muksun. Minä ainakin olen sitä mieltä että jos mun mieheni alkais käyttämään kondomia vaan ihan siltä varalta että yritän sitä huijata niin olis se omituista, ap:n kaltaiset ihmiset tahraa muiden maineen sillä että tullaan huijaamalla " varmoilla päivillä" paksuks ja sitten ollaan et joo kun se mies näkee vauvan niin kyllä sen mieli muuttuu... tai sitten hei ei se muutu. Mies on halunnut vasektomian niin silloin on hänen osuutensa ehkäisystä hoidettu. Tiedän liian monta naista jo tässä elämässä jotka on kusettamalla lapsen hankkinu kun sattu nyt vaan haluaan. Nainen menköön aborttiin ja erotkoon siitä miehestään ja tekee sitten sellatteen kanssa lapsen joka niitä haluaa.
 
ingalina
[QUOTE="Hääh";30771889]Ihan hieno video, hauskasti toteutettu.

Mutta miten se aborttiin liitty? Eiköhän jokainen tiedä ja omista lapsistaan viimeistään näe että sellaista se on, lapset kasvaa ja kehittyy.[/QUOTE]

Minulla on sellainen kuva, että moni ei tajua, että siitä "solumöykystä" tulee ihan oikea ihminen.
 
läasytilääää
[QUOTE="jep";30771015]

Itse en näe tuossa tilanteessa muuta ratkaisua kuin abortti. Se hajottaa ehkä perheen, tai sitten ei. Mutta lapsen kuuluisi saada syntyä toivottuna. Ei riita kapulana. Ei perheen hajoittajana tms. Miten tahansa asiaa käänneltäisiin, hän syntyisi tilanteeseen jossa on mukana suurta katkeruutta. Miksi kaataa tuollaista oman lapsen niskaan? Paskaa, johon vanhemmat ovat teoillaan syyllisiä, ja jonka jälkipuinnista kärsii eniten syntymätön lapsi?[/QUOTE]

Ja pakkoabortti ei katkeroita eikä ehkä hajota perhettä? Juu ja varmaan on kans tosi hyväks niille muille lapsille jos äippä joutuu sitten lataamoon loppuiäkseen veritekonsa takia!
Ja turha lässyttää tekopyhänä kuoleman "paremmuutta" jos JOKU ei satu toivoon lasta! Se kun on vaan hiukan vaikea "syntyä toivottuna" jos ei saa edes ELÄÄ niin kauaa...
 
Kun tulevaisuudessa aborttikieltoa ei ole näkyvissä niin sanotaan näin:

Tätä ketjua seuranneena niin tässähän se suurin tasa-arvoon vaikuttava laillinen epäkohta puidaan. Se, että mies ei ole missään nimessä tasa-arvoisessa asemassa silloin, kun nainen raskautuu, ja päätäntävalta on ainoastaan naisella. Mies ei voi täten päättää isyydestään ja sen tuomasta mahdollisesta taakasta. Huoltajuusasiat on toinen. Nää on paljon suurempia laillisia epäkohtia, kuin mitä Mörköäiti luettelee naisten tasa-arvottomuudesta.

Huvittavaa, että ihmiset täällä huutelee, että heitä mies pihalle ja synnytä lapsi ja hoida yksin, ei se lapsi siitä kärsi ja pahaksi muutu. Ja perään toitotetaan että lapsella kumminkin on oikeus isään, vaikka ei lapsi isättömyydestä kärsi. Ja miehellä ei ole mitään laillista pääntävaltaa kieltää ja katkaista siteitään lapseen.

Turha tässä mitään ehkäisy vastuuta vetää mukaan, kun ollaan kuitenkin parisuhteessa ja silloin se on molempien vastuulla. Mies oli ennakkoon ilmoittanut kantansa ettei enään lisää lapsia niin omasta mielestäni puolison olisi jo siinä vaiheessa pitänyt myös ottaa vastuuta asiasta. Käsittääkseni EI tarkoittaa EI:tä ja sehän on niin että sen mukaan on mentävä joka sanoo EI. Toimii kaikkiin asioihin paitsi niihin joissa EI on naisen agendaa vastaan, Ainakin pitkään palstaa seuranneen olen saanut tämän kuvan monelta monesta asiasta.
 

Yhteistyössä