mies "lopetti" vauvakuumeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollako vai eikö olla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollako vai eikö olla?

Vieras
Onko teillä kokemusta siitä, että vauvaa on mietitty jo muutama vuosi. Mies sanoo jonkun ajankohdan esim. kuukauden koska aletaan yrittämään vauvaa. Tässä tapauksessa häät, ikää meillä kohta 25v. molemmilla. Kun päivä lähenee niin paniikki miehellä kasvaa ja kasvaa. Yhtäkkiä keksitäänkin kaikkea muuta mahdollista kuin perheen perustamista. Syynä on tiukka talous (molemmat opiskelijoita), oman ajan menettäminen yms. yms.
Entisestä perhekeskeisestä miehestä kehkeytyykin lapsia kammoksuva murehtija. Siis missä puheet nuorena perheen perustamisesta??? Nyt ollaan siinä pisteessä, että jopa minä olen alkanut miettimään kuinka tässä selvitään, ei ole rahaa, oma aika menee, vauva voi olla sairas. Siis ihan kaikkea mahdollista negatiivista jota voi sattua.
Eli vauvakuume on melkeinpä mennyttä, niisk. Mulla on tosi paha mieli asiasta ja en ymmärrä miks miehen täytyy mulle puhua kaikkea negatiivista ja miks se vaikuttaa muhun näin paljon. Johtuu ehkä siitä, että tämä on mulle hirveän tärkeä asia ollut jo kauan :( Enkä todellakaan halua painostaa miestäni yrittämään vauvaa, mutta paha mieli noista jutuista tulee väkisinkin. Miksi tuleva aviomieheni ei näytä ymmärtävän sitä kaikkea ihanaa mitä oma lapsi tuo tullessaan?

Onko kenelläkään samanlaista tilannetta ja miten saisin itseni olemaan kuuntelematta liikaa miestäni. Eihän meidän tarvitse olla samaa mieltä asiasta vaikka yhdessä lapsista päätetäänkin, eihän?

Kuulostaa siltä että teidän suhteessanne ei ole vielä vauvan aika. Lastenhankinta on niin iso asia että kyllä siitä täytyy molempien osapuolten olla samaa mieltä. Kyllä miehesi varmasti ajan kanssa myöntyy, hoitakaa opikselut ensin loppuun, onhan se niin teille helpompaa.
Tsemppiä =)

"ollako vai eikö olla", tuolla Ajatuksissa4 ja keskustellaan tuosta aiheesta. Moni vielä vaan haaveilee yksin vauvasta kun ei mies ole vielä innostunut, sitten on meitä joiden odotus on palkittu ja mies on kypsynyt vauvan yrittämiseen ja yksi on jo raskautunutkin! Tervetuloa mukaan purkaamaan tuntoja ja ajatuksia, kuuntelemaan kohtalontovereita, saamaan tukea jne. Perustietomme löytyvät vanhemmilla sivuilla taaempana
Ajatuksissa -> Ajatuksissa3.
Vilkku

Mulla kävi ihan sama juttu.Ensin mies halusi kauheasti vauvaa ja sitten yhtäkkiä perui, että ei vielä. Syitä miksi ei vielä löytyy koko ajan uusia. Hänellä on 2 lasta edellisestä liitosta ja lapset ovat meillä n. puolet viikosta. Tätä "ei vielä-jaksoa" on jatkunu jo 4 vuotta. Taitaa olla turha toivoa että mies enää muuttaisi mieltään.Itse olen 28v. ja mies on 42v. Ehkä kaikki jotka epäilee tälläisia suurella ikäerolla olevia liittoja ovat oikeassa.Aikaa myöten sitä vaan haluaa eri asioita. Mies on huomannut miten kiva on puuhata lasten kanssa kun ne on jo isoja eikä varmasti enää kaipaa mitään vauva-aikaa.

Yhteistyössä