mies löi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parisuhdeväkivalta ei ole koskaan hyväksyttävää eikä se
ole koskaan väkivallan kohteeksi joutuneen syy. Vastuu väkivallasta
on aina sen tekijällä. Fyysinen ja seksuaalinen
väkivalta ovat rikoksia.

On olemassa monia syitä sille , miksi väkivaltaisesta
suhteesta irrottautuminen on vaikeaa.

>>Nainen pelkää, mitä mies tekee naisen lähdettyä.
Mies on voinut uhata väkivallalla naista, sukulaisia,
lapsia, lemmikkejä tai omaisuutta. Mies on myös saattanut
uhata tekevänsä itsemurhan, jos nainen päättää
lähteä tai puhuu lähtemisestä.

>>Nainen häpeää väkivallan kohteeksi joutumista,
miehensä väkivaltaista käyttäytymistä, ihmissuhteessa
epäonnistumista ja myös suhteessa pysymistä.

>>Nainen rakastaa edelleen kumppaniaan, sillä tämä
ei ole koko ajan väkivaltainen.

>>Nainen toivoo miehen muuttuvan. Väkivallan tekijä
saattaa myös itse luvata muuttuvansa ja lopettavansa
väkivallan käyttämisen. Molemmat voivat pitää väkivallan
aiheuttajana jotain ulkopuolista tekijää, kuten
alkoholia tai työpaineita, joiden poistumisen myötä
he uskovat myös väkivallan loppuvan.

>>Nainen on sitoutunut suhteeseen tai ajatukseen
avioliiton elinikäisyydestä – ”myötä ja vastoinkäymisissä”.

>>Nainen uskoo, että suhteessa pysyminen on lasten
edun mukaista. Väkivalta vaikuttaa kuitenkin aina
myös lapsiin.

>>Nainen uskoo, että väkivalta on hänen syytään.
Naisen syyllistäminen tapahtuneesta on yksi yleisimmistä
keinoista, jolla väkivaltaa käyttävät miehet siirtävät
vastuun teoistaan naiselle ja pyrkivät oikeuttamaan
väkivallan käytön: ”Jos sinä et olisi sanonut/tehnyt/
mennyt, tätä ei olisi tapahtunut.”

>> Itseluottamuksen puute. Mies käyttää (henkistä)
väkivaltaa murentaakseen naisen luottamusta omaan
itseensä ja omaan ajattelukykyynsä. Hän haukkuu ja
mitätöi naista. Hän syyllistää naista tapahtuneesta väki-vallasta.
Nainen voi tuntea itsensä voimattomaksi ja
kykenemättömäksi päätöksentekoon.

>>Eristyneisyys ja yksinäisyys. Mies on voinut rajoittaa
naisen ystävyys- ja sukulaisuussuhteita, ja siten eristää
hänet muista ihmissuhteista.

>>Perheen, sukulaisten tai uskonnollisen yhteisön painostus
jäädä suhteeseen. Nainen saattaa pelätä perheen
tai yhteisön hylkäämäksi tulemista.

>>Nainen saattaa ajatella, ettei hän kuitenkaan pääse
miehestään eroon, koska he asuvat pienellä paikkakunnalla,
heillä on yhteinen tuttavapiiri tai koska he kuuluvat
samaan etniseen tai uskonnolliseen yhteisöön.

>>Epävarma tulevaisuus. Naisella ei ehkä ole muuta
paikkaa minne mennä. Yksinäisyys ja yksin selviytyminen
voi tuntua pelottavalta. Nainen saattaa myös olla riippuvainen
miehensä tuloista. Harvaan asutulla seudulla
liikkuminen voi olla vaikeaa ilman omaa autoa. Jos kysymyksessä
on vammainen nainen, hän saattaa myös olla
riippuvainen väkivallan tekijän antamasta avusta.
Väkivaltaisen kumppanin jättäminen voi joskus olla vaarallista.
Sen vuoksi väkivallalla uhkailuun on aina suhtauduttava
vakavasti. Jos nainen päättää jättää väkivallan tekijän, kerro
hänelle oppaan lopussa olevista auttavista tahoista, joista hän
voi saada neuvoja eroon liittyvissä kysymyksissä.

Pitäisikö minun puuttua asiaan?

Monet ihmiset ovat huolissaan siitä, että puuttuessaan
väkivaltaan he sekaantuvat toisten ihmisten
asioihin. Kotona tapahtuvaa väkivaltaa saatetaan edelleen
pitää yksityisasiana, joka ei kuulu muille. Älä sulje silmiäsi
väkivallalta, vaan ota väkivalta puheeksi. Sillä voi olla
suuri merkitys väkivallan loppumisen kannalta. Suurin
osa ihmisistä arvostaa sitä, että heidän hyvinvoinnistaan
ollaan kiinnostuneita, vaikka he eivät sillä hetkellä haluaisikaan
kertoa tilanteestaan tarkemmin tai vaikka huoli olisi
aiheeton.
On epätodennäköistä, että asiat muuttuvat huonompaan
suuntaan sen vuoksi, että sinä ilmaiset huolesi
läheisesi hyvinvoinnista. Muista kuitenkin, että on tilanteita,
joihin puuttuminen ja väliintulo kuuluvat viranomaisille

Kun keskustelet väkivallan kohteena olevan naisen kanssa,
on hyvä olla tietoinen asioista, jotka eivät yleensä
auta tai jotka saattavat jopa rikkoa välillänne vallitsevan
luottamuksen.

>>Älä syytä tai syyllistä naista väkivallan kohteeksi
joutumisesta tai kysy seuraavanlaisia kysymyksiä:
”Mitä teit, että hän kohteli sinua tällä tavalla?”
tai ”Miksi siedät sitä, että hän kohtelee sinua noin
huonosti?” tai ”Kuinka voit vielä rakastaa häntä?”
Tällaiset kysymykset viittaavat siihen, että hän on itse
jollain tavoin syyllinen väkivaltaan.

”Ei tarvitse ymmärtää
täydellisesti voidakseen
olla avuksi.” – Jaana

>>Älä yritä selvittää väkivallan ”syitä”, vaan keskity
väkivaltaa kokeneen tukemiseen.

>>Älä arvostele naista, vaikka hän sanoisi edelleen rakastavansa
miestään tai jos hän palaa takaisin väkivallan
tekijän luo. Väkivallasta irrottautuminen on usein
pitkä prosessi.

>>Älä kritisoi hänen miestään. Kritisoi väkivaltaista
käyttäytymistä ja kerro hänelle, ettei kenelläkään ole
oikeutta kohdella häntä väkivaltaisesti.

>>Älä anna suoria neuvoja (tee näin) tai kerro, mitä
sinä tekisit hänen asemassaan. Sen sijaan kuuntele, anna
tietoa ja pohdi yhdessä hänen kanssaan eri vaihtoehtoja.

>>Älä painosta häntä lähtemään suhteesta tai
yritätehdä
päätöksiä hänen puolestaan. Keskity
kuuntelemaan ja tukemaan naista hänen omassa
päätöksentekoprosessissaan.
Hän on oman tilanteensa
paras asiantuntija.

Miten naisen turvallisuutta voi parantaa?

Kaikkein tärkeintä on miettiä, miten nainen voi jatkossa
välttyä väkivallalta. Turvallisuuteen liittyvät kysymykset
on hyvä huomioida myös silloin, kun nainen on jättänyt
väkivallan
tekijän.

>>Yleinen hätänumero on 112, josta saa yhteyden
myös poliisiin.

>>Rohkaise naista ottamaan yhteyttä auttaviin tahoihin.

>> Jos nainen on joutunut seksuaalisen tai fyysisen
väkivallan kohteeksi, kannusta häntä hakeutumaan lääkäriin mahdollisimman pian tapahtuman
jälkeen. Vammojen hoidon lisäksi on tärkeää, ettätapaus
ja vammat dokumentoidaan mahdollista
oikeusprosessia
varten, vaikka nainen ei sillä hetkellä
suunnittelisikaan esim. rikosilmoituksen tekemistä.
Lääkärintodistusta voidaan käyttää myös perusteluna
lähestymiskieltohakemuksessa.

>>Rikosilmoituksen tekeminen on ainoa laillinen tapa
saattaa tekijä vastuuseen. Se viestii väkivallantekijälle,
että väkivalta ei ole hyväksyttävää ja että sen on loputtava.
Myös rikosilmoitusta voidaan käyttää lähestymiskieltohakemuksen
perusteluna. Kerro naiselle, että
voit tarvittaessa lähteä hänen mukaansa tekemään
rikosilmoitusta,
mutta älä painosta häntä, jos hän ei ole
itse valmis kääntymään poliisin puoleen.

>>Kerro naiselle lähestymiskiellosta. Lähestymiskieltoonmäärätty
mies ei saa tavata, yrittää ottaa yhteyttä
tai seurata kiellolla suojattua naista. Nykyisin
on myös mahdollista määrätä perheen sisäinen lähestymiskielto,
jolloin väkivallan tekijä edellä mainittujen
rajoitusten lisäksi määrätään poistumaan yhteisestä
kodista. Lähestymiskiellon rikkominen on rikos.
Lisätietoja lähestymiskiellosta saa esimerkiksi poliisilta.

>>Jos nainen haluaa hakea lähestymiskieltoa tai tehdä
rikosilmoituksen häneen kohdistuneesta teosta, voit
niin halutessasi tarjoutua todistajaksi. Siinä tapauksessa
sinun on hyvä kirjata tekemiäsi väkivaltaan liittyviä
huomioita (tapahtuma-ajat, päivämäärät jne.).

>>Auta naista miettimään, miten hän tarvittaessa
pääsee nopeasti ulos asunnosta. Hän voi esimerkiksi
kehitellä jonkun rutiinin, jonka takia hän käy säännöllisesti
ulkona (roskien vieminen, koiran ulkoiluttaminen
jne.).

>>Auta naista suunnittelemaan, minne hän ja hänenlapsensa
voivat mennä hätätilanteessa tai jos hän
päättää jättää väkivallan tekijän. Kerro hänelle turvakodeista.
Hän voi myös soittaa Naisten Linjalle numeroon
0800 02400, josta kerrotaan turvakotien osoitteet
ja puhelinnumerot.

>>Auta naista kokoamaan turvalaukku, jota hän voi
säilyttää helposti saatavilla olevassa ja turvallisessa paikassa.
Laukussa on hyvä pitää rahaa esim. taksia varten,
vara-avaimet kotiin ja autoon, varavaatteita itselle
(ja lapsille), hygieniavälineitä, lääkkeet sekä tärkeät
asiakirjat ja henkilöpaperit (tai niiden kopiot).

>>Voitte myös sopia jonkin tunnussanan tai merkin,
jolla nainen voi viestiä sinulle tarvitsevansa apua.

T Mielestäni tuollainen on siis hyssyttelyä ja päänsilittelyä, joka ei ainakaan edesauta väkivaltaisen, ehkä narsistin hoitoon hakeutumista.

Minun suhteeni ei alkanut itseni osalta riippuvuussuhteena vaan ihastumisen myötä. Mustasukkaisuuden ja kontrollointihalun luulin johtuvan siitä, että mies vielä tuntenut minua riittävän hyvin luottaakseen paremmin. Osa manipuloinnista tapahtui huomaamattani, sillä tuo mies oli erittäin taitava ohjailemaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä mielensä mukaan. Kun tajusin totuuden aloin pyristellä irti, mutta se täytyi tehdä harkitusti etenemällä.

Lauseesi "jos sinä olet se yksi miljoonasta, jonka kohdalla näin ei ole" ei pohjaudu myöskään faktaan. Ei kannata tässäkään kohtaa yleistää vaikka omalla kohdalla totta onkin.

Se on sinun totuutesi. Mnä näen, että jos jo suhteen alkumetreillä, silloin kun viellä eletään alkuhuumassa, on mustasukkaisuutta, niin kyse todella on riippuvuudesta, sillä miehellä on jotain, mitä tarvitset niin paljon, että siedät asioita, joita ei kuulu sietää. Mustasukkaisuus ei ole normaalia, eikä selitettävissä -mutta tänäänhän se jo kai tiedätkin.

Ja minusta se, että ymmärtää MIKSI jotakin tapahtu, ei tarkoia että HYVÄKSYY tapahtuneen. Ja nuo kierteet eivät koskaan pääty, jos niistä ei puhuta ääneen ja tosiasioita tunusteta.

Minä en yleistä, oman kokemukseni perusteella. En olisi edes ymmärtänyt noita asioita koskaan ise, vaan olisin lopun ikääni syyttänyt miestä ja elämää ja kaikkea mahdolista, näkemättä, että itse minä siinä suhteessa elin ja selitelin milloin milläkin syilä, miksi en voi muta. Olen vain löytänyt aiheesta tutkittua tietoa joka sopii minun kokemukseeni ja päättänyt tehdä tuosta tiedosta minun totuuteni, koska se sopii aan kokemukseeni. Itse arvostan eniten Martti Paloheimon tekstejä ja tutkimuksia, mutta nykyään kai kuuluu manita myös nimi Tomy Helsteen, kun aiheesta puhutaan. (Musta vaan Tommy on pelkkä jenkki-tutkimuksien suomentaja ja kopioija) Yhdysvalloissa asiaa tutkitaan paljon a ei tarvi kun katsoa niinkin idioottimaista ja populisoitua sarjaa kun Dr Phill, niin huomaa, että tosiaan siellä näihin asioihin suhtaudutaan aivan toisin ja nähdään, että todellakin molemat osapuolet tarvii apua ja voi oikeasti huonosti noissa suhteissa.

Todelakin, jonkin asian ymärtäminen ei tarkoita hyväksymistä.

Yleistäminen on loukkaavaa. Lisäksi se, että asetat myös väkivaltaa tekevän uhrin asemaan puolustelee tarpeettomasti. Tuolla uhri-nimityksellä teet ne julmat teot oikeutetuksi eli väkivaltaa tekevälle pitäisi antaa ymmärrystä. Tokihan sellaiseen sairaaseen käytökseen aiheuttaja on, mutta uhri on siihen syytön eikä hänen pitäisi siitä joutua kärsimään. Mielestäni tuollainen on siis hyssyttelyä ja päänsilittelyä, joka ei ainakaan edesauta väkivaltaisen, ehkä narsistin hoitoon hakeutumista.

Minun suhteeni ei alkanut itseni osalta riippuvuussuhteena vaan ihastumisen myötä. Mustasukkaisuuden ja kontrollointihalun luulin johtuvan siitä, että mies vielä tuntenut minua riittävän hyvin luottaakseen paremmin. Osa manipuloinnista tapahtui huomaamattani, sillä tuo mies oli erittäin taitava ohjailemaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä mielensä mukaan. Kun tajusin totuuden aloin pyristellä irti, mutta se täytyi tehdä harkitusti etenemällä.

Lauseesi "jos sinä olet se yksi miljoonasta, jonka kohdalla näin ei ole" ei pohjaudu myöskään faktaan. Ei kannata tässäkään kohtaa yleistää vaikka omalla kohdalla totta onkin.

Anteeksi kun koko ajan puutun, mutta sen haluan sanoa, että voi kun et ottaisi muiden kirjoituksia henkilökohtaisena loukkauksena. Tottakai on aina poikkeuksia, ja jos sinä olet yksi niistä, niin tuo LisaMarien kirjoitus ei sitten koskenut sinua. On kuitenkin hyvä että hän sen kirjoitti, sillä siitä voi olla apua muille, jotka oikeasti ovat siinä tilanteessa, kirjoitus pitää kuitenkin erittäin monien muiden kohdalla paikkansa. Minun myös.

Se, että lyöjän sanotaan olevan uhri, ei missään tapauksessa poista lyöjää sataprosenttisesta vastuusta teoistaan. Totuus vain on, että harva hyvässä perheessä kasvanut täysjärkinen fiksu lyö toisia, ja todella usein lyöjällä on itsellään joko psyykkisiä ongelmia, on kasvanut väkivaltaisessa ympäristössä..ymym, ja käsite uhri lyöjän kohdalla tulee juuri niistä asioista joka on saanut aikaan väkivaltaisen käytöksen. Asioita käsitellessä tämä pitää myös osata ottaa huomioon, mutta ei se tarkoita että lyöjän tekoa vähättelee. Syyn löytäminen on välttämätöntä että on edes mahdollista parantua. Ei voi muuttaa sitä mitä ei tiedä ja tunnusta olevan olemassa.

Noh, vaikeita asioita, ja erittäin tunteita kuohuttavia, varsinkin meille, ketkä olemme tuossa "jamassa" olleet. Sinun omat tuntemuksesi ovat oikeita sinulle, emmekä me muut sitä täältä kirjoituksillamme pysty (tai edes halua) kontroilloimaan. Olen iloinen sinun ja meidän muiden puolesta ketkä olemme tuosta tilanteesta pois päässeet, johtui tilanteeseen joutuminen sitten mistä hyvänsä.

Terveyskeskukseen ja poliisiasemalle, mars. Otat samalla selvää, mistä mies voi hakea apua ongelmaansa ja sanoa hänelle, että hakee sitä NYT HETI, tai se on finito.

Veikkaan, ettet ole silmä ummessa viimeistä kertaa, jos annat asian nyt jäädä tähän.

Voi turhuuden turhuus. Sitä niin haluaisi omankin taustansa takia auttaa ihmisiä, jotka joutuvat kokemaan väkivaltaa. Mutta tällä palstalla näiden ketjujen tulos on ihan varma. Aloittaja ei ole miestään jättämässä. En muista yhtään ketjua, joissa tulos olisi se, että uhri ihan oikeasti edellyttää väkivallantekijältä vastuunottoa ja myös itse ottaa vastuuta pelastamalla itsensä ja lapsensa.

LisaMarie > Kirjoitinko muka jossain kohtaa, että hyväksyin mustasukkaisuuden? Se että selitin asian silloin itselleni eli puolustelin asiaa ei suinkaan tarkoita sitä, että olisin sietänyt mustasukkaisuutta. Sain siitä monta mojovaa riitaa aikaan ja etäisyyttäkin otin. Mies kuitenkin oli riidan jälkeen vakuuttavasti nöyrän sekä ymmärtäväisen oloinen ja lupasi antaa minulle tarvitsemani yksityisyyden sekä tilaa. Lepyttelyvaiheessa sujuikin mukavasti, kunnes tilanne taas eteni seuraavaan vaiheeseen.

Olin minäkin nykyisestä miehestäni mustasukkainen suhteen alkuaikoina kuten hänkin minusta, mutta terveellä tavalla. Alkuhuumassa kaikki palat tuntuvat loksahtavan paikalleen (ja tällä kertaa ihan oikeasti loksahtivatkin), mutta pieni epävarmuus on koko ajan läsnä. Kun toista ei tunne kunnolla eikä suhde ole vielä ehtinyt vahvalle pohjalle, koska on ihan alussa vielä, niin mustasukkaisuutta ilmenee herkästi. Oleellista on se rajoittaako mustasukkaisuus toisen yksityisyyttä ja sosiaalisuutta ja hiipuuko se tuntemaan oppimisen ja luottamuksen varmistumisen myötä. Aika tunteettomalta tuntuu ihminen jossa ei yhtään herää mustasukkaisuuden tunteita. Jos mieheni suhtautuisi minuun täysin välinpitämättömästi ja pitäisi minua itsestäänselvänä, niin en minä kovin halutuksi itseäni tuntisi. Tässä suhteessa mustasukkaisuus ei kuitenkaan ole tarvetta omistaa ja kontrolloida vaan terveeseen rakastamiseen kuuluva pieni epävarmuuden tunne joka kertoo siitä, ettei toista pidetä itsestäänselvänä vaan tärkeänä ja rakkaana. Siitä, että rakkautta halutaan vaalia ja siitä, että haluaa itse olla se yksi ja ainoa, joka saa tehdä kaikkensa toisen onnellisuuden eteen. Tuo mustasukkaisuus ei rajoita eikä hallitse kumpaakaan toisin kuin aikaisemmassa suhteessani.

Jos siis mustasukkaisuus on pieni osa terveellä pohjalla olevaa suhdetta, osa rakkauden tunnetta, niin ei sen takia tarvitse eikä pidä suhteesta luopua. Nuorempana olin sinisilmäisempi ja uskoni muutokseen säilyi hieman kauemmin. Tällä kertaa olisin osannut lähteä aikaisemmin, koska olen oppinut tunnistamaan huolestuttavat merkit suhteen myrkyllisyydestä. Tarvetta ei kuitenkaan ole edelleenkään ilmennyt vaikka yhteisiä vuosia on tullut useampia. Pieni terve mustasukkaisuus hiipui suhteen edetessä ja vahvistuessa, kun aihettakaan ei ole kummankaan puolelta ilmennyt. En minä siinä nuoruuden suhteessakaan aihetta antanut, mutta toinen osapuoli sitäkin enemmän. En kuitenkaan tarttunut siihen ja alkanut riitelemään, sillä minähän olin jo päättänyt pyrkiä suhteesta pois ja alkaa elämään ansaitsemaani hyvää elämää.

usein se ei lopu.Itse lähdin väkiv.suhteesta pois 6-v sitten.Mies muuttui sudeksi kun oli juovuksissa ja löi..vain pari kertaa fyysisesti ,mutta psyykkisesti 9-vuotta.
Nyt tuli ilmi että hän oli lyönyt esi-murkkuikäistä tyttöämme kun oli isällään käymässä.Syynä oli se että tyttö kiukutteli...eli hänelle kukaan ja koskaan ei voi sanoa mitään vastaan.
Tyttö ei todellakaan enää vieraile isänsä luona.

Eli tuo lyöminen vaihtaa vain kohdetta ...

[QUOTE="Just";23301801]Itse ap varmasti tuntee miehensä, jos tuo ois jatkuvaa mikä ei ilmeisesti ole niin ei sillon viä tarvi kimpsuja pakata ja heittää mäelle. Ap.n miehellä on paha olla ja purkaa naiseensa sitä mikä ei hyvä.[/QUOTE]

En usko että kukaan muu kuin sellainen joka itse lyö, voisi kirjoittaa tällaista kommenttia.

[QUOTE="Kenguru";23301833]En usko että kukaan muu kuin sellainen joka itse lyö, voisi kirjoittaa tällaista kommenttia.[/QUOTE]

:D Minä nainen hakkaan miestäni tai toisinpäin, juu ei.

[QUOTE="Just";23301801]Itse ap varmasti tuntee miehensä, jos tuo ois jatkuvaa mikä ei ilmeisesti ole niin ei sillon viä tarvi kimpsuja pakata ja heittää mäelle. Ap.n miehellä on paha olla ja purkaa naiseensa sitä mikä ei hyvä.[/QUOTE]

Sinä vain taputtelisit lyöjää, joka pistäs lapsesi naaman tohjoks? Onhan sillä niin paha olo.

[QUOTE="Noo";23301897]Sinä vain taputtelisit lyöjää, joka pistäs lapsesi naaman tohjoks? Onhan sillä niin paha olo.[/QUOTE]

Oliko ny kyse lapsesta? Ei. Erotkaa mun puolesta vaikka jos mies juo oluen joka ilta :D

[QUOTE="Just";23301435]Jos ton takia jo erotaan ni huh huh.[/QUOTE]

Montako kertaa mies saa lyödä tai hakata sairaalakuntoon ennenkuin sun mielestä voi erota?
Vai meinasitko että naisen pitää maata arkussa.Saako sun mies lyödä toistuvasti ?
Musta on kuule fyysinen sekä henkinen väkivalta erittäin hyvä syy erota!

[QUOTE="Just";23301872]:D Minä nainen hakkaan miestäni tai toisinpäin, juu ei.[/QUOTE]

Hyvä sitten niin. En silti ymmärrä miten sinun mielestä on o.k, jos toinen osapuoli purkaa pahaa oloaan lyömällä. Laitoit, että ei hyvä, mutta silti sinun mielestä suhteeseen pitäisi jäädä? Sori, olen ollut tuossa "jamassa", ja siksi minun on todella hyvin vaikea ymmärtää tuota näkökulmaa. Ajattelen, että onneksi minua ei kukaan silloin kannustanut jäämään suhteeseen, ihan henkeä salpaa vieläkin sellainen ajatus että joku niin olisi tehnyt. Olisin ottanut sen niin, että heidän mielestä on o.k jos saan turpaani aina välillä, koska toinen vain purkaa pahaa oloaan.

ap, miten päänsärkysi voi? Onko muita oireita? Saattaisi olla syytä käydä lääkärissä tarkistamassa ettei ole vakavampaakin kuin aivotärähdys. Väkivallalla on enemmän seurauksia kuin telkkaria katsomalla voi päätellä.

Tunteet ovat edelleen aika sekaisin. Olin aivan sata varma, että eroan tuosta mutta nyt tuntuukin aivan päinvastaiselta.. Uhosin jo miehelle eroa, mutta nyt vain haluaisin olla sen kainalossa.. Toivoen että kaikki muuttuu vielä paremmaksi. Hyvä mies hän on..

Kehoitan sinua suksimaan välittömästi niin pitkälle kun pääset!!!

Takosin vaimoani pari vuotta kunnes hän kyllästys ja pisti kerran pari
(mielestäni oikeutetusti)
veitsellä meikäläistä... ja sitten pakkas mukulat ja lähti.

Minulta ei kysytty kun se vietiin oikeuteen, enkä saanut ite ees päättää
meneekö se vai ei. Mut onneksi vaimo todettiin syyttömäksi.

Se vanha jaanaus siitä, että "lyö kerran lyö aina". Pitää ihan oikeasti paikkansa
ihan jokaisen kohdalla!!!

Seuraavalla kerralla se tekee jotain pahempaa!
Lähde kun vielä voit!!
Ihan tosi!!!

Tunteet ovat edelleen aika sekaisin. Olin aivan sata varma, että eroan tuosta mutta nyt tuntuukin aivan päinvastaiselta.. Uhosin jo miehelle eroa, mutta nyt vain haluaisin olla sen kainalossa.. Toivoen että kaikki muuttuu vielä paremmaksi. Hyvä mies hän on..
Harrastaako hyvä mies väkivaltaa rakasta kohtaan? Satuuttaako hyvä mies ihmistä jota rakastaa, EI mun mielestä.Seuraavan kerran voit olla sairaalassa,sitä seuraana kertana ruumishuoneella! :headwall:
Väkivaltainen ihminen kovin helposti muutu,perheväkivalta yleensä raaistuu.