Mies kuristi eilen... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ouh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lapsikin on koko aika varuillaan, pelkää koska isi taas huutaa, ja ajatelkaa vasta 1v kyseessä :(

Ja ajatelkaa, sinä altistat viattoman lapsen tuollaiselle hullulle, josta pieni saa loppuelämänsä traumat. Ihan sama, jos itse olet masokisti ja pilaat oman elämäsi, mutta sitä en voi hyväksyä, että pilaat myös pienen lapsen elämän. Sinun tehväväsi on suojella lasta ja viedä hänet turvaan.

En voi kyllä uskoa, että joku on oikeasti noin idiootti. Tämän on pakko olla provo.

Lähde äkkiä - ihan minne vaan!

Kuristaminen ja käsien taittelu kuulostaa todella pelottavalta! Pari läpsäisyä takapuolelle voisi vielä antaa anteeksi - niistä ei henki lähde - mutta kuristaminen on jotain ihan muuta..

[QUOTE="vieras";23096145]En usko että on provo. Minunkin poikaystäväni tykkää esitellä minulle lukkopainiotteitaan, on valehtelematta ainakin 50 kertaa kuristanut minua, sanonut "kuristavansa minua niin kauan että taju lähtee, ei siihen kuole". Tietää, että VIHAAN sitä kun hän kuristaa, alan joka kerta hysteerisesti itkeä ja huudan pää punaisena, kun päästää otteensa. Usein myös vääntelee jalkojani ja käsiäni, tönii ja tuuppii, työntää minua seinää vasten ja on muutenkin ihan liian kovakourainen otteissaan. Jos kutsun häntä väkivaltaiseksi, hän hermostuu ja sanoo sen olevan minun vikani... No, se on hänen huumoriaan, katsotaan, kuinka kauan minun pinnani kestää...[/QUOTE]

Siis... Mun on aika vaikea ymmärtää, että sä odotat pinnasi katkeamista, kun tollanen oikeasti ei vaan ole lähelläkään normaalia. Miehen täytyy olla ihan oikkesti tosi lahjaton ja tyhmä, että tekee noin.

Mulla on semmoinen tunne, ap, kun lakkasit vastailemasta, kun aloin tiedustelemaan miehen ja vauva suhteesta, että sä tiedät, että mies tekee vauvalle pahaa aina kun sun silmä välttää, mutta haluat itsellesi uskotella, että kaikki on ok, etkä muka tiedä mitään siitä asiasta. Toivottavasti ei ole näin.

Ja ajatelkaa, sinä altistat viattoman lapsen tuollaiselle hullulle, josta pieni saa loppuelämänsä traumat. Ihan sama, jos itse olet masokisti ja pilaat oman elämäsi, mutta sitä en voi hyväksyä, että pilaat myös pienen lapsen elämän. Sinun tehväväsi on suojella lasta ja viedä hänet turvaan.

En voi kyllä uskoa, että joku on oikeasti noin idiootti. Tämän on pakko olla provo.

Turha ap:ta syytellä, narsistin osaavat kyllä manipuloida ihmisen niin pilalle että ne ei edes huomaa minkään olevan vialla. Nähtävästi sulla ei ole omakohtaista kokemusta psykopaatista.

Turha ap:ta syytellä, narsistin osaavat kyllä manipuloida ihmisen niin pilalle että ne ei edes huomaa minkään olevan vialla. Nähtävästi sulla ei ole omakohtaista kokemusta psykopaatista.

Kyllä minulla on omakohtaista kokemusta, mutten ollut niin tyhmä, että olisin jäänyt odottamaan, koska se ensimmäinen isku tulee. Selvät merkit oli jo olemassa, että siihen suuntaan ollaan menossa. Minulla oli sen verran järkeä ja itsekunnioitusta, että tajusin häipyä suhteesta ajoissa.

Kyllä minulla on omakohtaista kokemusta, mutten ollut niin tyhmä, että olisin jäänyt odottamaan, koska se ensimmäinen isku tulee. Selvät merkit oli jo olemassa, että siihen suuntaan ollaan menossa. Minulla oli sen verran järkeä ja itsekunnioitusta, että tajusin häipyä suhteesta ajoissa.

Itse en sen hullun kanssa lapsia tehnyt.

Oma isäni oli myös vastaava ja onneksi äitini tajusi erota hänestä. Olisi voinut erota jo muutaman vuoden aiemmin, koska minulle jäi ikäviä muistoja isästä. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, koska äitini ratkaisun ansiosta loppu lapsuus oli onnellinen.

Siis... Mun on aika vaikea ymmärtää, että sä odotat pinnasi katkeamista, kun tollanen oikeasti ei vaan ole lähelläkään normaalia. Miehen täytyy olla ihan oikkesti tosi lahjaton ja tyhmä, että tekee noin.

Vastasit minun kommenttiini. Rupesin tätä ketjua lueskeltuani tutustumaan narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Koko suhteemme ajan minua on häirinnyt mieheni erittäin ylimielinen ja itserakas asenne, kohtelee esim. tarjoilijoita, kaupan kassoja, minun sisaruksiani, omia sukulaisiaan, ketä tahansa kuin roskaa. Itseään sen sijaan pitää mahdottoman älykkäänä, komeana, lihaksikkaana, sosiaalisesti lahjakkaana yms. Valehtelee silmittömästi. Ja sitten vielä on väkivaltainen. Olen ymmärtänyt, että narsismi on nykyään oikein trendisana, jota viljellään miten sattuu. Mistä tietää, missä tilanteessa on todella kyse narsismista? Miehelläni on traumaattinen lapsuus takana, eli pohjaa kehittyneelle narsismille saattaisi hyvinkin olla.

Mieheni on lisäksi muutaman kerran kutsunut minua narsistiksi. En kyllä tiedä millä perustein, olen hyvin arka ja ujo, itseluottamus nollissa, enkä varmaan edes osaisi käyttäytyä ylimielisesti...

[QUOTE="vieras";23097420]Vastasit minun kommenttiini. Rupesin tätä ketjua lueskeltuani tutustumaan narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Koko suhteemme ajan minua on häirinnyt mieheni erittäin ylimielinen ja itserakas asenne, kohtelee esim. tarjoilijoita, kaupan kassoja, minun sisaruksiani, omia sukulaisiaan, ketä tahansa kuin roskaa. Itseään sen sijaan pitää mahdottoman älykkäänä, komeana, lihaksikkaana, sosiaalisesti lahjakkaana yms. Valehtelee silmittömästi. Ja sitten vielä on väkivaltainen. Olen ymmärtänyt, että narsismi on nykyään oikein trendisana, jota viljellään miten sattuu. Mistä tietää, missä tilanteessa on todella kyse narsismista? Miehelläni on traumaattinen lapsuus takana, eli pohjaa kehittyneelle narsismille saattaisi hyvinkin olla.

Mieheni on lisäksi muutaman kerran kutsunut minua narsistiksi. En kyllä tiedä millä perustein, olen hyvin arka ja ujo, itseluottamus nollissa, enkä varmaan edes osaisi käyttäytyä ylimielisesti...[/QUOTE]

Ei ketä tahansa voi narsistiksi kutsua,mutta ap:n mieheen se kyllä sopii erittäin hyvin tai mies on sitten mieleltään sairas sadisti.Ei kukaan normaali ihminen satuta ja kurista kumppania tahallisesti
ja naura päälle.Kyllä siunkin mies jotenkin kuulostaa narsistiselta persoonalta,mieshän syyttelee sinua,on ylimielinen muita kohtaan,on itse komea,älykäs yms.
Ei kuulosta hyvältä tai turvalliselta suhteelta.Onko muuten ollu väkivaltaa?

Viimeksi muokattu:
huh, siis tää on ihan hirveä juttu...en jaksanut lukea koko ketjua, vain ekan sivun, mutta toivottavasti ap saisi haettua apua jostain. Tuo mieshän on ihan oikeasti sairas, ei näytä pätkääkään välittävän vaimonsa tunteista, toiveista, hyvinvoinnista, eikä ehkä kohta edes siitäkään onko tämä elossa! Voi kun ap lähtisi pian turvaan! Mies voi olla tosi arvaamaton, ja selvästi ap on täysin tämän armoilla... :(

Mulla on semmoinen tunne, ap, kun lakkasit vastailemasta, kun aloin tiedustelemaan miehen ja vauva suhteesta, että sä tiedät, että mies tekee vauvalle pahaa aina kun sun silmä välttää, mutta haluat itsellesi uskotella, että kaikki on ok, etkä muka tiedä mitään siitä asiasta. Toivottavasti ei ole näin.

Lopetin vastailemasta koska mies tuli töistä, en voi silloin olla koneella. Ja minä en tiedä että mies olis tehnyt lapselle mitään pahaa, hänelle mies on hyvä isä, tai no miten sen nyt ottaa, mutta huutanut hän on lapselle, muuta ei tietääkseni. Huutaminenkin on paha asia, olen häntä komentanut siitä useita kertoja. Nyt kiitän teitä :) Avasitte kaikki silmäni! Tunnen valoa tunnelin päässä! Olen kutsunut äitini luoksemme vähäksi aikaa, (hän tulee toiselta paikkakunnalta, kaukaa) Ja kun äitini lähtee, lähdemme minä, lapsi ja koira mukaan. Asumme äitini luona siihen asti kunnes löydän asunnon. Soitin äidilleni ja kerroin tilanteesta, olemme sopineet nyt kaikki, kaikki on valmista, ja kaikki tulee olemaan hyvin. Älkää enää huolehtiko! Mutta kiitos oikeasti kaikille teille, kerroitte miten asiat ovat, ilman teitä, en olisi varmaan tehnyt yhtään mitään...

Lisään, mies ei tiedä tästä mitään, vielä, kun äitini on täällä, sen yhden yön, sitten kai jo lähdemme pois, kerron että lähden vähäksi aikaa äidin luokse, sitten kun olen turvallisesti perillä, kerron etten halua jatkaa suhdettamme.

Jee!!! Tosi hyvä juttu. Olen iloinen sun puolesta. Mutta varaudu siihen, että mies saattaa esittää ihanaa, kun äitisi on käymässä. Älä hämäänny siitä, vaan muistuta itseäsi kuinka pelottavaa on, kun ei voi luottaa.

terveiset ap:lle narsistin lapselta. Haluatko että näet lastasi vielä aikuisenakin eli sen jälkeen kun lapsesi on 18 ja vapaa lähtemään kodistaan turvaan? Oma isäni oli juuri tuollainen sadistinen hullu kuin miehesi ja äidin nöyryyttämisen ja pahoinpitelyn lisäksi ennenpitkää nöyryytys ja alistaminen ja väkivalta kohdistui meihin lapsiinkin. Lapsuuteni oli todella järkyttävää ja ainaista pelossa elämistä ja isän mielistelyä ja tunnetilojen arvioimista siinä pelossa että taas tulee kiuritusta ilman mitään oikeaa syytä.
AIkuisiällä en ole isäni kanssa enää yhtään missään tekemisissä, eikä isäni ole esim. lastenlastensa (eli minun lasteni)

Kyllä, hänhän osaa esittää, mutta kyllä tiedän syvällä sisimmässä mikä hän on ja että teen oikein. Mies luulee sitten että lähen "lomalle" äidin luo, mutta jäänkin sinne, tämä on hyvä suunnitelma minun mielestä.

jatkoa siis äskeiseen, eli isäni ei ole lastenlastensa kanssa tosiaan tekemisissä eikä ole äitinikään, koska isä ei laske äitiä käymään luonani. Äitini siis menetti sekä lapsensa että ainoat lapsenlapsensa. Haluatko sinä että sinulle käy samoin omien lastesi kanssa? Arvaa vaan haluavatko enää aikuisena ikinä pitää mitään yhteyttä tuollaisiin vanhempiin jotka aiheuttavat elinikäiset traumat.

Traumoista ei parane koskaan, edes terapia ei välttämättä auta niihin. Pelasta ennenkaikkea lapsesi jos et itsestäsi välitä ollenkaan.

Kiitos nyt vielä:) Tulen ehkä myöhemmin kirjoittamaan, (kun olen äitini luona jo) miten tämä homma meni. Tia hommahan menee niin että lähden, enkä tule takaisin mutta miten mies reagoi, se pelottaa nyt, mutta yritän olla nyt normaalisti...

tai siis tunnen itteni typeräksi jos sanon miehelle että haluan erota, sen takia että aina nipistelet ja puristelet ja se on sinun mielestä hauskaa, nimittäin jos mies oikeastikki vaan vitsaili, niin tuntuis typerältä, ymmärrättekö? mutta sitten taas jos se tekeekin niin että yrittää alistaa ja jotenkin nauttii tuosta niin sitte lähtö olis oikea ratkasu, tietty.

Miksi sä yrität sairaan ihmisen kanssa keskustella? Luuletko oikeasti, että hän jotenkin yhtäkkiä sanoisikin "Kulta, olet oikeasssa. Käyttäydyn sairaasti ja olen pahoillani. en ikänä enään." Ja oikeasti näin käy. Ajattele ja toimi omilla aivoillasi. Et sä sitä rakasta vaan sut on aivopesty riippuvaiseksi ja uskoteltu, ettet pärjää omillasi. Pärjäät, ja paremmin kuin nyt kun pääset henkiseen tasapainoon. Jos kerrankin selittelet itsellesi jotenkin sitä, että et vaan ilmoita "Nyt riittää" ja lähde, niin siinähän taas olet muuttumattomassa tilanteessa odottamassa seuraavaa kuristusta. Apua saat kyllä. TOIMI.

Hieno juttu että avasit viimeinkin silmäsi ja sait tehtyä päätöksen lähtemisestä! :hug:
Toivotan elämääsi kaikkea hyvää.

hyvä, että olitkin päättänyt toimia :) En lukenut alkua pidemmälle kun kirjoitin. Hullu oot jos ikänäsi takaisin käännyt. Uhkailuja saat varmasti, kiristystä yms, mutta oudompaa olisi, jos niitä ei kuuluisi. Pää kylmänä.

[QUOTE="ihmettelijä";23121039]ketähän tälläkin stoorilla pissittiin linssiin?[/QUOTE]

Toivon, että olisi provo. Mutta jos ei ole, niin toivon, ettei ap ikinä palaa tuollaisen hullun kanssa yhteen.

Yhteistyössä