[QUOTE="vieras";23097420]Vastasit minun kommenttiini. Rupesin tätä ketjua lueskeltuani tutustumaan narsistiseen persoonallisuushäiriöön. Koko suhteemme ajan minua on häirinnyt mieheni erittäin ylimielinen ja itserakas asenne, kohtelee esim. tarjoilijoita, kaupan kassoja, minun sisaruksiani, omia sukulaisiaan, ketä tahansa kuin roskaa. Itseään sen sijaan pitää mahdottoman älykkäänä, komeana, lihaksikkaana, sosiaalisesti lahjakkaana yms. Valehtelee silmittömästi. Ja sitten vielä on väkivaltainen. Olen ymmärtänyt, että narsismi on nykyään oikein trendisana, jota viljellään miten sattuu. Mistä tietää, missä tilanteessa on todella kyse narsismista? Miehelläni on traumaattinen lapsuus takana, eli pohjaa kehittyneelle narsismille saattaisi hyvinkin olla.
Mieheni on lisäksi muutaman kerran kutsunut minua narsistiksi. En kyllä tiedä millä perustein, olen hyvin arka ja ujo, itseluottamus nollissa, enkä varmaan edes osaisi käyttäytyä ylimielisesti...[/QUOTE]
Ei ketä tahansa voi narsistiksi kutsua,mutta ap:n mieheen se kyllä sopii erittäin hyvin tai mies on sitten mieleltään sairas sadisti.Ei kukaan normaali ihminen satuta ja kurista kumppania tahallisesti
ja naura päälle.Kyllä siunkin mies jotenkin kuulostaa narsistiselta persoonalta,mieshän syyttelee sinua,on ylimielinen muita kohtaan,on itse komea,älykäs yms.
Ei kuulosta hyvältä tai turvalliselta suhteelta.Onko muuten ollu väkivaltaa?