Mies järkytti lasta (ja minua)

• Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Vimma"
Miten helkkarissa (vissiinkin) aikuiset ihmiset vetävät homouden näihin keskusteluihin. Mietin vain heidän lastensa arvomaailmaa ja kohtaloa. Tuollaiset on silkkaa rasismia ja julkaisua tulisi harkita.

"Poika lastenkotiin ja raamatulla päähän lujasti, mutta tuskin estää homoutta moisen trauman jälkeen. "
"Eihän noin blondia naista voi ollakaan, että haluaisi kasvattaa lapsestaan uusavuttoman homon."

äimistynyt
te kasvis syöjät voisitte hetkeksi pysähtyä miettimään mitä vaikutuksia nyky yhteiskunnassa olisi jos esim metsästys lopetettaisiin kokonaan. suurpetojen vähyys tekisi sen että hirvikanta esimerkiksi kasvaisi huimaa vauhtia. tämä taas johtaisi siihen että metsätalous joutusi erittäin suurin vaikeuksiin koska taimikot syötäisiin ja tallottaisiin piloille.. tällöin hirven ainoa "luonnollinen" vihollinen olisi auto.

nykyinen hirvikanta syö noin 700milj kiloa kasvisravintoa vuodessa.. ja hirvien paino on ollut laskusuhdanteessa kertoen että ravintoa ei ole tarpeeksi.. kun kanta kasvaisi tuosta niin kenenköhän pihoille ja maatiloille ne tulisi ruokailemaan? olisikohan se sitten taas ihmisten ravinnosta pois?

"Vierailija"
Minusta tuntuu, että lapsi olisi järkyttyneempi jos saisi koulussa vasta tiedon syöneensä kuollutta eläintä. Aika noloa olisi lapsen kannalta. Eikä kaikkea kasvatustvastuuta tarvitse jättää koululle. Nuo on perusjuttuja joista kaikkien on hyvä tietää, jopa lapsen. Kuka on turvallisempi opettaja kuin oma vanhempi?!

"piup"
joo, poika menee varmasti pilalle...
itsekkin olen vain ihan normaali, vaikka jo ennen ala-astetta seurannu kaikki sikojen tapot ja käsittelyt alusta loppuun. niin ja hirven käsittelyt...
maalla on enemmän aktiviteettejä ja saa parempaa tietämystä kuin kaupungissa pelikoneen kimpussa...

hohhoijjjaaa...
että nykyään ei siis saa opetella biologiaa, onko ihmekkään ku jotku synnyttää tietämättä ees olleensa raskaana?

:p

CarsciYarsci
Trollihan toi tietty on, ei noin kipeitä oikeesti oo. Jos olis, mullois ratkaisuksi 2 vaihtoehtoa:
1. Äiti terapiaan.
2. Äiti kuntoutukseen eli pojan ja iskän mukaan kalaan ja lopuksi perkaukseen.

Kalastajatytär
Äiti parka -ihan oikeasti - elämän realiteetistä ei lapsi traumaa saa, mutta kyllä siitä että heiltä sitä pimitetään, ja sitten joskus aukeaa, aivan liian myöhään. Kuuluuko kaupunkilaisäiti itse näihin ylisuojattuihin lapsiin. Ei edes taida olla tämän ongelman kanssa yksin. Järki kasvatukseen.

kAll3
Itsellä samanlainen kokemus. Oltiin laiturin nokassa kalassa 6 vuotiaan pojan kanssa ja hauki nappasi vieheeseen. Vedettiin rantaan kun ei tullut haavia mukaan. Poika meinasi syöttää sormiaan hauelle rannassa ja sanoin että pysy matkan päässä ettei pure. Sitten kirveellä niskapoikki hauelta ja suolet pihalle eli aika veristä puuhaa. Säikähdin että poika saa traumoja kyseisestä operaatiosta, mutta hyvin se sen otti kun grillattiin hauki filettä ja hauen pää oli kepin nokassa: Poika Tokaisi, että "Isi Ei pure enää".

Eli ei saanut traumoja vaan ymmärsi luonnon lain ja ruoka ketjun merkityksen niinkuin itsekin olen kyseisen operaation oppinut omalta isältäni. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Pohtii
Mitä pahaa muuten siinä on, että ihmisenkin sisällä on suolia (ynnä muita sisäelimiä)? Miksi 6-vuotias ei saisi tätä tietää...? Mikä aloittaja on tosissaaan, niin kuulisin mielenkiinnosta milloin lapsi hänen mielestään on tarpeeksi kypsä kuulemaan sisäelimistä?

"mokkula"
Kuusivuotias ei ole enää niin pieni etteikö hänen tällaista soisi kokevan. Jos sinä pidät kokemusta järkyttävänä, niin pitää lapsesikin. Näytä vähän mallia ja osoita, että tämä on luonnollinen asia sen sijaan että alat hyperventiloimaan ja osoitat että tällainen on todella järkyttävää. SINÄ olet vastuussa siitä muodostuuko se trauma vai ei.

asdasd
[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.

Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!

Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]

oot hesasta ku oot noi idiootti? :D

hahhh
Poika sattu näkemään kuin kalalta vejetään suolet ulos... no eihän tuo nyt mittää.... mutta entä nykyiset tietokone/konsoli pelit veri lentää ja päätöntä ampumista se ei vissiin ole sitten lapselle haetaksi....

DD:DD
[QUOTE="Aloittaja";28495785]Te olette totaalisen sekaisin!!! Näyttäkää vaan omille penskoille elukoiden tappamista ja suolistusta! Ei ole minun syy jos lapsistanne tulee ties mitä psykopaatteja!!!!

Minä lopetan tähän![/QUOTE]

ahaha olin 2v ku ekan kerran näin ku kalalta leikattii pää irti ja suolestettiin ja jäniksenki oon nähny 3 vuotiaana tapettavan ja nyt olen psykopaatti !

Iiro M.
Radiorockin Jone Nikula luki juuri ilmoituksesi lähetyksessään ja kommentoi, kuten tavallisesti, osuvasti. "Miten voi lasta rakastaa niin väärin, että ei ole opettanut että ihmisen sisällä on semmoisia kuten keuhkot, sydän ja suolia. Et jos kuusi vuotias ei sitä vielä tiedä, niin mitä hän sitten tietää? "

taas?
Onpas ilkkujia taas liikkeellä ihan kaksplussan tapaan. Eli lapsi oli järkyttynyt, koska kalan tappaminen ja perkaaminen näytettiin hänelle ilmeisesti pyytämättä ja yllättäen, lasta ei oltu valmistelu siihen. On myös eri asia tietää periaatteessa, että mitä kalalle tehdään kuin että se tehdään tuossa nenän edessä. Toi vitsailu oli vielä todella typerää.

Ei, en olisi minäkään mielissäni, jos lastani oltaisiin järkytetty toimimalla noin. Eilen sai jossain ketjussa kovasti ymmärrystä 13-v poika, joka itki kun elävältä hämähäkiltä vedettiin jalkoja irti. Nyt ei saisi 6-vuotias järkyttyä nähtyään kaloja tapettavan ja perattavan. Juu, miten vaan.
mistä näitä perhanan blondeja oikee tulee.

no hesasta tietenkin

En ymmärrä
Ei mikään ihme, että lapsi järkyttyi. Järkytys johtui siitä, että hänelle selvisi VASTA kuusivuotiaana luonnollinen asia. Jos lapsi olisi otettu ruoanlaittoon ja normaalielämään mukaan pienestä alkaen (lue 1-vuotiaasta) niin asia olisi ollut hänelle luonnollinen. Ymmärrän, ettet ole sitä ymmärtänyt tehdä, kun sinullekaan ei asiat selvinnyt silloin kun kuuuluisi. Pienille lapsille on kirjoja, joissa käydään ihmisen anatomiaa läpi. Kyllä kuusivuotiaan kuuluisi jo tietää, että ihmisen sisällä on kaikenlaista. Kalan avulla olisi ollut luonnollista opettaa jo aiemmin itse katsomaan ja kokeilemaan mitä eläimet sisältää. Lapsista kasvaa uusavuttomia tuolla tyylillä ja lisäksi herättää kovaa ahdistusta yht äkkiä saada tietää, että äiti on vuosia syöttänyt kaikkea mistä ei ole ymmärtänyt mitään. Nyt ensitöiksesi otat erilaisia elintarvikkeita esiin ja kerrot mistä ne on tehty. Minun lapseni on kolmivuotiaasta tiennyt mitä jauhenliha on. Ekaa kertaa kuultuaan ei halunnut syödä. Kun sanoin että jätä sitten spagetti ja jauheliha syömättä niin johan irtosi hymy ja totesi no ettei sentään =). sitten pari viikkoa jauhettiin tätä asiaa, eikä enää olla palattu asiaan. Kalaruokia ovat olleet mukana valmistamassa yksivuotiaasta. Paitsi, jos teillä tyydytään kalapuikkoihin niin hankalaa kait se on. Älä tee lapsellesi karhunpalveluksia enää lisää ja kasvata jossain säkissä. Onko kiva, kun koulussa lapsesi on ainoa, joka ei tiedä elämän perusasioista mitään? Vaikka sua kuinka inhottaa, et saa tehdä mörköä asiasta ja siirtää inhotusta lapsellesi. Varsinkaan jos et ole kasvissyöjä edes! Toivottavasti et ole pilannut lapsen isän iloa olla lapsensa kanssa luonnollisesti mätkättämällä hänelle aiheesta! Anteeksi, mutta en soisi lastasi minun lapseni kaveriksi. Lähdenkin tästä keittämään lehmän kieltä kaksivuotiaani kanssa.

Yhteistyössä