Ei mikään ihme, että lapsi järkyttyi. Järkytys johtui siitä, että hänelle selvisi VASTA kuusivuotiaana luonnollinen asia. Jos lapsi olisi otettu ruoanlaittoon ja normaalielämään mukaan pienestä alkaen (lue 1-vuotiaasta) niin asia olisi ollut hänelle luonnollinen. Ymmärrän, ettet ole sitä ymmärtänyt tehdä, kun sinullekaan ei asiat selvinnyt silloin kun kuuuluisi. Pienille lapsille on kirjoja, joissa käydään ihmisen anatomiaa läpi. Kyllä kuusivuotiaan kuuluisi jo tietää, että ihmisen sisällä on kaikenlaista. Kalan avulla olisi ollut luonnollista opettaa jo aiemmin itse katsomaan ja kokeilemaan mitä eläimet sisältää. Lapsista kasvaa uusavuttomia tuolla tyylillä ja lisäksi herättää kovaa ahdistusta yht äkkiä saada tietää, että äiti on vuosia syöttänyt kaikkea mistä ei ole ymmärtänyt mitään. Nyt ensitöiksesi otat erilaisia elintarvikkeita esiin ja kerrot mistä ne on tehty. Minun lapseni on kolmivuotiaasta tiennyt mitä jauhenliha on. Ekaa kertaa kuultuaan ei halunnut syödä. Kun sanoin että jätä sitten spagetti ja jauheliha syömättä niin johan irtosi hymy ja totesi no ettei sentään =). sitten pari viikkoa jauhettiin tätä asiaa, eikä enää olla palattu asiaan. Kalaruokia ovat olleet mukana valmistamassa yksivuotiaasta. Paitsi, jos teillä tyydytään kalapuikkoihin niin hankalaa kait se on. Älä tee lapsellesi karhunpalveluksia enää lisää ja kasvata jossain säkissä. Onko kiva, kun koulussa lapsesi on ainoa, joka ei tiedä elämän perusasioista mitään? Vaikka sua kuinka inhottaa, et saa tehdä mörköä asiasta ja siirtää inhotusta lapsellesi. Varsinkaan jos et ole kasvissyöjä edes! Toivottavasti et ole pilannut lapsen isän iloa olla lapsensa kanssa luonnollisesti mätkättämällä hänelle aiheesta! Anteeksi, mutta en soisi lastasi minun lapseni kaveriksi. Lähdenkin tästä keittämään lehmän kieltä kaksivuotiaani kanssa.