[QUOTE="Aloittaja";28495756]Ei helkkari mitä porukkaa täällä on!!! Kyllä MINÄ tiedän, kuinka kalat perataan ja eläimissä, kuten ihmisissäkin on suolia sisällä. MINÄ EN vain HALUA, että PIENI 6-vuotias poika joutuu tuossa iässä katselemaan moista. En itsekään halua nähdä miten eläimistä tehdään ruokaa, mutta se ei estä minua syömästä eläinperäisiä tuotteita.
Ei minullekaan asiaa näytetty tai kerrottu lapsena. Toki asuimme kaupungissa, niin asiaan ei tarvinnut törmätä. Olen myöhemmin luonnollisesti oppinut mm. koulussa mitä eläinten sisällä on. Näin olisin suonut poikanikin oppivan. En halunnut, että isä näyttää pienelle lapselle kuinka eläimiä tapetaan ja riivitään niiden sisukset pois!
Ai niin, mies oli vielä vitsaillut. Toisen hauen vatsassa oli ollu syöty kala ja mies oli sanonut pojalle, että saatiinkohan äitikala kun mahassa on pikkukala! Voi jessus tuota miestä![/QUOTE]
6-vuotiaana tyttösenä kävin ahkeraan ongella ja kalassa niin isäni, ukin kuin veljieni kanssa. Ollaan suht urbaani perhe kaikinpuolin, joten ei tarvi asua kehä III:n takana jos kalastaa haluaa.
Pojallesi tuo retki isänsä kanssa on ollut varmasti kokemus ja tuskin siitä mitään traumoja jää. Mielestäni on hyvä, että lapsi on kiinnostunut näkemästään ja osaa ajatella, että muillakin elävillä eläimillä & ihmisillä on sisuskalut, vaikkei nyt ihan samanlaisia mitä tuolla hauella, mutta samannimisiä anyways. Tuskin siitä pojastas nyt sarjamurhaajaa kuitenkaan tulee...Mielestäni tuo on ollut hienoa mieheltäsi, että on viitsinyt pojalle moisen näyttää ja opettanut poikaa kalanperkuussa, koska pumpulipeppuja on miehissäkin, jotka eivät viitsi käsiään liata saati osaavat kalaa perata.
Odotas kun poikasi pujottaa elävän madon ongenkoukkuun
6-vuotiaalle tuo tieto/oppi on enempi etu kuin haitta kun kouluunkin on menossa