Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Kasvissyöjä
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28496635:
Eläinten kiduttaminen ja ravinnoksi teurastaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
En ymmärrä logiikkaa. Kummassakin tapauksessa tappaminen täysin turhaa, maailmassa on muutakin ravintoa kuin eläimet.

Olisin ylpeä, jos lapseni järkyttyisi nähtyään teurastusta(vaikkakin vaan kalan), kertoo mielestäni empatian kyvystä.

Miksi pakotatte lapset tappamaan/syömään toisia eläimiä?
 
"Metsämies"
Alkuperäinen kirjoittaja Kasvissyöjä;28506092:
En ymmärrä logiikkaa. Kummassakin tapauksessa tappaminen täysin turhaa, maailmassa on muutakin ravintoa kuin eläimet.

Olisin ylpeä, jos lapseni järkyttyisi nähtyään teurastusta(vaikkakin vaan kalan), kertoo mielestäni empatian kyvystä.

Miksi pakotatte lapset tappamaan/syömään toisia eläimiä?
Minäpä valaisen asiaa...

Logiikka on siinä kun kasvissyöjät syövät eläinten ruuat. Näin ollen eläimiltä loppuu ruoka ja ne alkaa kitumaan. Meidän on vaan pakko lopettaa ne ja päättää niiden kärsimykset. Ja jollainhan se meidänkin on elettävä, joten on aivan luonnollista että me syödään ne teidän kitumaan jätetyt eläimet.

Älkää syökö eläinten ruokia!!! Se tässä järkyttävää on...
 
AnoNyytti
Joo kyllä tämä on provo. Tai sitten tämä neitokainen ei ole käynyt kehä kolmosen ulkopuolella. Mutta hyvin sai ihmiset hermostumaan ja provosoitumaan, pakko myöntää. :)
 
voi hyvää päivää...
Hävetkää!!



Metsästäjät/kalastajat on ihan saatanasta!
Miksei kaikki vois ostaa lihaansa suoraa kaupan tiskiltä, eikä sieltä luonnosta?
Näin yhdenkään eläimen ei tarvitsisi kärsiä!


Mistä sitte kuvittelet sen lihan sinne kaupan tiskiin tulevan? :) Yhtä lailla sille teuraseläimelle laitetaan nappi otsaan. Oli se sitte luomua tai ei. Osaan vain tungetaan lisäaineita lihaa käsiteltäessä/jatkojalostettaessa, ja jos tietäisit mitä kasvatettavat kalat syö niin onkisit ilomielin iteki omat kalat sen jälkeen.
 
Juuh
Minä ja kolme nuorempaa sisarrustani olemme maalta kotoisin ja pienestä pitäen olemme nähneet kuolleita lehmiä ja sikoja sekä sikojen teurastusta ja jopa kalojen perkausta ja voi, täysin tasapainoisia aikuisiksi olemme kaikki kasvaneet :D

(tosin, muksuna ammuin ilmakolla räksiä pihapuista, että kaippa mut voi tuosta jo tuomita....)
 
IHME JA KUMMA !
Kyllä tämän päivän äiti näyttää olevan vieraantunut elämästä. Tuollaisesta vaimosta olisi päästävä eroon mitä pikimmin ja ainakin hankittava hänelle jonkinlaista kriisiapua kallonkutistajalta. Tuolla tavoin ajatteleva äiti on uhka lapsen kehitykselle tasapainoiseksi aikuiseksi. Huostaanotto olis ehkä paikallaan perheeseen joka osaa opettaa lapsen kohtaamaan elämän realiteetit.
 
heheheh
mie olen itse nähnyt kuinka sika, lehmä ja muutama muu elukka teurastetaan ja mie en ole sitä kestänyt nyt aikuis iällä ollenkaa vaikka tieränkin miten ja kuinka ja mistä se ruoka tulee mut pelkkä ajatelukin saa puistatuksen aikaan..mutta silti toi kalan perkaus olen nähnyt monta kertaa jo tosi pienestä pitäen ja ei se kauheeta ole..sika ja lehmä eri asia :) :) vähän isompia ja muutenkin kun niihin on kiintynyt niin pahaa tekee :) minulla on nyt kaksi lasta toinen kohta 1v ja toinen 3v niin ne ei ole vielä nähnyt kalan perkausta eikä muutakaan tommosta, mutta johtunenn ehkä siitä et mieheni ei kalasta ja meille ei saa kalaa muutenkaan tuoda kun mieheni on tosi allerginen niille ja vaikka itse pystynyt niitä syömään ja rakastan kalastusta niin silti en osaa perata niitä kaloja :( ei ole kukaan sitä mulle käestä pitäen neuvonut :( mutta joo meirän muksut pääsee kyllä oppiin kuhan täs ukin luo mennään niin ukki opettaa :) :) heh..

mutta silti ihmiset täällä.. älkää mollatko noin pahasti tätä viestin kirjoittajaa koska, hän on silti ihminen ja haluaa kasvattaa lapsensa toisella lailla.. mutta kyllä toi mieskin olisi saanut keroo pojulle miten tehdään kunnon perkaus ja kertonut ensin pojalle et nyt tehdään näin ja näin ja et illalla voidaan sit yhdessä grillata tai savustaa kala niin poju ois innostunut ja ymmärtänyt tilannetta paremmin ja kertonut äiteelle et kans ensi et nyt tehdään näin ja näin..ja sen äiteenkin ois pitänyt olla siin mukana jos ei kerta ymmärä mitä siin tapahtuu...
 
Keittiönoita
Joo kyllä tämä on provo. Tai sitten tämä neitokainen ei ole käynyt kehä kolmosen ulkopuolella. Mutta hyvin sai ihmiset hermostumaan ja provosoitumaan, pakko myöntää. :)
Ja paljastamaan, millaisia ihmiset pohjimmiltaan ovat: ilkeitä ja pilkkaavat herkempiään. Aikuiset ihmiset. Ei tosiaan tarvitse ihmetellä, mistä koulukiusaajat tulevat.

Ainahan palsta on vähän tällainen, mutta tähän ketjuun taisi osallistua paljon kirjoittajia, jotka eivät normaalisti täällä kirjoittele. Eli herkempien pilkkaaminen ja ivaaminen ei ole vain kaksplussalaisten ominaisuus vaan laajempi yhteiskunnallinen ilmiö.
 
"Espoo"
Olen lapsuuden aikaana talven aikaana kaupungilla asui ja kesällä asuntovaunulla maalaisilla. Olen nähnyt kalat perkkana vaikka olin pieni. Lapset pitää oppia / tietää mistä ruoka tulee..
 
sorsi
Kyllä itse olin jo ihan pienestä innostunut kalojen, lintujen yms eläinten suolistamisesta. Nostin metelin jos ei päästetty mukaan katsomaan. Oli tavattoman mielenkiintoista, ja on vieläkin, tutustua eläinten anatomiaan. Onneksi isä ja äiti ovat luontoihmisiä, kasvattivat suhtautumaan järkevästi kalastukseen ja metsästykseen.
Siksipä nykyään käyn itsekin metsällä ja taatusti nyljen/suolistan lintuni itse. :)
 
provo?
Tosiaan, jätä heti tuollainen raakalainen. Nyt kun kerran tehnyt, tulee tekemään uudestaankin, (vertaa hakkaaminen.)
Poika lastenkotiin ja raamatulla päähän lujasti, mutta tuskin estää homoutta moisen trauman jälkeen.
Luoja varjelkoon, ettei mun tuttavapiirissä ole ketään kaltaistasi!
 
toinen kasvissyöjä
Alkuperäinen kirjoittaja Kasvissyöjä;28506092:
En ymmärrä logiikkaa. Kummassakin tapauksessa tappaminen täysin turhaa, maailmassa on muutakin ravintoa kuin eläimet.

Olisin ylpeä, jos lapseni järkyttyisi nähtyään teurastusta(vaikkakin vaan kalan), kertoo mielestäni empatian kyvystä.

Miksi pakotatte lapset tappamaan/syömään toisia eläimiä?
Voiko tämä olla ihan oikea kasvissyöjä? :D Itse olen ollut kasvissyöja 10 vuotta enkä koskaan ole järkyttynyt kalan tai jonkin riistaeläimen tappamisesta tai teurastamisesta. Luulisi nyt, että kaikki kasvissyöjät puhuisivat itse kalastetun/metsästetyn ruoan puolesta (tosin nämäkin asiat tulee tehdä eettisesti oikein ja tuottaa eläimille mahdollisimman vähän tuskaa). Tehotuotanto on täysin eri asia.
 
Paha vaatturi
Välillä tuntuu että ei kai ne naiset voi olla niin pahoja mutta sitten kun lukee AP:n kaltasta tekstiä niin voi hyvillä mielillä mennä ens yönä peiton alle (ihan itekseen) :)
 
"isoäiti"
Omat lapsen ovat jo aikuisia ja 8 lastenlastakin on ja taatusti jokainen heistä on pikkuruisena jo nähnyt kalan suolistuksen eikä kenessäkään heissä trauman merkkejä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
ei...
Tämän on oikeasti pakko olla provo. Eihän noin blondia naista voi ollakaan, että haluaisi kasvattaa lapsestaan uusavuttoman homon. Itseni isä opetti perkkaamaan kalan jo 2-3vuotiaana ja rakastan kalastamista, sekä itse kalastetun kalan syömistä. Enkä ole ostanut kaupasta kalaa moneen vuoteen.
 
"selviytyjä"
pojastasi voi myös tulla selviytyjä.. psykopaatin sijasta..

en tiedä onko provo mutta ompa sitä itse 9vuotiaana tullut opetettua nelikymppisiä kaupunkilaisia kalan perkuussa.. ei se ole jokapaikassa päivän selvää mitenkä tuo ruoka lautaselle päätyy.. nehän tehdään tehtaissa kuten paidatkin eikä mitään viattomia eläimiä oikeasti surmata :D
 
"Lumi"
Mun siskon mies suolestaa jänikset, sorsat jne. omalla pihallaan (metsästää)..ja lapset siinä mukana on aivan normaalisti katsomassa ja heistä se on ihan okei ja haluavat olla siinä. Ja he vielä syövät nämä eläin rukat ;)..siis kautta aikojen ihmiset on tappanut eläimiä syödäkseen ja lapsetkin ovat metsästämässä olleet mukana. Ei toi niin kamala asia kuitenkaan ole ja lapsille tavallaan hyvä opettaa ettei ne ruuat ilmesty tyhjästä sinne pakaste altaaseen/lihatiskiin. :S
 

Yhteistyössä