Mies antoi luvan tänään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä osaa neuvoa kun en tiedä mitä miehesi on tehnyt.
Itse ajattelin nuorena, että esim. heti ero, jos mies kerran on väkivaltainen.
Nyt en tiedä voiko sittenkään olla aina ehdoton. Jos kerran tönäisisi niin otanko eron, kun itsekin olen saattanut tönäistä? vai riittääkö jos hakee apua.

Ei se ole sen takia,että josku meillä oli väkivalta,se on ihan eri asiasta toi viha :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Enpä osaa neuvoa kun en tiedä mitä miehesi on tehnyt.
Itse ajattelin nuorena, että esim. heti ero, jos mies kerran on väkivaltainen.
Nyt en tiedä voiko sittenkään olla aina ehdoton. Jos kerran tönäisisi niin otanko eron, kun itsekin olen saattanut tönäistä? vai riittääkö jos hakee apua.

Ei se ole sen takia,että josku meillä oli väkivalta,se on ihan eri asiasta toi viha :ashamed:

asiasta puhuminen auttaa.. jos terveys on mennyt niin se on kyllä aika ikävämpi homma jo silloin. Ei siinä ukon pahoillaanolo auta vaikka kuinka olis parantanut tapansa jos et pysty katsomaan koko tapausta edes...paras olisi että eroaisitte ja ystävinä pysyisitte vaikka.

voi savanna :hug: Enpä minäkään suosittele tuota muiden miesten treffaamista, kuin vasta sitten kun eron jälkeen. Ja sen enempää tietämättä, toivon kuitenkin että saatte asianne hoidettua.

Savanna, en osaa sanoa mitään mutta :hug: voin antaa. Täällä olen samanlaisissa mietteissä joten ehkä hieman ainakin tiedän miltä susta tuntuu.
Syytä ajatuksiisi en tiedä mutta tämän ketjun perusteella jotakin aistin.

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
En ma ainakaan viittis enaa taloa ruveta rakentamaan... Jos mies on sulle luvan antanut ruveta treffailemaan, valmistaudu, et alkaa varmaan myos itse. En tiia miten ma jaksaisin sellasta, varsinkin jos yhdessa asuttais... :hug:

Minulle onneks ei haita,vaikka mitä hän sano,hän on mulle kuin tyhjä paikka :D sorry mut totta se on

Miksi sitten kyselet täällä, mihin mies meni, kun ei sanonut sulle mitään, kun lähti?
Jos mies on sulle tyhjä paikka, miten edes kiinnität huomiota hänen menemisinsä?

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei kannata ruveta pettämään. Nyt teidän pitäisi olla ystävällisiä toisillenne. Olkaa vaikka hyvät ystävät, jos ei rakkaus kukoista. Kyllä se siitä. Teidän pitää voida luottaa toisiinne ehdottomasti, ettei tule pettämisiä, eikä toista jätetä.

Miksi pitäisi ystävinä jatkaa suhdetta, ilaman rakkautta?

Hyvän ja pitkän suhteen avainsana on TAHTO, tahto olla juuri tuon toisen ihmisen kanssa ja yrittää löytää toinen uudelleen. Eikä luovuttaa.

Mulla on menny jotaki todella pahasti ohi *tutkii tiimarivihkoa* Kattokaas ku mun vihossa ei lue että Savanna olisi viime viikolla edes ollu eroomas tai että heillä menis huonosti. Mies hoisi kaikki työt ja Savanna sai käydä ostoksilla. Jopa rakkaudentunnustuksia jaeltiin puolin ja toisin. Nopeesti se tilanne sitten muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei kannata ruveta pettämään. Nyt teidän pitäisi olla ystävällisiä toisillenne. Olkaa vaikka hyvät ystävät, jos ei rakkaus kukoista. Kyllä se siitä. Teidän pitää voida luottaa toisiinne ehdottomasti, ettei tule pettämisiä, eikä toista jätetä.

Miksi pitäisi ystävinä jatkaa suhdetta, ilaman rakkautta?

Hyvän ja pitkän suhteen avainsana on TAHTO, tahto olla juuri tuon toisen ihmisen kanssa ja yrittää löytää toinen uudelleen. Eikä luovuttaa.

Niinpä. Avainkysymys on siinä, tahtooko rakastaa. Tahtooko rakastua toiseen yhä uudelleen ja uudelleen.
Tosin olen myös sitä mieltä, että aina ei ole pakko tahtoa rakastaa, tahtoa saada suhde taas toimimaan, vaan on ihan ok olla tahtomatta ja erota.

Alkuperäinen kirjoittaja sade:
Mulla on menny jotaki todella pahasti ohi *tutkii tiimarivihkoa* Kattokaas ku mun vihossa ei lue että Savanna olisi viime viikolla edes ollu eroomas tai että heillä menis huonosti. Mies hoisi kaikki työt ja Savanna sai käydä ostoksilla. Jopa rakkaudentunnustuksia jaeltiin puolin ja toisin. Nopeesti se tilanne sitten muuttuu.
ei siitä tarvi tietä kaikille minkätakia hän on tommonen nyt

Voi savanna :hug:
Koita nyt päättää, mitä haluat ja unohda se ajatus, että sä tarvitset jonkun miehen tai ettet osa elää yksin. Sä tarvitsen suunnan ja kun päätät sen, menet sitä kohti ja viis veisat muiden mielipiteistä. Päätät haluatko rakasta sitä ukoa vai et ja jos haluat, pidät kiinni siitä, jos et halua, tet sen selväksi keralla. Lapsillekin epävakaa tilanne on paljon pahempi kun selvä ero!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Koita nyt päättää, mitä haluat ja unohda se ajatus, että sä tarvitset jonkun miehen tai ettet osa elää yksin. Sä tarvitsen suunnan ja kun päätät sen, menet sitä kohti ja viis veisat muiden mielipiteistä. Päätät haluatko rakasta sitä ukoa vai et ja jos haluat, pidät kiinni siitä, jos et halua, tet sen selväksi keralla. Lapsillekin epävakaa tilanne on paljon pahempi kun selvä ero!

Juu tiedän,mutta miks mä yritänyt niin monta kerta,lulin että annan anteeks,mutta se anteeeks antaminen ei tuu vaan :( onko se sun mielestäsi oikeasti niin vakava mitä hän teki mulle? :ashamed:

Juu tiedän,mutta miks mä yritänyt niin monta kerta,lulin että annan anteeks,mutta se anteeeks antaminen ei tuu vaan :( onko se sun mielestäsi oikeasti niin vakava mitä hän teki mulle? :ashamed:
kun sä tiedät mist on kysee :ashamed:

Asia on juuri niin vakava, miksi sinä sen koet. Kukaan muu ei voi päättää puolestasi mitä tunnet, eikä oikeita tai vääriä tunteita ole olemasakaan, on henkilökohtaisia kokemuksia. JOkainen voi vaikuttaa omiin tunteisiinsa, mutta ei muiden.
Mutta lastenkin kannalta ollellista on, että voidaksesi auttaa muita, eli olla hyvä äiti, sinun on ensin autetava itseäsi. Sinun on luotava itsellesi elinympäristö, jossa voit kasvaa henkisesti ja toipua ja sitä, voiko miehesi tukea sinua siinä ja kuulua prosesiin, ei tiedä kukan muu kuin sinä :hug:

En voi kommentoida puoleen enkä toiseen, koska en tiedä mikä on tilanne vaan vain osan siitä. Mitä mies on tehnyt, että sinun terveys on mennyttä? Tartuttanut jonkun taudin sinuun, vai?

Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
:o

Savanna, sinä kirjoitit: "meillä ei enää ole mitään yhteistä kauan,enkä mä voin unohda kaikki ja antaa anteeks"...

Minä kyllä eroaisin tuossa tilanteessa, luulen... :/

joo niin minäkin jo kauan sitten,vain lapsien takia olen vielä tässä,ei meillä kyllä riitoja eikä semmosta ole ja jos tulee sitten lähden heti

lapset kyl huomaa yllättävän helposti jos kaikki ei oo hyvin. et ei lapset pitäs olla se syy... ja savanna talon rakennuksesta semmone et jos rupeette siihen, sit ero tuleeki pian ni aina myynti ja jako ongelma? ja eikös siin joku oo et 2v kannattas odotella enne myyntiä?

mieti savanna viel, iha oman jaksamises takia. sul muutenki tuntunu nuita murheita riittävän.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
En voi kommentoida puoleen enkä toiseen, koska en tiedä mikä on tilanne vaan vain osan siitä. Mitä mies on tehnyt, että sinun terveys on mennyttä? Tartuttanut jonkun taudin sinuun, vai?

mielenterveys pilasi :ashamed:

Ei ukkojen takia kannata mieltään myrkyttää. Menoksi jos semmoista meinaa tehdä. Lapsenkaan takia ei kannata mitään suhdetta pitää yllä, jos rakkaus on kuollut.

Yhteistyössä