Mies afganistanista

  • Viestiketjun aloittaja hn
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Jos mies alkaisi hakkaamaan niin lähtisin heti. Vaikka ajatellaan lapsista eri lailla niin miksi ei oltaisi yhdessä? Ei kai tässä jeti nyt niitä hommata, tuon miehen kanssa tuskin ikinä
 
Keski-ikään ehtinyt äiti
Luin ketjun ja fakta on se, että hait hyvännäköiseltä mieheltä huomiota ja nautit kun saat sitä. Leikit niin kauan kuin sattuu, vaikka tiedät sisimmässäsi että kaikki ei ole kunnossa. Itse asiassa kaikki on varmaan tuntunut epätodelliselta niin hyvässä kuin huonossakin mielessä.

Noin lyhyeen seurusteluun ei pitäisi mahtua sanat "avioliitto", etenkään kun et tiedä miehestä yhtään mitään. Hän pyrkii saamaan aviolliset oikeudet sinuun, ja luethan avioliittoon liittyvästä laista afgaanien näkökulmasta ennen kuin teet mitään päätöksiä..? Vaikutat fiksulta mutta kuten sanottua leikit tulella ehkä jännityksen, ehkä kokeilunhalun vuoksi.

Onnea aikuistumisen tiellä.
 
Veronika
Tuo likkahan on ihan lapsi, 1995 syntynyt. Kihloihinkin mennyt, ei helvetti..
Ai minäkö lapsi? Suurin osa mun ikäisistä on jo aikuisia ja vielä vaan ihmiset kehtaa lapseksi haukkua. Muistakaa että -95: tki vanhenee... Ja kyllä, olemme oikein onnellisia ja mieheni on tullut tänne tekemään töitä ja elämään ITSE omilla rahoilla, eikä suinkaan anna perheelleen niitä. Perheen olen tavannut ja aika kontrolloivalta ja huolehtivaiselta vaikuttaa mutta ihan kivoja. Ja mies on irakilainen. Antakaa muiden tehdä omat päätökset älkääkä jaksako netissä kritisoida toisia ja haukkua. Eletään kaikki sitä omaa elämää!
 
Kerrompa oman mielipiteeni... tapailin 3 kuukautta Afganistanista tullutta miestä ja nyt en enää tapaile. Erikoisen tilanteesta tekee se, että olen itse varattu ja kerroin sen alusta alkaen. Oma suhde oli väliaikaisesti katkolla, ja olen jo varttuneempi ihminen. Mies kertoi olevansa 26 vuotta ja tulleensa Suomeen 5 vuotta sitten, sitä ennen turvapaikanhakijana Etelä-Euroopassa. Erittäin komea, pitkä, hyvä vartaloinen, kielitaidoton, ujonkin oloinen, vieraanvarainen. Ei käyttänyt alkoholia, muutamia yhden illanjuttuja oli tietääkseni ollut ja yksi seurustelusuhde yksinhuoltajan kanssa, joka oli loppunut. Seurasi politiikkaa päivittäin netin kautta ja oli kiinnostunut historiasta, näistä asioista keskustelimme kun tapasimme. Mies vaikutti vanhemmalta kuin kertoi olevansa ja loppujen lopuksi paljasti olevansa 35 tai ehkä muutaman vuoden enemmän, eli väärennetyillä papereilla oli tultu Suomeen, koska virallisissa asiakirjoissa oli tämä 26 v ikä. Esiintyi yksinäisenä poikamiehenä, kertoi äitinsä olevan kuollut, isänsä omistavan paljon maata ja hänellä olevan 3 veljeä ja 1 sisko, kaikki kotimaasta paenneet Pakistanin puolelle. Kertoi länsimaalaisen kulttuurin olevan omaansa parempi ja edistyksellinen, kehui naisten koulutusta ja työssäkäyntiä, kuitenkin oman rodun ja maan arvostus oli huipussaan, esim ulkonäöllisesti piti oman rodun miehiä ja naisia parhaina. Vaikka tapailimme 1 viikon välein alkoi jo olla kontrolloinnin tunnetta: mikset vastannut puhelimeen, mihin aikaa tulit kotiin, kuka oli se mies jonka kanssa juttelit ja mitä hän sanoi?? Aina muisti mainita, kuinka minä olen naimisissa ja olinko ollut mieheni kanssa. Loppujen lopuksi paine kävi liian suureksi ja paljasti kotimaassaan olevan vaimon ja 6 vuotiaan lapsen ( tiedä vaikka enemmänkin??). Vaimoaan ja lastaan ei ollut nähnyt 5 vuoteen. Suomalaisen kulttuurin edustajana tuntuu käsittämättömältä että joku jättää vaimonsa ja lapsensa kotimaahan ja lähtee tänne paremman elintason perässä. Vielä kun sain tietää että kyseessä oli ns lapsimorsian, eli tehnyt lapsen tälle miehelle 16 vuotiaana ja ilmeisesti naitettu jo 14-15 vuotiaana lapsimorsiamena, tuli todella paha olo. Nämä ovat niitä kulttuurieroja. Tämä täällä ilakoi vanhempien naisten kanssa ja kulkee baareissa, ja haaveilee ryhmäseksistä. Olimme kerran baarissa niin heti kun olin WC:ssä oli kysynyt naispuolisen ystäväni puhelinnumeroa, ja olisi soittanut tälle seuraavana päivänä. Eli ei kannata luottaa. Kyllä suomalainen mies on paras ja luotettavin. Seksisuhteessa ja ei vakavammassa suhteessa ihan ok, muttei mitään vakavampaa näiden kanssa kannata, korkeintaan ottaa ilo irti satunnaisesti. Usein haluavat naimisiin, jotta saavat kansalaisuuden ja EU-passin, sitten vain lain mukaan vaaditut 3 vuotta yhdessä ja ero ja hakemaan sitä omaa mielitiettyä tänne kotimaasta. Tämäkin henkilö kyseli kovasti ketkä ystävistäni ovat naimisissa ja ketkä eivät. Varovaisuutta, naiset!
 
Viimeksi muokattu:
Niii
Ja näistähän ei pääse sitten kovin helpolla eroon, vaikka suomalainen nainen luulee, että pääsee eroamalla lopullisesti eroon. Kaverini erehtyi kerran irakilaiseen ja toisen kerran afgaaniin. Toinen uhkas tappaa ja vainos kuukausia. Toinen otti jo erohetkellä veitsen ja juoksi kaverini perässä. Viime hetkellä kaverini selvisi ja sai lukittua itsensä turvaan. Vainoaminen jatkui muutaman vuoden. Miehen kaverit kävi uhkailemassa kaveriani ja hänen uutta poikaystäväänsä.
 

Yhteistyössä